Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Sz.Aladar

45 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A korai 750/920 modellek, a 125/250 és az 535 származékok egyaránt hagyományos racsnis feszítővel kerültek a piacra. A 83 és azutáni 700 köbcentis vagy annál nagyobb blokkal szerelt modellek esetén egy elég furcsa, de alapvetően korrekt automata feszítő mechanika került a hengerek falára. Azonban…..
A lenti cikkben az 535-ön, az ezres és az ezeregyes modelleken megtalálható elektromos szivattyús üzemanyag-ellátó rendszert próbálom elmagyarázni több-kevesebb sikerrel.Az iromány INNEN szedhető le, PDF-ként...
A generátor hibája relatíve egyszerűen kimérhető. Vagy 10 éve írtam egy általános cikket a témában, most csak a Virago-ra vonatkoztatva kicsit átfaragtam.A szokott módon, PDF fájlként INNEN le lehet szedni...
A Virago gyújtásrendszerek nem túl bonyolultak és már foglalkoztam kicsit a hibakeresés folyamatával ITT.Ebben az irományban a rendszer működését próbálom körülírni - beleértve az előgyújtás szabályozását - emellett megemlítem az 1000 és 1100 köbcentis modellek extra tulajdonságait, plusz…..
A Hitachi porlasztók sokunk életét megbonyolították és bonyolítják mind a mai napig. Sokkal nehezebb alkatrészt találni hozzájuk, mint a kései Mikunikhoz, sőt, egyes verzióit nem is gyártották javíthatóra.No, ennek az egyik tervezési malőrnek a kijátszását szeretném most veletek megosztani. Ha 1983…..
A Yamaha Virago modellcsalád elég népes, de alapvetően 3 különböző blokkról beszélhetünk:- a 125 és 250 köbcentis, lánchajtású modellek- a 400, 500 és 535 köbcentis modellek- valamint a 700 köbcentis és annál nagyobb lökettérfogatú típusokAmi mindháromban közös, az a használandó olajszűrő típusa…..
Az egyik leggyakoribb dolog, amivel találkozik az egyszeri, otthon bütykölő tulajdonos az a motorolaj és annak cseréje. Mivel egy viszonylag egyszerű, könnyen elvégezhető feladat, kevesen kívánnak csak emiatt szerelőt keresni. Pláne ha időpontra kell várni, hogy aztán vagy 20 perc alatt lezavarja a…..
Ez az írás a Virago típusok nagy patrónusának, Dr. Pistonnak a műve. Mac McCurdy 2014. táján végleg visszavonult az interenes motoros közösségek és a Virago fórumok világából, de tapasztalatai és tudásának morzsái szerencsére a mai napig olvashatók a Viragohelp.com oldalon. Gyakorlatilag a teljes…..
Az eredeti dokumentumot Mike Miller, egy texas-i Virago tulajdonos készítette.A fordítás az én művem.Kiváló segítség ahhoz, hogy az amúgy kellemetlen Hitachi karburátorok működését megértsük és alaposabb munkát tudjunk rajtuk végezni.Letölthető INNEN..
A Virago-k gyújtásrendszere elég egyszerű. Nem sokban tér el a klasszikus megszakítós rendszerektől, csak bütykös tengely és megszakítók helyett a lendkerék és a mellette elhelyezett jeladók mondják meg a gyújtótekercseknek, mikor kell szikrát dobni. A szikra további időzítését (előgyújtás) a TCI…..
A kínaiak megszámlálhatatlan olcsó pótalkatrészt és univerzális motoros kiegészítőt gyártanak - ahogy egyébként minden mást is, amire csak kereslet van.A benzincsap olyan alkatrésze a motorjainknak, ami öreg korára ereszt, elfárad, eldugul. Jó ajánlatnak tűnik, ha 20-25 dollárért vatta újat akar…..
A japán motorok többségén igen hasonló szerkezet tölti az akkumulátort: állandó mágneses, söntszabályozós generátor.A Yamaha Virago modellek nem mai csirkék, nagyon sok közülük nem is kapott kellő mennyiségű törődést, így érett korukra gyakori probléma a leégő feszültségszabályozó. Sokaknál a csere…..
A Cycle World 1994. februári számában megjelent XV750 gyorsteszt és rövid bemutató cikk.Szkennelt, nagy felbontású PDF.A cikk letölthető INNEN   Ha értékeled a munkám, hívj meg egy kávéra! Paypal: chopperfield@gmail.com..
A kisokos egy olyan dokumentum kíván lenni, amiből az átlagos felhasználó hasznos alapinformációkat tud kinyerni.Akinek már van ilyen motorja, az megnézheti, milyen kopó-fogyó alkatrészt igényel, pl. mi a fékbetétének a cikkszáma, mennyi és milyen olaj kell a villába, stb.Akinek még nincs, de ilyet…..
A kisokos egy olyan dokumentum kíván lenni, amiből az átlagos felhasználó hasznos alapinformációkat tud kinyerni.Akinek már van ilyen motorja, az megnézheti, milyen kopó-fogyó alkatrészt igényel, pl. mi a fékbetétének a cikkszáma, mennyi és milyen olaj kell a villába, stb.Akinek még nincs, de ilyet…..
A kisokos egy olyan dokumentum kíván lenni, amiből az átlagos felhasználó hasznos alapinformációkat tud kinyerni.Akinek már van ilyen motorja, az megnézheti, milyen kopó-fogyó alkatrészt igényel, pl. mi a fékbetétének a cikkszáma, mennyi és milyen olaj kell a villába, stb.Akinek még nincs, de ilyet…..
XV700 és XV1000 reklámcikk korabeli amcsi motoros magazinból. A kép csak bónusz, anno háttérképnek készült még az 1024x768-as felbontás világában. A reklámcikk etölthető INNEN..
A magyar gépjármű nyilvántartás és az eredetvizsgás adatbázis sajnos olyan, amilyen. Össze lett csapva és ennek részben mi isszuk meg a levét. Nem vicces ugyanis, amikor az ember alkatrészt keres és a forgalmiban szereplő évjárat alapján kap olyan terméket, ami nem passzol. Ha szerencsénk van,…..
Sokan vannak, akik az Aliexpress árait látva nem mindig tudnak ellenállni a csábításnak. Ez akkor is igaz, ha kipufogóról van szó, mert Európában 3-400 euró alatt nem nagyon találni épkézláb rendszert.Én mégis inkább lebeszélnék mindenkit ezeknek a megvételéről. Két elrettentő példát kívánok elétek…..
Az 1986-87-es XV1100-ek kézi airbrush technikával kapták meg a végső színüket, amit egy Yoshi Iwai nevű japán airbrush művész készített a szerelőszalag mellett. Tudom, hogy manapság pl. a Royal Enfield ezt kb. alapáron kínálja, de anno ez emelte az 1100-esek exkluzivitását.Az erről szóló reklámcélú…..
Ugyan nem szigorúan Virago téma, de mivel egy átöltöztetett 1100-es Viragóról van szó, kicsit mégis.Az 1100-es Drag Star szabadonfutója legalább annyira elcsellózott dizájn, mint a korai 750-esek recsegő-ropogó önindítója, akár 20 ezer km alatt képes elfáradni. A cseréje nem agysebészet, de érdemes…..
XV535 porlasztók szinkronozása a lehető legolcsóbban összerakható házi szinkronteszterrel.Letölthető INNEN     Ha értékeled a munkám, hívj meg egy kávéra!  Paypal: chopperfield@gmail.com..
A Hitachi HSC40-nel szerelt típusok porlasztó-szinkron beállítása lépésről lépésre.Letölthető INNEN   Ha értékeled a munkámat, hívj meg egy kávéra!  Paypal: chopperfield@gmail.com..
XV535, XV400, XV500 és hasonszőrű, BDS34-gyel szerelt modellek porlasztóinak a beállítása.Letölthető INNEN     Ha értékeled a munkám, hívj meg egy kávéra! Paypal: chopperfield@gmail.com..
XV920R (láncos) és XV920J (kardán + Cycom) összehasonlító tesztje.Nem szuper éles, de olvasható szkennelt PDF.Letölthető INNEN..