Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mandamanda

0 bejegyzést írt és 24 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A szolgálatótváltásnál csak a szolgáltatón belül csomagváltás rejt nagyobb izgalmakat, így volt ez András esetében is. A lejárt szerződés miatt először díjcsomagot akart váltani, majd amikor kiderült hogy lehet, ADSL-ről kábelre próbált. Papírforma szerint minden rendben…..
mandamanda 2010.01.18 23:19:55
@Áterpáter:
Tessék vigyázni a helyesírásra is!!! A muszáj szavunkat pontos j-vel írjuk...!!!!
Bocs, de ez szinte villogott a soraid között...
(Nem tudja, mi az a PPO-botrány meg tömeges lehúzás? Itt az első Index-cikk, itt az első Homár-poszt, itt meg a második a legfrissebb információkkal, végül a legutóbbi itt olvasható.) Olyan tömegben érkeznek a feljelentések a rendőrségre minden idők talán legnagyobb magyar…..
A Homár együttérez a pánikrohamos naiv ügyfelekkel, nincs is jobb egy kiadós  vércukorszintsüllyedésnél. Varganta egy tévesen átutalt összeget szeretett volna egyik számlájára átteni a másikról az Erstén belül, de úgy tűnik, az ördögi komplexitás miatt ez hetekig is…..
mandamanda 2009.10.18 21:21:55
@Kitkatt:

Mi lehet, hogy egy helyen dolgozunk. :-)

De ha mégsem, akkor is azt gondolom, hogy 2009-ben már nem a kiszolgálás a feladatunk, hanem az ügyfél igények feltérképezése. Egy-egy beszélgetés keretei között néha olyan igényekre világítok rá, amiért az ügyfél nagyon hálás. Maga sem gondolja, hogy számára az az ideális megoldás, amit én vázolok mint lehetőséget. Pl. volt aki nem tudta, hogy van olyan termék, amivel pont azt érjük el, amit ő szeretne.

Pont azért vagyok sikeres a szakmámban és tartok ott ahol tartok, mert számomra mindig az volt az elsődleges, hogy beszélgessek az ügyfelekkel és megismerjem őket.
Számomra pl akkor jó egy ügyféltanácsadás, ha a lehető legtöbbet megtudok az ügyfélről. Egy profi tanácsadó úgy meg tudja nyitni az ügyfeleket, hogy azok szinte örömmel mesélik el bánatukat vagy vágyaikat. Ha nem kérdeznék és nem ajánlanék, soha nem tudnám magamtól kitalálni, hogy mit szeretne az ügyfél.
Ha pl egy hitelkártyáról beszélünk, mint azt már korábban Mylady is emlegette, szintén az esetek 80%-ában beszélgetés keretében derül ki, hogy a ügyfél szeretné. Manapság olyan cégekkel vannak leszerződve a bankok, amelyekkel közösen terveznek hitelkártyát. Ezekkel pedig általában plusz kedvezményekhez jutnak az ügyfelek. Nem nevezen nevén, nyilván tudja mindenki miről beszélek. Hitelkártya szerződést nem lehet becsempészni egy normális banknál a szerződések közé, mert igénylőlap, bankszámlakivonat, munkáltatói igazolás és esetleg egyéb doksi is kell hozzá. Ezért a véletlenül igényeltem és nem is kértem varriáció mindig "kiábrándít", mert "csak úgy" egy ügyfél nem kap hitelkártyát, hacsak nem gyűjti be a szükséges doksikat. Kivéve ha ajándékba jár. De még akkor is kell pl igénylőlap is, nem csak szerződés. De ha mégis előfordul, egyszerűen találni kell egy olyan tanácsadót, aki bizalmat ébreszt bennünk. Nem egyetlen bankfiók létezik a bankoknál, lehet válogatni.

De ha valaki egy kicsit okos, a hitelkártyáját is úgy tudja használni, hogy nyer vele. Ha egy hónapon át azzal vásárolsz, a fizetésed meg beteszed egy tőkevédett befektetésbe, plusz pénzhez jutsz, mialatt a 45 napos türelmi idő előtti befizetéssel a hitelkártyádat kamatmentesen használtad. Kvázi a bank pénzét használtad, míg a tiéd kamatozott. Ezt nem egy ember felismerte már, nem véletlenül van annyi hitelkártya a piacon...
mandamanda 2009.10.18 21:35:25
@Mylady:

Igazad van. Akkor boldog, ha az igényeinek megfelelően azt kapja, amit szeretne.
De honnan tudjuk, hogy mit szeretne?
Ehhez fel kell mérnem a lehetőségeit, a vágyait, a terveit.
Pl. ha bejön valaki azzal, hogy ő látta a tv-ben azt a reklámot és abba szeretné tenni a pénzét, mert az mondjuk tegyük fel 10% egy évre, akkor nekem, mint profi tanácsadónak jogomban áll, sőt kötelességem megkérdezni, hogy ajánlhatok-e egyéb lehetőségeket annak fényében, hogy milyen tervei vannak. Mert amikor bejön, lehet, hogy először látom, nem is ismerem. Honnan tudhatnám, hogy tényleg az jó neki, amit akar? Ha hosszú távon szeretném őt ügyfeleim között tudni, akkor nem elég parancsra számlát nyitni és lekötni a pénzét kérdezés nélkül. Talán meglepő, de esetemben az ilyen ügyfelek 99%-ánál végül nem a reklámos betétbe kerülnek a pénzek, mert én nem rövid távú gondolkodásra ösztönzöm az ügyfeleket. Hanem arra, hogy gondoljon arra is mi lesz 1 év múlva, van-e házastársa, unokája, gyermeke, terve... ezért vagyok jó tanácsadó. Mert nem a pillanatnyi új pénz forog a szemem előtt, hanem az, hogy a lehető legjobb megoldást tudjam ajánlani.
S tényleg csak a póstoló panaszára tudok itt is visszacsatolni. Az a dolgom, hogy figyelmébe ajánljam a netbankot, telebankot is, mert tudom, hogy ez jó neki. Azért, mert azt szeretném, hogy minden téren biztonsgában érezze magát, minden igényét lefedjem, azért még nem vagyok tukmálós.
Sőt, én tudom, a hozzám évek óta visszajáró ügyfelek esetében, pont azért szeretnek engem, mert én mindig mindenre felhívom a figyelmet és mindig elmondom azt, amit én tennék a helyükben. De ehhez persze a bizalmat is ápolni kell velük. Ehhez meg a tapasztalat segít hozzá.

Ezért mondom én azt mindig, hogy amikor valaki panaszkodik és egy bankot ócsárol, akkor nem nézi a másik oldalt, hogy pl mennyi munkám van nekem akár csak egyetlen egy ügyféllel, akinek akár több tíz vagy száz M forintját kezelem nap mint nap és közben folyósítom a hiteleket és stb, stb, stb... nehéz mindezekre együttesen odafigyelni és rosszul esik ha azt látom, hogy egyesek ebbe nem látnak bele és úgy beszélnek fűt-fát. :-(
Azt hittem, hogy hoax a "Kuti Erika r. szds.bűnmegelőzési főelőadó Kiskőrös Rk." aláírással az éterben kerengő, továbbküldésre buzdító levél, de azért feltárcsáztam a kiskőrösi rendőrkapitányságot, mire kiderült, hogy a mail abszolúte valódi, a szerző…..
mandamanda 2009.10.10 22:21:21
Engem is hívtak már... 2 esetben, valamikor éjjel hívott egy +40nel kezdődő külföldi szám. Mivel a céges telómon hívott, ami a cégé és nem az enyém, felvettem, gondltam valami ügyfél külföldről vagy ilyesmi... először. Aztán már tudtam, hogy valami idióta. Mert mind két alkalommal azt mondta: Szia, Csabit keresem. Mondtam, hogy még nem találta meg, mert ez nem Csabi telefonja. :-) Gondoltam megérti, de pár nappal később megint jött egy ilyen hajnalban, akkor már erőteljesen kértem, hogy kurva gyorsan felejtse el a számom és a rohadt Csabikáját máshol keresse, mert szétlövöm az agyát, ha még egyszer felébreszt engem hajnalban... (a munkám miatt a telefont nem kapcsolom ki éjjel sem, ha valami gáz van bent, mer "főnök" vagyok, mielőtt vki rámförmedne, hogy kapcsolja m ki éjjel).
Aztán pár héttel később jött egy sms ugyenerről a számról:
"Lemértük az asztalt, 123cm."
Na, ezen már csak röhögtem. Ha valaki nem érti meg, hogy rossz számot hív és rossz számra ír sms-t, akkor vessen magára, ha ezt a fontos infót nem a megfelelő személlyel osztotta meg.

Egyébként egy másik esetem a Zöld kártya amerikai vízumos volt. Ki akartam menni még 2 éve és jelentkeztem a neten. Felhívtak pár órával később. Úgy csörgött a mobilom, hogy az volt ráírva: hívás. De szám nem volt. Ilyet sem láttam még... felvettem, Amerikából hívott a csaj, hogy jelentkeztem és kisorsoltak... de úgy beszartam hirtelen, hogy leraktam. Na azóta meg jönnek az e-mailek minden nap, hogy jelentkezzek újra... :-)

Na de a lényeg, nem kell felvenni, ha tök ismeretlen számos és fura a hívás. Ha valaki tényleg akar valamit, úgyis addig hív, míg el nem ér. Ha már többször keres egy idegen fura szám, akkor úgy vélem, tényleg fontos, de én nem veszem fel többször a Csabit keresem pasasnak, az biztos. :-)

Ja volt még egy esetem. Egyszer csak felhívott vki, hogy szia a hirdetésre jelentkezem. Mondom milyen?? Szex... hát mondtam, hogy ez tévedés. Utána hetekig hivogatott még ez a srác, és a végén megmondtam neki, hogy takarodjon már, kurvára nem adtam fel szex hirdetést. Ráadásul kijelezte a számát. Már beírtam a telefonkönyvbe szexhirdetés néven. :-) Aztán sikerült lerázni, de beteg volt, az biztos. :-)
Adrienn története igen hosszú, azért posztoltam be mégis, hogy aki az olvasók közül még nem vett föl lakáshitelt, de ilyesmire készül, az láthassa,mire számítson. Adrienn története ugyanis nem extrém: szolid alázások, laza szopatások, rutinszerű várakoztatások és…..
mandamanda 2009.10.07 11:12:30
Végigolvasva a történetet…

A véleményem az, hogy a legtöbb hozzászólónak semmi fogalma nincs a bankok hitelezési folyamatáról, a hitelezés általános feltételeiről, a hitelekre fordított tanácsadói munkaidőről és az érte járó jutalékról.

1. Ha közvetítős volt a ügylet, akkor a közvetítőnek első körben mindent el kellett volna mondania, kezdve azzal, hogy egy kamattámogatott hitel nem 3-4 hét átfutási idejű, ugyanis nem véletlenül kamattámogatott. Azt bizony nem a bank támogatja, hanem az állam, így különféle egyéb vizsgálatokon is át kell esnie. Ezért is van több papír. Viszont annak fejében, hogy valaki 4,9-5%-os forint hitelhez jut, szerintem megéri kicsit mérgelődni, szemben a 6-8%-os eur hitelekkel, amelyekben még árfolyamkockázat is szerepel.
A közvetítő volt az első számú bűnbak, mert mindent el kellett volna mondania. A számlanyitási kötelezettségtől kezdve az esetleges költségeken át mindent, hiszen Ő az, aki a voksát leteszi egy bank mellett és kiáll érte az ügyfél előtt. Innentől kezdve, ha az ügyfél áment mond a dologra, akkor ne a bankot hibáztassa, hanem a közvetítőt.

2. A bankok egyedi értékbecslési rendszerrel dolgoznak, az eredmény ügyfélnek nem adható ki, mert a bank által meghatározott feltételek alapján történik a bírálat. Figyelembe veszik a piac jelenlegi helyzetét, stb…

3. Az ügyfél mit gondolt? Hogyan fog eljutni a pénz az eladóhoz? A bank majd direktben egy központi számláról átutalja az eladónak? A bank csak hitel nyújt, de nem ő a résztvevő. A vevő honnan fogja látni azt, hogy a bank hogyan és mikor utalta át az általa felvett hitelösszeget? Nyilván a saját lakossági folyószámla kivonatán. Annak, hogy a bank az összeget a vevő számlájára ráteszi, az egy szükséges folyamat. Így van annak nyoma, hogy a hitel folyósításra került. Ennek nincs költsége, hiszen csak technikai lépés. Azon a számlán zárolja, majd onnan utalja el az eladónak. Másik bank számlájáról a hitelt nyújtó bank hogy a fenébe utalja el az összeget??? Hm??? A zárolásra azért van szükség, mert a vevő nem juthat ehhez a pénzhez, csak az eladó számlájára kerülhet rá. Annak van költsége, hogy a vevő számlájáról elutalják az eladó számlájára. Hogy 15.000,- Ft? Egyedi, minden banknál. Hozzáteszem, ez egy elég magas összeg. Ezt is tudnia kellett volna a közvetítőnek. Kicsit jobban szétnézhetett volna, hogy melyik banknál milyen egyéb költségek vannak.

4. Hogy a tanácsadó 10%-ot kapjon egy hitelügylet után????????? Ezt a marhaságot kitől hallotta az érintett hozzászóló? Maradjon csak inkább a 0,1% meg a 0,05%... Itt aki nagyobb nyereségre tett szert, az a közvetítő, aki a banktól megkapta a 2-3%-át, úgy, hogy a történet szerint szinte semmit nem csinált… míg a tanácsadó, akit gondolom az ügyfél naponta, vagy hetente többször zaklatott a kérdéssel: mikor lesz már folyósítás, elvesztette a türelmét és ezért mondhatta a jóga beszólást is… kapott érte pár ezer !bruttó! forintot, miközben 2 hónapig dolgozott vele. Az ügyfél persze soha nem veszi észre, hogy nem ő az egyetlen ember, aki besétált aznap a fiókba, vagy felhívta a tanácsadót telefonon… nem gondol arra, hogy bizony más ügyfelek is vannak, és bizony még 8-10 hitelakta van a tanácsadó asztalán, aki a többi ügyféllel is végigjátssza ugyanezt a folyamatot…

Nézzünk már át kicsit a túloldalra is. Könnyű bántani azt a tanácsadót, aki bizonyára legjobb tudásának megfelelően végezte a dolgát, csak hát éppenséggel nem tehet arról, hogy:
- A közvetítő nem végezte el a dolgát és nem tájékoztatta kellőképpen már az elején az ügyfelet, holott pont ezért választotta a közvetítőt az ügyfél.
- A kamattámogatott hitel sokkal komplikáltabb egy sima piaci hitelhez képest, ezért átfutása is akár 2-3 hónap is lehet (szintén közvetítős hiba ennek elhallgatása).
- Ha nyáron vesz fel valaki hitelt, nehogy már a bank vagy a tanácsadó legyen már a hibás azért, mert az Apeh vagy bármilyen más szervezet nincs nyitva rendesen, stb…
- Az eladó megmond egy eladási árat és sajnos a piac alapján nem ér annyit az ingatlan, ezért kevesebb hitel adható rá. Ez sem a bank hibája.
- És hogy az ügyfél tudatlan, nincs tisztában a folyamattal, a szükséges intéznivalókkal, nincs birtokában a megfelelő dokumentum-áradat (szintén közvetítői hiba, mert ezekel mind-mind fel kellett volna vázolnia már a bank kiválasztása előtt).
- Mivel az ország minden településén tudták azt, hogy a kamattámogatott hitelek és az állami támogatások meg fognak szűnni, méghozzá június 30-a után, több száz, több ezer hiteligényt nyújtottak be az ügyfelek csupán májustól júniusig. Ekkora tömegű hiteligényt feldolgozni pedig nem 2 nap. Ezt szintén el kellett volna mondani a közvetítőnek. Arról szintén nem tehet a tanácsadó, hogy ez az ügyfél is az utolsó hajrában döntött a hitelfelvétel mellett, amikor a másik több ezer szocpol-t vagy támogatást igénylő ember is. Szerinte hogyan lehet hatékonyabban feldolgozni hirtelen több ezer felhalmozódott anyagot? "Na most talán elbírálják????" Ilyen kijelentést tenni ebben az időszakban? Amikor a tanácsadók ebben a pár hónapban sötétedés előtt nem mentek haza, hozzáteszem nyáron, amikor igencsak soká van sötét…

Ezek fényében jó lenne, ha erre az oldalra csak azok írnának negatív véleményt, akik tisztában vannak azzal, hogy jogos-e egyáltalán a sérelmük és ha jogos is, az igazi bűnbakot kellene megkeresni! Aki meg nem ért hozzá, csak kívülállóként, szakmailag nem alátámasztható buta megjegyzésekkel tud kommentet fűzni a történethez, inkább tartsa meg magának!
mandamanda 2009.10.07 17:37:09
@flea: Nem hallottam még olyan bankról, ahol ez így megy, mert az biztos, hogy technikai számla legalább kell hozzá... a bank nem tudja máshogy a folyósítását dokumentálni és a pénzmozgást rögzíteni. Max ezt tudom elképzelni, de hogy direktben központi számláról egyből másnak, az kizárt.
Egyébként ha működne is így, én nem örülnék neki, ha az a bankszámlakivonatomon nem látszódna, hogy folyósítottak x forintot részemre, majd tovább utalták az eladónak. Ez így Apeh fel és más felé is prezentálható. Mert volt már rá példa, hogy APEH kérdőre vont x pénzt valakinél és kiderült, hogy hitelt vett fel, onnan van neki... pl.ezért is macera nélkül bizonyítható, hogy hitelt vettem fel és ekkor és ekkor folyósították. Szerintem ez a tiszta...
Válságban lakáshitelt igénylő ügyfelekért minden bank kezét-lábát törné, nem úgy az Erste. A fiók dolgozói 1 óra várakozás után, közvetlen stílusban küldték haza Hajnalkáékat. Gyors leszek, senki idejét nem szeretném rabolni, nem úgy, mint az Erste rémkedves munkatársa…..
mandamanda 2009.03.14 12:47:03
"Kibasztak az erstéből"...
Tipikus kizárólagosan ügyfél szempontból kimondott mondat. A történteket "elszenvedő" feleség és férj maguk közölték, hogy bizony munka idejüket követően keresték fel a bankot. Tehát ők már végeztek aznap. A bankos dolgozó egyértelműen az utolsó pillanatig dolgozott. Egy-egy hiteltárgyalás bizony hosszúra is elnyúlik, ha az ügyfél tájékozatlan... ki szeretne zárás után még legalább fél órát ott tölteni a munkahelyén 10 órás munkaidő után??? Gondolom a férj és feleség sem szívesen tenné... gondoljanak csak bele. Természetesen számukra az a legegyszerűbb, hogy "nagy májerként" leírják a történteket egy ország-világ előtt, mert manapság ugye már úgy vagdalóznak a panaszos ügyfelek a 'megyek a pszáf-hoz és Juszt-hoz' mondatokkal, mintha ez hazafi kötelesség lenne... Nevetségesnek tartom, hogy nyilvános blogban kell egy fáradt, 10 órája dolgozó ember mondatát kifigurázni, mert nyilván nem tessékelte ki a kolléga az ügyfelet fizikai kényszerrel vagy trágár szavakkal. Gratulálok a házaspárnak, amiért beállít egy bankot negatív fényben nyilvánosan, és amiért esetlegesen megróvásban részesítteti a dolgozót bankon belül... karrierekről és életekről beszélünk... Van egy házapsár, akik természetesen azt gondolják, ők az egyetlen ügyfelek, akiket ki kell szolgálni... Ők vajon fogadták volna saját magukat fordított helyzetben??? A feleség szóhasználatát elnézve, kétlem!!!
Az erste egy tökéletes bank, soha semmilyen negatív élményem nem volt. Mindenki kedves, segítőkész volt velem, lakáshitelemet is 3-4 hét alatt megoldották, azóta is bármilyen problémával fordulhatok a tanácsadómhoz és készséggel segít mindenben.
Nézzünk már mélyen magunkba és gondoljuk végig, hogy mi mit tettünk volna az adott helyzetben...
Mielőtt blogokat kezdünk írni, képzeljük magunkat a dolgozó helyébe és nézzünk a lelkiismeretünk mélyére...
Annyira fontos lejáratni egy embert???
Ja... és nézzük már meg, hogy a blog írója mikor írta a levelet... délelőtt 9 óra után... blogozgatunk munkaidőben??? Agyon dolgozta magát, látom... Ilyen hozzá állással nem hiszem, hogy kedves blog író úr túlórázott volna hétfőn este 6 után...
Ennyit erről!!!
mandamanda 2009.03.14 21:30:43
Úristen...
Most értem a hozzá szólások végére...
Mennyi "a Cibnél ez volt, az OTP-nél ez volt, az Ersténél ez volt, a Rafinál meg ez volt" hozzá szólást olvastam negatív élményekkel.

Annyira könnyű vagdalózni, ócsárolni, kritizálni, elitélni...

Nézzen már szét mindenki a maga munkája háza táján és az írjon ide, aki világ életében mindig az ügyfelekért és a munkáért élt!!!! Ja, akkor senki nem írna ide, bocs...

Szánalmas mindenki, aki itt szidja a bankokat. Bezzeg ha hitel kell, akkor könyörögni tudnak. Ha a papírokat kell bevinni a bankba, akkor meg nem iparkodnak. Ha valami nem oké, akkor rögtön az ügyintéző a hibás, függetlenül az ügyfél trehányságától és hazudozásától is...

Mindig a bankost kell bántani, igaz???
Szánalmas a 180 hozzászólásból legalább 150. És ráadásul fogalmuk sincs arról, hogy egy hitelügylet mennyi energiát és időt vesz el... pláne, hogy egyszerre 10-20 anyag is halmozódik 1-1 tanácsadó asztalán... az persze senkinek nem fordul meg a fejében, hogy az említett tanácsadóknak a tanácsadások után túlórában kell a hiteleket rögzíteni, ugye??? Hajnalka, az Önök hitelét is munka idő után rögzítik majd más bankban, mert munka idő alatt nem fér bele... Bizonyíték erre az Önök által leírt mondat: 16:55-kor mentünk be és 3-an várakoztak... vagyis a tanácsadó nem a napi újságot olvasta, hanem DOLGOZOTT!!!! Zárás előtt 3 hiteles ügyfelet kiszolgálni 1 óra alatt... elismerésem a tanácsadónak!!!

Felháborít továbbra is a blog írójának bátorsága...