Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Portalgeist

0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
...egy nagy, sötétlő erdőbe jutottam, mivel az igaz útat nem lelém.Vagyis hogy a brit MCV-nek (ami a játékipar egyik, ha nem a legfontosabb szakmai lapja kiadói-terjesztési oldalról) azt találta nyilatkozni Chris Lewis, a Microsoft xboxos divíziójának egyik alelnöke, hogy az Xbox360…..
Portalgeist 2011.06.27 17:53:17
@flea: Teljesen egyetértek, ha az Xbox 360 az életciklusának a felénél jár, az csak arra utal, hogy még 5-6 évig támogatják a konzolt. Senki nem mondta, hogy addig ne jöhetne másik MS gép. Mint ahogyan a PS2 is él és virul, pedig már a PS3 sem mai gyerek.
Annyira szürreális és durva sztorit közölt a Guardian, amilyet csak az élet tud írni. A lapnak beszélt egy 54 éves férfi, aki 2004-től három évet töltött egy Kína északkeleti részén levő börtönben. A nyilatkozó nevét persze nem árulja el a cikk, csak annyit, hogy korábban…..
Portalgeist 2011.05.26 22:15:36
@Adani: Nekem azért van egy olyan sanda gyanúm, hogy ők ezt máshogy látják. Nem egész nap játszottak, és nem is biztos, hogy wow-val. Mást is dolgoztak, egy keményebb bányász műszak után már nem biztos, hogy wow-ozni akarsz, inkább lefeküdnél, de azt nem lehetett. És ha nem volt meg a norma, akkor megvertek. Én a paradicsomot kicsit máshogy képzelem. :)
A PlayON (leánykori nevén CD Projekt) bátor vállalkozásba fogott: ezentúl nemcsak játékokat, hanem könyveket is ki fog adni, méghozzá a lengyel Andrzej Sapkowski fantasy regényeit. Aki nem tudná: Sapkowski írásai alapján készült a The Witcher című pc-s szerepjáték, aminek a…..
Portalgeist 2011.05.17 16:46:17
@Ollokes: Nehéz megmagyarázni, nekem a vaják sokkal jobban tetszik, találóbbnak vélem.

Minden olyan szó, amiben benne van az, hogy "boszorkány", magában hordoz egy fajta gonosz jelentést, rossz szándékot sugall. Szerintem a witcherek nem gonoszok. Persze ebbe a gondolatmenetbe bele lehet kötni, hogy más nyelveken, is a "boszorkány" szóból eredeztették a nevet.

Viszont az eredeti szótőben található "witch" nem csak arra utalhat, hogy a vadászat tárgya a boszorkány, hanem arra is hogy a név birtokosa rendelkezik "boszorkányos" képességekkel (és ezen képességek birtokában öli a szörnyeket). Ezt az értelmezést ügyesen az angol is nyitva hagyta, hiszen igeként nem lehet úgy értelmezni a "to witch" szót, hogy "boszorkányokat/ra vadászni". Ha így értelmezzük az eredeti elnevezést, akkor a boszorkányvadász már kifordítja a jelentést, és ráerőszakol egy sajátos értelmezést. Ezért mondom, hogy félrevezető.

Valóban, abban egyetértek, hogy a vaják sem egyértelmű, de egy értelmes kompromisszum. Kiveszi ugyan a boszorkányt a szóból, de ugyanakkor bennehagy egy misztikus jelentést, ahogy te is fogalmaztál "misztikus erők birtokában levő személy". (Másfelől viszont a csodadoktor sincs olyan messze, hiszen a witchereknek is vannak pl. főzeteik.) A szörnyvadászatra ugyan semmi sem utal benne, de az eredeti szóban sem utalt rá semmi. Szerintem eddig ez a legjobb.
Portalgeist 2011.05.17 17:12:51
@Ollokes: Nem tudtam, mit jelent a vaják, igazából azt hittem, hogy nem is jelent semmit, csak kitalálták, de éreztem benne valami misztikus felhangot. Valószínűleg azért volt ez az érzésem, mert korábban hallottam már, de elfelejtettem, és ennyi maradt meg belőle, ez a misztikus érzés. De most, hogy mondod, az Okfuwloosfk sokkal jobban tetszik. :)

A második bekezdésben meg pont ezt írtam én is, olvasd el még egyszer. Ha csinálsz egy szóösszetételt, hogy "valami" + "vadász", akkor a "valami" lesz a vadászat tárgya. (Ahogy te is írtad, bűn + vadász = bűnre vadászik, sárkány + vadász = sárkányra vadászik.) És ez az, ami miatt a boszorkányvadász félreértelmezi az eredetit. Mert arra utal, hogy ez a személy boszorkányokra vadászik, és nem lehet úgy értelmezni, hogy ez egy boszorkány, aki vadászik (pl. szörnyekre). A szó angol fordítása meghagyta ezt a kiskaput. (És amennyire a cikkből lejött, az eredetiben is így van, bár beismerem, hogy lengyelül egyáltalán nem tudok.) Pont azért nem tetszik a boszorkányvadász, mert elveszi azt a jelentést, amit magyarázol.
Nagyon-nagyon kérdőjeles a cím, bár a Develop nevű portálnak név nélkül nyilatkozó bennfentes szerint nyugodtan lehetne kijelentés is: az Electronic Arts már próbálgatja, mit tud az Xbox 360 utódja, a még nem létező, következő konzolgeneráció előfutára. A Develop csak annyit…..
Portalgeist 2011.05.10 12:25:02
@vargatom: Köszönöm az ismétlést, de értettem elsőre is, és válaszoltam is rá.
Portalgeist 2011.05.10 13:09:26
@Sieg: Igen, ezt értem, és egyet is értek vele. Nincs értelme nagy erőket fektetni olyan fejlesztésekbe, amiket nem lehet átvinni konzolra, mert nem térül meg. Tiszta sor.

Arra gondolok inkább, hogy ha lenne valami érdemi fejlődés a grafikában, akkor az valószínűleg PC-n mutatkozna be először. Kézenfekvő, hiszen PC-re jönnek az újabb és újabb videokártya generációk, míg a konzol hardver kötött. Ha PC-n bemutatkozna valami érdemi újítás, akkor azt lenne értelme átvinni a konzolokra. Viszont ennek hiányában elég merész dolog új konzolt kihozni, mert a felhasználók nem fogják úgy érezni, hogy megéri rengeteg pénzt költeni egy új gépre (és persze új programokra, stb.), ha nem kapnak sokkal jobb élményt.

@K0vasz: Nem így van. A konzol nem egy egyszerű moddolt PC. Speciális processzora van, speciális a GPU-ja, speciális RAM-ok vannak benne.
Portalgeist 2011.05.10 15:18:43
@vargatom: Én is nagyon kíváncsian várom a BF3-at. Bár nem szeretem az ilyen stílusú játékokat, de technikailag egészen biztosan nagyon érdekes lesz. Azt hiszem, hogy korábban félreértettél, mert én azt nem vitattam, hogy a DX11-ben rengeteg olyan dolog jött, ami programozástechnikailag érdekes. Én azt kifogásoltam, hogy ez a rengeteg újítás nem hozott forradalmi javulást a látványban (legfeljebb kisebb reformokat). Erre írtam azt a példát, hogy az új autót sem azzal adják el, hogy könnyebb szerelni a szerelőknek, hanem azzal, hogy kényelmesebb, gyorsabb, biztonságosabb, stb. tehát olyan dolgokkal, amik a felhasználóknak jobbak. Mert végülis ők fizetnek érte, nem a szerelők (programozók).

De egyébként értem, amit mondasz, és persze, hogy a látványban is van javulás. Viszont ha kitennének egy új konzolt mondjuk 3-szor annyiért, mint amennyibe egy jelenlegi box kerül, ennyi grafikai újítással, akkor nem vagyok benne biztos, hogy letarolnák vele a piacot.

A konzolok felépítésének tekintetében csak példákat írtam, amik lényeges eltérések. Persze, rengeteg más különbség is van.

@SplitGuy: A polygonszám növelése kézenfekvő, bár eléggé favágó módszer. Ezen a téren nyilván lesz előrelépés. A tesszellációt sajnos jelen állapotában nem lehet orrba-szájba alkalmazni, mert megvan a gyenge pontja. A felületek találkozásánál elég csúnya dolgokat képes produkálni.

@Suraki: Vannak érdekes technológiák. Mondjuk a GPGPU-t pont nem érzem a konzolok esetében annyira jogosnak, mivel játék közben a GPU folyamatosan elég magas kihasználtságon van, nem nagyon vannak olyan idle időszakok, amikor másra lehetne befogni. De végülis ki tudja, lehet, hogy attól még ki tudják használni valahogy.
Ahogy telik tartalommal a retrorovat, úgy egyre kevesebbszer kell Ádámtól-Évától kezdenem a tárgyalt játékok történetét. Most például elég belinkelnem a Defender of the Crown és a Heroes of Might & Magic cikkét, ugyanis mostani kulcsemberünk, John Cutter ezeken a játékokon…..
Portalgeist 2011.05.06 15:12:11
@Stöki: Akkor ezek szerint Cutter nem fogja nekem leszállítani azt a nagy testű ausztrál madarat, amit rendeltem tőle?