Regisztráció Blogot indítok
Adatok
adam01

0 bejegyzést írt és 18 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy SEAL visszaemlékezése A SEAL-taktikát taglaló cikk kiegészítéseként mindenképpen közzé akartam tenni egy megtörtént bevetésről szóló visszaemlékezést. Ehhez hosszas válogatás után végül Harry Constance kötetét választottam, amelynek nyolcadik fejezete egyebek mellett részletesen mutat be egy…..
Interjú dr. Megyesy Jenő jogásszal Úgy hozta a sors, hogy ismét egy amerikai magyar veteránnal ülhettem le interjút készíteni. Az ilyen beszélgetések kétszeresen is érdekesek, hiszen a háborús téma mellett egy világlátott honfitársunk élettapasztalatai is megkerülhetetlenül főszerepet kapnak. Dr.…..
adam01 2020.10.13 17:50:47
@Örömhernyó: Én abszolút kommunizmus ellenes vagyok de el kell ismernem hogy nagy igazság van abban amit írsz. Azt viszont nehezen hiszem el hogy pl a Horthy rendszerben 1937-38 ban olyan nagy szegénység lett volna az országunkban. A nagyapám aki harcolt a Don-nál és szerencsésen túlélte a harcokat sokat mesélt apámnak hogy a háború előtt mennyi földjük lovaik voltak és jó módban élt a parasztság.
A csapatrepülők mindennapjai A helikopterháború gépi főszereplőit már ismertettük, de hasonlóan fontos, hogy az ezeken szolgáló legénységet, hátterüket, kiképzésüket és mindennapjaikat is megismerjük. (Ezúttal is elsősorban a szárazföldi haderő csapatrepülőiről lesz szó, bár időnként kitérek majd a…..
Kilátás Várgesztesre az Oroszlán-kőről, az ismeretlen Rockenbauer Pál-emlékfa, az újjáépülő Vitányvár, egy erdei temető és egy új kilátó - megannyi ismeretlen csoda került elém ezen a szakaszon. Várgesztesről (térkép itt) reggel időben elindultam, fél 9 körül elhagytam a szállást. De a faluban…..
Egy időben a honvédségnél is megjelentek az osztrák Glock kések vagy tőrök, amiket hibásan mindenki bajonettnek nevezett. Alapvetően csak egy dolognak nem felelnek meg, ami miatt nem lehet bajonettnek nevezni őket, mégpedig hogy nem lehet felhelyezni őket a fegyverre. A kés tokja egy…..
Combat Gear Blog Meindl Desert Fox 2013.05.27 08:00:00
A brit hadsereg számára kifejezetten az afganisztáni terepre rendszeresítették a Meindl Desert Fox bakancsát, amely gyakorlatilag ötvözi a túra és sivatagi bakancsokkal szembeni elvárásokat. Mivel az afgán terepen nem csak sivatag és nem  csak hegyek vannak, ezért a konfliktus…..
Bevallom, meglepődtem. Annak ellenére, hogy kifejezetten kedvelem a Sportstereket és szívesen nézek belőlük készült átépítéseket, még sosem találkoztam olyannal, ahol a cél a supermoto külső volt. Endurót, dirtbike-ot és choppert láttam sokat, de az ügyesen átfaragott V2-esen…..
A "kínai fos" egy szállóige nálunk, magyaroknál: ezzel köpködjük az összes távol-keleti terméket, ami nem japán. Néha mellényúlunk: a Kymco például nem kínai, hanem Taiwani, ami nem mindegy, mert a kis szigetország Kínával ellentétben inkább a csúcstechnológiás…..
adam01 2012.06.05 03:03:46
Véleményem szerint ezek a kínai taiwani és még kitudja ázsia melyik országából származó "konténer" motorok inkább negatív mintsem pozitív hatással vannak a nyugati motorpiacra.Nincs azzal baj hogy jelen vannak de ez a változó minőségü motornak nevezett valamik azért korántsem a megbízhatóságukról híresek.Nekem hálaistennek nem volt ilyen helyről származó motorom de amikor a havernak azért tört ronggyá a csuklója mert a kínai(wexxtor) 250-es pár napos csillivilli quadjával nekiment egy buckának hogy ugrat vele egy két métert ami szép leérkezéssel ért volna véget ha nem törik ki az első kereke a lengőkar heggesztésnél.Vagy mikor a másik haver a "pitbájk"jával azért nem járt velünk motorozni mert félt attól hogy megint elhagy valamit a motorról vagy esetleg kikönyököl a hajtókar a karterházból.Sajnos mindkettő megtörtént.Ennyit a tapasztalatokról.Hozzáteszem azért van pozitív példa is de épp a változó minőség az ami elrettenti az embert hogy ilyen gépre üljön.Rengetegen ráfaragtak itthon az olcsón vásárolt "kínai szutykokra"!Persze utólag már okosabb az ember de az új szó és a csillivilli külső sokakat elvakított és nem láttak a cukormáz mögé.Különben ha kicsit is lenne törekvés arra itthon hogy a fogyasztókat megvédjék ezektől az olykor balesetveszélyes járművektől,akkor nagyon sok embert megkímélnének a csalódástól!Egyszerű minőség ellenörzésen kéne hogy átessenek ezek a gépek.Amelyik meg nem felel meg az alapvető műszaki és biztonsági kritériumnak azt meg elhajtani jó messzire hogy vigye a szarját innen.Szerintem hosszútávon jó hatással lenne a magyar motorpiacra ezt bizton állítom.Eladhatóbb és értéktartóbbak lennének a motorok.Persze ez magyarország itt más érdekek érvényesülnek szóval nem gondolom hogy valamikor ez életbe is lépne.