Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Matzi

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Sziasztok, Egy újabb problémán kezdtem el dolgozni, (nem, nem unatkoztam, kivételesen) mégpedig azon, hogy életet leheljek a világba. Na nem a valódiba, hanem a Survive! virtuálisába :) A probléma: Eléggé tekintélyes, ugyanis sajnálatos módon az OBJ fájlok nem képesek animációt…..
Matzi 2011.11.30 10:57:02
Elég érdekes megközelítést használtok, meg kell hagyni. :)

- Túl nagy a kanapé, nehéz lenne bevinni a szobába.
- Hmm... Akkor lebontjuk a házat, és felépítjük a kanapé köré!

Egy modellbetöltőt írni azért jóval rövidebb idő, mint írni egy animáló programot, ami használható is. Erre vannak az olyan szoftverek, mint a studio max, blender, vagy a maya. Ők már megdolgoztak vele, az garantáltan használható, és nem fogja felvágni az ereit a grafikus, ha azzal kell dolgozni, míg egy saját kis tool esetén ez azért elég valószínű. Szóval most sokkal többet akarsz dolgozni, hogy sokkal gyengébb minőségű modelleket tudj előállítani, és ezzel spórolsz egy kis lelki megerőltetést. Feltalálnád újra a kereket, hiszen a modell formátumok eleve erre vannak kitalálva.

Ráadásul a net tele van jó modell betöltőkkel, megnyitották a doom3 forrását is, onnan is lehet lopni, de ha csak ez a gátja a boldogságotoknak, akkor még én is szívesen adok saját .x betöltőt.

"Így csupán a mesh-ek helyzetét módosítanám, (igazából minden animálás ezt fedi)" - Például ez baromira nem így van. Egyrészt a mesh helyzetén és irányán kívül elég sok dolog változhat, nem beszélve a csontozásról, vagy az inverz kinematikáról, amit megint csak elég macerás és felesleges lenne újra megírni. Ha mindenáron saját formátumot akarsz, akkor írj a kedvenc modellező programodhoz egy export scriptet.
Matzi 2011.12.01 00:56:50
Tök mindegy miben kerül be a modell a rendszeredbe, ha nagyon nem tetszik, akkor átkonvertálod saját formátumra, és azt teszed mellé. Persze csinálhatod ezt, de totális időpocsékolás. Nem azért mert nem fogod tudni megcsinálni, mert nem lehetetlen, de a végeredmény tuti, hogy használhatatlan lesz praktikus szempontokból. A többi játék meg kifogástalanul kezeli a szabványos formátumokat, lehet, hogy kis finomhangolással neked is menne.
Azon meg ne csodálkozz, hogy nincs content, ha nem olvasol be modelleket. :)

"hiszen csak egy, nem túl nagy, anim fájl szükséges majd a mozgatáshoz, amit rá tudok húzni egy nagyobb modellcsoportra." - Ez például megint nem igaz. Konkrétan ha a csontváz azonos, márpedig azt nem nehéz megoldani, akkor tetszőlegesen cserélgetheted az animokat. Én például egy karakterre ráraktam egy teljes páncélt így.

"Én meg tervezem a késsőbbiekben elrugaszkodni a kötöttségektől, amennyire lehet. Vagy sikerül, vagy nem." - Ez meg olyan, mintha azt mondanád, hogy imádod a veszélyt, miközben egy ugráló várban állsz. Az XNA egy baromira nem független dolog, innentől felesleges harcolni azért, hogy elszakadj bármitől. Inkább használd ki a platform lehetőségeit.

Jó az, hogy tanulni akarsz, de akkor csinálj valami értelmeset. Olyat, amit használni is lehet majd, mert ezt garantáltan nem lehet majd. Már a textúrázós toolodhoz is be akartam ezt írni. A városgenerálós cucc például ilyen, én azt fejleszteném tovább, mert van még hová.

Persze továbbra is te tudod, de ez a véleményem.
A kommentekben már ki lett vesézve kicsit az Upgrade Complete, de van annyira jó játék, hogy egy külön posztot érdemeljen. Ránézésre csak egy egyszerű disztroj, ahol űrhajónkkal lőjük az ellenséget, az érte kapott pénzt pedig felszedjük, ebből fejlesztve járművünket. Azonban…..
Mint ígértem, a héten kiposztolom a KMK játékpályázatára beküldött pályaműveket. Folytassuk a sort Matzi művével, a Savage Shapes című ügyességi játékkal. Hősünk egy kör, négyzet vagy háromszög attól függően, hogy a pályákon megtalálható alakváltó állomásokon…..
Kétéves szorgalmas linkelgetés és posztolgatás után elérkezettnek látom az időt, hogy a KMK saját erőforrásaival is hozzájáruljon a gazdasági világválság mélyítéséhez. Olvasói levelekben visszatérő téma, hogy miért nem írunk ki játékkészítő versenyt, elvégre a…..