Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gerzson_t3

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Érint is a dolog, meg nem is: családomban csak sárga környezetvédelmi plakettes autók vannak, de szinte sose megyünk a Hungária-gyűrűn belülre velük, ha igen, csak azért, mert kicsit talán gyorsabb. De ez a rendelet kiverte a biztosítékot. Utánaeredtem, amatőr módszerrel…..
gerzson_t3 2009.03.09 20:01:26
@Péter 2: Lehet, hogy a papírok ezt mutetják, de a forgalomban nem ez mutatkozik. Én 12 alkalommal, egyenként tíz percig, 10 különböző helyen, hétközben és hétvégén, napközben és a reggeli és délutáni csúcs idején kiálltam számolni. Az eredmény:összesen 2313 autóból 75 volt sárga, ez 3,24 százalék. Sajnos az én számolásom nem hivatalos, de attól még tényszerű. Ebben nincs benne taxi, BKV, kukásautó, mentő, rendőr, motor, robogó, postás, külföldi. szóval csak olyanok, akikre vonatkozik a 3. §. De ha kell, megkeressük a felmérés hivatalos módját is. Minden esetre holnap megy egy beadvány a fővárosi jegyzőhöz, amiben alkotmányos visszásságok sorakoznak, és mellette lesz a fenti felmérés részletes táblázata.
Egyébként nem tudom, honnan van a 18-20 százalék, de a KSH oldalán pl. nem találtuk. Talán a főváros megadja a forrást, mivel kértük, ha történt felmérés a sárgák arányáról, megtekinthessük.
gerzson_T3
gerzson_t3 2009.03.09 20:06:10
@inniním:
Felvettük a kapcsolatot a KTI-vel és az NKH-val. Egyenlőre nincs lehetőség az utólagosan beépített katalizátor automatikus elfogadtatására. Ezt csak a KTI által végzett mérés után kaphatja meg az autó tulajdonosa, feltéve, hogy az NKH elfogadja az eredményt és megfelelőnek találja. A mérés ára 6 számjegyű és minden katalizátor/motorkód variációra külön-külön kellene megcsinálni.
Ez valóban nem egyezik az európai gyakorlattal és igen komoly lobbi-érdekeket sejtet a háttérben. Kinek lenne érdeke "öreg" autók "feljavítását" engedélyezni, hiszen akkor azok helyett nem vesznek újat.
Gerzson_T3