Regisztráció Blogot indítok
Adatok
bluecolibri

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Swiftes konzekvenciák 2009.06.29 17:55:00
Robertó és a Swift. A Swift és Robertó. Lassacskán visszatér minden a régi kerékvágásba, ülepszik az Autót Robertónak - mozgalom tömege által felvert por, lassan érlelődnek az első benyomások, születnek a tapasztalatok. Megkértem, írjon egy pár sort arról, milyen swiftesnek…..
bluecolibri 2009.06.30 21:50:43
Sziasztok!
2003 óta használok egy 1000-es swiftet, a legutolsó évjáratból. Ekkor szűnt meg a gyártása az autónak.
Az autó 0 kilóméteres volt amkior megvettem. Hat év alatt 144.000 kilómétert tettem meg vele, ami a magyar éves átlagos futásteljesítmény duplája.
Ez idő alatt az olaj-, légszűrő és gyertyacserén kívül gyakorlatilag egyetlen alkatrészt sem kellett venni az autóhoz. Természetesen 100.000 km körül vezérszíj csere volt, és 50.000 km-ként a váltóolaj is cserélve van.
Az autó átlagfogyasztása most 4,8-5,2 liter, télen 5,5-5,8 liter 100 km-en.
A gyári gumik kb. 100.000 km-t bírtak ki.
Mind a városban, mind pedig az országúton haladva észrevehető, hogy az autósok 90 százaléka, ha swiftet látnak maguk előtt, akkor különös késztetést éreznek, hogy megelőzzék. Pedig én tartom azt a 90 és 100 közti átlagos országúti tempót. Érdekes, mert ha az ember kitéved a sógorokhoz, akkor nem találkozik ilyennel. Pedig kint ausztriában sokkal komolyabb autókból tevődik össze a géppark. Tudom, hogy sokan lenéznek bennünket Swifteseket. Én csak röhögök rajta, amikor a piros lámpánál odaáll gyursulni a 25 éves kettes egyhatos szívódízel golf, vagy a szintén három hengeres, de jóval nehezebb egykettes fabia. Alábecsüleik a swiftet. Hiszen a könnyű tömegnek és a rövid váltónak valamint a pörgős motornak köszönhetően a lámpás rajtnál nem sok eséjük van...