Regisztráció Blogot indítok
Adatok
T700

0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A keleti blokk országai közül mindössze kettőben rendeztek olimpiát. A legismertebb a moszkvai, amely sok dolog miatt lehetett emlékezetes. Legfőképpen a bojkott miatt. Egy csonka olimpia története magyar oldalakon még nem látott képekkel. Szombati ÚJ BEJEGYZÉSEM a Hogyan Történt? oldalán!..
Az álláskeresők közül sokakat akár közösségi oldalon való megnyilvánulások miatt is kiszórhatnak a szóbajöhető jelöltek közül. Hogy jó-e, ha utánajárnak a leendő munkáltatók a Facebookon a jelölteknek vagy sem (én spec. nem tartom fair-nek a jelölttel szemben ezt), azt egy másik poszt témája…..
T700 2016.05.26 10:40:43
@enpera: Tavaly leépítés volt a cégnél, több kollégával együtt küldtek el.
Gépészmérnökök vagyunk, végeselemes (FEM) területről. Én 3,5 hónapig voltam munkanélküli, másik kolléga 9 hónapig, mire talált, de van, aki már egy éve nem talál állást, pedig dicsekedett, hogy milyen jól optimalizált Linkedin profilja van. Volt ahol azért szórtak ki, mert X szoftverrel volt gyakorlatom, de ők Y-t használnak. Pedig egy gyakoló FEM-es tudja, hogy nem nagy dolog átállni másik szofeverre... Tudom, minek dolgoztunk ilyen speciális területen, amire nincs igény...
Pár hete unottan böngésztem a címlap programajánlóját, amikor belefutottam egy Skoda Találkozó hirdetésébe. Egy pillanatra eltöprengtem, hogy mégis mikor láttam utoljára faros Skodát a forgalomban. Eltűntek. Nekem pedig hiányoznak. Családunk első autója egy Skoda S100 volt. 50…..
T700 2013.08.25 18:39:45
@engelbert: Pontosan az volt: a S100 lett volna az 1000MB, csak akkor nem ezt a tervet választották. Amikor az 1000MB-nek kellett utód, előhúzták a fiókból.
Egy kereskedő, aki nem ad el rossz autót. Egy tréfás Golf, ami naponta csak egy percig rossz. Egy elhúzódó hibakeresés, amitől égnek áll a technikus haja. Egy próbaidős, aki vizsgamunkát végez. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
T700 2013.08.24 01:05:12
@Geza16V: Gázüzemre tervezett motoroknál eltérő anyagú szelepet használnak. Pl. nekem BSX motorkódú VW Touranom van, ez gyárilag földgáz üzemű. Az ősrégi 2.0, 8V motort dolgozták át: más a dugattyú a nagyobb sűrítés miatt, a szelep anyaga is más. Benzinnel csak akkor működik, ha 15C-nál hidegebb van indításkor vagy ha elfogyott a gáz (kézzel nem lehet üzemmódot váltani), ami a motor életében minimális idő. Valószínű a szelepeknek nem lesz baja a "száraz" üzemtől.

A gyári előírásoknak mennyire lehet hinni:
ehhez a motorhoz 180.000 km vezérműszíj-élettartamot adtak meg. 120.000 km-nél (mint az én autóm) ellenőrzést írnak elő. Megkérdeztem a szerelőt, hogy meg tudja e mondani ránézésre, hogy a szíj jó lesz még? Nem tudta. Óvatosságból kicseréltettem a vezérlést. A szerviz után címkét ragasztottak a motortérbe: Vezérműszíj cserélve. A vezérműszíjat 120.000 km-ként cserélni. Akkor honnan veszi a szervizfüzet a 180.000km-t???

Természetesen az olajcsere-periódust is 30.000 km-ben határozták meg... (15.000km után azt is kicseréltettem)

A tapasztalatok: országúton 4,5-5kg CNG/100km, városban (4 × 7 km-es etapok/nap) 5,5-6kg/100km (az 1.4-es benzines Focusom 10l-t evett ugyanilyen használatban) Van működő megoldás a fogyasztás és káros-anyag kibocsátás csökkentésére csoda motorok nélkül is.
T700 2013.08.24 14:29:51
@Ciri: így van, ez a pontos. Ki lehetne még az évenkénti cserével is egészíteni.
T700 2013.08.24 15:07:02
@visszakettopadlogaz:

1 kg földgáz 1420 liter (szobahőmérsékleten, légköri nyomáson). Tehát országúton 7100 l/km a fölgázfogyasztás... Jobban kezelhető és összemérhető a többivel, ha kg-ban számolunk. Az autó fedélzeti számítógépe is kg/100km-ben méri a fogyasztást, a CNG-kút is kg-ban számol. (A nyomás és hőmérséklet változások miatt egy kg CNG térfogata más és más, a súly viszont állandó.)
Az árak:
Szeged 290 Ft / kg
Győr 320 Ft / kg
Budapest 345 Ft / kg
Én Ausztriában élek, itt nagyobb a CNG kúthálózat, az ára átlagosan 1 EUR/kg.
Itt mások a szabályok is, az autós önkiszolgáló módon tankolhat CNG-t, a kútoszlop ott van a benzin-dízel között. Nincs elkülönítve, mint Magyarországon, ahol csak a kútkezelő tölthet. Budapesten korrekt a kút, Győrben elég tákolt kinézetű, a gázmű telep egy eldugott sarkában van, ki sincs táblázva. A gázfogadóhoz közel, van mivel itt nagy nyomású a gáz, kevesebbet kell rajta sűríteni. Valószínűleg belső használtra építették, utána lett nyilvános. A kezelő szerint több, mint 10 éve működik. A helyiek biztosan ismerik, de az átutazóknak beletelik egy időbe, mire megtalálják. Szegedi kutat még nem láttam.

A Touran tartályai összesen 113 literesek, 18 kg gáz fér bele, ami 350 km-re elegendő.
Hosszabb utazás előtt megtervezem, hogy hol tankolok, így nincs ezzel gond. A tankolás néhány percig tart.
Egy CNG-s VW Caddyvel bejárták a Földet:
www.ecofuel-world-tour.com/

Nincs bajom a 8 szeleppel, sőt a 16V-s Focusról váltottam a 8V-re. Nagyon jó ennek a VW motornak a karakterisztikája. Lapos a nyomatékgörbéje, már alacsony fordulatról húz.
Elég nagy lett itthon a riadalom, amikor úgy másfél hónapja hivatalosnak tűnő levél érkezett a postafiókomba. „Értesítés forgalmi engedély okmánya érvényességi idejének lejáratáról !" Feladója a Központi rendszer, magyarul Értesítés Központi Rendszertől. Régi…..
T700 2013.05.26 17:41:36
Az ausztriai vizsgáztatási élményeim szeretném megosztani.
Itt évente van műszaki vizsga, 60 EUR-ért. A vizsga több órás, kb. 60 pontos listán mennek végig. A vizsgát a kijelölt szervizek (legtöbbször márkaszerviz, vagy ÖAMTC autóklub) végzik. Ha valami nem jó, akkor később be kell mutatni, kijavítva, de nem kell újra a vizsgadíjat fizetni. Először januárban kellett vizsgáztatnom az akkor még magyar rendszámú (Ausztriában honosíttatnom kellett) autót, akkor átment egy rendszám-világitás izzócserével. A kiadott A4-es papíron a mérési eredmények (fékek, CO, NO, stb. kibocsátás) és az értékelés. Külön leírják a kisebb hibákat, amiket találtak, de még megfelel az autó a vizsgán. Sajnos a szabályok szerint a vizsga az autó első forgalomba helyezésének hónapjáig érvényes, tehát áprilisban újra kellett vizsgáztatnom. Az újabb vizsgán már más hibákat találtak, olyat is, amit javíttatni kellett - 3 hónap elteltével. Ráadásul azok a kis hibákat, amik az előzőn szerepeltek, itt nem vették észre, helyette másokat találtak, úgyhogy itt sem tökéletes a rendszer. A sikeres vizsga után - ha már van rendszám - az érvényességet tartalmazó matricát ragasztanak a szélvédőre. Érdekes még, hogy a rendszámot a biztosítótól lehet átvenni, és a rendszám a tulajdonoshoz kötődik. A kocsi eladásakor át lehet vinni az újra, sőt egy rendszámra két autót is lehet regisztrálni, egy-egy forgalmi lesz mindegyik autóhoz, a rendszámot egyik autóról át lehet tenni a másikra. Így biztosítás nélkül nem közlekedhet az autó és nem kell aggódni, hogy az új gazdája átíratta e. Inkább a régi tulajdonosnak kell várni, hogy az új tulaj biztosítója "levegye" az autót a régi rendszámról.
Király Ferenc 38 éve tudja, számára egyetlen autó létezik csak a világon. 26 éve az az autó az övé. Tanulság: autóvallást alapítani nem könnyű, de egy karcagi garázsból is lehetséges. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Belsőség Bezzeg a románok 2011.07.27 07:00:00
A rendőrök fotózni tanulnak, mi pedig fizetni. Sokat. Mai cikkünk blogposztja...
A GAZ-69 es annak ARO-s mutációja a világ egyik legszebb autója. Markáns forma, férfias arányok, dögös kontúr és kiváló terepképesség – talán nincs is olyan falu az egykori szovjetbarát országokban, ahol ne találkozhatnánk eggyel. Futnak rendszámosak a forgalomban,…..
T700 2011.03.21 21:09:58
@BenTLor:
A Macskajajban Zastava 1300-ból kialakított hintó van.
Egy kavicsfelverődés vagy fólia miatt nem kell rögtön a korrupcióhoz nyúlni, mindkettő lehet legális. De miért kell halálra kínozni a dízeleket? Vélemények az azonos című írásunkról...
 "Nem mondom, hogy legyen fizetős! A felhigulás alatt azt értem, hogy sok a linkeskedő. Lehet régen nem volt ilyen de nekem most ez jött le. Hogy van az, hogy valakinek az adatlapja 3-4 hónap elteltével változik? Egyszer van gyereke egyszer nincs meg ilyen apróságok. Ha…..