Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Krisz30

0 bejegyzést írt és 89 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Pénzkérdés Fiatal, ne dolgozz! 2012.11.12 10:07:17
Állami pénzből finanszírozott hirdetésekben buzdítja a mozikban a fiatalokat a Diákhitel Központ arra, hogy ne dolgozzanak, hanem inkább hitelből költekezzenek. Mindez nincs teljesen összhangban a kormányzat hivatalos álláspontjával. Megdöbbentő reklámmal találkozhat az, aki…..
Varánusz Adólufi, Isten veled! 2010.06.08 08:00:00
Szép volt és színes. Választási propaganda héliummal töltött, mitől könnyen kellett volna szárnyalnia fejünk fölött az égen, mégis tonnás teherként ült rajtunk. Az ígéret volt, megszemélyesítője a kolbászkerítéshez vezető útnak. Olyan nehéz jelzőkkel terhelték mint…..
Krisz30 2010.06.08 11:02:05
@az igazi Sipi: Te most a blogbejegyzéshez szólsz hozzá vagy dicsekszel? :P

De ha ez hiányzik az önbecsülésedhez legyen:
Király vagy Sipi! ;)
Tanárként dolgozom egy iskolában 2007 óta kinevezéssel.Sajnos belefolytam egy üzletbe az iskola egyik diákjával, mivel annak nagyon kellett a pénz, (21éves) megvásároltam tőle egy terméket az általa kért összegért. Amíg tartott a pénz, nem volt semmi baj, de amikor elfogyott,…..
Krisz30 2010.03.02 11:26:29
@tom sailor: Nem korrepetálhat? És erről tudnál mutatni egy törvényi szabályozást is?

Nem vagyok szakmabeli( sőt jogász sem ) így érintett sem, csak csupán érdekelne ennek a jogi háttere.
Krisz30 2010.03.02 11:28:56
@tom sailor: Ártatlanság védelme.
Bizonyítsd Te be, hogy korrupció történt... ;)
Krisz30 2010.03.02 11:31:12
@Despota: Jogos, köszi. :)
Sziasztok!   Lassan egy éve keresek állást, ugyanis tavaly érettségiztem egy vendéglátóipari szakközépiskolában. Eddig sehova nem vettek fel és egyre inkább úgy gondolom, ez a külsőmnek köszönhető.   Elég sok tetoválás van rajtam, mindkét karomon, illetve  a…..
Krisz30 2010.02.17 16:22:18
@Silent Bob: Nagy valószínűséggel igen. Nem azt mondom, hogy többet a lábam sem tenném be az adott helyre, de ha épp van másik hasonló szintű étterem a közelben, akkor inkább oda mennék.
Krisz30 2010.02.17 16:59:12
@blood: Én egyáltalán nem kapcsolom a tetoválást a börtönviseltséghez, egyszerűen nem tekintem a rendezett megjelenéssel összeegyeztethetőnek ha valakin látható helyen visel ilyet.
Egy pincér pedig legyen rendezett megjelenésű( amellett, hogy udvarias, kedves stb. ). :)

Írta itt pár vezető beosztásban dolgozó hozzászóló, hogy rajtuk is több tetkó van, azért az érdekelne, hogy egy tárgyalásra is úgy mennek, hogy mindenki( a megrendelő, vagy a partnercég emberei ) láthassa/láthassák? Vagy akkor eltakarják és csak az irodájukban mutogatják a beosztottjaiknak?
Az első igazi munkahelyemet kb 5 hónap alatt találtam meg, egy informatikai cégné lettem termékfelelős asszisztens. Egy team-ben dolgoztam 2 termékfelelős keze alá, szerettem, változatos munka, volt benne kreatív rész is stb. . .   Viszont a felettesem, akinek én tulajdonképp az…..
Krisz30 2010.02.12 11:50:05
@Strici: Attól tartok nem értjük egymást.

A közeg az ami zavaró lehet néhány nőnek. Keményebb munkatempó, kiélezettebb helyzetek, durva kritikák.

A betanítás meg nagyon nehéz kérdés, a munkahely specifikus dolgokat mindig elmondjuk/elmondják, viszont sokszor szaladunk bele olyan problémákba( mivel fejlesztésről van szó ) amire nincs kitaposott út, bizony rá kell keresni a neten, vagy ötlet kell hozzá. Ha valaki erre nem képes, csak a vezető fejlesztőt zaklatja minden apró-cseprő dolog miatt "betanítás" címen, annak sajnos nem biztos, hogy ez a munka a legjobb választás.

Sokan megijednek a kritikától( vagy nagyon s szívükre veszik ), és maguktól mondanak fel, mások kitartóbbak és éjfélig, hajnalig túlóráznak( itt nem a túlmunka miatti túlóráról beszélek ), hogy meg legyen a határidő( általában egy munkát úgy órázunk, hogy 50%-os teljesítménnyel meg lehessen csinálni). Ez a túlórázás egy ideig mehet is( hiszen nem vagyunk egyforma képességűek, mindenki volt kezdő ), de ha valaki még fél év után is egy 4 órás munkán 12 órát ül( és még akkor sincs kész ) az lehet, hogy jobban teszi, ha a saját érdekében más munka után néz.
Krisz30 2010.02.12 12:40:10
@Strici: Semmi felvetésem és kimutatásom nincs. Mindösszesen élettapasztalatom van( az sem túl sok, csak 7 év a szakterületen ), én speciel kevés jó női fejlesztőt láttam( de természetesen láttam ).

Nem állítom azt, hogy nem tudnák csinálni, csak azt, hogy valahogy a közeg gyakran taszítja őket. Saját példa: A feleségemnek ugyanolyan végzettsége van mint nekem csak én végig közepes voltam az egyetemen, Ő szinte végig jeles, mégsem találta meg a számításait a szakmában( pedig minden képessége meg lenne hozzá ). De ezzel szerintem semmi baj sincs, valakinek ez teszik, valakinek más, nem vagyunk egyformák.
Például belőlem tuti biztosan pocsék csecsemő-gondozónő lenne. ;)
Krisz30 2010.02.12 12:41:51
Hosszú ideje állást keresek. Sajnos több munka helyen érdeklődtem már és elutasító válaszokat kaptam.  Én intézetben nőttem fel közel 24-éves koromig. Megtanultam írni olvasni, befejeztem az iskolát, sőt még egy szakmunkát is sikerült kitanulnom. Angol tanfolyamra járok…..
Krisz30 2010.02.10 12:18:26
@Teng-Hsziao Gerzson: Stílusodtól( és a pártpreferenciádtól ) eltekintve egyetértenék Veled.
Én sem igazán értem miért kell ennyire osztani a posztolót, fiatal, munkát keres, dolgozni szeretne, kétkezi munkát végezne és abból próbálná eltartani a családját. Én ebben nem sok kivetnivalót látok.
Krisz30 2010.02.10 12:30:44
@öregmogyi: OK, de jelenleg már a három gyermeke megvan, most akkor mit csináljon?

"Az előbb kellett volna gondolkozni" mondatok nem játszanak, van egy probléma, próbáljuk meg ezt megoldani. Én nem tudok jobb megoldást mint hogy képzi magát és munkát keres( de lehet szűk látókörű vagyok ).

A probléma azokkal van szerintem akik csak a gyerekeket gyártják és az államtól várják az eltartásukat( és mellette még iskolába se járatják őket ).
Krisz30 2010.02.10 13:46:50
@az igazi Sipi: Dolgozni? Meg ne sértődj de mikor van neked időd dolgozni ennyi komment megírása mellett?
Reggeltől munkaidő végéig itt vagy, vagy úgy értetted hogy munkaidő után kell mindenféle nációval dolgoznod? A másodállásodban? Az miféle munka? :P
Varánusz Bazsika világa 2010.01.27 08:00:00
Dzsudzsák Balázs lesz a Fidesz egyik kampányarca! -zengi a hazai sajtó szerte a neten.Igaz még nem nem tudjuk pontosan milyen szerepet vállal a válogatott középpályás, mert ahány cikk, annyi verzió jelent meg erről. Engem sokkal jobban foglalkoztat, miért érzi egy sportoló…..
Krisz30 2010.01.27 10:07:01
@Fabius: Jaja, a politika nem való a sportolóknak, sőt a közembernek sem való, ne politizáljunk, hagyjuk meg ezt a politikusoknak, Ők úgy is jobban értenek hozzá.

Nem ismerős ez? Valami hasonlót mondogattak anno az átkosban...

Szerintem meg igenis vállalja mindenki a politikai véleményét, amennyiben van neki( legyen akár bal, vagy jobboldali érzelmű az illető ). Ha csupán ettől a ténytől neked( vagy bárki másnak ) nem lesz szimpi az emberke( "mer hülye fityiszes" ) akkor a hiba valószínűleg az Ön készülékében van. :)
Krisz30 2010.01.27 10:24:18
@magyartarka: Mondani tudnék párat, de az előttem szólók megtették már, ismételni meg nincs kedvem, itt van például egy egyből az elején:
"sannya 2010.01.27. 09:19:06
amugy...

miert van az(...)hogy egy buta banankoztarsasagban(lasd usa)minden tovabbi nelkul odaallhat egy sportolo,zenekar,kozeleti szemelyiseg egy part melle,kis hazankban meg nem???"

De várj, nem azt mondtam, hogy Balázs legyen a miniszterelnök( maradjon csak meg a sportnál ha már ahhoz ért ), csak azt, hogy ha van a témában véleménye azt nyugodtan vállalja fel, ettől még a szememben nem lesz rosszabb ember.
Varánusz Lennék hóhér 2010.01.26 08:00:00
Néha ezt érzem. Szar érzés. Ez az indulat és a felháborodás olyan foka, mikor már nem a hév, hanem a hideg, számító harag uralkodik. Az utóbbi hetekben történt és napvilágot látott esetek újra és újra bizonyítják, az emberi aljasságnak nincsenek határai. Gyerekek és…..
Krisz30 2010.01.26 10:05:19
@Hozzá Szóló: Teljesen egyetértek. A héten volt "mónika" dicsőítés, most meg csodálkozik hogy nincs erkölcs, nincs etika, nincs erényes életmód. :)

Gyengéket bántani "jó buli" biztos csak viccnek gondolták( sicc ), leültetik őket pár évre, utána meg valamelyik főzőshow-ban majd viszontlátjuk őket és majd poénkodnak nagyokat( ezáltal példaként megjelennek a következő felnövő generációnak ). De ez a posztíró szerint teljesen rendben is van, hiszen igény van rá, majd a média önszabályoz... :P
Krisz30 2010.01.26 10:18:42
@redrick: Köszi az értelmes hozzászólást, nagyon a lelkedbe gázolok, ha erre nem reagálok érdemben?
Krisz30 2010.01.26 10:30:28
@néma bárány: Nem így értettem, okról és okozatról próbáltam beszélni. Ha a bűnözők a fiatalság példaképei, akkor szerintem nem követünk el nagy hibát ha feltételezzük, hogy a fiatalok is bűnözni fognak( arányaiban jobban mint ahogy tette ezt az előző generáció ).

Nincs közvetlen kapcsolat( tehát a gyengébbek kedvéért: nem mindenki fog "gyerekekkel dugni, vagy betegeket verni" aki "Mónikasó"-t néz ), de lesz egy pár fiatalkorú( jellemzően a rendezetlen családi háttérrel rendelkezők közül ) akik megpróbálják követni( esetleg túlszárnyalni ) a társadalom által eléjük tett példát.

Meg kellene próbálni pozitív példaképeket is mutatni, önerejükből/munkájukból sikeres emberekről, akik maguknak kaparták ki a gesztenyét( szerencsére van ilyenből is jópár ). Ha ezeket próbálnák követni akkor szerintem máris tettünk egy nagy lépést előre. :)
Az már több a soknál, amit a BKV  és a MÁV, ezek finanszírozhatatlan szervezetek illetve szakszervezeteik képzelnek magukról! Komolyan fontolgatom, hogy beperelem őket és mindenkinek ezt javaslom, aki hasonló cipőbe jár, mit jómagam.   Az alkalmazottaim a sztrájk miatt nem…..
Krisz30 2010.01.14 13:39:14
@Strici: Köszi. Viszont én ebben nem látom azt, hogy a sztrájkbizottság 50%-ot ajánlott volna. Engem konkrétan az érdekelne, hogy az 50%-os ajánlatot, illetve annak az elutasítását honnan tudod.

Szerintem tizedekkora hőbörgés sem lenne ha járna a járatok fele, így kissé úgy érzi magát az emberfia, hogy szolidárni kell(ene) olyanokkal ügyfélként( mert ha nem teszi meg nem is magyar; széthúz; nemzethalált okoz ) akik nem szolidárisak vele szolgáltatóként.
Krisz30 2010.01.14 17:16:55
@Strici: Kerestem a neten, de nem találtam( pedig google a barátom... :( ). Megnéznéd akkor nekem?

Szerintem egy párunkat érdekelné, hogy mire hivatkozva nem volt jó nekik az 50%( sok utas szerintem már a 30%-nak is nagyon örült volna / örülne a későbbiekben ).
Krisz30 2010.01.14 19:42:51
@99: Hm, és ebben milyen igazuk is van. :)

Ismét tájékozottabb lettem a témában, köszi a linket!
Sziasztok!   A BKV sztrájk kapcsán szeretnék megosztani veletek pár gondolatot.Sokan vagyunk Magyarországon, akiknek hosszú évek óta nem emelkedik a fizetése (sőt), ugyanakkor az árak, (és a bérletek ára is) nő. A BKV-s munkavállalók jövedelme ugyanakkor minden évben emelve…..
Krisz30 2010.01.13 13:37:43
@Muad\\\'Dib: Igen, ott lehet ez működik, nálunk nem hiszem.

De legyen, én drukkolok, kapják meg amit szeretnének a sofőrök, kíváncsi leszek utána szintre hozzák-e a főorvosokat( meg a többi alulfizetett szakmát ), azért is fognak-e sztrájkolni.
Vagy akkor már bejön a mindenki álljon ki magáért elv? :)
Krisz30 2010.01.14 12:36:53
@az igazi Sipi: Bizonyos esetekben igazad lehet( sőt megkockáztatom: az esetek többségében igazad van ), azonban ha egy adott városban tartósan szeretnél lakni( 2-3 évet legalább ) akkor szerintem jövedelmezőbb lehet a lakásvásárlás a bérléssel szemben.

2 éve vettem lakást előtte masszív 11 évig éltem albérletben és persze függhet az eladás sikerétől( mennyi idő alatt és mennyiért sikerülne eladni ) de még a mostani nyomott árak mellett is szerintem el tudnám adni a lakást annyiért mint amennyiért vettem.
A köztes időben nem fizettem albérletdíjat, a lakás gépészeti felszereltsége miatt a rezsi is kedvezőbb volt mint az eddigi lakásokban ahol laktam. A másik oldalon "csak" a kamatkiesés van amit ugye kaphattam volna a pénzemért, ami kevesebb mint amennyit megspóroltam a fentiekkel.

A röghözkötés sem annyira vészes, ha költözni kell ki tudod adni a lakást itt és bérelni ott 1 évre( nekem több ismerősöm is csinálja ezt ), picit macera, de megoldható ha meg akarod.

Szóval azért szerintem nem egyszerű a dolog, mint ahogy Te azt leírod, gondolkodni és számolni érdemes egy picit mielőtt belevágsz.
Krisz30 2010.01.14 17:07:10
@az igazi Sipi: Jaja, én Magyarországról beszéltem, külföldön még nem volt szerencsém lakást vásárolni.

Mondjuk a 80K EUR az olyan 21,5M körül lehet napi árfolyamon, 10M alatt nálunk se adnak semmi se szinte, szóval a többszöröse erősnek hangzik, inkább kétszeresének mondanám( én a kis lakásom itt Bp-n is ~55K EUR-ba vettem ha átszámolom ). :)
Kérdés, hogy mennyiért lehet ott bérelni. De mindegy is, ez már nagyon OFF a lényeg, hogy ki kell ezt optimalizálni mielőtt az ember belevág, mert nem feltétlenül éri ez meg.
Valahogy beleivódott az emberekbe, hogy ingatlanba kell a pénzük fektetni, mert az biztonságot ad.
De lehet ez majd átalakul a következő években, ki tudja a mostani gazdasági helyzet sok mindent átalakíthat...
Gyakran előfordul, hogy egy iskolai konfliktus kapcsán bemegy a szülő, hogy tisztázza a tanárral, vagy az igazgatóval a helyzetet. Ezek a megbeszélések gyakran segítenek megoldani a problémát, az alábbi helyzetből viszont éppen az ellenkezőjére derül ki. Az anyuka inkább elhitte a…..
Krisz30 2009.12.07 09:19:38
@repecs: És mi lenne a termen kívül? Abból hogy a teremben nem kevert le neki, még a folyosón megtehette, vagy az utcán is megvárhatta tanítás után. Figyeljük meg az egész napját! Sőt, még jobb: Bizonyítsa a tanár, hogy nem kevert le neki! ;)
A "portásország" fogalmán elgondolkozva írta meg nekünk Louise a levelét. Részletesen leírja, órákra lebontva, hogy hogyan is nézne ki egy napja, ha nem tanárként viselkedne, hanem egy hétköznapi emberként, aki kimondhatja, amit gondol és nem próbálná csillapítani a…..
Krisz30 2009.11.23 15:47:34
Az iskolai rendszer átalakulóban van, nem lehet már úgy tekinteni rá mint ezelőtt pár(5-10-15) évvel.

A diáknak mindenhez joga van, hiszen nem az a cél, hogy szakembereket képezzünk, hanem az, hogy jó fogyasztókat. A nagy része(40-50%)a középiskola után a felsőoktatásban folytatja "tanulmányait" aminek elvégzése után ott áll a munkaerőpiacon többségével értékelhetetlen diplomával és hozzáállással( mély tisztelet a kivételeknek ), erről a
munkahelyiterror.blog.hu -n részletesen lehet olvasni, nem mennék most bele.

Kizárni a középfokú tanulmányokból nem lehet, a felsőfokúból nem érdemes( hiszen egy nagy részük még fizet is érte ), ezzel a tudattal együtt kell élnünk. Itt a megoldás szerintem az "elitképzés" lehet, néhány középiskola/egyetem( vagy kar, tanszék ) ahová a diákok tanulni, fejlődni járnának, az ki kell hogy emelkedjen hosszútávon, míg a többiekben képeznénk a jó fogyasztókat akik felveszik majd a tuti hiteleket, akiknek jó a gyorséttermi kaja napi szinten, tehát alkotják majd a tömeget akik fenntartják fogyasztói társadalmunk.

Szerintem mindenkinek joga van olyan tanulatlannak/műveletlennek/butának lennie mint amilyen szeretne lenni, nem kell ezt központilag szabályozni.
Ellenőrző Kell-e a házi feladat? 2009.11.20 08:00:00
Hányszor hallhattuk akár mi magunk is iskolás éveink alatt, hogy "ha nem tudtok csendben maradni, a ....... feladat házi lesz!" Ilyenkor  az eredetileg tervezett és átlagosnak mondható 2 feladat helyett kapott az egész osztály büntetésként 5 feladatot. Általános…..
Krisz30 2009.11.20 10:05:21
@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: A házi feladat gyakorlásra való. Hiába érted meg hogyan kell egy egyenletet megoldani, ha nem csinálsz meg néhány tucat darabot belőle( nem gyakorlod be eléggé ) akkor elég gyorsan el is lehet felejteni, illetve egy számonkérés során is lassú lehet a megoldása, kevesebb időd marad a többi feladatra.
Arról nem is beszélve, hogy attól hogy ha a tanár előadásában megértettél valamit, az még nem azt jelenti, hogy önállóan is meg tudod csinálni.

A tanár az iskolában nem tud annyit várni amíg minden gyerek ott helyben megért mindent, sajnos a gyermekek nem egy szinten állnak. Lehet persze különböző szinten oktatni egyszerre, de azért vannak bizonyos keretek, egy idő után tovább kell lépni, mert a jó képességű gyermekek érdekeit is szem előtt kell tartania, akik ilyenkor már türelmetlenkednek, hogy miért nem lehet tovább haladni.
Stefanek65 küldte nekünk ezt az inkább elkeseredett mint felháborodott hangú levelet, amelyben a Fidesz vezető oktatáspolitikusának elképzeléseiről fejti ki a véleményét. Nehéz vele nem egyetérteni:Tisztelt ellenőrző!Ezúton szeretnék beírni egy elégtelent a Fidesz…..
Krisz30 2009.10.21 16:19:10
@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem: Igen, Te látod rosszul. Nem szabadidő, hanem kötelező továbbtanulás( csak másképp van megfogalmazva ), tudod olyan mint amikor Téged vagy engem elküldenek kötelező angol vagy szakmai tanfolyamra.

Ez alatt az év alatt megismerhetné az új módszertanokat, az esetleges szakmai változásokat stb-stb.
Ez aféle befektetés, azt várnánk tőle, hogy ezáltal növekszik a tanárok hatékonysága melynek következtében a 7 ledolgozott év alatt megtérül az 1 év "felkészítés" ára.
Köszönjük Pettyes újabb levelét, amelyben egy korábbi levelében megírt történet folytatását, illetve végkifejletét írja meg nekünk. A fiatalember plátói rajongása gyorsan kihült, másnapra már nem is találta annyira vonzónak a tanárnőt.Mivel nagyon sok hosszászólás…..
Krisz30 2009.10.20 11:20:14
@CyberPunK: A felvázolt világképpel teljesen egyetértek. De ha a tanár nincs megtámogatva a szülői oldalról, akkor szinte esélytelen az egész( vagy legalábbis nagyon kis hatásfokú a dolog ).

Értem én, hogy nem tanóra közben kellene intézni, de akkor mikor? Valahonnan el kell venni azt az időt, akkor mondjuk kevesebb jut a fakultációkra, vagy a készülésre, teljesen mindegy, de az erőforrás valahonnan hiányozni fog.

Vagy úgy gondolod, hogy külön embereket kellene erre felvenni? Azt meg miből amikor állandóan forráselvonásokról hallani? Már szinte semmire sincs pénzük az iskoláknak( na jó, digitális táblára van :) ).

De félreértés ne essék igazad van, szerintem is kezelni kellene a problémát, pl. a média szabályozásával, a törvények módosításával( ne legyen már akkora divat a tanárverés ), de ez a téma nagyon-nagyon messzire visz.
Krisz30 2009.10.20 11:34:26
@CyberPunK: Megint közhely, de régebben nem is volt ennyi lelkileg sérült gyerek és talán a szülők is jobban figyeltek rájuk( nagy általánosságban persze, kivételek természetesen szép számmal vannak ).

Sok a csonka család, a leterhelt állandóan túlórázó szülő ( vagy az olyan aki csak "adókedvezménynek" csinálta a gyereket), ami ezeknél a gyermekeknél kimarad az első tizenvalahány éveben azt nagyon nehéz bepótolni ( hétköznap 14:30-tól 15:30-ig :) ), pláne úgy ha egyszerre 5 gyerekkel kellene foglalkozni.

Illetve azt is megértem/megérteném, ha a tanár munkaidő után rohan magánórákat adni( ha tud ), mert ugye neki is meg kell élni valamiből, ha másnak lehet másodállása akkor neki is lehet.
Krisz30 2009.10.20 12:06:59
@CyberPunK: Ebben( is ) igazad van. El kellene dönteni, hogy hajlandók vagyunk-e foglalkozni a jelenséggel érdemlegesen, vagy továbbra is leépítjük a szektort és hagyjuk szabadon garázdálkodni a médiát, hogy kitűnő fogyasztók jöjjenek ki az iskolákból( akiket nevezhetünk "kopasz paraszt és kurva"-knak is ).

Mert szerintem magától nem fog megoldódni a probléma.
Hogy befolyásolják a gyerekek médiafogyasztási szokásai a fejlődésüket? Milyen hatással van az életpályájukra? Mennyit számít az, hogy gyerekkorban milyen útravalóval indítanak el bennünket? Ezekre a kérdésekre keresi a választ egy a médiában dolgozó olvasónk, na meg arra,…..
Krisz30 2009.10.13 11:19:18
@Rosa Rugosa: Szerintem pont ellenkező az előjel a legújabb cuccok meg a fenntartható fejlődés pont kéz a kézben járhatnak. Az új környezetkímélő technikákkal pont e felé teszünk/tennénk lépéseket( alternatív megoldások, megújuló energia CO2 kibocsájtás visszaszorítása ).
Kár hogy erre nincs médiakapacitás, az, hogy kevesebbet költesz pl gáz, áramszálára az nem növeli a GDP-t, tehát nem lényeges az Ő gondolatmenetükben.

De mondom, nagyon eltértünk a tárgytól, a lényeg, hogy szerintem van élet a fogyasztáson kívül is. :)
Krisz30 2009.10.13 11:45:37
@midnight coder:
"Ezek szerint az átlag magyar értelmiségi boldog, kiegyensúlyozott. Én innen sokkal inkább frusztráltnak látom őket."
Honnan innen? Én itt Budapesten azért látok jó pár ellenpéldát, attól, hogy még nincs nagy értékű gépjárművük még nem feltétlen vetik maguk a Dunába, eljárogatnak BKV-vel is. :)

"Ahogy anno Rejtő is megmondta: a hiánya viszont kifejezetten boldogtalanná tesz."
Ez igaz nincs is vita, aki éhezik és nincs fedél a feje felett annak nehéz elmagyarázni a művészfilmek szépségeit.

"Ez a standard sötétzöld dogma. Valójában viszont az átlagember szeretne jó kocsit, jó házat úszómedencével a Rózsadombon, jó éttermekbe járni, stb. és ezért a lehető legkevesebbet dolgozni. Persze ha Tibetben egy barlangban éled le az életed akkor nemigen vannak ilyen igényeid, de az átlagpolgár azért nem ott él."
Igen, ez igaz. De attól, hogy a Rózsadombon élsz és medencéd van attól még nem leszel boldog. Sőt! Le lehet élni boldogan ezek nélkül is egy életet szerintem.

"Viszont amíg megvannak jelzik a helyzetedet a társadalmon belül. És viszonylagos biztonságot is jelentenek - akinek BMV áll a rózsadombi lakása előtt az kisebb eséllyel fog holnap az utcára kerülni mint a Suzukis értelmiségi."
Biztonságot szerintem a személyed/tudásod is jelenthet. Lehet, hogy ha piacképes a tudásod nem is kerülsz utcára, vagy ha utcára is kerülsz, rövid időn belül ismét foglalkoztatva leszel, minden kapcsolati tőke nélkül.
Illetve ha nem vered magad mindenféle hitelbe a fogyasztás-mánia miatt(mert az trendi) hanem gondolsz az ilyen esetekre is előre, akkor nem is visel meg annyira egy kis pihenő.
Krisz30 2009.10.13 12:29:29
@midnight coder:
"A médiában leginkább síró értelmiségieket látni. Nincs elég pénz kultúrára, nincsenek megbecsülve a tanárok, növekszik az értelmiségi munkanélküliség, stb."
A médiában nincs hírértéke annak, hogy XY értelmiségi csoport meg van becsülve, tisztességes munkáért tisztességes pénzt keres, az nem erről szól. De ezt @summarygloss: szépen leírta előttem.

"Le lehet élni egy életet egy vályogputriban is. Az pedig hogy kinek mi a boldogság alapvetően preferenciák kérdése."
A vályogputri és a rózsadombi medencés ház között azért vannak fokozatok, nem minden csak fekete és fehér.

"Biztonságot semmi nem jelenthet. Valószínűségek vannak. "
Igen, a 100%-os valószínűség pedig definíció szerint a biztos esemény, de hogy jön ez ide? :)
Viccet félretéve igazad lehet, bár én még nem láttam olyan piacképes tudású szakembert a szakmámban aki nem tudott volna elhelyezkedni itt Budapesten rövid időn belül. Nyilván csak a saját ismereteimből indulok ki( ami nem túl nagy ), nézd ezt el nekem.
Jól megbánta az online vásárlást Zoltán. Az ED-től vett mobil megkarcolt kijelzőjén nem volt fólia, a cég el is ismerte, hogy tévedésből használt telefont küldtek, de - misztikus, hogy miért - készpénzben nem voltak hajlandók visszaadni az árát, csak átutalással. A pénz…..
Krisz30 2009.10.09 09:39:30
@norbi2k: Rendben van, értem. De ettől még maximum 30 napjuk van a visszafizetésre. Egy ilyen cégnek nem egy ügyfele van, lassabb az ügyintézés, de ezt már leírták előttem.

Persze lehet korábban is, én csak azt mondom, hogy lehet nem hatékony dolog olyan jogszabályokra hivatkozni amik nem feltétlen léteznek.

Amiről én beszélek az itt van(4§, 5. pont):
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99900017.kor

Ha Te esetleg másról is tudsz légy oly kedves és linkeld ide, engem tényleg érdekelne.
Krisz30 2009.10.09 10:00:05
@KEmber: Nem szeretném védeni az ED-t( különben sem hiszem hogy rám szorulnának ), de itt pár kommentelő már nem létező jogszabályok alapján fel is számoltatná az egész céget. :)

Az ( is ) a baj Magyarországon, hogy mindenki olyan jogait is nagyon ismeri amik nem is léteznek neki. ;)

Ettől függetlenül az ED hozzáállása is kritikán aluli, ebben egyetértünk.
Krisz30 2009.10.09 10:17:31
@norbi2k: Nem tudom, nem igazán ismerem ( szerencsére ) a reklamációs ügymenetet náluk.

Én már kétszer vásároltam az ED-nél( persze ott helyben vettem át előzetes rendelés után ), korrekteknek tűntek, bár húzták a szájukat amikor kicsomagoltattam, megnéztem, és helyben kipróbáltattam velük az árut, de az ilyet már megszoktam, nem igazán hat meg a dolog.
Nem a legolcsóbbak, de rendelni nem nagyon szeretek( az olcsóbb megoldások mind rendelősök lennének ) a boltjuk meg pont útba esik hazafelé.

A kifogások meg valóban nagyon gyengének tűnnek( de ki tudja, biztosan van a visszautalásnak valami nyoma, akkor mutassák meg azt /küldjék el a másolatát ;) ), őszintén szólva nem értem, hogy mire gondolnak mit érnek el ezzel.
Kőhányás, Nejlon, Szatyi Büfé, Bimbó söröző, Sörszanatórium: ezek panelkocsmák, olyan helyek, ahol nem célszerű gazdasági újságíróként bemutatkozni, mert hirtelen, kérdés nélkül kiosztott pofon lehet a következménye.   Az elemi indulat menthetővé ugyan nem, de…..
A mai naptól kezdve bojkottot hirdetek. Csatlakozz, és írd be a Bliccszámlálóba, hogy hány forintot spóroltál ma! Én máris beírom a tegnapi egy darab ki nem fizetett vonaljegy árát, a 300 Ft-ot. Loading...Nem vásárolok BKV-jegyet mindaddig, amíg az alábbi két feltétel nem…..
Krisz30 2009.09.16 12:12:23
@sanyix: Igen, de annak az adójából is fizetik aki pl. Debrecenben él és sosem utazik a BKV-val.

Ő miért fizesse azt, hogy Téged ingyen utaztat a BKV? Szerinted ez így korrekt?
Krisz30 2009.09.16 12:35:19
@félreértitek már megint: Lehet nem olvastad el az előtted hozzászólók írásait, de több megoldási javaslatot is leírtak( séta, kerékpár, motorkerékpár, autó a lényeg hogy ne vedd igénybe a szolgáltatást és akkor lehetsz Te az erkölcsi győztes ).

Biztosan birka vagyok, de nekem az a normális ha igénybe veszek egy fizetős szolgáltatást azért fizetek.
Krisz30 2009.09.16 13:06:48
@félreértitek már megint: Megoldás? Általánosságban mondom a fogyasztói társadalomban ez úgy szokás, hogy ha nem vagy megelégedve egy szolgáltatás színvonalával ( vagy árával ) akkor nem veszed igénybe azt.

A másik oldalról pedig: a gyanús eseteket meg kellene vizsgálni, utána járni hogyan történhetett ez és hogy mi garantálja azt, hogy a jövőben nem ismétlődik meg ugyanez. Ha ezt a jelenlegi vezetés nem tudja megcsinálni akkor másikra van szükség.
Ha az sem akkor egy megint másikra, lassan-lassan el kellene indulni a megtisztulás útján, hátha lehet akkor még valami ebből az országból.
Huebertől kaptuk ezt az inkább elkeseredett mint felháborodott hangvételű levelet, amelyben a frissen kézhesz kapott órarendjén töpreng, nem értve, hogy is kaphatott ilyen mennyiségű órát a nyakába. Aki szerint a tanárok egész nap csak sakkoznak a lyukas órákon, az olvassa el!Szia…..
Krisz30 2009.09.08 16:53:02
@Troppauer74: Ez már nem hiszem, hogy a témához tartozik. Törvények szerint Neked is 50 perc egy óra.

Ha Te erről a jogodról( az egészséged kárára ) lemondasz a munkahelyed javára az a Te dolgod, ne a mond azt, hogy mindenhol 60 perc a 60 perc, mert ez így nem teljesen igaz.
Krisz30 2009.09.08 17:03:22
@Troppauer74: Én multinál dolgozom szintén az informatikában. Számomra az egészségem sokkal fontosabb mint a munkám így ha nem is minden órában de naponta többször kihasználom ezt a 10 perc törvényadta szünetet( lemegyünk sétálni, megbeszéljük a futó fejlesztéseket, darts-ozunk, stb-stb ), így nekem tényleg 50 perc egy óra.

Azt meg hogy hogyan tudod érvényesíteni a jogaid a munkaadóddal szemben azt ne a tanárok nyakába akard varrni.
Ha jó munkaerő vagy és határidőre jól elvégzed a munkád akkor nem hiszem hogy ebbe belekötnének, ha meg nem vagy nem jól dolgozol akkor meg mindegy, hogy mennyit ülsz a géped előtt.
Pilu Vigyázz, jön a Vona(t)! 2009.06.15 08:11:00
 Akinek nem volt alkalma a televízióban, az szánjon rá tíz percet, és nézze meg Vona Gábort az Estében!   Véletlenül sem szeretnék a Jobbiknak csápolók táborához csapódni, de amit ez a srác produkál(t), az leginkább egy száguldó gőzmozdonyra emlékeztet.…..
Krisz30 2009.06.15 10:17:15
@Mária: Abban, hogy ez lett volna a munkájuk 100%-ban egyet tudok érteni Veled.

Eddig nem igazán voltak motiválva arra, hogy csináljanak valamit, hátha ez most megváltozik és a továbbiakban másképp lesz, tanulnunk kell még nekünk Magyaroknak ezt a fene nagy demokráciát... :)

Hogy ki lennének rúgva, azt meg nem hiszem, az országgyűlési választásokon lehet Őket kirúgni, meglátjuk majd mit szeretne a többség. ;)
EP-választás, I. rész - JobbikGyőzött a Jobbik. A harmadik helyhez nekik kellett a legmélyebbről, a legnagyobbat ugrani. A nemlétezésből most végre megszülettek, keserves munkával törték át a kirekesztettség és a megvetés falát. Most már nem úgy fognak megjelenni a médiában,…..
Krisz30 2009.06.08 10:34:50
@Uva: Úgy igaz ahogy mondod, bűnözés van, ez teljesen független a bőrszíntől.

A gond sajnos csak annyi, hogy a mostani bűnözési hullám nincs megfelelően kezelve, terjed az erőszak az országban( ha Neked még nincsenek ilyen tapasztalataid szerencsés vagy ), az önbíráskodás( mindenki védje meg magát ahogy tudja ), illetve a szélsőséges eszmék is megerősödnek.

Rá kellene ébredni, hogy ez egy választói igény( a közbiztonság ) és tenni valamit, nem csak mutogatni mindenkire.
Attila reggel 8-kor kezdett volna új munkahelyén, de 7 óra 50-kor felhívták telefonon és közölték vele, már betöltötték az állást.Üdvözlöm a kedves olvasókat! A minap esett meg velem az alábbi kis történet. Mivel aktív munkakereső vagyok (gondolom nem vagyok egyedül..)…..
Krisz30 2009.05.28 12:25:53
@Girhes macska: Azért a multiknál sem minden fenékig tejfel. Egyik ismerősöm az egyiknél dolgozik, ahogy kezdett begyűrűzni a válság az ÖSSZES próbaidőn lévő embert elküldték a cégtől.

És tévedés ne essék mindegyikük " magasabban kvalifikált, szellemi munkát végző " ( ha ez egyáltalán lényeges ) munkaerő volt, egyszerűen csak "költséget csökkentenek".

Sajnos a próbaidő ilyen, az ember néha belefut hasonló dolgokba, igazán( 100%-ban ) kivédeni ezt szerintem nem nagyon lehet.
Krisz30 2009.05.28 12:29:55
@Krisz30: Most látom kicsit sok lett az "Egyik", az egyik mondatban. :)

Remélem azért érthető voltam, előbb küldtem aztán olvastam... :(
Akad még olyan biztosító cég, ahol a vezetés képes humánusan viselkedni. Rendhagyó (pozitív hangvételű) poszt következik Ákos jóvoltából. A történet egyetlen apró szépséghibája, hogy nem Magyarországon, hanem Köln-ben esett meg...Szia(sztok)!Azutóbbi idöben sokat anyázzák…..
Krisz30 2009.05.27 10:09:16
@Mária: Erőszakos fegyveres csoportok nem voltak, de a média még nagyobb hatást tud elérni mint ezek a csoportok. Belehajszolták az embereket a nagy fogyasztásba, nagy hitelekbe, így létbizonytalanságba süllyedtek, innentől kezdve viszont már jól manipulálhatóak.

Egy olyan ember aki elveszítheti a lakását, ingerült, nem foglalkozik mással csak a saját problémájával, félti az állását és bárki aki kedvezményt kap felkerül a virtuális ellenség listájára, így nem hogy segíteni nem fog, de ahol lehet keresztbe próbál majd tenni neki.

A fogyasztás a minden( mély tisztelet a kivételnek ) az egyéb értékek sokadrendűek lettek, koncepció nélkül nehéz ezt a folyamatot megállítani( de nem lehetetlen, az emberek fejében kellene rendet tenni ).

Én sok ellenpéldát látok( és Magyarországon élek ), lehet másként is élni az életed ezt mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy mennyire szeretne "ideális fogyasztó" lenni... ;)
Krisz30 2009.05.27 12:31:28
@molnibalage: Nem születhet mindenki agysebésznek. Valaki ebben jó, valaki abban, nem biztos, hogy ilyen egyszerűen le lehet rendezni ezt a dolgot.

Nem bevett gyakorlat kis hazánkban a tájékoztatás, az oktatás, ahol felhívhatnák a a túlzott fogyasztás és a hitel veszélyeire is a figyelmet. Ezt lehetne akár az iskolai keretek közt is megtenni( "állampolgári ismeretek" anno nekünk volt valami hasonló nevű óra gimiben ).

A reklámkampányok mögött nagy pénz áll, nagyon komoly szaktudású szakemberekkel, ezzel szemben áll az "átkosból" nemrég szabadult átlag magyar. Talán segíthetnénk neki központilag és akkor talán nem vesz fel annyi hitelt aminek a törlesztése teljesen felőrli majd.

A fogyasztás boldoggá tesz, sőt csak a fogyasztás tesz boldoggá, ez jön a médiából minden nap. Nem csoda, hogy hiányos ismeretekkel rendelkező emberek könnyen elgyengülnek és bekerülnek a mókuskerékbe.