Regisztráció Blogot indítok
Adatok
látó szög

0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Homárt még a fizikai erőszaknál is jobban bosszantja az echte magyaros, dölyfösportás-mentalitás. A mikrohatalom kéjes érzése és az ebből fakadó kicsinyes csicskáztatás. Ennek extrém szemét példáját mutatta be a minap egy centrumos-közterületes parkolóőr páros a Fiumei…..
Elképesztő sztorit küldött Péter, akit állítólag egy parkoló autóból szedtek ki a rendőrök szombat este és vittek el vérvételre, anélkül, hogy bármivel meggyanúsították volna. Jó ha tudjuk, hogy amíg ez meg nem történik, tehát, hogy a rendőr közli, hogy minek az alapos…..
látó szög 2009.05.19 14:25:30
Sokszor mondogatjuk, hogy aki hülye, haljon meg, ezzel is normálisabb lesz az átlag. Azt azonban sem Gusztáv, sem más nem nagyon szeretné, ha egy idióta motoros az ő autója alatt végezné. Szerencsére végül esetünkben sem így történt, de ilyen mentalitással könnyen lehet, hogy nem…..
látó szög 2009.04.13 23:44:11
@jónévez: Teljesen igazad van, gyakorlatot csak gyakorlattal lehet szerezni. Egy baj van csak, amit touch-kó írt, hogy nagyon sokan (talán gyíkhosszabbítás céljából) irdatlan teljesítményű motort vesznek elsőnek és - tisztelet a kivételnek - nem bírják ki, hogy ne húzzák neki már az első napokban. A legtöbben nem is fogják fel, hogy min ülnek. Van olyan ismerősöm, akinek a több mint tonnás autója záz-sok lóerő (és megy mint a meszes), de a 110 lóerős motorját (ami százvalamennyi kiló) kevésnek tartja. Kérdésemre, hogy miért nem elég (az enyém 54LE és nem érzem fájóan kevésnek) annyi a válasz, hogy negagyizzunkmáá.
Sajnos a megoldás valamilyen szabályzásban lenne, ha már az emberek nem tudják saját magukat szabályozni. Ez az autókra is érvényes. Nekem van autós-motoros oktató ismerősöm, aki nem ma kezdte és ő is azt állítja, hogy kevés a gyakorlati óra és a követelményszint, ami elő van írva. Én pl. vizsgáztatnék csúszós pályán, meg úgy is, hogy valaki beszél a sofőrhöz vizsga közben (mint zavaró hatás), vagy kötelezővé tenném erre kialakított (mondjuk becsövezett autókkal), hogy kis sebességgel karambolozzanak és egyéb ilyesmi. De lehetne olyan vizsgapályát is csinálni, mint a rendőröknek a lövészetnél, hogy néha előugrik egy motoros vagy gyalogosfigura váratlan helyekről stb... Ha ezek lennének, egy csomóan jobban fel tudnák fogni, hogy mik is történhetnek vészhelyzetekben és hogy mennyire nem tuják kezelni az átlag sofőrök az ilyesmit. Tehát szumma szummárum a gyakorlatra kellene helyezni a hangsúlyt, másképp szólva kötelezővé tenni a gyakorlatot. És ez mindenféle kerékmennyiségű járműre értendő.
látó szög 2009.04.14 00:43:48
@jónévez: Lehet, hogy igazad van. Találékonyak az emberek :) Meg tulajdonképpen van akinek nem is kell jogsi, hogy vezessen. Egy ismerősöm évekig fuvarozott teherautójogsi nélkül. Persze kisebb összegekbe került esetenként. Aztán végülis azért letette a vizsgát :)
Azt viszont mindenképpen bevezetném, hogy a tananyag része legyen (kötelezően, nem ellóghatóan), hogy legalább fél órát kelljen baleseti helyszínképeket nézegetnie annak, aki jogsit akar. Én egyszer végignéztem egy orosz oldalt, ahol ilyesmiket gyűjtött ki a jóember (gondolom sokan ismerik) és azokat látva még jobban elgondolkozom, hogy járművön/ben bármikor idejuthatok, még akkor is, ha én nem csináltam semmi szabálytalant.
látó szög 2009.04.15 00:29:28
@Donor: Persze, bevallom én is - anyagi okokból - nagymotorra tettem le a jogsit, ellenben még mindig egy 400-assal járok. Viszont már 10 éve volt B jogsim és még annak megszerzése előtt apám homokos dűlőutakon tanított mindenféle Zsigulival meg Wartburggal vezetéstechnikákra, plusz némi MZ és Simson-nyúzás is volt a hátam mögött (szintén nem közúti forgalomban). Sajnos azonban nem mindenkinek van 7 éves korától járműkezelési előélete. Ezért jó az olaszoknak, ott 6 évesen felrakják a gyereket egy robogóra, aztán belökik a forgalomba :D
A szivató nem rossz ötlet :) Sajnos/szerencsére az én szerkezetem sem így sem úgy nem akar füstöt kibocsájtani. Én általában inkább szépen lassan lelassítok, hátha megunja a tologatást és megelőz. Menjen ahova akar. Általában bejön.