Regisztráció Blogot indítok
Adatok
VaCsa

1 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Vastagbőr A pénzért bármit 2012.08.31 15:45:00
2004: Ramil Safarov, a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem azerbajdzsáni hallgatója egy baltával meggyilkolta az örmény diáktársát. Hazájában hős lett, mert örményt ölni szerintük kurva menő.2006: A magyar bíróság életfogytiglanra ítélte Ramil Safarovot. Azerbajdzsán…..
  Kedves Olvasó! Két variáció van: A: a tanítványom vagy - B: véletlenül vetődtél ide. Neked mondom (írom): itt a történelem tanulását segítő írásokat találsz. Középiskolai, középszintre felkészítő anyagokat. Ha netán kolléga vagy, véleményezz nyugodtan, ha diák,…..
Ahogy kezdtünk, abból akár izgalmas meccs is kijöhetett volna, pontozással nyertük az első negyedórát, a 20. percben pedig Valdeznek egy béna kirúgása utána úgy járattuk a labdát hosszú ideig, ahogy a brazilok a legszebb időszakukban - mégsem írhatunk Barcelonát -, és a végén…..
VaCsa 2011.05.04 13:11:34
@Quirinus: Két évvel ezelőtt nem volt semmi ilyen előzmény, jó meccset játszottak a felek. Reméljük Ferguson nem akar pszichológia hadviselést folytatni és persze Pep se.
VaCsa 2011.05.04 13:28:09
@Quirinus: Valahogy remélem előre dűlőre jutnak egymással, a játékosokkal és a bíróval, kb. így: SAF: Fiúk, a bíró egy kissé többet fog fújni, mint egy angol bajnokin, figyeljetek oda!
Pep:Fiúk, a bíró egy kissé kevesebbet fog fújni, mint egy spanyol bajnokin, figyeljetek oda!
Arcátlan csalásra készül a keddi BL-elődöntőn José Mourinho. A portugál, miután ostoba módon a párharc első meccsén kiállíttatta magát, ma este nem ülhet ott a Camp Nou kispadján. Sőt, az UEFA szabályainak értelmében semmilyen módon nem is kommunikálhat a kispadon ülő…..
 Tanulságos beszélgetést közölt a hétvégi Népszabadság Kertesi Gábor közgazdásszal, az Oktatási és Gyermekesély Kerekasztal tagjával. Kertesit gyakran lehet hallani balliberális médiumokban, legfőbb témája az iskolai szegregáció, most is e témában tett egy kört.Ha…..
VaCsa 2009.05.10 13:35:59
@sasika61: "@Scaramella va alla guerra:
"Nekem egyébként az a gyanum, hogy az emeszpések és szdszesek így akarják a szellemi szinvonalat csökkenteni : a középosztályt kulturálisan a sárba lökni"
@sasika61Nekem is ez a gyanúm.
Jajj ne! Minek ide ez az összeesküvés elmélet?!
Hosszan lehetne sorolni /sajnos/ jobb- és baloldali híres emberkéinket, hogy lejárassuk kölcsönösen a világnézetüket.
Térjünk vissza az eredeti kérdésre!
Kinek állnak útjában az elitiskolák?
Ismét az a véleményem, hogy az elitiskola egyfajta állatorvosi ló, eset, mely jelzi, hogy az oktatással BAJ van! Ez nem az elitiskola bűne, de nem is az érdeme. Mivel a bajt a jelenlegi-volt koalíció érte el alapvetően, és mivel a politikai elitünk ( EGYIK OLDALÉ SEM ) szereti, ha a baj kitudódik, nekik nem tetszik. A liberális koncepciónak vannak olyan elemei amelyek vállalhatóak, vannak, amelyek nem - számomra. Az biztos, Magyar Bálint ámokfutása hosszú időre visszaveti a magyar oktatást - leginkább a kvóta-rendszer miatt. S ez talán példának is jó: a gondolat ez volt: a felvett diákok után adni pénzt, s ez versenyre és színvonalemelésre kényszerít. A verseny meglett a színvonalemelés nem. A gondolat szerintem nem életképtelen, csak korai volt - előbb valami általános megegyezésre kellett volna jutni a pedagógiai koncepcióban is a politikusoknak.
Amúgy kész röhej, hogy olyan párt irányította az oktatási tárcát, amelynek elképzelése a legkevésbé volt támogatott.
Ha valaki visszanézi a 94-es, és későbbi oktatási ötleteket, meglepődve látja, hogy a Fidesz és az MSZP elképzelései is közelebb vannak egymáshoz, mit az SZDSZ és MSZP-é. És ez utóbbi felelőssége, hogy hatalmi érdekből odaadta az SZDSZ-nek a tárcát.
Ugyanakkor vallom, hogy kell mindig egy liberálisabb párt, amelyik megakadályozza, hogy az oktatási struktúrák, elképzelések megcsontosodjanak - amire mindig megvan a hajlam. De ehhez nem kell feltétlen hatalom...
VaCsa 2009.05.10 13:59:30
@sasika61: @tripanek:
először, az első mondatok után megijedtem... :)
Nekem nem tetszett, s most már kezdek aggódni: Tanárként a leírtakat nem szabadna elfogadnod, neked kellene elsőnek tiltakozni.
Tudom, csak parabola akart lenni - de durvára sikeredett - létüket ilyen írás nem is hallgatólagos elfogadásával nem lehet - s nem is kell.
Ha focizok, s valaki az ellenfelemet ócsárolja, attól én nem leszek jobb játékos - csak rosszabb kedvvel játszom.
VaCsa 2009.05.10 16:36:24
@tripanek:
Ami megtörténik, az nem feltétlenül jellemző is.
Végig lehetett volna olvasni az eredeti cikket is: ott nincs szó arról, hogy nincs okos gyerek, sőt Kertesi valahol meg is érti az ilyenek létrejöttét: " a szegregáció nem ok, hanem következmény: egy nemzetközi mércén mérve gyenge teljesítményt nyújtó oktatási rendszer következménye. Sarkosan fogalmazva: a szegregáció voltaképp a középosztály válasza a közoktatásunk gyenge teljesítményére egy olyan világban, amikor az oktatás jelentősége a munkaerő-piaci érvényesülés tekintetében ugrásszerűen nőtt."
Más kérdés, hogy az elitiskolásodás veszélye (ha az egyáltalán) még csak tényleg veszély, nem nagy mérvű. Olvasd el moralista hozzászólását, nagyon jó - az utolsó félmondatot kivéve, neki sem kéne kirohanni.
a középosztály nálunk igen vékony -önmagában kevés az ország felemelkedéséhez - az egyénihez igen. Én nem ellene vagyok az ilyen típusú intézménynek - de ez nem a megváltás - csak az érintetteknek jó, és ezért meg is értem őket, ha védik érdekeiket. De ettől másokat nem kell ócsárolni.
Más. Szegregáció. 40-es vagyok, amikor én jártam általánosba, osztályonként volt egy-két roma - nem volt baj velük, beilleszkedni akartak. Hasonló tapasztalatokról számoltak be mások is. Viszont negatív élményeket meséltek azok, már a 'boldog' kádári időkből azok, akiknek 5 vagy több jutott belőlük. A gond az, hogy ha tömegesen jelennek meg, maradnak saját szociális közegükben - ami természetes. Viszont egyes iskolák (ált. főleg) nem mutatnak hajlandóságot romákat felvenni - így lesz egy-két (majd több) iskola főleg roma többségű, ahol integrációnak esélye sincs. Illetve, hogy korábban kezdjem a történetet: a demográfiai hullám elmúltával egyes iskolák próbáltak létszámot növelni - s beengedték faluról az értelmes gyerekeket (sors iróniája - nemegyszer az ott tanító tanár gyerekét), ahol meg romlott az etnikai arány. A folyamat felerősödött - ahogy nőtt a falun a romák száma, úgy menekültek be a közeli városi iskolába a 'fehér' tanulók. Az iskolák különböző trükökkel érték el, hogy csak a kívánatos gyerekek érkezzenek. DE! beüt a krach! A falusi iskolában olyan kevés lett a tanuló, hogy bezár. A maradék gyerek viszont nem kell senkinek. Az az iskola, amely eddig tárt karokkal vette fel az érkezőket, most tele lett. Menjenek máshová - egy tömbben! Ahová megérkeznek - onnan mennek el a 'fehérek' többek közt épp az előbb elutasító iskolába. A folyamat érthető, az egyéni indokok is, mégis összességében TISZTESSÉGTELEN! És hosszú távon rossz.
Ha állandóan menekülünk a probléma elől, az még nem oldódik meg. Sajnos a szocból örökölt egyéni kiskapuzás nagyon él bennünk, a politika végletesen megosztott, nem látok sok esélyt a megoldásra.
Az elitiskola, mint probléma, csak felszín, állatorvosi eset.
Amúgy a magyar pedagógiára nézve lesújtó, hogy a differenciált oktatást normál keretekben nem tudja-tudta megoldani, most pedig erre már semmi esély. Jó iskolaRENDSZER nélkül (tehát nem néhány jó iskola nélkül, az édeskevés) nincs kiutunk. Amíg nincs ez a jó rendszer, nyugodtan legyenek ezek az iskolák, mert még mindig jobb, hogyha vannak, mintha ez sem lenne, de nem ez a kiút, s nem ez a lényeg.