Regisztráció Blogot indítok
Adatok
GSdriver

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ha egyszer a Lambrettád Lamborghini lett, sosem mosod le magadról a milliomos bélyegét. Vélemények az azonos című írásunkról...
GSdriver 2010.08.25 08:52:10
"Nos, valahol itt a történet vége. Az eljárás, ahogy mondani szokás, cseppet sem logikus, de roppant katonás. Igazi megoldás nincs, vagy legalábbis senki nem meri felvállalni. Egy ilyen ügynek nekifutva talán sosem találunk olyan embert, aki végig meri, tudja vinni egy új, alig 30-40-50 éves modell rendszerbe vitelét. Nyilván jogosultsága nincs mindenkinek, főnöke ellenben igen, és az már talán bele tud nyúlni a rendszerbe. Vagy az ő főnöke, vagy annak a főnöke – valahol kell lennie egy csúcsnak a piramis legtetején."

Szerencsére ez az egész egy nagy tévedés. Igenis van megoldás, és minden okmányirodában el lehet az ilyen problámát intézni kb. 15 perc alatt. Pontosan ezt mondták nekem a Központi OKmányirodában, ahol a közelmúltban az OT rendszám kiváltásakor jött elő a csaknem 10 évvel ezelőtti típuslírás (a területileg illetékes okmányiroda követte el a cikkben vázoltakhoz hasonlóan) következménye.

Az ügyintéző egy mozdulattal kezdeményezheti megfelelő dokumentáció birtokában az adott típus számítógépes rendszerbe történő felvételét. Ez esetemben az muzeális minősítési dokumentum volt, mert arra helyesen írták fel az autó típusát.

Azt is elmondták a Központi Okmányirodában, hogy ezt területen mindenütt tudják (kiderült tényleg tudták ott is ahol nekem elírták a dolgot) és kötelező lenne ilyen esetükben az adatbázis bővítését/korrekcióját kezdeményezniük.

Sajnálatosan azonban az ügyintézők megpróbálnak valamely okból a kisebb ellenállás felé elmozdulni ... és azt mondani, hogy: "Válasszon Uram egy hasonlót a listából és ne tartsa má' fe' itten a többieket!"

További info, hogy a hibás adatot szándékosan beíró ügyintéző (itt most nem LE elírásról van szó, hanem a kierőszakolt szabálytalan típus megjelölésről) végeredményben okirathamisítást (!?) követ el és ezért felelősségre is vonható.
GSdriver 2010.08.25 09:16:04
@prokee:

Nem, nem így van! A KO-ban az ügyintéző elmondta, hogy nem csak OT esetén van ez így, hanem akkor is ha pl. behozol az USA-ból valami jószágot, ami jó eséllyel nincs benne az itthoni adatbázisban.

A lényeg az, hogy legyen a kezedben valamilyen dokumentum, amivel bizonyítod a dolgot.

Mondom az üi. felhívott egy számot és 15 perc alatt a rendszerbe fel volt véve az autóm típusa!

Tovább megyek: valszeg az NKH-nál is tudják, hogy lehet módosítani az adatbázist, csak lusta az üi. megtenni ...
GSdriver 2010.08.25 09:34:45
@prokee:

Nyomtam még egy magánüzenetet, szerintem érdemes lenne rászánnod még egy fél napot. Sokan lennének Neked hálásak ebben az országban, ha végre rend lenne ezen a téren.
  Cikkünk tanulsága: a legkisebbtől a legnagyobbig bármi lehet jó női autó, csak jól kell tudni hordani. Smarttól GMC Yukonig mindenféle szerepel a tesztben, csak győzzék olvasni. Vélemények az azonos című cikkünkről...