Regisztráció Blogot indítok
Adatok
freelander

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt. Vélemények az azonos című írásunkról...
Úgy tűnik a Suzuki, a Ford, a Volkswagen, a BMW és a Volvo értékesítői már beletörödtek a válság megváltozhatatlanságába. Vagy annyira profik, hogy azonnal levették: a független piackutató intézet próbavásárlói mind csóró főiskolások, Armanijuk kölcsönzött, szakálluk…..
freelander 2009.03.31 11:22:31
Kedves Mindenki!

Biztos vagyok benne, hogy mindenkinek volt rossz és jó tapasztalata autókereskedésekben. Minden kereskedő különböző.
Az viszont túlzás, hogy nem akarnak eladni a kereskedők, csak azért mert mindenkivel nem mennek tesztvezetni. Ugyanis az eladás nem az, hogy tesztvezetünk. Az érdeklődővel foglalkozni kell, és ha valaki nem teszi az hiba. Azonban a válaszaiból lemérhető, hogy mennyire komolyan gondolja. Az eladás nem a csak kiszolgálást jeleti, hanem az ügyfélnek olyan autót kell eladni, ami igényeinek megfelel. Ehhez nem árt ha jobban ért az eladó a termékhez mint a vevő, és ajánlani tudja. Kedvcsinálásra ott van a szalon autó amibe be lehet ülni, meg lehet fogni, nézni. És ha az illető az adott tárgyaláson kinyílvánítja aktuális vásárlási szándékát ( azaz most, itt, azonnal) akkor biztos vagyok benne, hogy fel fogják ajánlani a tesztvezetést.
Azzal tisztában kell lenni mindenkinek, hogy az autókereskedés nem vidámpark. Tehát az tesztvezet aki tényleg vásárolni szeretne. Egy teszautó fenntartása nem kis költség, a km futás nagyban befolyásolja a későbbi értékesítést. A tesztvezetések során sokkal többet engednek meg maguknak az emberek, mint saját autójukkal, pláne aki csak bohóckodni jön. Külföldön már kezdik bevezetni, hogy nem testdrive-nak, hanem confirmation drive-nak nevezik a vásárlást megelőző próbautat, amit 99%-ban szerződéskötés követ.
Ha megvan a vásárlási szándék, akkor -mint az autóvásárlás sajátja- kezdődik az alkudozás. Feltenném a kérdést. Ki kezd el alkudni egy kenyérboltban, vagy egy műszaki cikkeket árusító boltban?
Az alku során olyan kedvezményeket várnak el a vásárlók amelyek kivitelezhetetlenek, és azzal nem számolnak, hogy fizetést kell adni a kereskedés dolgozóinak, a tesztautót amivel megy tankolni kell fent kell tartani. Az az üdítő pénzbe kerül amivel megkínálták, a szalonban fűtenek, világítanak stb. Ezt nem értik meg.
A használtautó beszámítás is kényes kérdés. Sokan tisztában vannak azzal, hogy a "piacon" mennyit ér az az autójuk. Ennek ellenére elvárnák, hogy a kereskedő drágábban vásárolja meg tőlük. Az autót utána el kell adni, tisztítani, hirdetni kell, és adott esetben hónapokig ál benne a kereskedő pénze.
Ezeket jó lenne, ha mindenki figyelembe venné amikor bemegy egy autószalonba.
freelander 2009.03.31 22:41:07
flamer:
Nem is az alku tényével van a baj, (fel van rá készülve minden értékesítő, igazad van), hanem az emberek elképzeléséről az árréseket illetően. Sokszor hangzik el a veszteséggel eladott autók esetén is, hogy " ez ilyen meg olyan jó üzlet a kereskedésnek".
Egyetlen baj van az autókereskedőkkel, hogy nincs összetartás. Nagy a nyomás az értékesítőn, így nem alakul ki egy megfelelő árszint amiből mindenki megél. Természetes jelenség, hogy a vevő ha megtalálj a megfelelő típust, még akkor is versenyezteti a kereskedéseket, és az értékesítő idegeit borzolja az elé rakott konkurens árajánlatokkal. (mely sok esetben kiderült, hogy valótlan). Ezek után csoda, ha nem lelkes az aldó?
Egyes vevők párezer forintért utaznak fél órát is akár, csak hogy a látszólag olcsóbbat vegyék. És itt már a kiszolgálás minősége keveseket érdekel. És amikor visszamegy szervizre ugyan oda ahol kiszívta az értékesítő vérét, fel van háborodva, hogy miután a szervizköltségből is alkudott, nem ugrálják körbe.
Azt nem vitatom, hogy sok helyen fásult, kedvetlen értékesítőt találni, aki a vevő belépését problémának tekinti. Ők nem biztos, hogy a megfelelő szakmát választották, és így nem tesznek meg mindent az eladásért. Pár jó kérdéssel ki lehet szűrni, hogy milyen ügyféllel áll szemben az értékesítő.
Azért az is megfigyelhető, hogy az elégedetlenkedők egy jó része azok közül kerül ki akik nem is akrtak vásárolni, csak autókázni, vagy kiszolgáltatni magukat.