Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mackóság

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mobilitás Oszd be és uralkodj! 2010.10.30 13:00:00
Vége a boldog, előbb szinte szamizdatos, aztán a megszólított részéről csak hepciáskodó krakélerségnek látott tevékenységnek: mostantól Vitézy Dávidnak kényesen kell egyensúlyoznia a sértődős szakma és a türelmetlen utasok között.Tarlós István, fővárosunk első embere…..
mackóság 2010.11.02 14:17:04
Csak elöljáróban:
Sok éve nem járok már tömegközlekedéssel. Néha kell csak ráfanyalodnom és szimplán gyűlölöm, amikor a BKV szolgáltatásait igénybe kell vennem.
De nem a BKV miatt utálom, hanem főleg azért, mert az utazóközönség nem tud kultúráltan viselkedni. Egy öreg Ikarus is lehet jó (rövidtávon, városban) közlekedési eszköz, ha nem cseszik szét az üléseit, nem karcolják össze az üvegeit, stb. Millió példál lehet hozni rá, hogy amint megjön az új busz/vonat/metro/villamos, a kedves utazóközönség elkezdi lebontani, összefirkálni, szétcseszni.
És amíg a közönség nem vigyázz a járművekre, addig a színvonal nem a buszok korán fog csak múlni.

A lényeg: autót vezetek nap mint nap. Sokat, sokfelé, évi 50-60 ezer km összejön. Ráadásul annak idején közlekedésépítést is tanultam... Érintőleg forgalomszervezést is.
Ma Budapesten a dugók felét a rosszul összehangolt vagy rossz sorrendben szervezett lámpaváltások okozzák. Folyamatosan azt papolják a "szakemberek", hogyan kell korlátozni a forgalmat. Megőrülök ettől! Ma Budapesten kb. 20 helyen, nagyjából 10-200 méter hosszon kéne kanyarodó vagy besorolósávokat építeni, 1-2 felesleges járdaszigetet eltakarítani és máris gyorsabb, egyenletesebb lenne a haladás. És akkor nem pöfögne a sok autó a városban. Mert még 20 év legalább, mire le tudjuk szoktatni az embereket az autóról. És persze minimum 2000 új P+R parkoló, hogy át tudjak szállni tömegközlekedésre.
A városban több helyen látszik, hogy a korábbi várostervezésekkor számoltak a nagyobb forgalommal, főleg a külsőbb területeken. 40 éve nem bírják például a Nagy Lajos király útja másik felét megépíteni, felüljáróval a Szegedi út felé. Máris remekül lehetne elkerülni a néha még ma is terhelt Hungária körutat.
De még 400 ilyen példát tudna mindenki írni.
Összegyüjtjük, leírjuk, megvitatjuk, aztán nem történik semmi.

Őszintén kiváncsi vagyok rá, hogy az amúgy nagyrabecsült Vitézy Dávid úr mire fog jutni. Nincsenek predikcióim, de bírálatból volt bőven eddig, örömmel várjuk a tetteket.
A pozíció már megvan...

Nagyon szeretem a buszt, a metrót, a villamost, a trolit, a tömegközlekedést.
De amíg 20 percet várok a buszra, majd odaragadok az üléshez, kipakolják a zsebeimet és hajléktalanbűzben szoroghatok a metrón, addig sajnos ez nekem nem vonzó alternatíva.
 A Duna Televízió és a Tűzvonalban készítői ma sajtótájékoztatón jelentették be, hogy még nem találták meg Stohl András utódát a krimisorozat főszerepére. Annyi viszont már biztos, hogy Stohl karambolja miatt nem folytathatja a sorozatot. A közszolgálati csatorna és a…..
Van az a hülye mondás, hogy akinek halálhírét keltik, az hosszú ideig él. Már pár hónapja felröppentek bizonytalan pletykák arról, hogy a Tűzvonalban nem jön negyedik szériával, és sajna ezen a héten kiderült, hogy tényleg nem. Az utóbbi évtizedek egyik legjobb - ha nem a…..