Regisztráció Blogot indítok
Adatok
BJani

0 bejegyzést írt és 66 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy gyorshajtás, ami talán meg sem történt, sorozatos eljárási hibák, eltűnt harmincas tábla. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
BJani 2013.01.09 11:40:01
@lyken: Első kép, amin a 30-as és a megállni tilos tábla szerepel. A két fa között - amennyire látom - jobbról egy földút jön be.
Sokan értetlenül állnak a ferihegyi gyorsvasút belengetett ötlete előtt, amelyről egyre több találgatás jelenik meg a sajtóban. A tervek még csak körvonalazódnak a nyilvánosság előtt, az viszont biztos, hogy a gyorsvasutat valakik halálosan komolyan gondolják. A sanghaji…..
Nem szokásom nekem ilyeneket írni. De tegnap, mikor megtudtam, hogy nem mondtál le, ennél jóval durvább kifejezések jártak az agyamban.Schmitt pál, én nem tüntettem tegnap. Nem azért, mert ne gondolnám, hogy neked semmi keresnivalód a Sándor-palotában. Hanem azért, mert nem vagy te…..
"Szerintetek mekkora tűzveszélyes hely a Szilágyi, Gábor Áron utca, Küküllő utca határolta közpark (II. kerület), ha a közepébe két tűzcsapot is be kellett egymás mellé állítani?"   - kérdezi Balázs, aki a képet küldte. A kedves tűzoltóolvasók biztos tudják a választ.…..
Subba Mocskos Komcsik Takarodjatok! 2012.01.16 11:09:00
ha már folyamatosan komcsiztok, kedves komentelők...Stumpf István - MSZMP tag, Hazafias Népfront alelnökJárai Zsigmond - MSZMP tag, kormánytag, III/2 ügynökMatolcsy György - MSZMP tag, III/2 ügynökCsurka István - III/3 ügynökMartonyi János - MSZMP tag, kormánytag, III/2…..
Gondolnád, hogy egy laza nyáron, a balatonon egy középszerű büfé, gond nélkül csinál 15 milla tiszta profitot? És azt, hogy mellé még HARMINC milliót összelop? Én sem gondoltam, viszont a vendéglátós meló a magyar élet egyik sötét bugyra és amik a filmekben meg a könyvekben…..
Balázs nem értesült, hogy a ferihegyi VIP-váróban arany kártyát kell lobogtatni, a Malév Duna Club ezüst fokozatú kártyája kevés lesz. Más országokban viszont állítólag csont nélkül elfogadják. 3 éve utazgatok Malévval, ezen idő alatt kábé egy millió forint értekben…..
Régóta tervezgetem ezt a bejegyzést. Úgy terveztem, hogy akkorra időzítem, amikor újra járni kezd a metró a KÖKI-n, és kész lesz az új peron. Hát az új peron egyelőre félkész, és rohadtul kiábrándító, hogy a BKV a régi ütött-kopott, szutykos szemeteseket és jegykezelő…..
BJani 2011.09.07 21:16:37
@tölgyes: semmi köze a hármas metrónak az Alstom kocsik késői érkezéséhez. (OFF)
Ugyanis ők a kettes és a négyes metróra fognak kocsit szállítani. (Más kérdés, hogy mi a kocsik pontos műszaki tartalma (pl. fékrendszer) - ezzel kapcsolatban már régóta várok egy rendesebb cikket...)

ON:
Amúgy azóta az Élmunkás (Lehel) tértől Újpest városközpontig jár a metró. Ezt is érdemes lenne figyelembe venni.
BJani 2011.09.07 21:26:44
@záporjózsi: OK, köszi az infót! Ennek fényében elnézést a dezinformálásért.

OFf again: Gondolom először az összes Alstom szerelvényt berakják a kettesre, s csak utána megy át (x év múlva) pár felújított / jó állapotú a hármasra. Avagy?
Folytatódik a világváros egy nap alatt sorozatunk. London, Dublin, München, Amszterdam és Lisszabon után most Párizst nézzük meg.Az egyik legjobb város. Amíg nem jártam New Yorkban, el sem tudtam képzelni, hogy lehet valami Párizsnál lenyűgözőbb, vagy szerethetőbb. Azóta persze…..
autózz! Hídlehajtón ne parkolj! 2011.07.13 08:13:00
Alapszabály, hogy hídon, alagútban nem állunk meg illetve a be- és kijáratuknál sem. Városi környezetben viszont lehet félrevezető egy ilyen helyszín, főleg, hogy a Kara kán által megemlített Erzsébet hídi lehajtó aljában én is rendszeresen látok sorban parkoló autókat. Ezt…..
Az előző posztom utáni kommentekből tanultam egy érdekes jelzőt: „szíjjártópetyai”. Ahogy ez a politikában lenni szokott, már a definíció megfejtéséhez sem mindegy, hogy honnan nézünk a szóra. Én azt mondom: a jobboldallal nem szimpatizáló kommentelő meghatározása…..
BJani 2011.06.24 22:24:19
T. Kumin úr!

1. Olyan pénznek az eltulajdonítása, amelyet később kap(na) meg az ember, továbbra is lopásnak minősül. Az, hogy a magánnyugdíj-pénztárakhoz a pénz milyen csatornán került, technikai kérdés. (Pl: Lopás, ha a tárcámból kivesznek pénz. S lopás az is, ha a pénzespostás nem adja át mondjuk az SZJA visszatérítésből a nekem járó pénzt, hanem "lenyúlja azt". (Elnézést a postai dolgozóktól, nem ellenük szólt.)
2. A kormány az mnyp tagokat megzsarolta: aki nem lép vissza, az kiírja magát az állami rendszerből. Azaz: nem kapsz két nagy pofont, ha ideadod a pénzed. Ön szerint ez akkor teljesen normális.

Orbán úr mindenfelé szenzációs dolognak állítja be, hogy az államadósság GDP-hez viszonyított mértéke 4%ponttal csökkent. Ez örvendetes, de számomra itt leginkább a következő történt - egyszerű példa, hogy a bértollnokok is megértsék: adva van egy család, annak egy részeges apja, aki a kocsmában nagy adósságot halomozott fel. (Na jó, az adósság felhalomzásban más családtagok is benne voltak.) Az apának van pár gyereke, akik közül páran egy "malacba" pénzt raknak félre, így takarékoskodva. Az apa egyik délután ezt megtalálja, s a kocsmába megy, kifizetni az adósság egy részét. A gyerekek a malacot összetörve találják, a pénznek nyoma veszett. Az apa meg meghívta a haverokat, s ittak egy jót. Ennek örüljünk?

Pár lelkes kommentelőnek: Lehet előhozni, hogy 2008-ban mennyit vesztettek az mnyp-i portfóliók. Persze akkor érdemes lenne azt is megírni, hogy 2009-10-ben mennyit nőttek, illetve 2008 előtt. Különben mi a fészkes fitty-fenéből fizetnének most reálhozamokat a volt tagoknak? (Maaargitt, hát noooormális?)

S végül egy apró tényre hívnám fel a figyelmet. A kormány 2011 áprilisi konvergenciaprogramja (Széll Kálmán terv alapján) szerint 2040-re, mire én kb. nyugdíjba mehetnék, 25% lesz a 65 éven felüli lakosok aránya. (Ez az arány jelenleg 16%-os.) Ezt hogy lehet felosztó-kirovó rendszerben kezelni? Sehogy.
Kedves Szerkesztők!   A minap egészen véletlenül kerültem bele egy olyan esetbe, amit most megírok önöknek. A 24-es villamossal utaztam a Vágóhíd felé (nem kell izgulni, nem a bkv hibáit szeretném ecsetelni). Az Orczy tér után egy megállóval, amelynek most nem ugrik be a neve…..
Zugligetben 1977 januárja óta nem jár villamos, ám a vonal egykori végállomásai fennmaradtak. A többes szám azért indokolt, mert megvan az első, régi végállomás épülete, és az újé is. Az "új" végállomás több mint száz éves: 1903-ban nyitották meg  - ez egyúttal azt is jelenti, hogy a régi épület 108…..
BJani 2011.02.24 22:24:44
@bonebear: nem második világháborús, hanem hidegháborús.
Mindig megoszlanak a vélemények, amikor arról van szó, hogy az egyik autós rendre utasítja a másikat valamilyen módon. András is ekként cselekedett nem olyan régen, nem csodálkoznék rajta, ha gyorsan ki lenne kiáltva közellenségnek meg önkéntes rendőrnek.A szlovák autópályán a…..
BJani 2011.02.19 13:14:38
@Kalapos Hétvégi Skodás: egyetértek. Szerintem is inkább ilyen tábla lehetett a sztoriban.
Az új magyar médiatörvény európai fogadtatásával kapcsolatban köztudott, hogy a külföld véleményét a szocialisták nemzetközi kapcsolataikat felhasználva negatívan befolyásolták. Nagyon valószínű, hogy több neves külföldi lap, mint a Times vagy a Frankfurter Allgemeine…..
 Lehetne hőzöngeni, hogy nem elég a gyalogos lobbinak a Kós Károly sétánytól a Clark Ádám térig tartó hétvégi lezárás terve, aknamunkájukat a Vár alatt is folytatják. De a helyzet itt tényleg más. Lezárásról szó nincs, a terv lényege pusztán annyi, hogy át lehessen…..
  Az egyik (felesleges) ütésből a másikba beleálló Orbán-kormány talán legvitatottabb intézkedése a magánnyugdíjpénztári rendszer kvázi ellehetetlenítése, az eddig odaáramló pénzek visszairányítása az állami, felosztó-kirovó rendszerbe. Hogy ez szerintünk komoly baj,…..
Durva Nem értem a rinyát 2011.01.07 21:16:00
Mindenféle állampolgárok könnyei fürdetik Magyarország utcáit, tereit, amióta a Fideszes többségű kormány bejelentette, ráteszi a kezét a magánnyugdíj-pénztárakban felhalmozott zsetonra. Nézzük sorba, hogy az isten adta nép miket pityereg..."A Fidesz ellopja…..
BJani 2011.01.08 11:28:23
@hajdul: és ki állja ezt az állami rendszerben?

kapisgálod?
Kedves rendőrbácsik! Ha az autós nem a neki kijelölt úton megy, hanem mondjuk a játszótéren át, ugye meg tetszenek bírságolni? Vélemények az azonos című írásunkról...
Múlt héten írtam arról, hogy a Kiskörút széttúrásának konkrét oka van: nemcsak azért bontották fel az aszfaltot, mert volt néhány felesleges munkagép-kapacitás, vagy mert feladatot kellett adni a válság idején tétlenségre ítélt építőipari dolgozóknak, nem: egy…..
BJani 2010.11.18 15:34:14
@felucca: "Az igaz, hogy az osztottpályás úttest egyik pályája közelebb van a házakhoz, node a másik mennyivel távolabb van?:) " Nagyon szép mondat, jót röhögtem ezen (is).

Az ambuláns újraaszfaltozásnál lényegesen többet csináltak.

Pontosan az osztott pálya középső, nem forgalom bonyolítására szolgáló részének nagysága, kialakítása az én bajom, mert:
1. Funkcionálisan rossz: ha parkot akarunk, az legyen egybefüggő, használható, megközelíthető. A villamosok felsővezetékéhez közel ne rakjunk fákat.
2. Vizuális dologként szépen mutat a tervezők látványtervén, de a magyar valóságot ismerve, abban élve elég gyorsan át fog alakulni. (Hajléktalan, szemét, kutyaszar etc.)
Ha valami eltér a megszokottól a közlekedésben, az emberek egy része végtelen ciklusba kerül és lefagy. Aztán egy idő után rájön, hogy valami mást kellene megpróbálni, de különösen nehezített pálya, ha mások is vannak a környéken. Zoltán olyan kereszteződésben járt…..
Körülbelül másfél évtizede láttam egy riportot a Ferihegyről. Turistákat állítottak meg az érkezési oldalon, és azt kérdezték tőlük, mit szólnak a repülőtérhez. Legtöbben elkenték a választ, tiszta, mondták, meg nincs vele semmi baj, de leginkább az a nyilatkozó sértette…..
BJani 2010.09.03 14:18:06
Érdekes volt a poszt összevetése más repterekkel. Bár más is írta, nem értem, miért pont ezek lettek a benchmarkok. Miért nem olyanok, amelyek hasonló forgalmat bonyolítanak le.
De ha már:
London 5-ös terminált szeretem, többször voltam itt átszálló utas. Nekem tetszett. (De: a 3-as terminál felújítás előtt katasztrófa volt.)

Münchenben öröm volt átszállni, de ha ide repültem, akkor a csomagokra elég sokat kell várni. Külön jópofaság volt, hogy a Lufthansa-s induló részen ingyen kávé, tea és újságok vannak kirakva (vagy voltak kb. 1 éve).

Shanghai-ban nem jártam, nem ismerem.

Bangkokban többször is voltam. Az a reptér (Suvarnabumi) egy katasztrófa. Ha épülettől távoli állóhelyre érkezik a gép, akkor van, hogy 40 perc alatt ér el az ember a csomagkiadáshoz: egyszerűen katasztrofálisan alakították ki ezt a részét (is); a reptéri buszok egyik oldalán volt csak ajtó, így volt, hogy bár egyszer elmentünk a bejárat mellett, még 10 percet kellett keringeni, hogy a jó oldallal érkezzünk oda (sétálni tilos).
Az épület kialakítása miatt a takarítása is nehéz, az átadás után 3-4 hónappal már koszos izék lógtak az épületen belül, az oldalfalakon, amiket a takarítók nem értek el.
Becsekkolás után mindenképpen át kell verekednie magát az embernek elég sok bolton; komolyan vették a tervezők azt, hogy a reptér egy olyan pláza, ahová az emberek vagy repülővel jönnek, vagy azzal mennek el. Emiatt nehezen lehet eljutni a kapukig.

Ferihegy az évi 8-10 millió utasra kb. jó méret, csak több épületközeli állóhely kellene (amikbe/ből csőrben tud ki-be mászkálni az ember).
Persze minden lehetne nagyobb, én is szívesen laknék 300 nm-es luxusvillában, ha valaki más fizetné a költségeket...
A határidő az határidő, aki bújt, aki nem, jövünk! A Margit híd elméletileg készen van, gyakorlatilag jó, ha decemberben átadják. Az ideiglenes forgalmi változtatásokat viszont megszüntették, nehogy már valami logikusan működhessen ebben az országban. Vitya meg ennek - és…..