Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Indesit Company Marketing Osztály

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
MikroPit az Indesit mosógépénél szemesült azzal a gyakorlattal, hogy egy egszerűbb alkatrész meghibásodását is csak egy komplettebb rész kicserélésével lehet orvosolni, de még nem is ez a legnagyobb gond. Az Indesit nem fogadta el a saját szakszervize véleményét, viszont…..
Indesit Company Marketing Osztály 2009.04.17 16:02:56
Tisztelt Gábris Eszter Asszony és MikroPit Asszony/Úr!

Köszönettel vettük cégünkkel kapcsolatban írt építő kritikájukat, amelyekre az alábbiakban szeretnénk válaszolni:

Cégünk minden termékére a 151/2003. (IX. 22.) kormány rendeletben kötelezően előírt 1 helyett 2 év éves teljes körű jótállást nyújt. Ezt követően további egy évig szavatosságot vállalunk a termékeinkre, amikor egyedi megítélés alapján dől el egy-egy termék javításának sorsa. Ebbe a típusba sorolható a cikkbeli termék is. Sajnos a rendelkezésre bocsátott információk alapján (vásárló nevének, elérhetősége, illetve a vásárlás időpontjának és a gép típusának ismerete hiányában) nem tudtuk beazonosítani a vásárlót, akivel szerettünk volna közvetlenül is felvenni a kapcsolatot.

A homar.blog.hu tisztelt olvasói szempontjából annak megértését tartjuk a legfontosabbnak, hogy miért nem fogadtuk el saját szervízünk véleményét és, hogy miért van szükség független vizsgálatra.

A Polgári Törvénykönyv szerint a szavatossági jogokkal kapcsolatos ügymenet a következőképpen alakul: a vásárlást követő 6. hónaptól a vásárlót terheli a (konstrukciós, minőségi vagy összeszerelési) káreseménnyel kapcsolatos bizonyítási teher. Vásárlói szempontból viszont a szakszervíz, gyártót pártoló véleménye miatt elfogultsággal lenne vádolható. Ezért mindkét fél érdeke, hogy független testület mondjon az ügyről ítéletet, amit vásárló és gyártó egyaránt elfogad.

Nem mellékes tény, hogy a független vizsgálathoz azonban nem minden esetben kell felhozni a terméket a fővárosba. Az illetékes szervek szakértői tudomásunk és tapasztalatunk szerint számos alkalommal utaznak vidékre is elvégezni a szükséges vizsgálatokat.

Szakmai értelemben megjegyezzük, hogy nem márkaspecifikus az említett nem szétszerelhető üst konstrukció, hozzánk hasonlóan számos tiszteletre méltó versenytársunk is gyárt szétszedhető és szét nem szedhető üsttel felszerelt mosógépeket. Az utóbbi esetben az elemek nem csereszabatosan vannak összeillesztve. Ez azt jelenti, hogy nem lehet csak a csapágy szerkezetet kicserélni meghibásodáskor. Megoldást csak a teljes üstcsere ad, ami, valóban, nagyon költséges. Az alkatrész szétvágásával kapcsolatban: ha a vásárlónak van igaza, a gyártó megtéríti az összes költséget. Ha nem, akkor a teljes csere miatt a vásárlónak nem származik kára az üst szétvágásából, hiszen azt úgy sem tudná már használni.

A rend kedvéért szeretnénk megjegyezni, hogy szétszedhető üstnél is az egy átlagos csapágyjavítás piaci ára munka- és kiszállási díjjal együtt 20 000 Ft körül mozog, szemben a MikroPit Asszony/Úr által jóhiszeműen feltételezett 8-10 000 Ft-tal. Jellemzően akkor válik „csapágyassá” egy mosógép, ha nem rendeltetésszerűen használták, pl. egy 5 kg szárazruha töltetre kalibrált készüléket 6-7 kg-nyi ruhával töltenek meg.

A minőségbiztosítás érdekében az ügyfélszolgálatunkon dolgozó munkatársak folyamatos képzés és ellenőrzés alatt állnak (pl.: a telefonbeszélgetéseket rögzítjük), ezért sajnálatosnak tartjuk, ha lebeszélték volna a vásárlót a márkáról.

Úgy gondoljuk, hogy a blogíró szerint a munkatársunk szájából elhangzó „ez a törvény” kijelentés kritikus éllel való idézése fölött nem szabad túlsiklani. Pontosan a törvények azok a szabályok, amelyek, nyilván nem tökéletesen, de élhetővé teszik mindennapi életünket.
Kollégáink ennek az eszmének a szem előtt tartásával végzik nap mint nap a munkájukat.

További kérdéseikkel kapcsolatban készséggel állunk rendelkezésükre a 06-40-98-99-00-s helyi hívás díjáért hívható telefonszámon és a
www.extragarancia.hu weboldalon.