Regisztráció Blogot indítok
Adatok
knox

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Talmácsi Gergő világbajnokunk, Gábor öccse; maga is versenyző, többszörös magyar bajnok. Utoljára 2005-ben szerezte meg a címet – volt, aki tehetségesebbnek tartotta testvérénél. 2006-ban már rajthoz állt Alpok-Adria futamokon is. 2007-ben, mikor bátyja világbajnokságot…..
knox 2010.03.31 14:48:59
3,2 millió eurót kap versenyhétvégénként a Felipe Massa helyére visszaülő Michael Schumacher, értesült az as.com. A madridi sportlap úgy tudja, nagydíjonként fizeti a Ferrari az exbajnokot, aki ha a hátra lévő hét GP-n elindul, 22,4 millió eurót kasszíroz. (1 euró nagyjából…..
knox 2009.07.30 23:41:02
knox 2009.07.30 23:42:24
  Németh Gábor a Mercedesnél, Wittinger Csaba a Renault-nál, Stunya János a Pininfarinánál, Varga Tamás pedig a Volkswagennél, konkrétan a Bugatti részlegen dolgozik. Vélemények az azonos című írásunkról...
knox 2009.03.18 18:22:06
Elöször is, nem Varga, hanem Hartai Tamás! (Kerem a szerkesztöket, hogy legyenek szivesek kijavitani. Köszönöm!)

En megertek mindenkit, aki mindenfele zöldseget ir a temäban. En törtenetesen a Mercedesnel dolgozom, meg is emlit engem a cikk.
Azt hiszem kicsit belterjes az egesz auto-design, ezert csak az lätja ät, aki tenyleg benne van. Rengeteg titkolozäs, felelem az ipari kemkedestöl, annyira elzärja a mindennapi embereket az auto-desigtol, hogy kialakul egyfajta mitosz. Pedig ez ugyan olyan munka mint bärmi mäs. Kollegäkkal, fizetessel, fönökökkel.

Amugy a sräcoknak a suliban meg nem feltetlenül kell tudni mindent a kocsik felepiteseröl. Nezzetek csak meg egy pforzheimi, vagy RCA-s kipakoläst! Ott a turbina az auto orräban nem kelt ekkora ellenerzest. A diäkok probäljanak csak rendesen elrugaszkodni, mert igy talälhatnak rä erdekes ötletekre.
A millimeter tologatäst meg a rendgeteg szabälyt bizzäk csak ränk, mi szenvedünk is eleget, egy szimpla kilincs megtervezesevel is. A felmerülö müszaki problemäkat egy designer pär ev tapasztalat utän böven tudja kezelni. Egy auto annyira komplex tärgy, hogy igen is a karosszeriatervezes egy külön szakmät igenyel. Regebben könnyebb dolguk volt, nem volt ennyi szabäly mint ma. Az exterior designer munkäja joval több annäl, hogy autokat rajzol...
(Egyebkent nälunk a kb 25-30 exterior designer közül csak pärbak van müszaki vegzettsege. Többnyire müveszeti egyetemekröl jön minden tervezö. RCA Pforzhim, IAD, IED, Passadena, MOME...)

Amugy minden tervezönek/designernek jol esik, mikor a fötervezö mellett megemlitik a nevet. De a TotalCar olvasonak valoszinüleg eleg a fötervezö is. Az autotervezessel foglalkozik több nemzetközi szaklap, ott bövebb informäciot kaphat minden erdeklödö. Auto&Design, CarStyling.

Mindazonältal ha a TC ir a dologrol, akkor nem ärtana picit tärgyilagosabb cikket közzetenni. Kevesebb pontatlansäggal, es hibäval! (Amugy mindig is szerttem a TotalCart, a stilussal sem volt sosem bajom. A megfogalmazäs attol meg lehet laza, es cool, de a tema igen is több komolysägot erdemelne.)

Meg egy dolog. Sajnos otthon nincs lehetöseg komolyan foglalkozni autodesign-nal. aki ilyesmit szeretne hivatäsänak, sajnos kenytelen külföldre menni. Ez van sajnos.

Miden jot!
knox 2009.03.18 21:31:15
@Shadowbull:

Tévedés! Nálunk van egy részleg, ahol kifejezetten lámpákat tükröket és kilincseket nyomják. Lights and parts a neve.
Amire én akartam rávilágítani az, hogy olyan banális dolog mint egy kilincs is rengeteg problémát vet fel. Mert ha tudnád, hogy mennyi hardpoint van egy package-en, ami a kasztnit befolyásolja, nem szólnál be a designerre. Milliméterre meghatározott, hogy hol kell lennie pl. a kilincsnek. De olyan dolgokra is figyelni kell, hol lesznek az ajtózsanérok. Ez is komoly kihatással van a felületek alakítására.

Egy autó karosszériáját megtervezni több, mint egy vasalót vagy kenyérpirítót. Arányokról, stílusról, márkáról, típusról, műszaki tartalomról, költségekről van szó.
Ja és olyan hogy ütközésvédelem, gyalogosvédelem, , csomagtér, mororhűtés, lámpák stb, felsorolni is nehéz, mennyi minden másra is figyelni kell.
Ezek mellett kell kihozni olyan autókat, amit majd megvesznek a vásárlók. Nem olyan egyszerü feladat. Tudom, mert nap mint nap szembesülök vele. De érdekes munka, kihívásokkal, megoldandó feladatokkal. Ez a lényag.
Amúgy meg a nagy designer-mérnök vitákhoz még csak annyit, haogy normális esetben a designer és a mérnök együtt dolgoznak, segítik egymást. Ezért van mindkettőnek meg a saját feladata.

Jó éjszakát!