Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Artúr_007

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A legtöbbször felmerült kérdésekre itt is válaszolunk: Megmarad-e a régi emailcímem? A freestartos emailcímed változatlan marad. A postafiókod tartalma érintetlenül megmarad.…..
Artúr_007 2009.04.04 02:00:21
Üdvözletem!

Lenne néhány észrevételem:
A dolgok nagyrészt valóban úgy történtek, ahogy Joe9999999 írta, egy-két kisebb pontosítással: a Freestart annak idején a levelezést a betárcsázós (havi előfizetés nélküli) internetelérés mellé adta (legalábbis vidéken). Később szélesítették az internetszolgáltatási kínálatot, ennek egyik állomása volt a StartADSL bevezetése (ehhez még tárhely biztosítása is tartozott). Erre én is előfizettem. Ez azonban a korábbi levelezési rendszert nem érintette.
A Freestart Kft-t vásárolta meg az Invitel, akkor azt hangoztatva, hogy a korábban biztosított szolgáltatások megmaradnak. Ez az ADSL-re a mai napig érvényes is.
Aztán jöttek a változások: bevezettek egy új, "minden felhasználó számára sokkal több lehetőséget" biztosító levelezési felületet, ami az elején legalább olyan rosszul működött, mint ez a mostani váltásnál tapasztalható. Annyival azért ennél többet ért, hogy az alias címeket legalább lehetett látni, ha már azt a korábbi lehetőságet megszüntették, hogy újakat létre lehessen hozni.
Igazi "újdonságként" megjelent viszont a Blog meg még nem tudom micsoda (vagy micsodák), mert azok sosem érdekeltek.
A szolgáltatás "továbbfejlesztése" az volt, hogy az ADSL-előfizetéshez kapcsolódó tárhelyszolgáltatást egyoldalú szerződésmódosítással megszüntették.
Aztán jött ez a mostani móka.

Erről pedig a következő a véleményem (és ez alapvetően az Indának és munkatársainak szól:
- Én nemcsak ezt a "hozzászólásgyűjteményt" olvastam illetve követtem végig. Találkoztam olyan blogokkal, ahol hasonló módon egész levelező közösséget vett át a mostani Inda. A különbség csak annyi, hogy azokat az első pillanatban kedvesen üdvözölték, részletes útmutatót készítettek, hogyan kell eljárni. Az is előfordulhat, hogy én csak a végterméket láttam, mert ami ennek a blognak az elején most látható, nem ugyanaz, mint március elején, a kezdeteknél volt; akkor meg miért nem lehetett úgy kezdeni, hogy azzal kezdik, amit a többiekkel közösen korábban kiizadtak?

A másik gondom-bajom a hangnemmel van nekem is. Akárhogyis nézzük, az Inda egy szolgáltató, mi pedig az Ö szolgáltatását vesszük igénybe. A feltételek szabottak, mindenki ismeri , vagy megvan a lehetősége, hogy megismerje. A szerződéses feltételekbe pedig a jelenlegi gyakorlat szerint a Szolgáltató azt foglal bele, amit akar, és az sem baj, ha valamit kifelejt, legfeljebb módosít.
Ennek ellenére időnként visszataszító és elfogadhatatlan hangnemben válaszolt a "support.inda.hu" mögött garázdálkodó valaki. (Az, hogy az utóbbi időben már nevek, sőt képek is vannak, kedvező változként értékelhető).

Nem folytatom a duzzogást, inkább rátérek arra, ami miatt úgy döntöttem, hogy "pennát" ragadok. Azon Freestartsoskon próbálok segíteni, akikneknek az Invitel átvette az StartADSL előfizetését és nem tudnak levelet küldeni. Az Outlook Express beállítása a következő:
1. Eszközök - Fiókok - Levelezés fül - Fiók kijelölése, majd Tulajdonságok;

2. Kiszolgálók fülnél: Kimenő levelek (SMTP)mezőbe beírni:
submit.invitel.hu

3. Ugyanennél a fülnél: "A kiszolgáló hitelesítést igényel" előtti négyzetet
BEJELÖLNI

4. Az előbbi felirat melletti "Beállítások" gombra
KLIKKELNI

5. Megnyíló ablakban a "Bejelentkezés" felirat előtti karikába
KLIKKELNI

6. A "Fióknév" mezőbe beírni a StartADSL előfizetői nevet, ami valahogy így néz ki:
fadsl*****(kukac)freestart.hu (a csillagok helyére a kapott előfizetői azonosítóban lévő számok kerülnek)

7. A "Jelszó" mezőbe az ADSL-szerződés megkötésekor e-mailben kapott jelszót kell beírni.

8. A "Jelszó tárolása" mező előtti négyzetbe
X.

Ezek után mindenre OK-t nyomogatni és megy.

Ezt nem én találtam ki, hanem még a legelején kérdeztem meg az Inviteltől. Nekem szerencsém volt, egy kedves női hang villámgyorsan a műszaki hibaelhárítással foglalkozókhoí kapcsolt. Ezt azért is írom ide, hogy akinek a leírtak alapján valami gondja lenne, ezt az utat válassza.

Bízom abban, hogy mindent jól írtam le. Azt kérem, hogy aki érintett a dologban, próbálja meg ezt végigcsinálni és ha véletlenül valamit rosszul írtam volna le, jelezze a Gépháznak. A Gépházasoktól pedig kérem és fel is hatalmazom őket, hogy ilyen esetben a szöveget módosítsák.

Az Indamail fejlesztőinek pedig azt tanácsolom, hogy nézzék meg egyszer az "ellenség" rendszerét közelebbről. Rengeteg hasznos funkció elérhető alapból, minden trükközés nélkül (pl. átirányítás).

Volna még írnivalóm, de most elmegyek inkább aludni.