Regisztráció Blogot indítok
Adatok
A SI AW

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
kár-park UV-fényben égő Ferrari 2009.03.25 12:31:00
Egy szerencsétlen angol kolléga, a kredit kráncs közepén, épp most vett magának egyet. Hát igen, nem mindenkit érint egyformán a válság. Persze nem irigylem Chris Harrist - csak egy kicsit -, megdolgozott érte, és keményen szív is új büszkeségével, a 2004-es, 18 ezer mérföldet…..
A SI AW 2009.03.25 23:28:52
Az UV technológia valóban nem új megoldás. de fontos fejlődési foka a mai fényező technikáknak. a képek egy, kamrán kívüli technológiát mutatnak. ez lehet, gyors(rapid) vagy spot(helyi)javítás, ezeknek szigorú szabályai vannak, az autó felületének mely részein és milyen színek esetében érdemes használni. természetesen az UV tech. kamrában is alkalmazható, de az sima-hagyományos fényezői munka. kamrás alkalmazás esetén is nagy előnye a gyorsaság de e mellet az energia megtakarítás az igazán meghatározó. amikor UV fény "dolgozik" a kamra melege helyett komoly gáz vagy olaj megtakarítást érünk el!! fontos, hogy az UV fény melyik spectrumában üzemel a lakk és a levilágító. a "legegészségesebb" az UV A, a ma leggyorsabb és leg emberbarátabb UV lakk és levilágító UV A-ban üzemel, ennek a használatához valóban elég pl a 3M-es UV-szűrős napszem, sima gumikesztyű, és az amúgy is kötelező, zárt fújóruha. de UV védő eszközök nem. ez a lakk elemenként 2 perc kezelést igényel csak! ennek a műhelynek a lakkja és levilágítója nem ez. ettől még persze jó.
Fehér szín: az autó gyártók pont lesajnálják a gyártás alatti színállandót,(tisztelet a kivnek, pl:volvo, lexus) ennek következménye a javításkor jelentkező szín eltérés. a fehérek esetében ez sajnos különösen igaz. egymásmellé kell állítani egy szalonban, egyazon színkóddal ellátott három modelt, a laikus szem is látni fogja mire gondolok.
elemenbelüli jav. ami a képeken is látható: a fotokkal és az eljárással semmi baj, igen vizes a padló és nem a kamrában készül, de ezt fenn már leírtam, ez egy létező elfogadott hazánkban ritkán alkalmazott eljárás. a baj szerintem nem ezzel van hanem azzal,hogy a szín fehér és még gyöngy is!
a magas gyöngy(mica) tartalmú színek esetében a szín bonyolult billenési sajátosságai és az autók gyártási pontatlanság miatt nem ajánlott az ilyen színekkel történő elemen belüli javítás(spot javítás). az esetek többségében, meg fog látszani. és ez egy peugeot 307 (pl: EKQ szín) szintjén sem megengedhető!
Üdv,