Regisztráció Blogot indítok
Adatok
P_Tamás

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Puskás Tivadar egyértelműen elnyerte az Év Leghatékonyabb és Legszemfülesebb Polgármestere címet. Miután egy posztban megírtuk, hogy Szombathely első embere egy olyan utcanévtáblát szerelt fel saját kezűleg, amelyen a körutat kőrútnak írták, a polgármester Facebook-oldalán…..
Olvasónk hibás termékbe futott bele, ami már mással is megesett, az Elektro Worldöt kísértő anyagi nehézségek azonban a vevőszolgálat jó modorát is kikezdték. Levél sok kérdőjellel, elkeseredéssel, tanácstalansággal. Tényleg csak a fogyasztóvédelemmel való fenyegetőzés…..
P_Tamás 2009.06.23 21:29:47
Szia Sorstárs :-),

én írtam fél éve a történetet, azóta működik az új hűtő, remélem így marad egy darabig.
Én annak idején kb. 2 naponta hívtam az ügyfélszolgálatot az Indesitnél meg a szervizt is, minden beszélgetés után leírtam, mit beszéltünk meg és elfaxoltam, de nagyon nem érdekelte őket. Nálam egyébként a szerviz állította ki cserére jogosító igazolást és ez alapján rendelte meg az ügyfélszolgálat az új hűtőt. Kb. a 26. napig még a szerviz azt állította, hogy nem is tudja, hogy neki kell kiállítania az igazolást...A visszahívásokat el lehet felejteni, amit megbeszéltem velük, sosem teljesült.
Segítségképpen néhány érv illetve példa, én mikre hivatkoztam:

"...Ez, mint 2008.07.29-iki levelemben is leírtam, ellentétes a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 2. §-vel: az Indesit Company Magyaroszág Kft., mint a jótállási jegyen feltüntetett Forgalmazó kell, hogy gondoskodjon a hűtő megjavításáról."

"...49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet, 4. § (1) bekezdés illetve az 1959. évi törvény 306. a Polgári Törvénykönyvről § (2) bekezdés alapján az eltelt 26 nap és a még várható bizonytalan időtartam miatt az ezekben a bekezdésekben hivatkozott „jelentős kényelmetlenség” – azaz hűtő nélküli háztartás a legnagyobb nyári melegben – alapján KÉREM AZ ELROMLOTT HŰTŐ AZONNALI KICSERÉLÉST ÚJRA VAGY CSEREHŰTŐ BIZTOSÍTÁSÁT AZONNALI HATÁLLYAL A JAVÍTÁS IDŐTARTAMÁRA."

Ezt egy fórumról szedtem le, elég jól leírja a helyzetet:

"A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ez nem azt jelenti, hogy az ügyintézés bármeddig húzható. Azt hogy egy 15 napon túl húzódó eljárás megfelel-e ezeknek a jogszabályoknak, csak bíróság mondhatná ki, erre viszont még nincs kialakult bírói gyakorlat. Normális esetben, ha a 15 nap letelik már szabályt sért a forgalmazó. Indokolt esetben ebből ki lehet kicsit csúszni. Általában ha az eredeti határidő duplája is letelik, tehát már 30 napon is túl van a dolog, akkor már nem valószínű, hogy bármilyen indoklás megállna bíróság előtt, hogy miért is nem ajánlottak még fel más megoldást a kifogás rendezésére.
A Polgári Törvénykönyv szerint a kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
Ha pl. cserekészüléket biztosítanak a javítás idejére (ezt nem kötelesek megtenni), akkor nyilván kisebb a fogyasztónak okozott kellemetlenség, kicsit hosszabb javítási idő is elfogadható. Ha az eladó a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének nem tud eleget tenni, úgy a fogyasztó - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A határidők értelmezésénél csak ott kell munkanapot érteni"

A Magyarorszag.hu-n megtalálod a hivatkozott jogszabályokat.
Ha már letelt a 30 nap. akkor én azonnal írnék FVF-nek, mert legalább piszkálják az Indesitet kicsit. Attól függően, mennyire macerás Neked, ügyvédet is bevonnék, ilyenkor egy kis fenyegetés "dr" aláírással sosem árt. Továbbá javaslom, hogy keress otthon vagy akár ismerősöktől kérj blokkot bevásárlásról az elromláskori időpont előttről és hivatkozz arra, hogy elromlott a kaja, ami a hűtőben volt. Ezt a károd meg kell térítsék (én utólag tudtam meg).
Mivel nekem 30 napra kicserélték a hűtőt, az ügyintézés minőségéért nem lehetett felnyomni a FVF-nél az Indesitet, de a szervizt feljelentettem, mert nem adtak másolatot az első kiszállásnál a jegyzőkönyvből. Ott is nézz körül, valamit hibázhatott-e a szervíz.
Mondjuk ettől még hűtőd nem lesz, de azért az Indesit is ismeri a jogszabályokat és szerintem összeszedik magukat, mert ezért már perelhetők és előbb-utóbb meg kell oldják a helyzetet, jogi ügy meg biztos nem hiányzik nekik. MIUTÁN(!!) megírtad a levelet a FVF-nek (azt tedd meg minél gyorsabban, még ma, ha lehet) hívd fel őket és nyugodtan kérdezd meg őket, hogy miután törvényt sértettek, most mi a tervük.
Üdv és hajrá!
P Tamás