Regisztráció Blogot indítok
Adatok
garageinc

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Fehérvár 2007-ben 1,7 milliárd forint, EU-s pénzt nyert a "Királyi séta-Történelmi időutazás az ezeréves Székesfehérváron" című kiemelt projektjével. A projekt a középkori királyi bazilika - az egykori koronázások és királyi temetkezések - romterületén…..
garageinc 2010.02.02 08:29:35
Ha egy sűrű városi területen sok bontás árán hozunk létre új épületeket, felmerül a hangulat megteremtésének dilemmája. Minden budapesti kerület, sőt kerületrész önálló arculattal rendelkezik, melyet felülírni kockázatos vállalkozás. Ez már megtörtént a panelépületek…..
garageinc 2009.03.27 12:53:17
Az világos, hogy nem egy részletes épületelemzést akartok elénk tárni, de ezt az épületet nem csak az utcáról kellene megvizsgálni, hiszen legnagyobb értékei és hátrányai is a felszín(esség) alatt húzódnak.
Ajánlom mindenkinek, hogy egy-egy lakót megkörnyékezve nézzen körül az épületbe (vagy kérjen tőlem benti fotókat :-). A számomra legnagyobb előnynek nevezett építészeti magatartás az utcai "mikrotéren" és a belső udvar létrehozásán kívül a szomszéd épülettel ápolt kapcsolata. Ahogyan a szomszéd (nem teljes) gangra egy közlekedő rendszerrel, és nyitottsággal válaszol. Ezáltal ápolja az emberi és szomszédi kapcsolatokat. Ahogyan a nyitott közlekedő rendszer is helyet ad a találkozásra, és felerősíti a hazaérés eszméjét is.
De sajnos közelebbről megmutatja az épület a másik arcát is.
(Bocsánat, ha csak építészeti gondolatokat lehetne felvetni, de) magával az önkormányzat, építtető, kivitelező, eladó-bérbeadó tulajdonosok, bérlők stb. jogi szereplőkkel is vannak (tudomásom szerint) igen nagy kavarodások, és egymásra mutogatások. Csak két dolgot jegyeznék meg, hogy a lakók nem tudják, hogy garanciális és egyéb problémáikkal kihez fordulhatnának (hiszen a több helyen szociális lakásként publikált név mögött mégis tulajdonosok vannak, ha jól tudom kb. 3 lakás van csak az önkormányzat tulajdonában ). A másik, hogy ebben a nagy fejetlenségben nem adja ki senki az üzleteket, irodákat, amiből rendes esetben a társasháznak szokott bevétele lenni. Még egy jogi dolog, hogy egy évvel a beköltözések után 3, azaz három darab beállót értékesítettek a bődületes teremgarázsban, ami elvette a lehetőségét annak, hogy a belső udvarokon ne csak a dézsás kisfák, hanem akár az árnyékot adó nagyméretű fák is gyökeret verjenek. Ki kellene végre találni, ki a fontosabb az ember vagy az autó (vagy az OTÉK).
Visszatérve építészeti és esztétizáló kérdésekre sajnos ki kell jelenteni, hogy a ház nem őszinte. Túlságosan önmaga akar tetszelegni az arra járóknak, mintsem eredeti funkciójával empatikusabban törődne. Gondolok itt a laposvasból hegesztett ipari jellegű korlátokra, és arra a tényre, hogy a nem utcára néző felületek, amelyek barna kerámiával kellene, hogy fedve legyenek, azok, már csak barnára festettek, pedig az az igazán védendő északi oldal.
A kisebb épülettömb lépcsőházának barna a belső festése, vélhetően, hogy ne üssön el a falburkolat színétől, és csak a hidak, erkélyek maradjanak kiemeltek. Ezzel viszont sikerült elérni, hogy a belső nyomasztóan sötét lett, annak ellenére, hogy egy szabadtéri kellemes lépcsőházról beszélünk, aminek megfelelő méretű világító aknája is van.
Tisztában vagyok azzal, hogy az itt élő embereket kimozdították a megszokott lakóhelyükről, és ezáltal elfogultabban viselkedhetnek, de a lakók (ott jártamig) nem tudtak megbarátkozni az épülettel. Elindítottak egy olyan folyamatot, amiben kezdeményezték a közlekedők nyílásainak ajtóval való leválasztását, és különböző polikarbonát tetők kialakítását, hogy például használható legyen a lift, a folyamatos beázások helyett.
Amikor a lakókkal beszéltem, mintha tőlem várnának valami megoldást a gondjaikra, úgy zúdították rám ügyes-bajos dolgaikat, de nekik is elmondtam, amit szeretnék most is erőteljesen hangoztatni. Ez az épület úttörője annak a fejlődésnek, amelyet a magyar társasház építés piacán legalább 15 évvel ezelőtt el kellett volna kezdeni, ahhoz, hogy most ne mérgelődjünk az újabb és újabb középfolyosós rémtetteken. Csak azért próbálok ambivalens érzéseket is kelteni, hogy a nagy (nemzetközi) odafigyelés mellett a jövőben ne kövessük el ugyanazokat a hibákat újra és újra.

Köztér Futókörök máshol 2009.04.15 07:00:00
Budapesten egyetlen hely van a belvárosban, ahol ténylegesen lehet futni: ez a Margitsziget. Tudjuk jól, hogy nyáron zsúfolt, a nevetségesen keskeny futószőnyeg arra sem elég, hogy ha szembe jön valaki, akkor ne kelljen oldalra lépni. Gondolt-e már arra valaki, hogy a rakpart…..