Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Peaceman

0 bejegyzést írt és 35 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nívó Közeleg a fordulat! 2012.02.02 01:51:00
Az elmúlt hetekben szinte minden a kormány és Matolcsy ellen dolgozott. Az adósságválság újabb hullámai nagyon komolyan érintették Magyarországot is, az euró árfolyama történelmi mélypontra süllyedt, ami az államadósságot is újra történelmi rekord közelbe, GDP arányosan…..
Amikor a harmadik stúdióvendég, az Érdektelen Holland Dobos a kezébe vett egy PVC-ből készült csőnek kinéző tárgyat és azt mondta: "Ez valójában egy PVC cső!", mire D. Tóth Kriszta azt válaszolta: "Hú, jaj!", Taki bácsivá váltam a Szomszédokból és azt…..
Peaceman 2011.10.05 11:28:26
@doci606:
Ezek szerint nem értetted meg a cikk lényegét. A probléma az, hogy ezt a szart közpénzből finanszírozzák, vagyis az én pénzemből is. Na tehát, ha nem nézem ezt a szart, attól még fizetek ezért a szarért. Ráadásul mérhetetlenül szar, így nem sokan fogják nézni, tehát egy értelmetlen szarságért fizetek.
Ez olyan, mintha kötelezően kellene a pénzemből gyökér devizahiteleseket kisegíteni, mert annyira ostobák, hogy minden szart aláírnak, amit az orruk elé tolnak...
Peaceman 2011.10.05 11:41:51
@Artie:
irónia: humort és gúnyosságot ötvöző csipkelődés
(idegen-szavak.hu)
"És ég az oltár. Ím, körébe gyűltünk, Szétszórt bolyongók a vész idején.Már is tüzénél szent lángra hevültünk, Fénye világol sorsunk ösvenyén.Oh, rakjuk e tüzet, hogy estve nála Enyhet találjon áldó magzatunk!Ez lesz a méltó, a valódi hála Mit a nagy…..
Peaceman 2010.09.02 15:09:37
Ez mind nagyon szép, de kevés. Soha sem értettem azokat, akik elhiszik, hogy a budapesti közlekedést egy egyszerű rendelettel meg lehet oldani (ha mégis így lenne, akkor már megszületett volna ez az intézkedés), és képtelenek a problémát komplexen kezelni.
Nagy balgaság azt kijelenteni, hogy a "a kerékpáros közlekedés támogatandó, de ennek messze nem a bicikliút a leghatékonyabb eszköze". Képzeljük csak el azt az élethelyzetet, amikor a gépjárműforgalomban a felezővonalakon, meg ahol éppen rést talál, hömpölyög a kerékpáros tömeg (mert ugye az a célunk, hogy jelentős legyen kerékpárt használók száma). Mennyi frusztrációt és konfliktust okoz ez az úton, a balesetekről nem beszélve? Márpedig egy élhető városban éppen az a lényeg, hogy ne álljon fent hosszantartóan ez az állapot. Ha megnézzük a bringás nemzetek nagyvárosait, az út mellett mindenütt - nem egy 0,5 m széles sávot festettek, hanem - kerékpárutat építettek ki, vagy akár nevezhetném "egérútnak" is, hiszen többek közt az a cél, hogy gyorsabban jussunk el A-ból B-be.
És most jutottam el a következő sarkalatos kérdésre: mik lesznek azok a drasztikusabb intézkedések, amivel a gépjárműforgalmat megfékezik? Magában a kerékpár árának „leszorítása” nem fog arra sarkalni egy autóst sem, hogy biciklire váltson, akinek lesz pénze rá, azután is megveszi a saját különbejáratú mini-birodalmát. (Megjegyezném, hogy ma is lehet pár ezer forintokért kerékpárt vásárolni). Ellenben ha a dugóban ücsörgök, és azt látom, hogy százával hajtanak el mellettem, biztosan szöget üt a fejemben a gondolat, hogy másnap én is kipróbálom.
Forgalomcsillapító intézkedésnek nevezném például a sebességkorlátozás, forgalomelterelés, utcák egyirányúsítását, és a többit. Kíváncsian várom az erre vonatkozó városrendezési tervet.
Apropó, sok száz biciklis! Hova fogják tenni a belvárosban élők kerékpárjaikat? Mert ugye az nehezen elképzelhető, hogy az iroda fénymásoló szobájában tornyosulnak az ide-oda letámasztott, felkötözött bringák. Ha már a parkolásnál tartunk, hol lesz a P+R parkoló? Mert az rendben van, hogy kevesebb gépjármű lesz az utakon, de azt a keveset is csak le kell tenni valahova, hiszen kerékpárút lesz az út menti parkolókból, nem de? Milyen fejlesztéseket, új szolgáltatásokat terveznek a belvárosi közösségi közlekedés népszerűbbé tételéért? Hiszen az nehezen lenne elvárható, hogy télen -20°C-ban is a kerekezést vállalják a városlakók.
Ezen kérdések után is úgy érzem, hogy a dolog felszínét kapargattam csak meg, de kíváncsian várom a válaszokat.
A mostanában lépten-nyomon forradalmat emlegető régi-új miniszterelnök beiktatása alkalmából egy kedves metaforával lepte meg az őt és kormányát ünneplőket a Kossuth téren, miszerint: nehéz lesz, "nem babazsúrra készülünk". A mondat tömör volt, de figyelmes…..
Peaceman 2010.05.30 12:50:18
@CJKrisz:
Talán azért, mert az került most hatalomra, aki eddig a rendet bontotta...
Az MSZP kommunikációs tótumfaktumai hátramentek a fészerbe, előkotorták a nagypapa kivénhedt ágyúját (ami még a nagypapi nagyapjáé volt, 1849-ben dugta el az öreg), leporolgatták, kifényesítették - sokat dolgoztak rajta, látszik - , majd jó alaposan megtöltötték szarral, és…..
Peaceman 2010.02.24 16:50:53
@Dr. Justice:
Igazából a statisztikai javulás az állami cégek szolgálati autó balhéi miatt vannak, azóta nem 200-zal közlekednek a politikusok, hanem csak 150-nel, és máris kevesebb halálos balesetet okoznak. Szóval igenis van közük a politikusoknak... !
Peaceman 2010.02.24 16:52:06
@ZöldMarci:
A dolomit nem kell autópálya építéshez.
Mit ígérnek? Elindultunk! 2010.02.02 11:14:00
Üdv minden érdeklődőnek! Ezennel elindítjuk a "Mit ígérnek" civilkezdeményezés blogját. A félreértések elkerülése végett gyorsan közöljük, hogy a projektünkről, illetve a részletes  eredményekről a Mit ígérnek hivatalos oldalán lehet olvasni, a munkánk…..
Peaceman 2010.02.04 14:46:24
@Vinyó70:

Gondolom azért, mert így kevesebb ideje lesz a választóknak (és természetesen a mitigér.hu-nak) realizálni a programjuk szakmai hiányosságait, de azt is el tudom képzelni, hogy tartalmazni fog olyan elemeket, amiket eddig "az emberek kizsákmányolásának" tituláltak. Lesz itt még narancs színű öszödi beszéd is...
Vasárnap az Emberibb Parkolásért Mozgalom és a Közlekedési Dolgozók Országos Egyesülete csapata autókkal tüntetett a kerékpárutak ellen. Az aktivisták elfoglalták a Kiskörúton nemrég kialakított bicikliutat, és a parkolósáv visszaállítását követelték a városvezetéstől.…..
Nem nagyon macerálták a rendőrök eddig a járdán kerékpározókat, a többség nem is tudja, hogy lehet-e a gyalogosok között kerekezni, vagy sem. A tisztázatlan helyzet részben a fővárosi vezetésnek is köszönhető, hiszen a budapesti kerékpárutak jelentős része a járda…..
Peaceman 2009.10.06 11:30:19
@otapi:
Nem, addig kicsit toleránsabban kellene viselkedni, és arra a szabályozásra hagyatkozni, ami jelenleg is érvényben van. Így vagy úgy, ha betartaná mindenki, és nem a másikat hibáztatná, akkor sokkal járhatóbb lenne Pest (de ez vonatkozik az összes magyar nagyvárosra is).
Egyébként nincs szükség annyi idő hozzá, csak más hozzállás kellene (a mondandómnak ez lett volna a másik fele, de így visszaolvasva valóban nem hangsúlyoztam ki eléggé). Kezdésnek jól jönne egy meghatározó civilszervezet, aki nem a kreszen filozofálgatna, hanem használható tervekkel állna elő. Ezt a problémát jogászokkal nem lehet megoldani.
Peaceman 2009.10.06 11:40:13
@Peaceman: *időre
Peaceman 2009.10.15 08:00:40
@Joe Forster/STA:
Gondolom tisztában vagy a funkcionális analfabétizmussal. Olvasd el szépen azt a részt, amit Te is idéztél, nyugodtan szánj csak rá pár percet, és gondold át, hogy mit olvastál.
Peaceman 2009.09.28 21:43:21
@vamá:
Ha valójában kifizetettnék a fentartási kölcségeket, akkor nem lenne veszteséges a MÁV.
Peaceman 2009.09.28 21:46:49
@vamá:
Többnyire az egész országot az adófizetők pénzén tartják fent.
Peaceman 2009.09.28 21:51:04
@vamá: A privatizáció nem feltétlenül rossz dolog, például a MÁV Startnak jót tenne (pontosabban az utazóközönségnek), mert akkor nem a mindenkori kormány hű hozzá nem értő pártkatonái töltenék be a (zsíros) vezetői posztokat, hanem szakemberek, akiknek érdekük lenne, hogy egy népszerű, jól működő bizniszt csináljanak belőle.
Hivatalosan nem lehet biciklizni a Margit hídon, a kerékpárosoknak le kell szállniuk, hogy a túlpartig tolják a járművüket. A Critical Mass szervezői azonban tudják, hogy mennyire életszerűtlen ez azon a járdán, amelyen a felújítás előtt is osztoztak a gyalogosok és a…..
Peaceman 2009.08.28 14:20:55
@norbert79:
Tökéletesen igaad van, ez az egész plakát csak maszatolás. A kerékpározó embereknek tilos járdán közlekedni, pontosan azért, mert ön- és közveszélyes.
Nem értem miért olyan nehéz áttolni azt a bringát a hídon, max 10 perc plussz időt vesz igénybe.
Az pedig nem érv, hogy elkopik az országúti bicajhoz használatos cipő talpa, mert ahogy az országúti kerékpár nevében is benne van, az országútra való, nem pedig egy belvárosi forgatagba, pláne nem egy járdára.
Hangsúlyoznám, hogy a jelenleg is érvényben lévő KRESZ szerint szabálysértés járdán biciklizni, bunkón teszi azt vagy sem az illető, nem számít, ezt kéne első sorban szem elött tartani. Persze ennek az ellenőrzése nem civilek feladata...
Peaceman 2009.08.28 14:35:48
@Perillustris:
Ja, erről lemaradtam, köszi, hogy mondod.
Én inkább az általános közlekedés morálról beszélek, bár ez ma már közhely.

Egyébként korántsem olyan elavult a KRESZ, ezt a szöveget csak azok húzzák rá, akik mentesíteni akarják magukat a felelősség alól. Könnyebb azt mondani, hogy ősapáink alkották, aztán megyek amerre látok.Sokat kell még tanulnunk.
Peaceman 2009.08.28 14:38:28
@wan2bee:
Ez nálunk is így van, segédmotorral lakott területen kívül csak kerékpár úton lehet közlekedni (ha van), persze ez nem indok, hogy elgázoljon...
Itt van a General Motors csődje, ami ha nem is a világ legnagyobb ilyen fiaskója - a Lehman Brothers és a WorldCom is nagyobb bukást produkált -, de termelő vállalattól még nem látott ekkorát a világ. A válság miatt, ezt mondják. Hogyne, persze, alig néhány hét, hónap alatt a…..
Peaceman 2009.06.12 01:48:20
@Lodogi Pascal:
természetes szelekció
A nagy parlamenti pártok hogy úgy mondjam, szobatiszták, szalonképesek, és tisztességesek. Azért tart Budapest ott, ahol, mert a tisztességes fővárosi képviselők munkára fordítható idejét lefoglalják a vandál matrica ragasztgatók. Ha nem velük kéne foglalkozni, már egy nyugati…..
Peaceman 2009.05.26 01:42:40
Van itt nekünk ez az állítólagos válság, a csapból is ez folyik, sokan sokféleképpen igyekeznek megmagyarázni, de legalábbis mindenki fejében minél mélyebben rögzíteni, milyen szörnyű nagy bajban is vagyunk. A válság rémképéből ráadásul nemcsak ötlettelen kiskereskedők…..
Peaceman 2009.04.16 11:30:36
@Brix:
Szerintem nem is látod, hogy mekkora "lufi" ez, egész pontosan 100 (!) éves lufi, aminek története az amerikai függetlenségi háború kezdetére vezethető vissza.
Ugyanis a függetlenségi háború egyik, talán legfőbb oka, hogy a kivándorolt telepesek függetlenítsék magukat a kizsákmányoló európai bankrendszerektől. Független pénzügyi és reális hitelnyújtási képességekkel ellátott, valóban a dolgozó emberek érdekeit szolgáló banki hálózatot, állami tulajdonú központi bankot akartak (ez olyan szép, mint Marx és Engels elképzelései).
„A gyarmatosítók, hogy nem tudtak létrehozni pénzt III. György, és nemzetközi bankárok nélkül, s ez a függetlenségi háború egyik fő okaként szolgált” - Benjamin Franklin
Ennek ellenére, az Egyesült Államok Első (1791 – 1811), illetve Második Bankja (1816 -1836) európai minta szerint működött, melyben az állami pénznyomás magánbankárok kezében volt.
Létezésüket sokan ellenezték, akik szerint a korrupció melegágyai voltak , és az üzletemberek érdekeit szolgálták az egyszerű amerikaikéval szemben, vagyis már akkor tudták (inkább: akkor még tudták), hogy mivel állnak szemben. Andrew Jackson elnök a Második Bank megbízásának meghosszabbítását meg is vétózta (!), ezzel bevezetve a „szabad bankok” instabil korszakát, amelyben számos tagállami szintű engedéllyel rendelkező bank emelkedett fel és hanyatlott le.
Az 1873-ban, 1893-ban, majd 1907-ben kitört bankpánikok sürgetővé tették egy központi bankrendszer létrehozását, bár a központi bank gondolata népszerűtlen volt, mivel sokan tartottak attól, hogy egy központi hatóság kezébe adják a monetáris rendszer működtetését.
Az új bankrendszer megtervezését egy bizonyos Nelson Adlrich nevezetű képviselőre bízták, aki amerikai, saját tervezésű ötletek mellett a német központi bankrendszer mintáját vette alapul. Aldrich – et a szabadszellemű, hazafias amerikaiak nem egyszer megvádolták, hogy kapcsolatai világ legjómódúbb nemzetközi bankár családjaival, úgy mint Morgan, Rockefeller, illetve Warburg, nagymértékben befolyásolták az általa vezetett bizottság döntését.
Aldrich azért küzdött, hogy privát központi bank jöjjön létre minimális állami befolyással, de annyit engedett, hogy az igazgatótanácsban a kormány is képviseltethesse magát (vagyis mégis csak állami befolyásoltságú bankot szültek).
Itt jött létre az a bizonyos "lufi fújó pénzmaffia", és 100 esztendő alatt sikerült az egész világot beterelniük egy hatalmas zsákba, aminek a száját se kellett bekötni, elég volt csak mondani, és kitört a pánik.
Lehet, hogy Szilvásy „Kormányzati Jósda” Péternek a Parlament Nemzetbiztonsági Bizottsága számára készített lila-rózsaszín prezentációjában igaza volt, és mégis létezik a fekete média, ami Szilvásy eszmefuttatását folytatva részben felelőssé tehető az…..
Hiller István titkolná, az Index megszerezte és nyilvánosságra hozza a szerencsi biomassza-erőmű világörökségi szempontú hatástanulmányát.  ..
Peaceman 2009.02.20 23:09:44
@G.T.:
Nagyon jó talajjavító tulajdonsága van egyébként, szerves anyagokkal gazdagítja a talajt, jelentősen növeli humusztartalmát.

Fogadd el baráti intelmemet:
a tájékozatlan embert mindig könnyebb befolyásolni, manipulálni.