Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kornyik Kálmán Faipari mérnök 2009

0 bejegyzést írt és 22 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A fenti kérdést az egyik hallgatónk tette fel Facebookon, akinek a nevét inkább elhallgatnám. A jelenlegi, katasztrófális mechanika eredmények tükrében a kérdés teljesen jogos - én most megkísérlem megválaszolni.Nemrégiben a hallgatók kérésére szerveztünk olyan…..
Kornyik Kálmán Faipari mérnök 2009 2011.04.07 22:15:09
Kornyik Kálmán Faipari mérnök 2009 2011.04.07 22:36:08
Persze folytatva az előző gondolatot, a Tanár Úr azért nagyon rendes volt és egy pár jobban sikerült napján próbálkozott a viccekkel.
1. Dr. Kánnár Antal vicc: Miután kihúztam a vizsgán a "kötél" című tételt a Tanár Úr lazán csak annyit fűzött hozzá: "Haha kötél általi halál!" Meg is buktam a vizsgán. Persze ez nem az Ő hibája volt hanem az enyém.
2. Dr. Kánnár Antal vicc: Az órán az oldhatatlan kötéseket vettük és a táblán kicsi keresztekkel jelölte a szegecseket. Tanár Úr feltette a kérdést, hogy "Tudják mik ezek a keresztek? Hát a szigorlaton elhullot tanulók fejfái!" Ő viccesnek találta..... és majdnem mi is röhögtünk. Persze ezen is sokat nevettünk hazafelé a vonaton.
3. Dr. Kánnár Antal vicc: Egy igen kemény tananyagot vettünk és nagyon koncentrálni kellett arra, hogy nehogy észre vegye az előző napi buli jeleit a fejünkön. És a Tanár Úr benyomott egy viccet: "Hogy hívja oda magához a matematikus a csirkéket? Pí Pí Pí Pí" Néma csend, de egy pár embernek leesett és az szólt a többieknek.
4. Dr. Kánnár Antal vicc: Az egyik szigorlaton (a sok közül) már dél előtt odamentünk a tanszékre és beültünk egy terembe és ott várakoztunk. Egyszer csak úgy dél tájékán a Tanár Úr beállt az ajtóba és azt mondta: "NNNNNa kivégeztem a nappalisokat és ebéd után TI jöttök!" Ezután néma síri csend, majd kb 2-3 perc hatás szünet után valaki azt mondta, hogy "Ez egy kicsit terminátoros volt." Így innen tekintve röhögök. Akkor ott egy kicsit besz......tam.

DE PERSZE EZEK A TÖRTÉNETEK ÉLETEM LEGSZEBB 4 ÉVÉNEK TÖRTÉNÉSEI AMELYET SEMMI A VILÁGON NEM TÖRÖL KI BELŐLEM. CSODÁLATOS EMLÉKEK EZEK. ÍGY UTÓLAG JÓKAT NEVETÜNK EZEKEN ÉS A TANÁR ÚR VICCEIN IS.

Azért csak halkan mondom, hogy azért ki tett magáért a Tanár Úr, mert addig buktatta meg a bandát amíg a tételeket meg nem tanultuk 100%-ra.

Üdv Kálmi
Kornyik Kálmán Faipari mérnök 2009 2011.04.25 02:12:06
Természet szerint irtózom a fenyegetőzéstől és a dörgedelmes hangvételű megnyilatkozásoktól - sokkal jobban szeretem a párbeszédet, a konszenzust, vagy legalábbis a kompromisszumos megoldásokat. Néha viszont sajnos rákényszerülök az erélyességre.Balekoktatás, neuralgikus pont.…..
No, erről az utóbbi időben rengeteget vitáztunk - oktatókkal, hallgatókkal, az iparral, kívülállókkal. A kérdés teljesen jogos: mi szüksége van egy felsőfokú végzettséggel rendelkező szakembernek, akár egy mérnöknek is matekra, fizikára, mechanikára? Főleg: mi…..
Kornyik Kálmán Faipari mérnök 2009 2009.07.31 15:42:54
Tisztelt László! Kedves blog olvasók!

Elsősorban azokhoz szeretnék igazából szólni, akik nagyon elhatárolják magukat a tantárgyak szakanyagainak megtanulásától legfőképpen matek és mechanika. Becsülettel bevallom, hogy matek és mechanika szigorlatomra a legcsodálatosabb jegyet kaptam: 2. Nem szégyellem magam ezért, de inkább elmondom nehogy álszentnek véljenek. Igaz, hogy kevés idő alatt kellett megtanulni egy hatalmas anyagrészt, de azt is be kell vallanom (vallanunk?!), hogy tanulhattam (tanulhattunk?!) volna többet is. Szerintem mindenki tudna egy kicsivel több időt is ráfordítani erre a két igen kemény tantárgyra.

MEGÉRI!!!

A mai napon kaptam meg a határozatot miszerint kamarai tag lettem. Nagyon örülök ennek a lehetőségnek, ugyanis itt van lehetőség a továbbfejlődésre. Valószínű lesz olyan aki megkérdezi hogy minek továbbfejlődni? Megsúgom nekik, hogy ez a szakmai siker egyik alapja.
Szükség van az alapozó tantárgyak mélyebb megtanulására, mert arra építkezünk. Az önfejlesztés alapköve az amit a múltban elsajátítottunk. Fejlődés nélkül nincs jövő és siker. Tisztelettel kérek mindenkit, hogy próbáljon minnél több ismeretet elsajátítani és ne féljenek a tanárok elé állni kérdésekkel és kérésekkel, mert ezzel nemcsak a tanárokon segítenek, hanem a diákok saját magukon is. El kell mondanom, hogy igen szép reform kezd most végbemenni a faipari mérnökképzésben köszönhetően mindekinek aki a tantervet átalakította, mert amit olvastam az igen izgalmas és bizalomgerjesztő, illetve nagyon innovatív.

A nagyvilágban elterjedt egy technika (vagy inkább stratégia), melye elérhetővé válnak célok és álmok. Ez a megoldás egyes emberekben rossz érzést is kelthet, de kellő higgadtsággal pozitívvá válhat ez az érzés. Ez a technika nem más mint a kényszer. Egyes sikeres emberek rákényszerítették magukat bizonyos dolgokra, hogy elérjék céljukat, és ha nem is azonnal, de egy kis időn belül beért a siker. Én is el kezdtem használni ezt a technikát és úgy látszik bevált.

A kamarai (aktív!!!!) tagsággal rákényszerítettem magam a fejlődésre, régi tananyagok átismétlésére, újdonságok megismerésére és így biztosítom a nyugodt és problémamentes jövőmet, mind szakmában mind magánéletben. A kamarai tagságot mindenkinek ajánlom: kapcsolatok, szakmai pezsgés, lehetőségek tömkelege, stb. Ezzel kapcsolatban nyugodtan megkereshet bárki.
Szolnok megyében annyival jobb a helyzetem, hogy itt alig foglalkoznak faiparral (alig? sehogy szinte). Ilyen szempontból szerencsém van.
Rengeteg faipari téma kapcsolatban áll az építőiparral: nyílászárók, bútorok, I tartók, faházépítés, stb. Ezekkel a témákkal kapcsolatban egy előadássorozat kialakítását tervezem és fogom is megvalósítani.

Remélem nagyon nem tértem el a tárgytól, de csak azt akartam kifejezni, hogy miért is fontosak az alapozó tantárgyak.

Üdv mindekinek és jó tanulást! Jó szerencsét!
Kornyik Kálmán Faipari mérnök 2009 2009.12.14 01:34:47
A hallgatóknak sokféle elképzelése van arról, hogy hogyan kellene osztályoznia az oktatónak. Van, aki szerint teljesen a véletlen műve, mások szerint pofára megy, és ezt meg kellene változtatni. Egyesek szerint a tudást kellene osztályozni, megint mások szerint az órára járást is…..
Kornyik Kálmán Faipari mérnök 2009 2009.07.05 14:38:48
Tisztelt László!

Sok dologban egyetértek veled, mert aki mérnök akar lenni annak tudnia kell a faipari mérnöktől elvárható alapvető tudást. Most hogy megvan a diplomám nyugodtan elmondhatom, hogy vizsgáid néha nehezek voltak. Esetenként nem nagyon értettem kérdésed, de azt is bevallom, hogy nagyon jól rávezettél a kérdésre adható helyes válaszra. Ez egy eléggé összetett probléma. Gyakran gond volt azzal is hogy miből tanuljak. A könyvtárnak vagy nem volt elég jegyzet, vagy nem volt rá több ezer forintom hogy megvegyem a könyvet. Egy mai diáknak legnagyobb ellenségei az IDŐ, a STRESSZ és a PÉNZ. El kell mondani, hogy valóban sok függ a diákok órára való bejárásától, a házik elkészítésétől, a tanulók szorgalmától. Viszont azt is meg kell említeni, hogy a kérdések megfogalmazása sem mindegy, hogy hogyan történik a tanáraink részéről. Voltak olyan vizsgáim, hogy egy kérdést sem értettem és rendesen hülyének éreztem magam pedig előtte 4 napig (napi 8 órát) tanultam a tantárgyra, több időt nem tudtam rá fordítani. Talán összegezni kellene valamilyen módon azt, hogy milyen jellegű kérdések merülhetnek fel egy adott témával kapcsolatban. Ez valószínű lehetetlen, de ezt sajnos nem tudom. Nem mindegy hogy a tanár hogy adja le az anyagot, nem mindegy hogy a tanuló hogyan készül fel, nem mindegy hogy a tanár hogy kérdez, nem mindegy hogy a diáknak milyen tervei vannak a jövőre nézve, stb. De bele kell abba is gondolni, hogy ezen problémák mögött milyen hiányosságok állnak a tanulók részéről, amelyek valójában könnyen megoldhatók lennének csak egy kis akaraterő kell a bajok megoldásához, amelyre szerintem vevők lennének kedves diák barátaim is, mert szerintem ők is szeretnének egyszer faipari mérnökké válni.
Régebben egy tanulónak nem voltak annyi problémái, mint egy mai diáknak. Nem volt gond a pénzzel úgy, mint most. Manapság sokat kell dolgoznia egy nappalis diáknak ahhoz, hogy fenn tudja tartani magát. Manapság már a suli mellett dolgozni is kell. Régebben is biztos kellett dolgozni, de nem ennyit, mint most. Mindenki próbál megfelelni mindenhol (munka, család, iskola, stb.), de ez sajnos igen nehéz. A nagyobb mentális terhelés kihozza a stresszt az emberből és ezt már nem tudják kezelni a mai fiatalok. Szerintem megoldást jelentene, ha valaki egy kis ismertető anyagot tenne fel az internetre olyan témákban, mint pl:
1. stresszkezelés,
2. a szabadidő beosztása,
3. a mindennapi kommunikációról,
4. önismeret
5. agykontroll
6. probléma megoldási folyamatok

Szerintem a stresszkezelésről készített tanulmányok igen hasznosak lehetnek egy nappalis diáknak, hisz ha tudja kezelni a stresszt, akkor több mindenre tud figyelni (tanulás, stb.).
A szabadidő pontos beosztása rendezhet olyan problémákat, mint például a "Nincs időm semmire!" féle problémákat.
Gyakran megfigyeltem, hogy kedves diák barátaim között sokan vannak, akik a kommunikáció terén nem ismernek bizonyos alapvető dolgokat: köszönés, megszólítás, probléma felvetése, stb. Az emberi interakciókban igen fontos szerep jut a kommunikációnak mind diákként mind mérnökként.
Az önismeret lehet, hogy nagyon ezoterikusnak hat, de el kell mondanom, hogy 1 délutánomba került egy önismereti könyv kiolvasása és máris több problémát meg tudtam oldani hisz megismertem önmagam igazi határait. De az önismeret abban is segít hogy felismerjük rossz reakcióinkat és azokat tudatosan elkerülve fejlesszük személyiségünket.
Hogy mi az agykontroll? Olyan szinte ember feletti teljesítményre és képességekre tanít meg mint a gyorsolvasás, az egyszerű és gyors tanulás, problémamegoldás, idegen nyelvek könnyed megtanulása. A tanfolyam két hétvége és kb 25.000 Ft-ba kerül. Rengeteg emberrel beszéltem akik csodálatos dolgokról számoltak be és saját szememmel láttam az igen nagy változást.
A probléma megoldási folyamatok ismeretek hiányának megszüntetése is sok gondot megelőzhet.
Remélem segítettem.

Jó szerencsét! Vivát Üzem!!!!!
Nem vagyok jó előadó. Az utóbbi években, úgy érzem, feltornáztam magamat csapnivalóból gyenge átlagos szintig - maximum. Mindenesetre igyekszem minden évben fejlődni - és ennek részeként folyamatosan figyelem, hogy mikor és mitől sikerül jól vagy rosszul egy-egy előadásom.Ma…..
A fenti kérdés a kedvenc könyvemben található (bónuszpontért lehet találgatni, hogy melyikben...), de bennem is sokszor felmerül ebben a vizsgaidőszakban...Egyszerűen felfoghatatlan a számomra, hogy valaki hogy jöhet el úgy vizsgázni, hogy gyakorlatilag egymás mögé tudja…..
Kornyik Kálmán Faipari mérnök 2009 2009.06.12 23:45:26
Kedves @nevemsenki!

Aki ide jön Sopronba faipari mérnöknek tanulni annak valóban szüksége van alapvető készségekre és képességekre. Én épületasztalos szakmunkásként végeztem és ezáltal volt alapgyakorlatom. Egy szakmunkás iskolának az a feladata hogy több gyakorlati óra keretében készségszintű szakmai kompetenciát közvetítsen a tanulónak. A szakközépiskolák és gimnáziumok feladata egyrészt az általános műveltség átadása, másrészt a tanuló felkészítése a magasabb szintű gondolkodásra (élet, főiskola, egyetem). Az egyetemek és főiskolák feladata a magasszintű tudás és az adott szakterületnek megfelelő magasszintű szaktudás és szemlélet kialakítása.
Kedves ismeretlen Barát!
Szeretném egy pár pontban vázolni a nézetemet:
1. Olyan személyeknek érdemes az fmk-n tanulni aki már előtte is ebben az iparágban tanult vagy dolgozott
2. Az hogy valaki tanul vagy nem tanul az fakadhat az otthon látottakból, a személy hozzáállásából, a körülményektől és attól is legfőképp hogy mennyire céltudatos a tanuló, milyen értelmi szinttel rendelkezik.
3. Aki valamit el akar érni annak tenni is kell valamit.
4. Nem mindentudó atyaúristennek akarnak kiképezni hanem faipari mérnöknek.
5. Ha mondjuk valaki gimiből jön annak kell még 2 év gyakorlat hogy minden rendben legyen. NA EZT NEM VÁLLALNÁ BE SENKI (5,5 év Bsc, 7,5 év Msc).
6. Hiába nyomnál le sok gyakorlatot az egyetemen, ha az életben mérnökként úgysem fogsz tudni odaállni a gép mellé. Kint az életben is ugyanúgy el fogod felejteni a gyakorlatot. Épületasztalosoknál úgy szokták mondani "Ki megy a kezedből a gyakorlat!"
7. A tanulók részéről az érdeklődés hiánya figyelhető meg. Csak a faipari mérnöki presztizs után áhitoznak. A image fenntartása nem egyszerű de megoldható.

Remélem segítettem nevemsenki!
Kornyik Kálmán Faipari mérnök 2009 2009.06.27 10:55:51
Kedves Barátom Zsolti a. Nevemsenki!

Köszi, hogy felfedted kiléted. Valóban nem voltunk szomjasak a szakest végére. Az alias nevedet az eredeti neved említésével együtt kell használni, ezért nem tudtam hogy ki is vagy valójában. A kommented valódi és aktuális problémákat vetnek fel, de van amit nem lehet megoldani itt a főiskolán (a mégtöbb gyakorlatot), ezért mondtam, hogy inkább szakmai előképzettséggel rendelkező szakemberek jelentkezzenek Sopronba. Ezt nem hiába írtam erre a blogra, ugyanis ezek összefüggnek egymással.
1. Ebben a pontban lehet, hogy rosszul fejeztem ki magam, úgy értettem, hogy annak aki szakiskolából asztalos előképzettséggel jön annak könnyebb lesz a szakmai rész. Viszont azt is el kell mondani, hogy aki gimiből jön annak az elején nincs gondja (matekkal, kémiával, fizikával). Ha valakit megbántottam volna attól itt kérek bocsánatot. Valóban rosszul fejeztem ki magam. Sopronba mindenkinek érdemes jönni aki érdeklődik a faipar iránt. Egyébbként sok olyan emberrel beszéltem aki gimiből jött és sokmindent nem értett meg a szakmai részben, illetve ki is fejezte azt, hogy kellett volna egy kis előképzés (szakmunkás, technikus), hogy a legalapvetőbb szakmai dolgokat meg tudja érteni. Még itt azt is el kell mondani, hogy a szakmai tantárgyakat tanító Tanárok közül egy páran magától értetődőnek tartják azt, hogy az egyesollóscsapot minden az órán benn ülő hallgató ismeri, pedig ez sajnos nem teljesen van így ezért ezen valóban változtatni kellene. Például külön órákon ha meg lehetne oldani.
2. Valóban jóval összetettebb a dolog ebben igazad van én csak a "legnépszerűbb" problémákat ragadtam ki a teljesség igénye nélkül.
3. OKÉ!!!
4. Ordításra nem gondoltam semmiféle képpen. Csak arra, hogy egy cégnél egy mérnöknek több feladata van menedzselés, termelésirányítás, beszerezés. Ezek mellett kevés idő jut a szakmai gyakorlat pótlására. Én személy szerint minden évben 2-3 hét nyílászáró beépítésre kötelezem magam a vállalkozásunkban, mert így (nem 100%-ban, de) szinten maradok. Egy ember egyszerre max 1-2 dologgal tud foglalkozni.
5. Az öcsikém általános asztalos és öt évet járt szakmunkásba Szolnokon. A két év gyakszit csak a legalapvetőbb készségek megtanítására (pl:egyesollóscsap, fecskefarkú fogazás, stb.) értettem.
6. Az hogy a gyakorlat "Kimegy a kezemből" sajnos ez egy negatív tendencia, ami valóban orvosolható gyakorlással, de erre nem nagyon van idő ebben a "lavírozós gazdasági" helyzetben.
7. Ebben a pontban megint szeretnék változtatni, mert persze sokan vannak olyan tanulók akik valóban szívüket és lelküket beleadják és Ők a kivétel, de a többség csak szórakozni jár a fősulira.

Nagyon örülök a kommentednek, mert Te (tisztelt barátom) sokkal hitelesebben tudod leírni a meglévő problémákat, hisz szakoktató vagy.

Jó szerencsét!

Tiszteletteljes üdvözlettel: Kornyik Kálmán Faipari mérnök
Diákhagyományok. Haj, azok a régi szép selmeci hagyományok! Had idézzek valamit egy nagy klasszikus tollából, aki szerint ezek "az ország legszebb, legrégibb diákhagyományai, melyek egymás segítésén, kölcsönös tiszteleten, és persze sok-sok vidámságon, diákos…..