Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Zsoberpapa (törölt)

0 bejegyzést írt és 20 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Olvasónk teljesen kiakadt a kalauz flegmaságán és azon, hogy a pénzéért milyen silány szolgáltatást kap. Tényleg kiakasztó, ha a késés után érdeklődő kalauz flegma, majd még nekiáll az utassal szemtelenkedni...Tisztelt Ügyfélszolgálat !  Felháborító ami jelenleg a…..
Zsoberpapa (törölt) 2009.10.25 09:41:16
@Modigliani: igazából a Miskolc-Budapest szakaszon néhány helyre lassújelek kerültek (legalábbis úgy emlékszem), ezért vannak az állandó késések... (Vagy legalábbis voltak lasújelek...) A magyarázat pedig állandó "probléma". Mindenesetre én még nem vesztem össze senkivel.

Egyébként a DB vagy az ÖBB biztos többet tudna adni. Csak a kérdés az lenne, hogy mennyi az az elfogadtható ár?
Zsoberpapa (törölt) 2009.10.25 09:43:28
@anemo: "Egyedül az rj tartja be a menetrendjét mindig, csatlakozásra nem vár sehol, mindenhol elsőbbséggel rendelkezik..."

Railjet Budapest-Miskolc, Miskolc-Budapest szakaszon tudtommal nem jár. Railjet egyedül az 1-es vonalon jár, de ott általában minden vonat pontos. (Persze itt is vannak kivételek.)
Zsoberpapa (törölt) 2009.10.25 16:03:38
@ressm: A Flirtnek szerintem sohasem lesz koszos. Már többször mondták, hogy minden Flirtre vigyázni fognak. Eddig tartották a szavukat. Volt, hogy egy szerelvényt teljesen összefirkáltak és vitték is egy teljes újrafestésre.
Megaszánalmas. Késik a vezér, ezért késik a vonat is. Előfordulhat ilyen eset. Nincs ilyenkor egy másik vezér, aki elvinné a vonatot? Nem kell ide sztrájk, hogy felboruljon a menetrend és nem kell semmi különleges helyzet. Elég az emberi butaság. De az utasok viselkedése se semmi.…..
Olvasónk vette észre, hogy a vonatinfo.mav-start.hu-n 1-2 hete más menetrendet  mutat a Maestral. Ez lenne a jövő évi menetrend? Szia Georgejr!   Egy érdekes dolgot vettem észre a vonatinfo.mav-start.hu lapon, amely 1-2 hete is megfigyelhető volt, de azt hittem, csak valami…..
Zsoberpapa (törölt) 2009.10.22 18:28:52
Igazából nem tudom, de tényleg nagyon érdekes, hogy ez miért került be a vonatinfóba. Én is láttam már, de nem foglalkoztam vele, de érdekes, hogy a nemzetközi menetrendben már be van jegyezve néhány MÁV vonat. Én csak az engem érintő 30-as vonalat néztem meg. Személy szerint nagyon meglepett, de mástól is hallottam, hogy ez igaz. 2009.12.16 (Szerda) időpontra állítottam és ezt kaptam Balatonszemes és Budapest között közvetlen (átszállás nélküli) vonatként: 4.59 (8519), 6.32 (859), 10.32 (857), 12.32 (855), 13.25 (8515), 14.32 (205), 16.32 (853), 18.32 (851), 20.29 (8511). Visszafelé: 3.38 (8510), 7.11 (850), 8.46 (8512), 9.11 (852), 11.11 (854), 13.05 (204), 15.11 (856), 15.46 (8516), 19.11 (858). Emellett még 2 pár IC vonat is járni fog, melyek közül a Venezia a gyorsokkal ütemben, a Kvarner pedig ütemen kívül fog járni (és természetesen csak a városokban állnak meg, mint eddig). A sátoraljaújhelyi gyors pedig csak hétévégn fog közlekedni, illetve nyáron naponta.

Összegezve én nem hiszek ebben, még akkor sem, ha ígéretes, de ha azt vesszük alapul, hogy más menetidő került bejegyzésre a Maestral mellé, akkor lehet, hogy van benne valami. Azért azt kicsit viccesnek találnám, ha lenne 3 pár személyvonat, amely nemcsak Székesfehérvárig közlekedik/Székesfehérvárról indul, hanem Nagykanizsáig/Nagykanizsáról.

Azt meg végképp nem tudom, honnan tudják ezt külföldön, amikor még itt Magyarországon sem nyilvános a jövő évi menetrend. Ez pedig túl szép lenne. De sosem lehet tudni. Ígértek már 2 éve is ütemes menetrendet a Balatonról/Balatonra, de sohasem lett belőle semmi.
Olvasónk helyzetjelentése a martonvásári vonatról. Ingyér szauna, némi ájulási ingerrel. "Isten hozott nálam öcsém ez a való világ...." (A szerkesztő spec ma 180 km távon rendezett versenyizzadást a műbőr ülésen utastársaival, manuál klíma be, allergia roham…..
Zsoberpapa (törölt) 2009.08.27 18:36:58
@zengo682: Azt hiszem, a Németországban közlekedő kocsitípus az ún. silberlingi kocsi, ami kinézetre majdnem hasonló a halberstadti kocsikkal + ugyanúgy van vezérlőkocsija is, mint a halberstadti kocsiknak.

A halberstadti kocsikat még az NDK-ban gyártották 1978-1982 között. Németországban a '90-es évek végén (asszem 1996-tól) kezdték kivonni őket.

Egyébként, ennek a kocsitípusnak is megvan a múltja. Amikor megszűnt az NDK, ezeket a kocsikat felújították, egy darabig REX (=Regional Express) kocsiként is alkalmazták őket.
Zsoberpapa (törölt) 2009.08.21 10:16:43
@5341 008-0 flirt: ez nem a Venezia. Így a képekből elnézegetve szerintem ez a sátoraljaújhelyi gyorsvonat lehet. Azt elég gyakran megállították Martonvásáron (nem tudom, miért). A sátoraljaújhelyi gorsvonattal már én is szívtam párszor. Igazából azt nem nagyon tudom megmondani, hogy a Venezia EN-re belföldön fel lehet-e szállni a klímás kocsira... Csak azt tudom elmesélni, ahogy én jártam: én is fel akartam szállni a klímás részre, de a kalauz azt mondta, hogy a belföldi utasok csak az első két kocsira szállhatnak fel, tehát: attól, hogy a külföldi rész már nem helyjegyes, még nem biztos, hogy belföldön felszállhatsz rá. (Pedig én - mivel ugye az InetrCity vonat nem áll meg nálunk - Balatonlelléről utaztam Budapestre.)
A Balaton környéki vonatközlekedés finoman szólva is kaotikus, de nem túristacsábító.A legviccesebb, hogy a szegedi IC-k 30 kilométerrel hosszabb távot átlag 40 perccel gyorsabban teszik meg, mint az említett vonalon közlekedő IC-k....Költői kérdés, hogy vajon miért megy mindenki…..
Zsoberpapa (törölt) 2009.08.21 10:01:34
Igazából az InterCity menetidejének megnövekedésébe az is betesz, hogy nem a Déli pályaudvar a kiindulási pont/végállomás, hanem a Keleti, amely +8-10 perc, ráadásul a Kvarner IC Kelenföldön 4 percet áll (ez is növeli a végállomásra való eljutás menetidejét). Így nagyjából a "normális" gyorsvonattal azonos idő alatt lehet eljutni Fonyodról Budapestre vagy fordítva.

Az pedig, hogy a Balaton környéki utazás kaotikus, nem kérdéses. A településemről 5.00 és 11.50 között nem lehet átszállás nélkül eljutni Budapestre (még nyáron sem), holott korábban ilyen hatalmas hézag sosem volt, pláne nem délelőtt és pláne nem nyáron (sőt, még télen sem). Itt nem a szolgáltatás okozza a problmát, hanem a rosszul megírt menetrend, ami épphogy a reggeli vonatot hagyja ki néhány - szám szerint 3 - forgalmasabb állomásról, talán direkt(?) vagy csak véletlenül(?), mindenesetre elég vicces, hogy ez a reggeli gyorsvonat Balatonlellére olykor-olykor 5 perc késéssel érkezik meg, Siófokra pedig már percre pontosan odaér.
Egy nyaraló érdeklődött, hogy délelőtt hogyan tud eljutni tőlünk a fővárosba. Mikor a vasútállomáson tájékoztatták, hogy délelőtt nem lehet átszállás nélkül eljutni... kissé dühös lett.

Az InterCity vonatokról meg inkább nem is beszélek: nincs belföldi IC, mint korábban. Mind a Kvarner, mind a Venezia külföldről jön és természetesen állandóan késnek. A Maestral nemzetközi gyorsvonat meg még rosszabb, pláne, amikor bejön az országba. A Helikon IC pedig, ha késve érkezik be a Keletibe (Amicus nemzetközi gyorsvonatként), akkor késve is indul.
A MÁV-ot nem érdekli, hogy Balaton Sound van. Nem küld több kocsit, így Székesfehérváron már nem lehetett felszállni a vonatra. A kedves kollégák válasza: ez van, majd mennek a következővel. Na és akkor az ilyen emberekkel legyenek az utasok megértőek sztrájk alatt???   …..
Zsoberpapa (törölt) 2009.07.13 22:43:09
A vonatra már Fonyódon tudtak volna +kocsit kapcsolni, mivel Fonyódon van erre alkalmas személyzet (én márcsak tudom, hisz balatoni vagyok). Szerintem Székesfehérváron is van erre alkalmas személyzet, viszont ott erre - a menetidő tartása miatt - nincs lehetőség. A vonat 4:43-kor érkezik Székesfehérvárra és 4:48-kor indul tovább - másik vonatszámmal. (Persze, hogy annak mi értelme van, hogy két külön vonatként van feltüntetve, nem tudom.)

Lényeg, ami lényeg: Fonyódon kellett volna több kocsival indítani a vonatot, de ott nem indították több kocsival.

Sajnos a cikk beküldője - mivel nem a Balatonról utazik a fővárosba - nem tudja, hogy a Balaton és a főváros között a vonatösszeköttetés - finoman szólva - folyamatosan romlik és ez megfigyelhető a szerelvények összeállításában is. Gyorsvonatok esetében van olyan, hogy a +2 keszthelyi kocsi sem elég és már Siófokon tömegek állnak a vonaton, így akik székesfehérváriak, gyakran esélyük sincs felszállni egy-egy nagykanizsai gyorsvonatra (amely Budapestre megy). Viszont a helyi személyvonatok, melyek csak a Nagykanizsa-Székesfehérvár vonalon belül közlekednek, 3 kocsi helyett 6 kocsival járnak, ami tök fölösleges, mert 1.: nincsenek kihasználva (még 1-2 személyvonat esetében a 3 kocsi is sok, mert nem telik meg a vonat - még nyáron sem), 2.: az utasok többsége Budapestre utazik, ami nyáron fokozottan igaz és a felszállás lehetőségét biztosítani kéne (még a székesfehériak is had dönthessék el, hogy melyik vonattal kívánnak Budapestre utazni).
Zsoberpapa (törölt) 2009.07.14 17:10:22
@Ákibard!: Az állomáson tavasszal, ősszel és télen valóban nem szoktak plusz kocsik lenni, de nyáron már láttam néhányszor 4-5 db kocsit pihenni, melyek napokig nem mentek sehová, aztán (valamiért) elvitték őket. Olykor-olykor Siófokon is vannak plusz kocsik, de ugye itt - a menetidő tartása miatt - már nincs lehetőség a felkapcsolásra.
Újabb botrány az intercityn: tegnap este egy órával hosszabb volt az út Budapestről Kaposvárra. Ezúttal a mozdony romlott el a déliben, ezért lecserélték. Azt azonban nem vezethette a masiniszta, ezért azt is lecserélték. Közben az utasokat föl-le szállították a vonatról. Csak…..
Az új menetrend kitolt a balatonszemesiekkel. Pedig igény lenne rá, de valamiért mégsem áll meg a gyorsvonat. Ha Budapestre akar valaki utazni, akkor kénytelen átszállásokkal megoldani 4:58 és 11:50 között, így a délelőtti átszállás nélküli utazás kilőve...  Tisztelt…..
Zsoberpapa (törölt) 2009.06.01 14:50:25
Sziasztok!

Nos, akkor hozzászólok én is. Én is balatonszemesi vagyok és megértem a panasz íróját, mert ez a menetrend valóban nem korrekt. Arról nem is beszélve, hogy ez a gyorsvonat régebben (2006.12.10-ig bezárólag) is közlekedett, hasonló időintervallumban, mint most, ugyanúgy 859-es számmal, és akkor még megállt Balatonszemesen, Balatonszárszón és Zamárdiban is és ugyanúgy volt 8539-es személyvonat előtte, sőt! A két vonat között még a Kanizsa-Zala InterCity vonat is közlekedett. Aztán 2007-2009 között csak az InterCity vonat közlekedett, majd az új menetrend óta ismét a 859-es gyorsvonat jön reggelente. Mindenesetre - egyetértve a panasz szerzőjével - szóljon a probléma mellett az, hogy szerintem csak egy véletlen tévedés folytán lett ennek a vonatnak ilyen érdekes mentrendje. Ha valaki hallotta már, hogy a 30-as vonalon milyen menetrendet akartak bevezetni, akkor tudja, hogy erről a vonatról az utolsó pillanatban döntött a MÁV, az eredeti elképzelés szerint az első vonat, amellyel Nagykanizsáról Budapestre el lehetett volna jutni, a Venezia EN lett volna, az első gyorsvonat pedig csak 10.10-kor indult volna Nagykanizsáról (magyarán szólva a kisebb forgalmú állomásokról csak késő délelőtt lehetett volna a legkorábban eljutni a fővárosba). Csak egy hasonlat 2008-ból: Balatonszemesről induló, Budapestig közlekedő vonatok: 5:09 (8509), 9:34 (8507), 12:25 (205), 14:44 (5208), 15:26 (853), 16:46 (8503), 18:44 (851), 20:21 (8511). Budapestről Balatonszemesre: 3:45 (8510), 6:55 (852), 7:45 (8502), 10:15 (5209), 12:55 (854), 13:45 (8504), 15:00 (204), 18:45 (8508). 2009-ben: 4:58 (8519), 11:50 (855), 14:47 (5208), 18:33 (853), 20:16 (8511), ellenkező irányban: 3:38 (8510), 7:13 (852), 10:15 (5209), 13:13 (854), 16:13 (8506), 19:13 (858). Szóval, azt hiszem nem kell magyarázni, hogy jelentősen romlott a vasútközlekedés színvonala. 8510-8511-es vonatpár ráadásul nem is teljesen közlekedik végig, hanem csak közvetlen kocsit továbbít. Ezeket is vissza kellett könyörögni, akárcsak a 8506-os gyorsvonatot, illetve a 8519-es személyvonat Déli pályaudvarig való közlekedését. Arról nem is beszélve, hogy amióta megépült az M7-es autópálya új szakasza, még autóbusz sincs Budapestre reggelenként és késő délutánonként visszafelé. Nyilván sokkal több személyvonat lett és a helyi közlekedés jelentősen javult, de szerintem nem sok értelme volt javítani rajta. A többség ugyanis Budapestig utazik. Szerintem azoknak a gyorsvonatoknak (sebesvonatoknak), melyek Nagyaknizsa-Székesfehérvár, Székesfehérvár-Nagykanizsa között mindenhol megálltak, igenis volt értelmük. Ugyan valóban szenvedés volt az a táv, de olyan időpontokban jártak, hogy összegyűjtsék a kisebb forgalmú állomások/megállók utasait is, akiknek volt lehetőségük eljtuni a fővárosba/fővárosból ezekről/ezekre a kisebb helyekről/helyekre. Higgyétek el, én megértem azt is, hogy jó dolog, hogy több vonat jár az elővárosi vonalakon, mint korábban, meg azt is megértem, hogy a nemzetközi utazás is javult, meg azt is, hogy más vonalakon is vannak ilyen problémák, mint a 30-as vonalon, de azért ezen a szakaszon évek óta a vasút dominál.

A Maestral nemzetközi gyorsvonat menetrendjének megváltoztatása viszont szerintem nem volt rossz ötlet, elvégre az egy nemzetközi vonat. Teljesen természetes, hogy belföldön csak a fontosabb állomásokon álljon meg. Egyébként ehhez a vonathoz van átszállás-biztosítás a 8514-es személyvonat révén (Siófokon/Balatonföldváron lehet átszállni).

A 859-es gyorsvonatról pedig annyit, hogy a menetideje is el van kapkodva: ha Székesfehérvárról 8:11-kor indul, akkor sem ér be 9:17-re a Délibe (és ez akkor is így volt, amikor Gárdonynál nem volt pályaépítés). Jobb esetben 9:20-9:23 körül érkezik a Délibe. A Kvarner InterCity pedig tényleg áll vagy 5 percet Lepsényben, míg ez a gyorsvonat megérkezik az állomásra. Helyette, ha ez a vonat három (forgalmasabb) állomáson is megállna, akkor az IC leérne Aligára és ott kerülne.

A Venezia is megér egy külön történetet: tavaly 17:00-kor indult a Keletiből, most 16:35-kor, de a Gyékényes-Venezia viszonylatban a régi menetrend maradt. Ez megint csak azt igazolja, hogy belföldön veszít időt, nyilván azért van így kitalálva, hogy ne érje utol a gyorsvonatot, de azért akkoris vicces, hogy egy nemzetközi vonat menetrendjét tolják meg egy kicsivel.

Lassan Bécsbe/Bécsből vagy Erdélybe/Erdélyből is sokkal könnyebben el lehet jutni a fővárosból/fővárosba, mint bármilyen más (forgalmasabb) vidéki településről/településre a fővárosból/fővárosba. A belföldi utasellátás romli, az utsoknak pedig vonatokat visszakönyörgni. Mi lesz 2010-ben?
Új MÁV blog Nem volt vicces... 2009.05.01 08:53:04
Nem első eset, hogy 2-3 kocsi helyett egy kocsi közlekedik az esztergomi vonalon. Persze van, amikor elég az egy kocsi is, de nem a tanítási-, munkaidő végén. Külön jófejségi faktor, hogy mind a mozdonyvezető, mind a kalauz, csak röhög a sok utazni vágyó "lúzeren"... Ők…..
Zsoberpapa (törölt) 2009.05.01 10:48:16
@Redaz: egyetértek!
Zsoberpapa (törölt) 2009.05.01 10:56:24
@Megélhetési rasszista: a kalauz szinte sosem szeret végigmenni. Szinte mindig bent van a kabinban és beszélget a mozdonyvezetővel. Viszont az utóbbi időben a fővizsgálók nagyon ráálltak a 2-es vonalra. Állandóan a bérleteseket "szivatják"... Nem értem, miért nem mennek el távolsági gyorsvonatokra is jegyet vizsgálni? Én a Balatonon lakom és a 30-as vonalon szoktam utazni. Erre is szokott 1-2 érdekes eset lenni: jön a kalauz a nagykanizsai gyorsvonaton és kéri a jegyeket, majd meglát egy "érdekes figurát", akitől el sem meri kérni a jegyet (szerintem fix, hogy nem is volt menetjegye az illetőnek). Inkább távolsági vonatokon kéne fővizsgáló, nem azokon a vonatokon, ahol az utasok 80-90%-a bérletes és becsületesen megveszi a jegyét.
Zsoberpapa (törölt) 2009.05.01 11:08:57
@érdektelen: reggelenete Budapest felé forgalmasabban is a vasútforgalom a 2-es vonalon. Azért van külön pilisvörösvári, meg piliscsabai vonat is, ami valóban elosztja a forgalmat, de az Esztergom felé közlekedő vonat reggel általában nagyon gáz. Délután meg jönnek a "munkavonatok", melyek Ürömön és a Pázmáneumon meg sem állnak. Azért abban, hogy 10 percnél többet nem késnek, nem értek egyet. Tudok én már 25-30 perces késésekről is (legutóbb Szerdán és múlthét Csütörtökön délután is volt ilyen).