Regisztráció Blogot indítok
Adatok
bca

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Budapest egyik legszebb és legbalesetveszélyesebb sétánya található a budai rakparton, a Margit híd és az Erzsébet híd közt. Éppen négy éve így írtuk a budapesti kerékpárutakat felderítő cikksorozatunkban a területről: „Ahogy az arénában a hálós-pajzsos harcol a…..
bca 2009.07.01 15:58:59
@városjáró: Maximálisan egyetértek azzal, hogy már megint úgy költöttek el x milliárdot, hogy közben megint évtizedekre konzerváltak egy rossz állapotot. Mivel már régóta irritál, hogyan néz ki a budai rakpart (nem csak biciklistaként: ez a legszebb fővárosi korzó lehetne, ha pl a töredezett aszfaltjárdát normális díszkővel burkolnák, és a sok éve üresen álló fahelyekre végre fát is ültetnének stb), elsétáltam a Főmterv által kb egy éve szervezett lakossági meghallgatásra, ahol a 19-es villamos pályájának átépítéséről volt szó. Már itt megdöbbentem azon, hogy főgyűjtőcsatorna átépítésével összefüggésben csak a 19-es pályáját újítják fel, a járdákról szó sincs, az már nincs benne a tervezésben. Mikor megkérdeztem, miért nem, kedvesen közölték: már annak is örülni kell, hogy az uniós támogatásból zajló csatornaépítéshez hozzá tudták csapni a pályafelújítást, ami annak köszönhető, hogy egy jelentős szakaszon nem az alsó, hanem a felső rakparton halad a csatorna nyomvonala. És persze azért nem tudják megoldani a Lánchíd déli oldalánál összeszűkülő járda kiszélesítését, mert a híd előtti és utáni néhány tízméteres részen az alsó rakparton fut a főgyűjtő egy korábban kiépített szakasza, így itt egyáltalán nem nyúlnak a felszínhez. (A Lánchíd budai hídfőjénél, a gyalogos aluljárók melletti kis parkok látványa külön megérne egy beszámolót: pl a régi, kovácsoltvas korlát az északi oldalon már évekkel ezelőtt kidőlt, de még véletlenül se nyúlt hozzá senki. Még a régi bíróságból átalakított luxusirodaház üzemeltetőjét sem zavarja a lepusztultság látványa: nem mintha kötelessége volna, de nem érez késztetést arra, hogy a milliárdokért felújított épületének összképét ne rombolja a tőle néhány méterre található dzsumbuj?...) Azt azért sejtettem, hogy a rakparti járdához az építkezés után valamiképpen mégiscsak hozzá fognak nyúlni, mert egy ekkora építkezés környezetében általában minden totálisan lepusztul. És láss csodát, így is lett, mégiscsak találtak egy kis pénzt erre is. Hagyó Miklós "felelős városvezetőként" nem is felejtett el gyorsan egy kis sajtóközleményt közreadni erről: ots.mti.hu/news.asp?view=1&newsid=56473 Ebben büszkén bejelenti, újraaszfaltozzák a rakparti járdát (térkővel azért nem burkolják, ez azért egy világörökségi terület legfrekventáltabb útvonalának nem jár), új csíkot festenek, sőt, új hulladékgyűjtőket és még talajtakaró cserjéket is kihelyeznek (fákat már nem…)! És mindezt csak 155 millióért! (Ez tényleg csak filléres kiadásnak tűnik a Margit híd 30 milliárdjához képest). Ejha! Csendesen megjegyezném, hogy minden építkezés esetében az eredeti állapot visszaállítása, a károk helyreállítása a beruházó kötelessége, így ezeket a munkákat egyébként is meg kellene csinálni. (Hmm, mi is kerül akkor 155 millióba?) És most visszajutottunk oda, hogy ráköltöttek egy rakás pénzt a villamospálya-felújításra és a járdafelújításra is úgy, hogy a kettőt nem hangolták össze, így újabb nagyjából ötven évig (városjáróhoz hasonlóan én kb ennyire saccolom) nem lesz arra mód, hogy pl a pálya korrekciójával kiszélesíthessék azt a járdát, ami a gyalogosoknak is szűk, nem hogy a bicikliseknek, és nem hogy a gyalogosoknak és bicikliseknek együtt…