Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Chesky

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Harmadik évfolyamát kezdte meg Az ének iskolája vasárnap, és mivel egy sikeres formátumról van szó, semmi nem indokolta, hogy a TV2 a műsoron bármit is változtasson, így nem is nagyon nyúltak bele. Jó, a zsűriben vért frissítettek, a kissé merev és nem túl szimpatikus Király…..
Sikerült már egy egyébként jó fotót elrontani azzal, hogy a rajta szereplő emberek szeme pirosan világít? Igen? Nos, ez valószínűleg mindannyiunkkal megtörtént már. A probléma azért is különösen idegesítő, mert a legtöbb ember nem ért annyira a képszerkesztő programokhoz,…..
parisstyle Párizsi útikalauz II. 2014.10.05 20:06:50
1. Notre Dame A Notre Dame megtekintésére a vasárnapi mise a legalkalmasabb időpont. Gyakorlatilag színházi élményt kapsz a misén. A belépés ingyenes. Idén sajnos nem volt már ilyen, de tavaly külön sor volt a franciáknak, akik imádkozni mentek. (Legjobb ha ballonkabátban mész,…..
Chesky 2014.10.06 13:52:06
@DonTintoretto: nem bírtad ki a jelentéktelen okosítások (nyelvtani helyesbítések) nélkül:D
Begördült az első belga busz Budapestre. A nyár folyamán még 31 társa követi. Éjszaka megérkezett az első használt csuklós Belgiumból, értesültünk a BKV közleményéből. A közlekedési cég képeket is küldött, ezek lentebb láthatók. A korszerű, alacsony padlós jármű…..
Chesky 2009.06.25 19:11:55
Szép látvány, hogy ilyen kis helyen is mennyi a szakértő:)
Kis kommentjeim:
Látszólag mindenki az IK280-asokat favorizálja, amiért micsoda népszerűek világviszonylatban is. Nem szeretném senki figyelmét felhívni arra, hogy 2009-et írunk, úgyhogy nem erős ha azt mondom erre, hogy VOLTAK!
A 200-as sorozat pedig kb. 40 éves konstrukció. Amikor megjelent hatalmas dolog volt, de eljárt felette az idő és azt hiszem, hogy a nagy favorizálók is be*arnának, ha ezekből a típusokból gyártanának újakat: a fejhangon visító hátsó híddal, a zörgő karosszériával és a gusztustalan belső elemekkel, amik szintén "zenélnek". A nagyközönséget nem érdekli, hogy a sofőr mennyire szívleli/szereti, mennyire nőtt hozzá, mennyire vezethető. A "mi" szempontjaink talán a következők: kényelem, ergonómia, zaj, megjelenés és efféle. És a régi buszok azon túl, hogy le vannak lakva és el vannak hanyagolva, valamint gány módon vannak karbantartva pl. zajosak és röviden szólva: korszerűtlenek. Én kertvárosban lakom és speckó a zaj az ami leginkább zavar a kiokádott füstmennyiségről nem is beszélve.

Továbbá:
IK412 - a "kigyulladós" szóló buszok, pl. a 194-es, 199-es vonalán. Ezek átlag 10 éves darabok és meg lehet nézni, hogy mennyire vannak szétesve (eléggé), persze nagyfelújításon még egyik sem esett át. 2000-ben ilyet gyártani nem nagy dicsőség. Pl. ezeket használják donornak.


IK 405, 435 - 20 éve adták ki ezeket a típusokat, milyen magyar buszgyártásról beszélünk?

Megjegyzem vidéken látni Rába csuklósokat szép állapotban (az más kérdés, hogy az persze vidék...) kb. 10 évesek.

Az Ikarus a nyolcvanas évektől kissé lemaradt és minden volt csak versenyképes nem. A 412-es egy próbálkozás volt.

Klíma?
Legyen klíma. Nem azért, hogy az emberek ne bűzölögjenek hanem mert komfortot nyújt. Az emberek ápolatlanságát nem kompenzálja a klíma.

Ikarus ....
Biztosan jó volna ha saját gyártmányú buszok futnának itthon a már korábban említett pozitívumokon túl is.
A 80-as évek kifulladása politikai hátterű is.

Elnyűhetetlen magyar buszok?
A 280-as szériát legalább huszonéve nem gyártják. Az elmúlt húsz évben a 400-as széria készült (405, 435, uccsó pl. 412 - az ismertebbek közül).

Úgy látom kétségbeesetten kapálózunk buszok után mert "hirtelen kiderült", hogy nincs:))

Személyautóéhoz nem hasonlítanám egy busz futásteljesítményét, külön világ.

Még mindig nem értem mit eszünk a 200-as szérián. Az sem egy szép darab, de ha a Van Hool-hoz hasonlítom akkor döntésképtelen vagyok:) Egyik sem szép, de 200-as favorizálását lassan el kellene veszteni a múltban és tovább kellene lépni.

Chesky 2009.07.03 17:46:48
@kaszika19:
Először is a fővárosi tömegközlekedés célja nem a nyereségtermelés. Persze másutt nem, vagy nem ennyire veszteséges .... sőt. A távolsági közlekedés az egészen más, ne is keverjük ide. Ami itthon megy az tényleg vicces és javítandó. Más országokkal összehasonlítva: nem a jegyár a magas, hanem a fizetések alacsonyak. Az átlagfizetéshez képest magas az ár, amihez gyatra színvonal társul.
A Hannoveri villamosokkal a régi (kb. 40+ éves) UV kocsikat cserélték le. A színvonalbeli különbség jócskán mérhető, nem beszélve a karbantartásról stb. A Hannoveri villamosok egy korosztályba tartoznak a "prágaiakkal" (pl. 1-es járat), tehát huszon-harmincévesek, ehhez képest "élhető" darabok. A német pedig nem hiszem, hogy fogja a hasát, hiszen külföldön is futnak régi kocsik (persze az újak mellett), a lényeg a leharcoltságon is van, ami nálunk erőteljes. A BKV-t nem hagyja csődbe menni a város és a kormány, mert ez elég durva lenne mindenkinek. A használt buszok beszerzését tűzoltás jellegűnek érzem. Hogy miért pont a Van Hool? Ezt kár lenne taglalni bár ötletekből és meggyőződésből van elég. A valóságot csak az illetékesek tudhatják.

Csak azt tudnám, hogy mi volt megint ez a műbalhé a IK 435-ösökkel?! Kocsiszínben "kettétörés", meg "karosszéria repedés"... 13 db nem ment át az átvizsgáláson ....?!
Mi a túró volt ez megint...