Adatok
gerzson_t3
0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Érint is a dolog, meg nem is: családomban csak sárga környezetvédelmi plakettes autók vannak, de szinte sose megyünk a Hungária-gyűrűn belülre velük, ha igen, csak azért, mert kicsit talán gyorsabb. De ez a rendelet kiverte a biztosítékot. Utánaeredtem, amatőr módszerrel…..
gerzson_t3
2009.03.09 20:01:26
@Péter 2: Lehet, hogy a papírok ezt mutetják, de a forgalomban nem ez mutatkozik. Én 12 alkalommal, egyenként tíz percig, 10 különböző helyen, hétközben és hétvégén, napközben és a reggeli és délutáni csúcs idején kiálltam számolni. Az eredmény:összesen 2313 autóból 75 volt sárga, ez 3,24 százalék. Sajnos az én számolásom nem hivatalos, de attól még tényszerű. Ebben nincs benne taxi, BKV, kukásautó, mentő, rendőr, motor, robogó, postás, külföldi. szóval csak olyanok, akikre vonatkozik a 3. §. De ha kell, megkeressük a felmérés hivatalos módját is. Minden esetre holnap megy egy beadvány a fővárosi jegyzőhöz, amiben alkotmányos visszásságok sorakoznak, és mellette lesz a fenti felmérés részletes táblázata.
Egyébként nem tudom, honnan van a 18-20 százalék, de a KSH oldalán pl. nem találtuk. Talán a főváros megadja a forrást, mivel kértük, ha történt felmérés a sárgák arányáról, megtekinthessük.
gerzson_T3
Egyébként nem tudom, honnan van a 18-20 százalék, de a KSH oldalán pl. nem találtuk. Talán a főváros megadja a forrást, mivel kértük, ha történt felmérés a sárgák arányáról, megtekinthessük.
gerzson_T3
gerzson_t3
2009.03.09 20:06:10
@inniním:
Felvettük a kapcsolatot a KTI-vel és az NKH-val. Egyenlőre nincs lehetőség az utólagosan beépített katalizátor automatikus elfogadtatására. Ezt csak a KTI által végzett mérés után kaphatja meg az autó tulajdonosa, feltéve, hogy az NKH elfogadja az eredményt és megfelelőnek találja. A mérés ára 6 számjegyű és minden katalizátor/motorkód variációra külön-külön kellene megcsinálni.
Ez valóban nem egyezik az európai gyakorlattal és igen komoly lobbi-érdekeket sejtet a háttérben. Kinek lenne érdeke "öreg" autók "feljavítását" engedélyezni, hiszen akkor azok helyett nem vesznek újat.
Gerzson_T3
Felvettük a kapcsolatot a KTI-vel és az NKH-val. Egyenlőre nincs lehetőség az utólagosan beépített katalizátor automatikus elfogadtatására. Ezt csak a KTI által végzett mérés után kaphatja meg az autó tulajdonosa, feltéve, hogy az NKH elfogadja az eredményt és megfelelőnek találja. A mérés ára 6 számjegyű és minden katalizátor/motorkód variációra külön-külön kellene megcsinálni.
Ez valóban nem egyezik az európai gyakorlattal és igen komoly lobbi-érdekeket sejtet a háttérben. Kinek lenne érdeke "öreg" autók "feljavítását" engedélyezni, hiszen akkor azok helyett nem vesznek újat.
Gerzson_T3
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Hát tudatom velük, hogy rendelet nélkül is elkezdődött. 3,8 százalék maradt csak és egyre fogyni fog rendelet nélkül is. Szépen le fog csökkeni a számuk viszonylag hamar talán 1 százalék alá is. Végül is fogyasztói társadalomban élünk - ha éppen össze is akar dőlni.
De lehetne kezdeni másként is: pl. nem kellene eladni a parkolótársaságoknak a semmiért beszedhető parkolási díj jelentős részét (ha nem a teljes összeget...) és abból a pénzből lehetne fejleszteni a BKV-t, hogy érdemes legyen átülni - a zöld matricásoknak főleg, mert ők sokan vannak -, lehetne gyorsvasút-hálózatot kiépíteni az agglomerációba - mert ők is nagyon sokan vannak, és sokuk autóval jár be és így oda piszkítanak, ahonnan elmenekültek -, lehetne elektromos hajtású járműveket telepíteni a belvárosba - pl. trolit, mert az csak közvetve szennyez és azt is a városon kívül, az erőműnél-, és lehetne normálisan metrót építeni - mert az még csak nem is látszik-, stb.
De nem. Itt húznak egy vonalat, olyat, ami nem sok embert érint, így népszerű, és kényelmesen hátradőlnek, hogy: lám-lám, mi tettünk valamit a városért. Igen! 3,8 százalékos teljesítményt (vagy talán jóval kevesebbet, tartva a nullához) nyújtottak a 10, 20, netán 50 százalékos helyett. Gratulálok!