Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Szilágyi Károly

0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kilenc hónapja vezeti Kocsis István a BKV-t. Az új főnök nagy változást még nem okozott a fővárosi tömegközlekedésben, nagy reformok nem történtek. Ötletelések mentek ezerrel (holdingokká alakulás, HÉV eladása), volt formacipő és formaruha-botrány, de nem tettek le az…..
Szilágyi Károly 2009.06.03 22:29:51
@zero: Kettőnél jóval több opció van, de neked tetszik az egyik, nekem egy másik, ezért csak kettőről vitatkozunk itt. A te javaslatod első lépcsőben olcsó, de nekem több bajom is van vele:

1, nem oldja meg a teljesítményarányos díjrendszert, vagyis igazságtalan;
2, továbbra is több száz ellenőr kell, hogy a pecsételt jegyeket ellenőrizzék;
3, nem tudja felmérni az utazási igényeket, így továbbra is költeni kell az utasszámlálásokra, és csak megbecsülni lehet a tényleges forgalmat, és a buszok nem a valós igényeknek, hanem az egy évre előre rögzített rendnek megfelelően fognak járni;
4, az utazási szokásokat sem tudja rögzíteni, vagyis továbbra sem tudjuk, hogy ki mikor, honnan hová szeretne utazni (és azt sem, hogy hányszor száll át, így maradnak a matematikai modellek);
5, nem lehet illeszteni a beléptetőkapus rendszerhez, vagyis maradnak a biztonsági őrök a metrólejáratnál;
6, nagyságrendekkel többet kell költeni a mechanikus egységek karbantartására.

Hirtelen ennyi jutott eszembe. Ezzel együtt igazad van abban, hogy az időbélyegzős olcsóbban és gyorsabban bevezethető, de utána jóval többe kerül a fenntartása, karbantartása, és a járulékos szogáltatások is. Az általam preferált változat viszont az elején igényel lényegesen több pénzt.
Egyébként valószínűleg a megvalósításnál nem csak az általad vagy általam felsorolt érvek alapján fognak dönteni. Van a BKV-nál egy csomó - szerintem tehetséges - szakember, akik sokkal jobban értenek hozzá. És végül a Fővárosi Közgyűlés dönt majd, a BKV-nak pedig majd azt a rendszert kell üzemeltetnie, amit a fővárosi képviselők jónak ítélnek.
Szilágyi Károly 2009.06.03 22:41:11
@esef: közbeszerzés, also known as legal requirement. Ez a törvény, hogy közbeszerzést kell kiírni. Mutyi nem a közbeszerzéstől lesz, hanem attól, hogy néhányan nem a köz, hanem a saját érdeküket nézik, és zsebretesznek pénzt. Így az is mutyi, ha az ember megvesztegeti a rendőrt, hálapénzt ad az orvosnak, vagy éppen jegy helyett egy százast ad az ellenőrnek. Mind-mind arról szól, hogy kijátszák a szabályokat, és cserébe zsebbe tolnak némi pénzt.
Szilágyi Károly 2009.06.03 22:50:46
@zero: Köszönöm a javaslatot, jártam ott is. Kissráckoromból az egyik meghatározó élményem, hogy a sarki pekárenből áradt fel a friss kifli szaga. :) Még mielőtt mindenki uticélokat javasolna: egy csomó külföldi közlekedési vállalatot megnéztem már, például Bécsben is jártam, ráadásul nemcsak a XXI. kerületben (aka Floridsdorf, a bevándorlók és a helyi szocialisták fellegvára).
Az 5-ös busz majd akkor lesz csuklós, ha a Pasaréti térnél is és Rákospalotán is meg tud fordulni. :)