Regisztráció Blogot indítok
Adatok
zvi

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Pénteken megígértem az Imperium Galactica-cikkben, hogy külön posztot kaptok arról, miért nem készült el az Imperium Galactica III, illetve hogy miért volt helyette két másik űrstratégia három fejlesztőcégtől. A történet tanulságos, és egyik szereplője sem lehet büszke rá.…..
zvi 2011.03.28 09:37:21
Mint a Philos egyik volt vezetője szeretnék néhány pontosítást adni a témához...
Tetszett a cikk, szerintem korrekt, és valóban szomorú a történet.
A DR az IG2 után elkönyvelte, hogy elvesztette a kiadóval együtt a brandet is. Meg sem keresték a kiadót vételi szándékukkal. Nem azért tudtuk elvinni a brandet a DR "orra elől", mert volt rá pénzünk . Azért jutottunk hozzá, mert gondoltunk erre a lehetőségre. Több - ennél jobb - brand is eladó volt (pl. Star Trek) mi inkább a hazai brand mellett döntöttünk. (Nem volt jelentős különbség az árban...)
Az IG3 projectet a project vezetői kilopták a Philosból és a Mithis-be vitték át. A CDV egy közép szintű projectvezetőjével összehaverkodtak. Besározták a Philost, az Alcatraz teamet - impotensnek, bénának szakmailag alkalmatlannak tűntették fel őket. Kijelentették, hogy a Philos már fizetésképtelen és a szétesés szélén áll... Büszkén ajánlatot tettek a kiadónak, hogy az Alcatrazt is befejezik majd az IG3 után, mivel erre csak ők képesek.
Valóban bénák voltunk, mert erre az ármányra nem készültünk fel! Külön-külön kezelni lehetett volna a helyzetet, együtt már katasztrófa volt.
A Philos minden tőkéjét befektette a két játékba. A CDV kb. 20%-át finanszírozta a fejlesztésnek, Philos a maradék 80%-ot saját tőkéből. Ha leszállítjuk a kész játékot kifizették volna a fejlesztési költséget és a Philos futhatott volna tovább más játékokkal (royalty nélkül - nagyobb példányszámú eladások nélkül - visszajött volna a Philos befektetett pénze)
A "megverselt" CDV kiszámolta, mennyivel olcsóbb nem kifizetni a Philost és a félkész játékokat a Mithissel ellophatja. Behívattak minket a CDV telephelyére, ahol a CDV vezérigazgatója "kerek-perec" megmondta: rúgjunk ki mindenkit a cégből, aki nem az IG3 projecten dolgozik (kb. a cég 70%-át) adjuk át a cég vezetését az IG3 project vezetőjének - különben bedöntik a Philost...
Ezután már nem volt kétséges mi történik. A Mithis & CDV kooperáció kivégezte a Philost. Még 18 hónapot küzdöttünk, kiadót váltottunk de lassan szomorúan elsüllyedt a cég. Az IG3 80%-os állapotban kénytelenek voltunk átadni a CDV-nek, az Alcatraz befejezésére csak nagyon kis budget jutott az új kiadótól - meg is látszott rajta.
Végül lezártuk a még futó fejlesztéseket és a Philos elsüllyedt sokaknak a munkájával, lelkesedésével és keveseknek a dollárban számolt befektetett millióival. Remélem hagyott pozitív örökséget is a magyar játékfejlesztésben.
A BSA vizsgálat még a Philos kezdeti időszakában történt. Tendereztettük a grafikus szoftver szállítókat. A valaki nem nyugodott bele a választásban és felemelte a telefont... Megszállták a céget a rendőrök. A végén találtak néhány illegális microsoft terméket 1-2MFt listaáron (ami nem magas ilyen esetekben, aki látott már ilyet érti). Ennek is vitatott volt az illegális volta. Végül a cég vezetője cégbírságot kapott. A Philos ezután kezdett igazából növekedni, tőkét kapott és ezek nagy részét szoftver és hardvare eszközök vásárlására fordította.
Politikai kötődése, háttere nem volt a Philosnak.
Néhány év alatt a semmiből összejött majdnem kétszáz fejlesztő játékokat szerettünk volna készíteni. Nem voltunk profik abban az értelemben, hogy nem volt mögöttünk 10-20 elkészített játék. Szereztünk pénzt ahhoz, hogy a képességeket tapasztalattal egészítsük ki. Érvényes ez a grafikosakra, designerekre és a menedzserekre is.
Az IG3 project pénzsóvár vezetője döntötte be a CDV-vel szövetkezve a Philost. Sajnos így történt! Ezért is annyira szomorú az IG3 sorsa...