Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Nevia

15 bejegyzést írt és 17 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az a nagy tervem, hogy most az egyszerűség kedvéért az eddig tárgyalt forgóelosztós adagolók jellegzetes hibáit mutatnám be. Hogyan ismerd fel őket, mikor tudsz rajtuk javítani és mikor érdemes másra hagyni. Legyen egy sima mechanikus VP37, LDA-val, vezérműszíjjal hajtva és most lehagynám a…..
Rövid (khm...) kihagyás után írok már egy kicsit az LDA (LadeDruckAbhängiger) működéséről is. Magyarul füstleválasztónak is szokták nevezni, szerkezetileg elég egyszerű. Miért szükséges? A mechanikus szabályzású adagolók mindig kompromisszummal működnek. Egy szívódízel motor légnyelése viszonylag…..
NeviaTDI Szétszedhető rámpa 2018.04.09 02:01:17
Arra gondoltam időnként megosztok pár ötletet a garázsomból. Most egy 90%-os készültségű szétszedhető rámpát mutatok, az ötlet nem az enyém, a megvalósítás viszont igen. A probléma ami miatt született az volt, hogy a 30 cm magas masszív rámpám már elég magas volt a szereléshez, de az emelőpontok…..
Kezdjük a legegyszerűbb nyomógombos izzítással. Ehhez szükség lesz - a tudomány jelenlegi állása szerint - izzítógyertyákra. A darabszám izzításnál ugyebár annyi, amennyi henger van a motorban. A hengerfej vízcsonkján található segédmelegítőnél a hármas szám a jellemző. Egy kamrás motornál a kb. 15…..
Most hogy ketyeg a gépsárkány rakjunk bele pár igazi extrát is. Legyen az első az index. Itt egy netről lopott, de jól áttekinthető séma:   Indexrelét többféleképpen is gyártottak. Régen bimetállal készítették, amiben a két különböző ötvözetű, így eltérő hőtágulású vékony lemezt rögzítettek…..
Folytatnám az alapozást azoknak, akiket még nem rázott meg az áram. Igazából az egész autóvillamossághoz annyi kell, hogy tisztában legyél a működési elvekkel és rendszerben gondolkodj, utána már sokkal könnyebben fog menni a hibakeresés és a javítás is. Ahogy az adagolónál is, most itt is a…..
Az az ötletem támadt, hogy elkezdek egy gyorstalpalót az autóvillamosság témakörében a VW Golf 1-3 kábelezését alapul véve. Azoknak akarok segíteni vele, akik nem mertek eddig belenyúlni vagy egyszerűen elakadtak a kapcsolási rajzok és a működési elvek alapjainál. Ha nyugat-európai autókat vesszük…..
Lényegében azért élesztettem újra a néhai blogomat, hogy ezt a mondatot leírhassam: Ne tekergess el semmit az adagolódon, ha nem értesz hozzá! Kivétel lehet az, ha tanulni szeretnéd a technikáját és nem létkérdés, ha az autó másnap nem visz munkába. Azoknak, akiknek az adagolója sokat futott és…..
Nevia 2017.03.03 20:13:38
@Botás János: Az adagoló szárnylapátos szivattyúját érdemes átnézni, ha a külső gyűrű fordítva lett felrakva, akkor nem szív. Ejtőtartályt kell rákötni közvetlenül az adagolóra, én egy levágott tetejű kibelezett üzemanyagszűrőt szoktam használni erre a célra egy 8-as belsejű gázolajcsővel. A tartályból alapjáraton adagolótól függően fél perc-perc alatt kell eltűnnie az anyagnak. Ha visszabugyog és nem szív, akkor lehet szerelési hiba a szivattyúnál vagy szennyeződéstől megkarcolt adagolóház is, ami miatt a szivattyú nem tudja tartani a nyomást.
Mivel sikerült fél év után hivatalossá tenni a motorcserémet immár második alkalommal is, valamint elég nagy volt az érdeklődés a papírozás menete és költségei iránt így most erről lesz szó. Esetemben a két autó saját tulajdonú, az enyém egy 1.6D JP kódos VW Jetta volt, ebből lett 1Z, az első fék a…..
Az előző írásomból még kimaradt pár dolog, így ezt most pótolom valamint itt-ott bele is javítottam. Most akkor jöjjön a röpsúlyok mozgási karakterisztikája és pedig a gázkar. Utánuk következik az előtöltés és az LDA.   A fenti ábrán látható a kétféle szabályzási mód látható. Az egyszerűség…..
Múltkor egy alap (VW 1.6D) gázkarcsoportját veséztem ki. Gyakorlatilag azért van három részre osztva, hogy háromféle mozgási tartományt kezeljen le. Volt ugyebár a külső keret, ami egy alapállást ad és végeredményben az maximális szállítási mennyiséget állíthatjuk vele. A belső keretet használjuk a…..
Az alapelvek következnek, örvénykamrás és közvetlen befecskendezésűekhez egyaránt. Mit kell tudnia egy forgóelosztós (VE, esetleg VP) adagolónak? Adott hengerhez, megfelelő időben, megfelelő mennyiségű gázolajat nagy nyomáson kiküldeni a porlasztókhoz. Egy VW dízel gyárilag 850 és 5250 fordulat…..
NeviaTDI Építési költségek 2014.01.04 23:05:10
Általában kétféle módon kezdődik a TDI építés, tuningolás. Az egyik az örvénykamrás motoros, ami elkopott, nem indul, eszi az olajat és tele a tököm az egésszel fajta, míg a másik a már van TDI-m de kéne piszkálni benne valamit, mert állítólag bírja az, meg hallottam 300 paripákról is és…..
Kezdetben 1.6D-nk volt 635000km-ig futott. 7500-anként olaj és szűrőcsere és nem kergettük halálba. Olyan 105-110km/h környékét szerette és 4,5 literrel járt el átlagban. Jó volt, az ember megtanult vele dinamikusan, lendületből autózni, így a fék és a kuplung is kevésbé fogyott. Ez volt régen, ma…..
Nagy a baj Észtországban! Azt tudjuk, hogy nagyon látványosan mennek laza talajon. Az sem újdonság, hogy előfordulnak teherautók raliversenyen. Viszont az újdonság - legalábbis nekem -, hogy ez a kettő összekapcsolódik. Ezek a srácok a versenyzésre abszolút alkalmatlan GAZ…..
Régen volt a blogon, de most itt a bővített jelenet abból az indiai filmből, amiben a Mátrix első részének legendás jelenetét egy az egyben lemásolják. Anno sokan azt írták ez nem lehet, ez paródia. Azonban ha megnézitek a kibővített jelenetet akkor világos: ez tényleg egy…..
Indiából érkezett egy görkoris autós jelenet Facebook rajongónk jóvoltából. Minden pillanata maga a zsenialitás. A kocsi pedig gyanúsan Suzuki, ha esetleg valaki ezt megerősítené azt megköszönném. Addig is élvezzétek! ..
Belsőség Lámák az utakon 2008.10.29 00:32:00
  A forgalom tengerében van néhány cápa, megannyi színes hal – kicsik és nagyok, vékonykák és pufókabbak –, de úszkál néhány láma is. A lámáknak nem ez a természetes élőhelyük, egyszerűen nem illenek oda, és ezt ők is érzik. Bizonytalanságuk sok furcsa…..