Regisztráció Blogot indítok
Adatok
pbr

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem csak a ’60-as évek (Cheyenne, Legenda), hanem az előző évtized is nagyratörő terveket hozott a technika világában – pláne a tetőfokára hágó hidegháborús környezet miatt a haditechnikában. Persze nem minden terv valósulhatott meg: egyesek túl jövőbe mutatóak voltak, másokra megszűnt az igény,…..
pbr 2015.11.17 20:07:56
@gigabursch: Azért a törzs alatt van a beömlő ha csak mód van rá, mert gépek törzse felett kisebb a nyomás, mint alatta.
Kétütemű belső égésű motor hajtja azt a kvadkoptert, amely 100 kilométeres végsebességre képes és akár egy órán át a levegőben marad. A YEAIR! fantázianevet viselő drónt német mérnökök tervezték és máris a jövő nagy ígéretének tartják, mivel elképesztő erejének…..
2013 novembere és 2015 februárja között egyáltalán nem írtam Dezsőről – az volt a terv: majd ha purrog szépen és végre jó lett a motorja, megírom. A legutóbbi posztban be kellett ismernem, semeddig nem jutottam. Röviden összefoglalom a motorral kapcsolatos ügyeket: – a svéd…..
Előző cikkünkben átfogó képet próbáltunk adni az alsó kategóriás drónok piacáról, milyen árfekvésű multikopterekkel lehet találkozni, milyen buktatókat érdemes elkerülni. Ezek a drónok elsősorban abban különböznek a félprofi/komolyabb hobbidrón kategóriától, hogy…..
pbr 2015.01.11 19:17:19
@Gudi: A nagyobb gépekkel könnyebb repülni, nagyobb a tehetetlenségük lassabban "indulnak" meg. Régen csak a nagyobb gépekben volt RTH funkció vagy pozíció tartás és hasonló távirányítást nem igénylő repülési funkció, mára egyre kisebbek is tudnak ilyet.
Mégis azt javaslom valamilyen kicsi, de nem infrás eszközzel érdemes kezdeni.
Nem csak az eszközben lévő technika számít, hanem olvasással és gyakorlattal megszerzett tudás.
Sajnos hiába RTF (ready to fly) az eszköz, ha valaki nem tudja hogy működik, akkor kezelni se fogja tudni a váratlan eseményeket a levegőben. Például, van e a vezérlőbe baroszenzor, vagy csak GPS és gyorsulás érzékelővel figyeli a magasság változást. Ha nincs, akkor intenzív ereszkedéskor belebegteti úgy a koptert, hogy irányíthatatlanná válik. Egy kis 100g jószágnál ez nem gond, de ha valaki gyorsan akar ereszkedni egy 1kg géppel és ott leng be, az nemcsak magába de másokba is nagy kárt tud tenni.
A kis gépekkel egyszerűen könnyebb berögzíteni a reakciókat ezekre a helyzetekre. A belibegésre a válasz reakció: gázt adni ha elég magasan van, ha nem áll meg vagy alacsonyan van abban a pillanatban el kell venni a gázt.
Nagy Gergő Zoltánnal alig pár hónapja ismerkedtem csak meg, aztán úgy alakult, hogy pár hétre szinte összenőttünk. Ő lett ugyanis a Brutális Kémia sorozat szakértője és ez - kombinálva meglehetős kíváncsiságával - azt eredményezte, hogy meglehetősen maró, hangos és…..
pbr 2014.11.11 11:26:34
@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:
Nem elméleti lehetőségként írtam, ott ahol nem számít az élettartam alkalmazott. De néhány éve (15-20)valami "feltaláló" BIP-es flakonnal meg 2 szilikon tömlővel a karburátornál bekötve mutogatta mire jött rá, amire még senki :). Ha jól emlékszem ott ráadásul még az üzemanyagba vitt be vízet szappan segítségével.
A víz befecskendezés régóta ismert, pl: serpenyőbe felhevített olajra spriccelt víz, otthon és védőruházat nélkül senki ne próbálja ki!!!
  A többsávos körforgalom jobb, mint az intelligenciateszt. Azonnal megmutatja, ki a hülye. Vélemények az azonos című írásunkról...