Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Nicolas Angel

0 bejegyzést írt és 30 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Örök élet. Ingyen sör. Adócsökkentés! Több évnyi társadalmi vita és nyílt egyeztetés után, a civil szervezetek, az államapparátus magas rangú tisztviselői, nemzetközi hírű professzorok, és 6700 szakértő bevonásával elkészült a Kétfarkú Kutya Párt Legyen minden…..
Amit New Yorkban kerestem, azt meglepetésemre Londonban találtam meg. A biciklis futárkodás őshazájában, a városi biciklizés divatteremtő fővárosában ugyanis rengeteg, de nem annyira menő biciklist láttam. Londonról viszont kiderült, hogy csendben szofisztikált és magas szintű…..
Nicolas Angel 2009.03.03 23:08:03
Ahoy. London és biciklizés, nagyon jó téma. Én tavaly decemberbe lettem kiküldetésbe helyezve ide és először, mivel Pesten biciklivel ingázom Zugló és Óbuda között a munk a és az otthon között eléggé meg is voltam illetődve, hogy vajon itt ezt meg tudom-e csinálni. Ahogy a bejegyzés is mondja, London tényleg szépen csendben zöld vagy piros színű bicikli sávokat kapott és csakugyan rengetegen kerekeznek. Az eddigi legérdekesebb jelenség, egy kemény kalapos, igazi angol öregúr volt, ahhoz illő drótszamárral és megingathatatlan büszkeséggel. Néhány mondat még, amiben talán benne lesznek a pluszok és a mínuszok is. Kezdjük az utakkal és a biztonsággal. Ami otthon vadnyugat az itt is vadnyugat. Egy kicsit tetézve azzal, hogy a bicikliutak igazándiból a City-ben vannak szépen csillivillin kiépítve, a többi helyen, ugyanúgy mint nálunk járdára visz minket a sárga csík. Erősen kerület (illetve inkább "szomszédság" ) függő. Míg Brixtonban, ahol az ember pedig tekerne mint a gép, hogy hamar kiérjen belőle szinte nincsen, addig Greenwich és Blackheath környékén igazi kis gyöngyszemek vannak. Greenwich és a City között az egész utat kultúráltan, forgalomtól távol a Temze partján lehet megtenni. Ugyanakkor minden teherautó lökhárítójára van biggyesztve egy kis matrica, hogy Biciklisek vigyázat, ha holttérbe kerülsz, holttest leszel. Finoman. Ez igaz is. Az utak, főleg a cityben jóval keskenyebbek mint Budapesten, de ez senkit nem gátolt abban, hogy két sávra ossza és van egy kb. 40 cm-es rész, ahol a biciklisek navigálhatnak. A buszosok figyelmesek, inkább követik a bátor vállalkozót a következő megállóig, minthogy előzést kockáztassanak. De vigyázat, a teherautók és a kamionosok nagyjából bosszú hadjárat szinten utálják a kerósokat és erre a biciklisek figyelmét is felhívják. Ott nem érdemes sem arcozni, sem pesti szlalomos technikát alkalmazni. Az autósok nem versenyeznek. Ezt így is lehet mondani, meg úgy is, hogy nekik sem jön be ez a másik oldali közlekedés. A jobbkezesség kérem az jobbkezesség.
A biztonság és a láthatósági mellény az is teljesen érdekes. Még a cityben, ahol minden fényárban úszik tényleg mindenki olyan mint egy zöld domestos reklám ezer lámpa fényvisszaverős sisak stb. De egy kicsit délre vagy északra menve ott bizony simán beleakadhatunk egy matt fekete vázas, lámpa nélküli, fekete emberbe aki teljes öntudattal nyomja. Hetente egy-egy azért itt is áldozati bárány lesz. Ez egy ilyen műfaj.
Ami tény, bicikli támasztókat Boris (a polgármester) regnálása óta mindenhová, MINDENHOVÁ tettek. Ugyanakkor minden bicikliboltban a biciklihez lehet venni néhány fontért Casco-hoz hasonló biztosítást, központi regiszterbe kerül a vevő és a keró száma illetve nagyon vagány kis riasztókat is árulnak. A biciklis kultúra kitermelte a feketepiacot is. Először egy Trek FX 7.6-ot akartam venni a Cycle2Work (erről később) keretében, de a boltos azt javallotta, hogy karbont csak akkor ha mindig zárt helyen tartom. A villát ugyanis akár a tartóval együtt viszik el, ha karbonból van. Ez van. Erről lemondtunk. Ezért itt olyan gyártmányok jönnek be, néha horrorisztikus árakon, ami teljesen le van mattítva. Fekete Cannondale Bad Boy (8 és Ultra illetve Solo Ultra) ami nagyon megy, ez 700-1000 font körül mozok Sram-i 5 ill. 9 es agyváltókkal, mindenféle csillivilli nélkül. Ez az egyik vonulat, ide tartoznak még az olyan, nálunk (remélem, hogy csak "még") kevésbé ismert márkák ming a Charge (gyönyörű old school acélvázas járgányok) illetve a Swobo (California, abszolút cool irány, amiből a Dixon mindent visz, mint a városi biciklik csapásmérő eszköze. Érdemes elolvasni a blog bejegyzéseket. Kérdés: Miért van esztergált aluminiumból a kormányvég? Válasz: Majd ha egyszer le akarnak szorítani rájössz, hogy milyen hasznos. No és sörnyitó a pipában és nyeregcsőbe épített lámpa. Mindez olyan kivitelben, hogy senki nem lopná el, ha nem tudja, hogy egy majdnem 800 fontos gépről van szó.) A másik vonal ugyanaz mint pesten. Masszív urbán biciklik montikból átalakítva egy vagy össztelós változatokban, ahogy a blog is mondja slick gumikkal. Ezekben itt a Marin fut első helyen, de Trek és Cannondale is sok jár. Ezek közül is a biciklik Porche Cayene-je a 29er-ek nyomulnak, azaz 29 inches kerekekre szabott vázak. Masszívak, elpusztíthatatlanok. A harmadik vonulat pedig a zsebkendőnyi méretűre hajtogatható, mi "kemping"-nek neveznénk gépek. Hatalmas áttételekkel, amikkel akár egy montival is felveszik a versenyt. Ahogy a kerekezés lendületre kapott úgy szaporodtak el a boltok is. Minden bicó kapható neten. Odaviszik neked házhoz. Összeszerelve, garival, biztosítással, riasztóval, lakattal. Ami kell. És még néhány szó a Cycle2Work programról. A történet arról szól, hogy a munkáltató a dógozónak adhat max. 1000 font értékben egy utalványt (Letter of Hire, Voucher, ki minek nevezi). Ezzel az ember bemegy a boltba és megveszi a bicóját, plusz az utalvány értékén felül még kap 10%-ot a bolttól. Ebben a legnagyobb sportboltok és bicikli boltok vannak: Evanscycle, Halfords stb. Olyan biciklit veszel amilyet csak akarsz, az a lényeg, hogy elvileg azzal jársz dolgozni. Nem feltétel, csak szeretnék. No, és ezt az összeget egy az egyben leírhatod az adóból. A keró egy évig a munkáltató tulajdona papíron, egy év után pedig 3 (azaz három) %-os áron meg lehet váltani. Összefoglalva ez azt jelenti, hogy egy mondjuk 1000 fontos (kb. 330 eFt) bicó, mindennel együtt nem kerül többe mint kb. 80000 Ft és erre még rájön kb. 500-600 fontos adó jóváírás. Nem rossz. A zuhanyzó és az öltöző az általános. Akár van aki kerózik akár nincs. Még gyorsan, hogy aki ingázik, annál sincs pánik. A vonaton bárki viheti a biciklit, annyi feltétellel, hogy csúcsidőben (reggel 7-9 és este 18-19 csak az utolsó vagonban). Jah. És ezt még a legnagyobb zsufiban is tiszteletben tartják. A gyalogosok és a kerósok is. De ez már kultúra kérdése. Azt hiszem ennyit akartam elsőre hozzá tenni. Én pedig várom, hogy megérkezzen a Marin Nail Trail 29er-em és belefollyak az itteni szamurájok kultúrájába....
Bennünk pedig az ehhez hasonló levelek tartják a lelket: " a Szakítshabírsz" tartotta bennem a lelket: hogy igen, lehet nevetni is azon, ami velünk történik." Beszélnünk kell, gondolkoztam - ezek után mindig valami súlyos tartalom következik: valaki térdre…..
w Lopók között szegényember 2007.11.19 10:00:00
Talán a nagymamákhoz is eljutott a Nagy Warezrazzia híre. Megrohanták az ávósok a szerverszobákat, elhurcolták a jajveszékelő gépeket kihallgatásra. Az intézkedés nyomában, mint rendesen, ott hetvenkedett az ASVA, az Artisjus, meg a BSA. Mivel e szervezetek jobbára értelmetlenül…..
Nicolas Angel 2007.11.19 12:27:08
Üdvözlet a kollektívának és a tömb képviselőinek. A téma oldalvizén evezve akkor szeretném beleengedni itt a savaimat méghozzá a kis matricákkal a CD/DVD-ken. Arisjus. Jómagam is követtem már el egy két irományt és készítek ilyen olyan filmecskéket. És amikor megveszem a nyers lemezeket perkálok a kis cimkéért, mert a kjogvédők tudják, hogy lopni fogok, ab start. És ezért a szegény művészeknek gyűjtenek, hogy legyen. És ez is egy kamu. Gondolkodtam azon, hogy mi lenne, ha kérném a jussomat. Mert ugye másolni nem másolok, "archiválni" nem archiválok, tehát nem lopok. Tehát akkor abból a zsetonból ami begurul oda elvileg én is kaphatok. Alkotok is, szegény is vagyok, no meg böcsületes is. De a kérdés, hogy mi lesz azzal a pénzzel. És egyáltalán az ostoba hepciáskodáson kívül van-e olyan jogvédő szervezet, aki tényleg jogot véd és nem rosszul értelmezett küldetéstudattal cseszegeti az embereket? Egy jogvédő szervezet feladata ugyanis, szerintem, nem a begyűjtés, üldözés, feljelentés, kutakodás lenne, hanem alapvetően a jóhiszemű felvilágosítás és, ez talán még fontosabb, az alternatívák kialakítása. Kitalálni, hogy a jelenlegi környezetben, annak lehetőségeit felhasználva, milyen megoldást tudnék adni az általam "felkarolt" embercsoportnak. Miért nem állnak össze és találnak ki olyan üzleti modelleket, amely letöltés alapú és figyelembe veszi azt a régi nagy bölcsességet, hogy sok kicsi sokra megy. Ha valaki rászokik arra, hogy valamennyit kicsengessen akár zenéért akár progiért, akkor ezt a szokását megtartja. Persze ehhez kellene kreativitás, és hát kedves lakótársak, sajnos ez az ország genetikusan a szőrözős-kispolgáros-hivatalnokos attitüdre van bedrótozva = soha nem a "hogy lehetne jobban"-t keressük, hanem az "azt azért nem lehet úgy"-ot. Kérem még fogadják el a kapuzárási házirendet.
Ő, szinte tisztelettel
Holovác
Még így ez elején verjük le a tudat cölöpjeit a bíborvörös értelmezési horizont alatt elterülő fogalmi mezőre. Bochkor Gábor egy hülye. Pontosítsunk! Bochkor Gáborból hülye poénok szakadnak ki egyfolytában. Pontosítsunk! Bochkor Gábor abból él, hogy hülye poénokat izzad…..