Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Zé a hangya

0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Majdnem egy év telt el azóta, hogy a főpolgármesteri kabinet úgy határozott, Budapesten bevezetik a bérbicikli-rendszert. Elvileg az ügy sínen van, vagyis kéne lennie: léteznek konkrét tervek, megvannak a források, most mégis veszélybe került a megvalósítás. Az 1,3 milliárdos…..
Zé a hangya 2010.03.28 10:55:30
@jahaha: A működési modellt is meg kellett terveznünk, ennek a megismerése is elvárása az EU-nak, de a Fővárosi Önkormányzatnak is. Az előbb írt kommentben található link tartalmazza a működési modellt is. A most benyújtásra kerülő második körös projektdokumentáció már részletesebben fogja mutatni a számokat. Ebből majd részletesen látszódik, hogy melyik helyszínen hány dokkoló állomás lesz. Az informatikai rendszerhez a helyszínen hozzáférnek a felhasználók, tehát, ha tudom, hogy a Főpolgármesteri Hivatalhoz megyek, akkor me tudom nézni, hogy azon a környéken melyik helyszínen hány dokkoló szabad. Így meg tudja a használó tervezni, hogy hova érdemes tekerni. Akár nullszaldós is lehet a működés, de legrosszabb esetben ez lehet évi 150 millió Ft/év minusz is (három működési modellt vizsgáltunk, optimista-relista-pesszimista, a 150 millió Ft/év a pesszimista változat). Azt valószínüsítjük, és a piackutatásaink is azt mutatják, hogy lesz olyan cég aki névadó szponzora lesz (Bécsben a Raiffeisen az, ezért sárgák a biciklik) a projektnek és ebből illetve az egyéb bevételekből önfinanszírozó lesz a működés. Amúgy ez tipikusan egy olyan ügy amit a parkolási bevételekből kell működtetni, ha minuszos lenne. Ez így van mindenhol, hogy a közlekedésből származó bevételt, az azzal kapcsolatos kiadásokra kell fordítani. A parkolásból évente mintegy 7 milliárd forin bevétele van az önkormányzatoknak, ha ennek a fele el is megy működésre, akkor is bőven marad az ilyen JÓ ÉS HASZNOS ügyekre!!!!!!
Zé a hangya 2010.03.28 11:00:46
@kékazég: Teljesen igazad van! Mi mindig szakmai alapon dolgozunk és teljesen mindegy, hogy azt melyik politikai erő támogatja. Amennyiben jó az ügy, akkor meg kell csinálni, ha nem jó, akkor nem szabad. Az előterjesztéseink nagy részét amúgy egyhangúan szavazza meg vagy nagy többséggel a közgyűlés, mert ezek mindenki, de legalább is a nagy többség által támogatott intézkedések, projektek! Persze a segítség mindig jóljön, mert az utóbbi években a politikusok már hallgatnak a civilekre és a szakmára, tehát, ha támogattok az biztosan segít!!! Köszönöm előre is :-)
Zé a hangya 2010.03.28 11:07:08
@jahaha: Egyre több a biciklis és ez a projekt is ezt a folyamatot kell, hogy segítse! Amúgy természetesen nem 7000 Ft-ba fog kerülni egy bicikli, én csak azt vezettem le, hogy a magyar adófizetőknek ez ennyibe fog kerülni. Egyik folyamat segíti a másikat! Ahogy nő a biciklisek száma az rákenyszeríti a várost a kerékpárutak, a B+R parkolók és egyéb a kerékpárosokat segítő beruházások építésére. Ne add fel!!!