Regisztráció Blogot indítok
Adatok
@ndtomas

0 bejegyzést írt és 290 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
asikerutjain A díványokról 2017.09.25 20:47:05
Az egész úgy indult,hogy felvettem egy reggel a sötét farmerem és a fehér pólóm,és elhatároztam,hogy most megmutatom Neki,hogy én nem tűröm el,hogy mindig mögém álljon, vagy hogy minden ebédnél a szendvicse mögül nézze ahogy ajkaim bekapják a húsgolyókat. vagy amikor az évzáró bulin, mikor vadul…..
@ndtomas 2017.09.26 03:18:18
A megélhetés bizonytalansága és a politika is lassan emészti fel az embert – mindkettő oka lehet annak, hogy az elmúlt években oly sokan mentek el Magyarországról és lettek határátkelők, véli Zita, aki maga 50 fölött vágott neki Hollandiának. Mai posztjában egyebek mellett…..
Migráció és mi címmel körkérdést és cikksorozatot indít a Mandiner: vezető magyar véleményformálókat kérdezünk meg arról, mit gondolnak az egyre forróbb témává váló migrációról és a kapcsolódó jelenségekről. Az eddig megjelent írások ezen a linken…..
@ndtomas 2015.09.10 18:09:52
@@ndtomas: különben részemről befejeztem a társalgást, mert semmi értelme. se te, se a hozzád hasonlók nem fogjátok fel, hogy itt nem az iszlám, meg az arabok elleni szokásos előítéletekről van szó.

hosszú évek óta nem élek már Magyarországon, és igaz, hogy most Európában nyomom, de legtöbbet Ázsiában töltöttem, és hamarosan megyek is vissza, és maradok is ott. a nacionalizmus se érdekelt soha, életemben nem szavaztam egy pártra se. úgyhogy én igazán nem vagyok érdekelt abban, hogy mi történik ezzel a földrésszel, meg a lakóival. eszemben sincs védeni a staus quót.

de az nemcsak nekem szembeötlő, hogy mennyire nincs bennetek egy egészséges önvédelem. annak fényében, hogy lassan 15 éve van egy terrorellenes protokoll az egész világon, mindennapos az iszlám szélsőségesek akciója, külön be is jelentik, hogy mik a céljaik Európával, rengeteg a negatív tapasztalat a velük együttélés kapcsán, és még mindig dugjátok a fejetek a homokba.

de dugjátok! kit érdekel? csak ne akarj már meggyőzni arról, hogy én vagyok a hülye, és festem az ördögöt a falra! téged nem érdekelnek a tények, ám legyen! majd kiderül úgyis kinek volt igaza. erre nem kell sokat várni.

de kopjál már le rólam addig, és hadd legyen meg a saját véleményem a dolgokról, és ne akarj már ezzel az idióta agitpropos stílussal nyomulni, mert rohadtul nem érdekel a nyomorod. írjál blogot, gyűjtsél híveket, puszilgassátok a menekültjeiteket, de szakadj már le rólam. nem fog sikerülni se elhallgattatnod, se nem érdekel a mantrád, akármeddig ismételgeted.

részemről befejeztem ezt a meddő társalgást, mert se érvek, se tények nem hatnak meg, csak fújjátok a magatokét, mint a komcsik tették anno, nem érdekelték azokat se, hogy a hülye szervezési módszereik miatt nem lendült fel semmi, hanem még az is elromlott, ami addig működött, míg csődbe nem ment az egész ország pár évtized alatt; meg ahogy a liberálisok tették 89 után, miközben a nagy szabadelvűségnek az lett a következménye, hogy senki nem lett szabadabb, csak a gazdaságot követve a társadalom is lezüllött a béka segge alá. most megkapják a kegyelemdöfést a saját ellenségeikkel.

tudom, képesek vagytok ódákat zengeni a multikulti szépségeiről, meg az együttérzésről, a társadalmi felelősségről, blabla. el is hiszem, hogy ezt a legtöbben be is veszitek, mert olyan szépen hangzik, és beleillik a 68-as THC-álmokba. de aki nemcsak a mainstreamet olvassa, és nemcsak ma kezdett el szétnézni a világban, nem is a közös ateista vályúból iszik, azok tudjuk, hogy mire megy ki a játék.

az öntudatos fehér, keresztény morálú rassznak kell átadnia a helyét az új, kevert, lebutított társadalomnak, ami készen áll majd a világkormány alatt menetelni az Apokalipszisbe. tudjuk, hogy ez így lesz, elkerülhetetlen, eszemben sincs feltartóztatni, annál hamarabb takarodtok el erről a bolygóról, és hamarabb látom viszont őseimet a feltámadásból.

de nem kell addig se a vaker. tartsátok meg a propagandát! nem kell már szépíteni a dolgokat, már nyílt ellenségeskedés van. hozzátok be Röszkénél a kivégzőket. innentől már nincs pardon, nincs szükség diplomatikus megfogalmazásra. azt felrúgtátok.

megértem, nektek az kell, de nekünk meg ez. de nem lesz soha, de SOHA egy húron pendülés, se közös bólogatás, kézrázás. csináljátok meg gyorsan amit szándékoztok, én nem fogok visszalőni, de bólogatni se. akármeddig elmehetne ez a vita, utolsó leheletemig is csak ugyanezeket fogom leírni.

dugjátok fel az arabjaitokat, ha nektek az kell, meg húzzátok anyátokra, húgaitokra, asszonyaitokra - mert úgyis az lesz!!! - de nekem nem lesznek a barátaim, se tőlem welcome drinket nem kapnak. húzok innen jó messzire, hogy ne is lássam mi zajlik, engem nem fog érinteni az egész. majd visszatérünk erre 2000 év múlva, ahogy mondtad. addig meg idézet, copy-paste, videó megosztás, belinkelés amivel társalogsz, ha nekem címzed a dumád, de nem tisztellek meg, hogy lemegyek a szintedre, mert nem vagy becsületes, hogy amikor cáfolatot kapsz az elméletedre tényekkel, statisztikával, nem írod felül a mondókád, még el se gondolkodsz, csak ugrik egyet a lemez, és ugyanott folytatod, akár a papagáj. ha neked ez kell, rárakrak a robotomra, és ellesztek. mert észérvek kár belétek.

na, ne erőlködj a válasszal se, mert magasról teszek rá!
@ndtomas 2015.09.11 14:56:40
@Jean Sol Partre: azt majd te vágod, amikor leszakad valamid, ahogy valamelyik dédelgetett cimborád a több ezerből levegőbe röpíti magát melletted. "Just wait..."

www.express.co.uk/news/world/555434/Islamic-State-ISIS-Smuggler-THOUSANDS-Extremists-into-Europe-Refugees
Elég kevés téma van, ami annyi vitát váltana ki úgy általában véve is, mint az egészségügy, különösen, ha az angolt és a magyart kell összehasonlítani. Mindkettő mellett és ellen is lehet érveket felhozni (jó pár alkalommal ez már meg is történt), és a mai egyik ajánlott…..
@ndtomas 2015.08.31 18:07:01
@P.Elliot: ezt szerettem volna megspórolni, de túl szép is lett volna, ha pont itt kapom meg ezt az infot
@ndtomas 2015.08.31 19:03:26
@Világpolgár2012: igen, tudom, hogy nem félórás akció, éppen ezért nem kísérleteznék magamon emiatt sem, meg az általam félmegoldásnak tartott dolgokkal sem - amit az implantáción kívül minden máson értek ezalatt. úgy vagyok vele, kerül, amibe kerül, azt kell előteremteni, nem a számlán nyavajogni, amikor fizetésre kerül a sor.

megköszönöm az egri kontaktot. ismerem jól a várost, a közelében nőttem fel. elnézek oda is, meg még amit kaptam máshol, meg ahova akad közben, kérek itt is, ott is egy ajánlatot, és megpróbálom a benyomásokból megsaccolni, hova tegyem a voksot. de most már biztos nem vergődök Angliában ilyen kaliberű dologgal, ha ekkora eltérések vannak.
@ndtomas 2015.09.01 00:03:35
@Világpolgár2012: megkaptam, kösz

@Mirjam2: igen, jobb lesz, ha a saját testemről szóló döntést a gyógykezelést illetően magam hozom meg, és inkább dolgozok érte többet, mintsem együtt éljek más döntésének hátrányaival, csak mert az tűnik olcsóbbnak.

regisztrálni előre kell itt mindenhova, vágom. ismerősöm belelépett egy tűbe, és előzetes regisztráció hiányában már 3 hónapja csak a papírmunkával futja a köröket, mielőtt még kiszednék belőle
Kishazánkban is mintaszerűen égrakétáznak az alulról induló, közösségi alapon működő szolgáltatások: ki gondolta volna akár csak 4-5 éve is, hogy 2015-re leáldozóban lesz a budapesti kerékpárkultusz, mert mindenki Uberrel és Wundercarral fog csak közlekedni egyik…..
@ndtomas 2015.08.30 20:47:01
@Trónkövetelő: mai ismereteink szerint Kossuth vakoló lett a zusában, és erősen benne volt a keze a dél elleni háború kirobbantásában. mennyire lesz cool a pólód, ha majd aktivizálódnak a mostani invázió tagjai is, mint az ISIS katonái?
A mai poszt előtt bátran merem írni, hogy mindazok, akik sokszor a „klasszikus” határátkelős posztokat hiányolják, azok ma nem fognak csalódni. Odi története Angliában játszódik, és van benne minden, ami egy jó poszthoz kell – legalábbis szerintem. (A képeket is ő küldte,…..
@ndtomas 2014.04.28 23:37:37
@klappol: nem mondanám, hogy maxval a gondolkodó birca túllőtte volna. nekem most pont ilyen összetételű interjúzás folyik a napokban, azzal a különbséggel, hogy nálam a CV elküldését ELŐZTE meg egy teszt. OK, nem lehetett belehalni, de addig ki se dobta a lehetőséget a kontaktra, amíg a tesztet ki nem töltöttem. a többi elem stimm. és ez nem egyedi eset. pedig én csak egy blue-collar jobot céloztam meg
Naiv ügyfélnek étel és italfogyasztás után sem voltak hajlandóak egy pohár vizet adni a Gastland Bisztróban a Széll Kálmán téren: Barátnőmmel betértünk a minap a Széll Kálmán téren nemrég nyílt all-you-can-eat étterembe. Rendesen fogyasztottunk, italt is rendeltünk…..
Anno az alapító Russell és társai, később pedig a Jehova Tanúi vallás diktátor vezetői pl. Rutherford az óriási bakijaikkal, viselkedésükkel, hamis próféciáikkal, dátumaikkal, tanaikkal és bibliaértelmezéseikkel rendszeresen megnyírbálták a tanú közösség…..
@ndtomas 2011.11.18 20:38:05
@Johnny Joker: Köszönöm a lehetőséget én is, de a JT-tanítások megbeszélésére inkább más helyet választanék.

Ezt a postot sem azért kommentáltam, hogy vitát nyissak, csak néhány kiigazítást szerettem volna tenni. De úgy látom, hogy a szerkesztők és az olvasók is erősen elkötelezettek egyfajta nézőpont tekintetében, és az objektivitás az már engedménynek számítana az egyoldalúan negativizált ellenoldal felé, így nem is remélek semmilyen konszenzust.
@ndtomas 2013.01.17 19:58:20
@leslie07: „»Megrendítem a nemzeteket mind, és minden nemzet kívánatos kincsei bejönnek, és megtöltöm e házat dicsőséggel« — ezt mondja a seregek Jehovája. »Enyém az ezüst, enyém az arany is« — ez a seregek Jehovájának kijelentése.” (Aggeus 2:7, 8).
@ndtomas 2013.01.17 20:08:18
@leslie07: naná, hogy profitért dolgozom, hogy a számláimat kifizessem. ahogy mindenki. vagy te vagy az utolsó kommunista, aki ingyen teszi?

Jehova Tanúi szervezete adományokból gazdálkodik és nem fektet hadiiparba. ez rágalom. a magyar hatóságok sem tűrik meg az egyházi tevékenységet végző non-profit szervezetek profitszerzéi tevékenységeit, és ezt szigorúan ellenőrzik, erre mérget vehetsz. a US hatóságok "kissé" még komolyabban veszik a visszaéléseket. de rúgózzál csak nyugodtan a "bombabiztos dokumentumaidon", amit a neten ollóznak össze hasonszőrű unatkozó társaid. a nagy leleplezők! hahaha
Nem vitás: történelmi időket élünk, és bizony a bérletpénznek: a havi, fejenként 4-10 ezer forintnak a családi költségvetésben sokkal jobb helye is lehet. Ennyi pénzből elvihetjük kedvesünket egy romantikus vacsorára a környéken, de a gyerekeket is elküldhetjük moziba, ha…..
           Ez a kérdés Az Őrtorony miért függ a kereszténységtől? című cikk fordítása közben jutott az eszembe. Részletek a cikkből: "Azonban amellett, hogy a kereszténység a templomba járók jólképzett…..
@ndtomas 2011.11.12 09:31:42
Valószínűleg az lenne a következménye, hogy megdicsérnének. Ahogy Pál apostol az ókorban a bereaiakat, amiért kutatták a dolgokat, hogy úgy vannak-e, ahogy ő állítja nekik. De nemcsak, hogy olvasunk, írunk is. Az én gyülekezetemben is van híres író, aki meglehetősen népszerű világi körökben. Bár attól tartok nem abban, ahol te mozogsz, különben árnyalná az egyoldalúan negatív képedet a Tanúkról.

Ugyanis soha nem állították Jehova Tanúi kiadványai, hogy ne ellenőrizzük le az állításaikat, azt meg pláne nem, hogy ne olvassunk rajtuk kívül semmi mást. Ez nevetséges! Pont ezért vannak feltüntetve a hivatkozások forrásai, amit bárki leellenőrizhet, vagy a téma további elmélyítéséhez hol talál bővebb információt.

Amire figyelmeztetnek más irodalommal kapcsolatban, az a Bibliával ellentétes eszméknek, nézőpontoknak, ismereteknek a túlzásba vitt olvasása, "számos évekig tartó" vizsgálata, és/vagy azoknak a gondolkodásba, viselkedésbe átvitele, az olvasó által azok magáévá tétele az ami veszélyes lehet a szellemiségre. Ahogy a mondás tartja: attól még nem lesz bajod ha átrepülnek a fejed felett a madarak, de hagynád, hogy valamelyik fészket rakjon a fejedre?

Egyébként a Jehova Tanúi kiadványainak szerzői, önmagukat e tettükkel azonosítva, mint a Bibliában szereplő, szellemi táplálékkal a társait ellátó " hű rabszolga" már régen nem "bölcsnek" van fordítva magyarul, hanem "értelmesnek". Mielőtt publikálsz, nem lenne bölcsebb/értelmesebb, ha némi kutatással leellenőriznéd az ismereteidet, mielőtt a Tanúkat vádolnád ugyanezzel? Hacsak nem akarod szándékosan félrevezetni a kutatásban felületes olvasóidat.
@ndtomas 2011.11.14 19:40:02
@bibliavers: Reméljük Pisti ezek alapján jó döntést fog hozni. Mert ez lenne a cél: maga építse a hitét kiegyensúlyozottan kezelve a dolgokat, a szélsőségeket kerülve minden viszonylatban.

A titulusokra köszönöm, de nem tartok igényt.
azaz "IMÁDKOZZ MOST, FIZESS KÉSŐBB"... vagy inkább FIZESS MOST, IMÁDKOZZ KÉSŐBB?? Az alábbi levelet egy amerikai Jehova Tanúja küldte nekünk. A vének testületének szóló levelet Jehova Tanú minden gyülekezetének elküldték Amerikában, a levél hiteles. "IMÁDKOZZ…..
@ndtomas 2011.11.13 08:24:35
@bigpast: A Nevet az vegye szájára, aki cselekszi is az akaratát, nemcsak állítja.
Tudjuk, az "az akarata, hogy mindenfajta ember megtérjen". Ennek érdekében te keresztelsz, tanítasz, a Királyságát hirdeted, lehetőségeid szerint minden nemzetben? Akkor meg miről beszélünk? Jézus tette, parancsolta, keresztényként követni illene. Aki meg teszi, azt meg gáncsolod, fikázod. Ez szerinted Isten akarata?

Hagyjuk a személyeskedést, jó? Ha nincs, csak off-topic megjegyzésed, akkor engem nyugodtan el lehet felejteni. A kártya-terminált én üdvözlöm, neked meg úgyse lesz utadban, attól tartok. Mindenki sepregessen a maga háza táján, és akkor nem érzem szükségét én sem a "Tanúvédelmi programnak". Ugye nem baj, hogy nem ígérem, hogy a szombatjaimat erre fogom áldozni?
@ndtomas 2011.11.13 09:22:45
@bigpast: "Vasárnap": nálad :)

A fikázást nem estemben kifogásoltam, hanem akikről beszélünk. Személyem ebben irreveláns. Ahogy a személyeskedésed is.

@karalabe4:

Csak ismételni tudom: rendkívül sajnálom, ami veled történt, ez egyszerűen szörnyű még olvasni is, nem még átélni. Sajnos azt kell mondjam, attól még ez nem minősíti, hogy a Tanúk nem azok, akik. Ha valamiért nem kapsz ellátást a helyi kórházban, nem jelenti azt, hogy nem is létezik gyógyellátás.

Remélem, hogy egyszer úgy gondolod majd, hogy bármennyire is nem kaptad meg másoktól azt a segítséget, amire szükséged lenne, az nem jelenti azt, hogy ne lenne rá gyógyír. Ha más nem érez felelősséget irántad, te tartozol magadnak annyival, hogy az átélt kudarcok ne öljenek ki belőled minden reményt Istennel kapcsolatban. Ahogy Ábrahám is "túl minden reményen is hitt."
@ndtomas 2011.11.14 16:37:59
@Ping-Pong: Reméltem, hogy érthetően fogalmaztam az álláspontomat, és nem kell többet részleteznem, de az egyre terjengősebb válaszok lassan már mindenről szólnak, csak a témában nem jutunk előrébb egymás megértésében. Próbálok most olyan egyszerű lenni, amennyire a téma lehetővé teszi:

Mint tudjuk JT önkéntes adományokból látja el azt a funkciót, amivel a támogatói egyetértenek, nyilván azért finanszírozzák. Már a jeruzsálemi templomban is volt erre a célra adományláda, amibe ki-ki beletehette a magáét. Mi abban az ízléstelen, jóérzést sértő, oda nem illő, ha az adományláda mellett kártyaleolvasó terminál van erre a célra rendszeresítve? Mi különbség van abban, hogy az adományozó a láda résébe, vagy a leolvasó résébe teszi amit arra szán?

Az, hogy te nem értesz egyet ennek a szervezetnek a működésével, és ezért nem óhajtod őket támogatni, az még nem ok arra, hogy ebben az adományátvételi technikájukban fogást találj. Ha mondjuk hangszórót szerelnének rá, és az előtte elhaladónak beszólna, hogy "mi lesz a mai alamizsnával?" és ez nem tetszene, arra azt mondom rendben van. De ez amit itt csinálsz, ne haragudj, de ez már a kákán is csomókereső kategória. Részemről ez a téma lezárva, mert így is túl van beszélve.
Jehova Tanúi között nyílt titok, hogy a döntő többségük feketemunkából [nem bejelentett állás] vagy szürkemunkából [4 órára bejelentett, valójában 8-órás munkából] keresi kenyerét.A magyar társadalom jelentős része is erre kényszerül, azonban ez jelen esetben nem…..
@ndtomas 2011.11.12 21:48:53
@CserLaci: Ha a kapott segély olyan, ami mellett nem dolgozhat, és mégis megteszi, akkor ha Tanú, ha nem, csaló. Én ezt nem védtem, mert erről nem is nyilatkoztam.

A be nem jelentett, vagy nem az előírásoknak megfelelően bejelentett munkaviszony mellett foglalkoztatott esetében a munkáltató a csaló, a foglalkoztatott áldozat.

Nem ártana más szakértői munkát beszerezni, ha ebben a témában nyilatkozol a Tanúkról. A Bibliát meg nem illik dorongra használni, főleg, ha nem olyanra alkalmazni, akire nem is vonatkozik.
@ndtomas 2011.11.13 09:07:51
@CserLaci: Tehetsz feljelentést a hatóságnál, ha zavar, ez a gyakorlat, és az egyes esetekről lezárult vizsgálatokat közzéteheted. Addig ez rágalmazás, általánosítás. Ami felfuvalkodásból fakad..
Modorosblog A bőröndös pesti 2011.09.30 13:14:00
Manapság pedig leginkább gurulós bőröndös. Sok-sok évtizeddel ezelőtt még igazi bőröndöket cipelt - ezt váltották fel utána a praktikusabb, jugoszláv sporttáskák, majd a rutinos repülőtérre járóktól átszivárgó, lágyan guruló, nagykerekű bőröndök.Szeptember elejétől…..
@ndtomas 2011.10.01 14:53:13
@Dzsoni Kráncs: inkább, mint a dunyha alatt a meghűléstől - persze kinek mi jön be

@Szamiz67: ki hitte volna? XD amúgy nem tévedtél pár nullát?

különben nem arról szól a történet, hogy kinek van nagyobb kamionja. ez csak egy példa volt arra, hogy minden relatív, és aki lesajnálva sztereotipizál a gurulós bőrönd láttán, vagy húzza a száját 15 percnél nagyobb távolság miatt, az csak azt árulja el ezzel, hogy nem járt még Nagy városban. ergo: pestiként is tanyasi, hiába high-oltathatja magát falun, a glóbuszon elérhető településekhez viszonyítva egy közepes városban lakik, ami a repülőről nézve egy átlagos folyó két partján fekszik, enyhén dombos helyen. vagyis még ha az rózsás is, nem egy nagy szám. tehát nem ok arra, hogy verje a mellét a vidékiek előtt.

Bangkokból nézve - de mondhatnék Mumbai-t, Kairót, Torontót is, hogy ne a legnagyobbakat említsem - Budapest is csak Európa egyik földrajzi régiójának reprezentánsa. de más földlakók, akik jártak már pár metropoliszban, nem látnak akkora különbséget a Pesten lakók és az ország más területein élők között, ami okot adhatna ekkora önbizalomra. nincs akkora kontraszt mint mondjuk Dubai és a környékbeli beduin-telepek között.

vagyis: pestiként tessék nagyobb tisztelettel a vidéki sorstársak iránt, és a nem belvárosi se érezze magát a világ végén. mert az nem 300 km-re kezdődik Budapesttől. a Szaharában simán találni messzebb is egymástól a legközelebbi benzinkutat. akkor meg miről beszélünk? vidék-pest ellentét? piha! csak a fejekben!

arról nem tehet senki hol született . . . de arról igen, hol él
@ndtomas 2011.10.02 03:29:19
@Szamiz67: nem. az alapkontextus pest vs. vidék. bangkokot csak példának hoztam fel, hogy mekkora tévedés különbséget kreálni pest-vidék közt, amikor pl. az ittenieknek még az EU is egy szűk közösségnek tűnik, nemhogy még egyazon ország különböző városai. te vagy aki kötözködsz, miközben a nyilvánvaló tényekkel is hadilábon állsz - ahogy már más is megjegyezte. de folytasd nyugodtan, mi jól szórakozunk
@ndtomas 2011.10.02 14:16:44
@Szamiz67: 2x is milliárdoztál, pedig lett szólva, és 3x-ra se javítottad ki magad, hanem nekiestél a jogos kritikának. ezzel magad hiteltelenítetted, nem kellett hozzá senki.

de nem is a számok az érdekesek, nyilván mindannyian tudjuk, hogy kb. mennyien laknak az EU-ban, és azt is, hogy túlzás egyetlen országnak tekinteni a Közösséget. de nem véletlen, hogy az ázsiaiak legtöbbje, és pl. az átlag-amerikai fejében ez így van. és itt nem a lakosság száma a lényeg. hanem a távolságok, a kulturális, társadalmi, vallási, stb. különbségek. az ő szemszögükből ezek a különbségek nem akkorák, ami indokolna egy ilyen kreált pesti-vidék ellentétet.

én erről beszélek, hogy ez egy olyan gondolkodásmód, ami oda helyezi a prioritásokat, ahol nincsenek. így csak azt érik el az érintettek, hogy olyan viszonylatokban gondolkoznak, amikben folyamatos visszajelzést kapnak, hogy jól csinálják a dolgaikat, miközben valódi eredményt nem tudnak felmutatni. egy példával szemléltetve: olyan, mintha egy focista 10-20 év játék után is mb3-ban ünnepelteti magát, miközben ha valóban akkora játékos lenne, akkor nemhogy m1-ben, de már nemzetközi csapatban illene játszania. de ez a könnyebbik út, mert így minden meccsről úgy mehet haza, hogy jól játszott. a pesti is ezért trenírozza magát a vidékin, és a vidéki is ezért kapaszkodik pestre, nem pl. párizsba. az ő szemükben a két főváros kb. egyazon kategória. pedig ez a nagy tévedés! nagyobb a szakadék párizs és bp. közt, mint pest és magyar megyeszékhely közt.

a vidéki nem tehet arról, hogy nem pestre született, és le kell dolgoznia egy ilyen hátrányt, ha be akar kapcsolódni a "nagyok játékába". ezért éppen hogy tiszteletet érdemelne, amiért nem ragad a sárba, hanem bőröndön gurulva is igyekszik, nem lesajnálás jár neki. a pestinek meg közben már nyugaton kéne lennie, nem azon izmoznia, hogy a felköltözött vidékieken szerezzen önbecsülést a tehetetlensége kompenzálására. de a vidékinek se kéne megállnia pesten, hanem azt is csak egy szükséges lépcsőnek kellene tekintenie a saját fejlődési folyamatában. de nem! mind ugyanazért a látszat privilégiumért birkóznak, és nem veszik észre, hogy ezzel tulajdonképpen egymást akadályozzák, és senki nem halad előre nemzetközi szinten. de nem veszik észre, mert lefoglalja őket az, hogy egymáshoz, és korábbi viszonyítási pontjaikhoz viszonyítsák az előrehaladásukat, és abban elégedettek lehetnek, miközben abszolút értelemben nem haladtak sehova, csak ugyanabban a langyos levesben a bogrács egyik oldaláról a másikra igyekeztek.

nem tudom milyen tanulmányra gondolsz, de nem lepődnék meg, ha kiderülne belőle, hogy Bp. nincs benne abban a véráramban csak periférikusan, amiben a világ nagyvárosai haladnak. a vidéki városainknak még esélyük sincs erre, akármennyire tartják magukat más európai országok nem-fővárosaival egy szinten - sajnos ez az igazság. és ez pontosan azért van így, mert egy zárt közösségként fejlődnek mai napig, ami furcsamód elégedett önmagával, így akadálya minden fejlődésnek.
 Számtalan oka van - elmondom.A borravaló korrupció, (mint már mondottam volt) az Oszmán birodalom és a kereskedőnépek idejéből ittmaradt csökevény: baksis. A bakshish perzsa szó, ajándékot jelentett eredetileg - de ma szinte az összes közel-keleti államban elvárt még olyan…..
Örömteli tanítványképzés - avagy az igazság ismeretének őszinte öröme... Ma jártam pesten és ezt muszáj volt... a tekintete megfogott... nagyobb méret     Cikk a néniről: "... Áll a néni a hajnali forgatagban, tiszteltre méltó kitartással, és kezében…..
@ndtomas 2011.05.12 14:43:13
nem csodálkozom,
hogy érdemi válaszra nem futotta senkitől, c
sak a szokásos kritizálás
ejej, de uncsi, és de következetlen!

már maga a címe is gúny mindkét írásnak
úgyhogy megint hazudtok
vagy ennyire nem veszitek észre, hogy mit tesztek?
ha szerintetek nem jól csinálják Jehova Tanúi, akkor egyszerű a történet:
csináljátok ti jól!
lehet alapítani másik vallást

de így, amit tesztek, az nem más,
mint vallási üldözés
mai nemcsak hogy tanúknak nem ajánlott,
hanem hivatalból is üldözendő bűncselekmény a

C. T. Russell 1909: „Mindazok, akik elszakítják magukat a Társulattól és annak munkájától, ahelyett hogy saját maguk jólétnek örvendenének vagy másokat építenének a hitben és a szellem kegyelmében, szemmel láthatóan épp ennek ellentétét teszik — megpróbálnak ártani annak az ügynek, amelyet egykor szolgáltak, de több-kevesebb feltűnéssel fokozatosan feledésbe merülnek; csak maguknak ártanak, meg azoknak, akik hasonlóan ilyen pörlekedő szellem megszállottjai . . . Ha egyesek úgy gondolják, hogy más asztaloknál is kaphatnak ilyen vagy ennél jobb elemózsiát, vagy hogy képesek maguk ilyen vagy ennél jobb eledelt készíteni — ám legyen, menjenek útjukra . . . Azonban míg mi hagyjuk, hogy mások bárhová máshová menjenek, hogy kielégítő táplálékra és világosságra leljenek; addig azok, akik ellenfeleinkké válnak, bármilyen különös is, teljesen más utat követnek. Ahelyett, hogy a világ férfias kiállásával azt mondanák, hogy »Találtam valamit, ami szerintem jobb ennél. Viszontlátásra!«, az ilyen személyeknél harag, rosszindulat, gyűlölet, viszály — »a test és az Ördög cselekedetei« — mutatkoznak meg, még pedig oly mértékben, ahogyan tudomásunk szerint még világi emberek sem nyilvánítják ki. Úgy tűnik, mintha őrültséggel, sátáni hidrofóbiával [veszettséggel] lennének beoltva. Néhányan közülük hatalmas ütéseket mérnek ránk, és aztán azt állítják, hogy mi ütöttük őket. Készek hitvány hazugságokat írni és mondani, s arra a szintre alacsonyodnak le, hogy aljasságot tesznek.”
@ndtomas 2011.05.13 09:32:47
Sejtettem, hogy Russel említése kiveri a biztosítékot. De azt nem, hogy elviszi a témát. Ha neked valaki a mondandója alátámasztásához idéz valakitől, akkor az eredeti téma megválaszolása helyett elkezded elemezni az idézett személyt, a tök más témában ejtett szavait, meg, hogy mások mit mondtak róla, stb? Beszélünk az Alföldről, miközben Petőfit idézem, és te elmégy abba, hogy melyik versét, mikor rímelte félre, mit írt róla a Nyugat, milyen alsógatyát hordott a pantalló alatt?

Russelt a téma miatt idéztem, az most nem lényeg, hogy ki volt, miket tévedett, hanem, hogy a mondandómat az idézettel alátámasszam. Mert az nagyon is ül. De ezzel az erővel idézhettem volna Szun Ce: A háború művészetéből, vagy Machiavelli: A fejedelem c. művekből is, mert azokban is hasonló gondolatok vannak erről. Hogy ne az legyen, hogy a tanúk mind olyan "sötétek", hogy csak az Őrtornyot olvassák.

Ezért ahelyett, hogy tételesen felelnék a részletes válaszokra - amit ettől függetlenül értékelek, hogy fáradtatok vele, mert végre nem úgy érezhetem magam, mintha csak süketek párbeszédét folytatnánk -, maradnék az eredeti témánál. Mert az ellenkezője még inkább szétdarabolná a beszélgetést, ami nem célom, mert ezeket megbeszélitek bizonyára magatok közt elég részletesen, nélkülem is. Inkább megtisztelve vele a posztírót, hogy nem vagyok offtopic. Vagyis, hogy miért mentetek neki a néninek, ahelyett, hogy inkább „tolnátok a magatok szekerét”, ezzel mutatva neki példát, hogy hátha rájön, hogy "nálatok az igazság". Hogy, hogy jön ehhez Russel?

Amikor az általam fent idézett szavait írta, 1909-ben mindössze néhány ezer hű olvasója volt. Az ellentáborról, nincs adatom, de tegyük fel, azok is ugyanannyian voltak. Mindenki azonos eséllyel indult, nézzük a befutót: Eltelt, ugye 100 év, és lám, a szidott csapatból sokmilliós nemzetközi szervezet lett. De mi lett a másik oldallal? Mit hoztak létre? Hol az ő szervezetük, ami ugye „Isten támogatásával rendelkezik” - szerintük. Nem szükséges válaszolnom, mert a tények, tények. Mit bizonyít mindez?

Most ti ugyanúgy arra vagytok berendezkedve, amiről Russel az akkori - fogalmazzunk úgy, hogy ne érintsek érzékeny pontot a szerintetetek „Őrtoronyízű” megfogamazással – ellenvéleménnyel rendelkezőkről írt. Megy a kritika feszt, de semmi produktum. Góllövés helyett, lábra mentek.

A Muppet-show jut eszembe. Tudjátok, az a bábműsor, ahol Breki, Topi Maci, Miss Röfi és a többiek hétről-hétre szórakoztatják valamivel a nagyérdeműt: ének, zene, komédia, ökörködés, ha más, nem marad, hát viccmesélés. A két öreg meg a páholyból alázza, gúnyolja, lehúzza amivel a többiek megszenvedtek. Ahelyett, hogy mikrofont ragadnának, és bizonyítanák a tehetségüket, a szorgalmukat, a közönség szeretetét; hogy hogy is kell ezt csinálni. Ezek vagytok ti.

Nem kell vallást alapítani, ha nem akarsz. De mivel bizonyítod a hited? Hogy Istennel jó kapcsolatban vagy. Hogy szolgálod a szellemi értékeket - a szeretetet, a mások iránti alázatot, önzetlenséget, nagylelkűséget, stb. -, amik minden kultúrában nagyrabecsült dolgok vallástól, eszmétől függetlenül? Mert itt csak perlekedést, ellenségeskedést, vádaskodást; csupa negatívumot látok nálatok.

Ne alapíts vallást, ha úgy érzed nem az a helyes. Akkor taníts faluról-falura, Isten Királyságáról, és gyógyíts betegeket! Vagy ülj lótuszülésben, és oszd meg az új filozófiádat! Vagy írd a szúrákat térdreborulva! Vagy építs templomot, és fess bele képeket, faragj szobrokat! Vagy jajgatva csókold a siratófaladat! Vagy szúrkáld a babádat kéjes kárörömmel. Akármit, csak imádd az Istened, ahogy jólesik! Ehhez jogod van, ez a vallás.

De hol a gyümölcse a ti vallásotoknak?

Arra berendezkedni, hogy a másét fikázd, azt lesni, hol vétenek hibát, és nyomni a netre, régi tévedéseiken lovagolni, stb. ez vallási üldözés. Akármekkora küldetéstudattal rendelkeztek, hogy nektek ezt kell tennetek, ez akkor sem isten-imádat. Hiába is ollóztad be az Emberi Jogokat, erre a világon nem lehet vallást alapítani, hogy „AntiJehovaTanúi”! Nincs vallási doktrina, csak egy másik doktrina tagadása. Nincs küldetés, csak egy másik küldetés leszólásának küldetése. Gyerekes dac van csak, de semmi férfias kiállás – ahogy Russel mondta -, hogy „megtaláltam az igazságot, ujjé, szólok másnak is, akit érdekel, megyek, járok Az Úton”, stb. Ehelyett kárognak a varjak a Muppet-páholyból

Ez mégcsak nem is „jehovatanúiblog”, ez jehovatanúiFIKAblog. Tehát hazudsz még a címben is. Ezért tévedtem ide, mert megtévesztettél. És azért tettem kivételt, hogy szóba állok egy hazuggal, mert úgy döntöttem, hogy megvédem a társamat, akinek a háta mögött a képét ellene használjátok fel. Részedről, aki ezt kiposztoltad, ez a személyi szabadság megsértése is egyben. Mert kötve hiszem, hogy az orrára kötötted, hogy illusztrációnak fogod felhasználni arra, hogy a vallását gyalázd. Ez kb.olyan, mintha a te nagyanyád képét elkérnék, aztán beollóznák egy pornó magazinba, hogy: „lám, így jár, aki gyereket, unokát nevel kínkeservesen, de milyen jól néz ki mellette CsiniCica, aki nem a répát pucolja.”
@ndtomas 2011.05.19 08:22:03
@Johnny Joker:
@Zsolt520:
@metanoia:
@karalabe4:

Köszönöm a személyes információkat. Én hasonló „régi motoros vagyok”, nagyszüleim az ’50-es években ismerték meg ezt az utat – ahogy az I.sz-ban mondták a keresztények, és ahogy mi mondjuk ma: -, az igazságot, és idővel a Tanú rokonaim csaknem az ország egész területén megtalálhatóak lettek. Ezért ahogy te, elmondhatom én is, hogy van némi fogalmam róla, milyenek tudnak lenni egyesek, ha hatalmat kapnak. Csakhogy én azt is tudom, hogy néhány magyar gyülekezet életéből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni az egész szervezetről.

Jelenleg egy olyan gyülekezetben vagyok, ahol a vének testülete mind az 5 földrészből képviselteti magát. A gyülekezet tagjai több mint 30 országból érkeztek, és a munkájukból adódó kényszerű költözések miatt folyamatos a fluktuáció. Emellett minden összejövetelen 10-20 alkalmi látogató testvér is előfordul a világ különböző helyeiről, mint turisták, gyógykezelésre érkezettek, szolgálati ügyekben utazók, stb. Túlnyomó többségükkel nemigen találkozom többet, mert másfelé akad dolguk, viszont újak járnak erre helyettük. Úgyhogy van némi alapom a fenti kijelentésre.

Ha igaz, elfogulatlan képet akar alkotni valaki a magyar vénekről, akkor nem árt, ha figyelembe veszi a világi történelmet is. Magyarország elsősorban agrárország, másodsorban ipari. Tehát az ezekkel kapcsolatos foglalkozásokból eredően egyfajta magatartás, érdeklődés kör, viselkedésmód jellemzi a lakosokat. Emellett a múlt rendszerben a klasszikus értelmiséget, a polgári értékrendet, a vallásos kultúrát szinte teljesen kiirtották, a megmaradtakat a külföldi behatásokról elszigetelték, a vallásgyakorlást szigorúan üldözték.

Ilyen hátrányos környezetben kellett a magyar véneknek felépíteniük a saját keresztény egyéniségüket, szakítva a múltjukkal, és a gyakorlatban alkalmazni a Jehova tanúitól kapott bibliai tanácsokat a gyülekezet tagjai irányában. Az a csoda, hogy egyáltalán sikerült valamennyire megfelelniük az elvárásoknak. De amit tapasztaltál tőlük, az mintának aligha nevezhető a szervezet egészére nézve. Még inkább távol van a tökéletestől, mint amit elvársz tőlük. Úgyhogy bőven van anyag a blogodba.

Valamiért Isten nem angyalokra bízta azt a munkát, amit Jézus elkezdett. Ezért mindig fogsz találni hiányosságokat. Az jó, ha az igazságérzeted megszólal ilyenkor. Russelt is pontosan ez nem hagyta nyugodni, annyira, hogy a korabeli vallásokban talált volna helyet magának. Ezt be is vallotta, hogy nem volt mindig buzgó vallásos. Úgyhogy az sem igaz, hogy elhazudják a múltjukat. Bőven vannak esetek az őszinteségükre.

Joseph F. Rutherford pl. 1906-ban keresztelkedett meg mint Bibliakutató — ezen a néven ismerték akkoriban Jehova Tanúit —, 1917 januárjában pedig ő lett a Watch Tower Society elnöke. De sosem tagadta, hogy egykor ateista volt. A The Homestead című helyi lap egyik újságírója interjút készített Rutherforddal hogyan lett újra kereszténnyé, s a beszámolót újra kinyomtatták a Watch Towernél is, az 1913-as kongresszust felelevenítő füzetben:

„Rutherford kifejtette, hogy amikor azt tervezte, hogy megházasodik, a baptista felekezet nézeteit osztotta, leendő feleségének pedig presbiteriánus nézetei voltak. Amikor Rutherford pásztora azt mondta, hogy „a lány a tüzes pokolba fog kerülni, mivel nem merítkezett be, Rutherford pedig egyenesen az égbe megy, mert ő bemerítkezett, Rutherford logikusan gondolkodó elméje fellázadt, ő maga pedig ateista lett”.

Aztán több évig kutatott gondosan, hogy újra felépítse az Istenbe mint személybe vetett hitét. Azt mondta, abból a feltételezésből indult ki, hogy „ami nem nyújthat megelégedést az elmének, annak ahhoz sincs joga, hogy a szívnek megelégedést nyújtson”. A keresztényeknek „biztosra kell venniük, hogy a Szentírás, melyben hisznek, igaz” — fejtette ki Rutherford, s még ezt is hozzáfűzte: „Ismerniük kell az alapot, amelyen állnak.” (Őrtorony 1997 10/1 6. o. Ismerd meg Jehovát, az Istent, aki személy)

Úgyhogy neked igazad van, ha az igazságérzeted nem hagy nyugodni az igazságtalanságok láttán és nem fogadsz el olyan dolgokat, amit nem értesz, csak mások akarnak beléd beszélni. Ez csupán a kommunista ideológián felnőttek reakciója lenne a marxista-leninista egyetemen a pártagitátor sulykolására, vagy egyes keresztény egyházak módszere a téziseik és a Biblia közti ellentmondások elfogadtatására.

A korai Bibliakutatók - Jehova tanúi korábbi néven - pontosan ennek ellentettjeként érezték szükségét kizárólag olyan dolgok tanításának, amiről előbb meggyőződtek, hogy mint alap, megállja-e a helyét a Biblia vizsgálatában. Még a legkorábbi időkben sem várták el, hogy a tagjaik elvtelenül fogadják el ezeket, és ha ellentmondást látnak, akkor ne keressenek választ a kérdéseikre, és csak higgyenek vakon. Ezért érezzük többnyire a megkönnyebbülést, megszabadulva a vallásos hazugságoktól, és ezért nem érzünk kényszert mások erőltetésére. Mert mindenki maga tudja ezt az utat bejárni; egymást csupán segíteni tudjuk ebben, nem siettethetjük, vagy presszionálhatjuk, hogy gyorsabban fejlődjön, mint mi azt szeretnénk.

Vannak persze, akik így leegyszerűsítenék a tanítványképzést, mert talán maguk sem győződtek meg a tanítások helyességéről pontosan, és csak sematikusan követik azt, ahogy korábban megszokták más elmélet hatása alatt. Emellett maga az ország korábbi zárt jellegéből adódóan a magyar Jehova tanúja nem talál annyi hallgató fület, mint amennyi képzésére fel van készülve. Viszont anyagi, vagy személyes okokból nem változtat a lakóhelyén, hogy olyan területen folytathassa a szolgálatát, ahol erre nagyobb igény van. Ezért válnak néhányan türelmetlenné. Vagy akadnak olyanok is, akik szándékosan hatalmi lehetőséget látnak e vallás tagjaivá válni, és a korábbi rezsimben megszokott módszerek szerint „termelés-központúan” vezetik a gyülekezetet.

Ezért tűnhet úgy, hogy egyesek boldogtalanok a megfeleléskényszer hatása alatt. De ez egyáltalán nem jellemző az egész közösségre a világ minden részén. Máshol más problémák vannak, az ottani helyi sajátosságok miatt. De ez idővel javulni fog, ahogy fejlődik a szervezet, úgy képzik az új vezetőket is, hogy hagyjanak fel a korábbi környezeti hatásokból felszedett viselkedéssel, és sajátítsák el jobban Krisztus gondolkodását.

Tehát amiről te beszélsz, az egyre inkább múlt idő lesz. Egy olyan dolog feltárására pazarolod magad, ami Magyarországon egyre inkább eltűnőben van, és ami külföldön egyáltalán nem volt jellemző, csak néhány rosszindulatú személy egyes eseteket nagyít fel a neten, visszaélve a forrás leellenőrizhetetlenségével. Persze, senki nem mondja, hogy legyél naiv, mindent kritika nélkül elfogadva, de az, hogy a hülyeséget észreveszed másokon, az mégis mire jogosít fel? Meddig jó elmenni a bírálatban? Mit diktál a szeretet? És mi az, ami csak önzésből fakad? Mit tett Jézus ebben a helyzetben? A vallásos képmutatást leleplezte, ezért ez helyes. De nem kezdett el írni egy könyvet „A bibliaírók súlyos bűnei”, vagy „A tanítványaim ballépései” címmel. Pedig lett volna miről írni.

Mekkora szenzáció lenne most a blogodban, pl. hogy „Egy Jehova tanúja megsebesített egy rendőrt, amikor az le akarta tartóztatni a gyülekezet egyik vezetőjét.” (Péter apostol) Vagy: „Egy felelős vezető Jehova tanúja a rendőri kihallgatáson háromszor is kijelentette, hogy nem hisz Jézusban.” (Péter apostol) „Két magyar vén levelet ír Brooklynba, azt kérve, hogy a Vezető Testület tagjai közé válasszák őket az első két fő helyre.” (András és Jakab apostolok) „Egy vén ezt mondja: „Ha kell, hasraütésből írok ilyen könyvet, mint a kiadványaink” (Mózes) „Egy misszionárius titokban megszökik arról a hajóról, ami a kijelölt területére vinné” (Jónás) „A meglátogatott gyülekezet tagjai kicsúfolják a körzetfelvigyázót előadás közben” (Izrael egyes prófétáival) „Jehova tanúi azt írják a könyveikben, hogy feltámadtak a halottak” (Himéneusz és Filétusz) „A helyi Jehova tanúi gyülekezet tagjai kijelentik, hogy alig várják, hogy eljöjjön Armageddon és átvegyék mások anyagi javait” (Aszáf)

Jézus is megtehette volna, hogy ezeket jól kitárgyalja, de ő nem ezzel foglalkozott, ahogy mondta is: „Mert az Isten nem azért küldte el a Fiát a világba, hogy megítélje a világot, hanem hogy a világ megmentésben részesüljön általa.” (János 3:17). Ha kizárólag a farizeusok leleplezésére fókuszált volna, akkor nem maradt volna ideje, energiája arra a feladatra, amivel Isten megbízta, ezért inkább: „. . .elkezdett városról városra és faluról falura járni, prédikálva és hirdetve az Isten királyságának jó hírét.” (Lukács 8:1).

Margit néni a képen ugyanezt teszi – szavak nélkül. Mert aki elveszi tőle az általa ajánlott kiadványt, az ugyanerről a Királyságról olvashat, mint ami az emberiség egyedüli megoldása a gondokra. És ezt megteheti kényelmesen amíg utazik, várakozik a megállóban, a munkahelyén ebédszünetben, két tanóra közt, vagy az otthon melegében. Mindezt megnyerő tálalásból, érdekes és hasznos témákkal fűszerezve, szép illusztrációkkal, minőségi kiadásban, ingyenesen. Anélkül, hogy személyesen azzal fárasztaná a hölgyet, hogy elmondassa vele, amit újra-meg újra el kell mondania másnak, vagy anélkül, hogy magát égetné vele, ha kényelmetlen neki a társasága, de amúgy az üzenet érdekelné. Kell ennél tapintatosabb módszer?

Egyáltalán muszáj ezt csinálni egy kereszténynek? Vagy csak Jehova tanúi hülyítik ezzel szegény Margit nénit? ”Jézus pedig odament, és így beszélt hozzájuk: „Nekem adatott minden hatalom az égben és a földön. Menjetek hát, és tegyetek tanítvánnyá minden nemzetből való embereket, kereszteljétek meg őket az Atyának, a Fiúnak és a szent szellemnek nevében, és tanítsátok meg őket arra, hogy megtartsák mindazt, amit parancsoltam nektek. És íme, én veletek vagyok minden napon a világrendszer befejezéséig.” (Máté 28:18-20).

Igen, ezt már régen mondta, de ezek az utolsó szavai, és mindig az utolsó parancs a parancs. Márpedig szervezet nélkül, ekkora méretekben ezt nem lehet megcsinálni. Persze, a tanúk is leleplezik a vallásos képmutatást, de nem ezzel foglalkoznak elsősorban, főleg nem kizárólag, ahogy te. Ezért a Jehova tanúi, mint szervezet az nem arról szól, hogy „Ruszi bácsi kitalálta, hogy kéne egy cég, ami pénzt hoz”, meg „csinálok rá egy szektát, ami taghalmozással akár vallás is lehet.” Hanem arról, hogy a XIX.sz. végén páran keresztények, különböző vallásokból ott folytatták ahol Jézus abbahagyta a Királyság-hirdetési kampányát. Pontosan azért, mert a saját egyházuk már réges rég felhagyott ezzel, viszont ők azt szerették volna, ha Isten akarata valósul meg és komolyan elkezdtek engedelmeskedni Jézusnak. Őket erre indította a belső igazságérzetük.

Ezért a szervezet az nem cél Jehova tanúinak, hanem eszköz Jézus parancsának teljesítéséhez. Menet közben vált világossá, hogy ahhoz, hogy az evangélizációs megbízatást minél hatékonyabban teljesíteni tudják, ahhoz szükségük van a tenni vágyáson kívül eszközökre is. Eleinte ők is el akarták ezt kerülni, nem tartották fontosnak. Szó sem volt eleinte vallásalapításról. Russel is pl. direkt azért viselt szakállt, mert ennek abban az időben olyan jelentése volt, hogy világiként különáll a keresztény vallásvezetőktől. Kezdetben azért elégedett meg azzal, hogy mások újságjaiba írogat. De miután a főszerkesztő leszólta az egyik megjelent cikkét, amiben Jézus váltságáldozati szerepéről írt, akkor kénytelen volt saját pénzből kinyomtatni azt, ha közölni akarta másokkal is. Pontosan azért, hogy engedjen az igazságérzetének, ahogy te, és ne tartsa meg magának, amit megtudott a Bibliából erről a fontos témáról. Bízott benne, hogy lesznek majd olyanok, akiket érdekelni fog. Vagy, ha más nem, ő legalább megtette, amit a szíve diktált válaszul a bibliai parancsra.

Így szereztek be nyomdagépeket, papírt, rádiót, hangfelvevőket, -lejátszókat, vetítőgépeket, szállítójárműveket, stb. Ezeket valahova le kellett tenni, a kezelőszemélyzetnek valahol le kell hajtania a fejét, az egymás bátorításához valahol össze kellett jönniük, az oktatásokat meg kell tartaniuk valahol - amikhez épületekre van szükség. Mindezeket valaki nevére kellett venni, amire magánszemély ugye nem lett volna alkalmas, mert annak elhalálozása után a Királyság-hirdetésben nem érdekelt örökösök fellépése esetén az eszközök nem tudnák betölteni az adományozók céljait. Egy ilyen jogi személy bejegyzésére ahány ország, annyiféle törvényi előírások vonatkoznak, hogy melyiket milyen célra lehet használni. Ezért a kezdeti egyesület az USA egyik államából a törvényi környezet változásait figyelembe véve alakult át folyamatosan jogilag vallássá.

A jogban jártasak szintén „eszköznek” nevezik bizonyos esetekben a jogi személyeket is. Aminek a használatára többek közt azért lett szükség, hogy jogi védelmet kapjanak a szellemi termékeik (könyvek, folyóiratok, oktatási anyagok, stb.) felett. Hogy pl. ne használhassa jogosulatlanul senki az Őrtorony logóját, mint ahogy te teszed a blogod linkjében. Vagy ne terjeszthesse jogosulatlanul a cd-romjukat, ahogy te teszed a blogodban. Hogy ezek kiadásában, terjesztésében adómentességet élvezzenek, pedig ez nem gyarapítja egyetlen magánszemély vagyonát sem, annak ellenére, hogy mások ezzel vádolnak bennünket alaptalanul, mint ahogy te teszed a blogodban.

A tevékenység anyagi részéről Charles Taze Russell 1915-ben ezt mondta: „Társulatunk nem földi gazdagság felhalmozására törekszik, hanem inkább pénzét feláldozó intézmény. Bármit, amit Isten gondoskodása kéregetés nélkül küldött el hozzánk, igyekszünk az Úr Szavával és Szellemével összhangban a lehető legbölcsebben felhasználni. Már régen ezelőtt kijelentettük, hogy ha a pénzalap megszűnik, ezzel arányosan megszűnik a Társulat tevékenysége is; és amint a pénzalap gyarapszik, a Társulat tevékenysége is fokozódni fog.”

„A legtöbb ember természetesen tudja, hogy az ilyen irodalom kinyomtatása pénzbe kerül, és akik értékelik azt a szolgálatot, melyet a Tanúk végeznek, azok talán adományozni akarnak valamennyit, hogy segítsék a munkát. Az ilyen embereknek elmagyarázzák, hogy a bibliai oktatás világméretű munkáját, melyet Jehova Tanúi végeznek, önkéntes adományokból támogatják. Az adományokat boldogan elfogadják, de nem kérik azokat.” (Jehova tanúi Isten Királyságának hirdetői c. könyv 21. fej. 350. o. Mindezt hogyan finanszírozzák? c. fejezet)

A vallási testületek működését a világon mindenhol a hatóság ellenőrzései kísérik, ami azt a célt szolgálja, hogy megakadályozza a meghatározott céllal ellentétes tevékenység végzését. Biztos lehetsz benne, hogy az eltelt évtizedek alatt lett volna rá alkalmuk, hogy a visszaéléseket leleplezzék, mert ez nekik is érdekük. Ezért az állítások ellenére biztonsággal kijelenthető, hogy ezek az eszközök mind egy közös célt szolgálnak: Isten Királyságának terjesztését és az ezt elfogadó személyek további szellemi bátorítását - amíg az el nem jön a földön is.

OK, lehet, hogy te nem hiszel ebben. De mi igen, és érdekes: egyre többen. Mind becsapottak lennénk, mint ahogy beállítjátok Margit néniről itt a képen? Lehet, hogy van, aki nem meggyőződésből vesz részt ebben, hanem a szülei nyomására, mint te anno, vagy más okból. De ennyire azért nem kell hülyének nézni milliókat. A „taghalmozás” nem cél, hanem egy következménye annak, hogy ennyi ember hisz ebben az isteni ígéretben, amit mindössze közlünk azokkal, akiket ez érdekel. Ha meg akadnak ilyenek, mert akadnak, akkor ezekkel meg valamit kezdeni kell, mert Jézus elvárja a szellemi etetésüket. És azt ki végzi? Melyik egyház? Talán te a blogoddal? Vagy a beírogató kommentelők? „Ki valójában a hű és értelmes rabszolga, akit az ura kinevezett a háziszolgái fölé, hogy megadja nekik eledelüket a kellő időben?” (Máté 24:45).

Isten elkészíttette a Bibliát, és a „rabszolgának”, ha „hű és értelmes” akar lenni, ha be akarja tölteni a célját, ezt kell felhasználnia, mint nyersanyagforrást, hogy másoknak „ebből főzzön” tápláló szellemi ételt. Mivel ez egy kimeríthetetlen forrás, ezért egy élet is kevés, hogy minden feltáruljon belőle. Ebben maga Isten az, aki megnyitja az emberi elmét, hogy megértsünk belőle bizonyos dolgokat. Erre jó példa Jákob fia, József, akinek Isten feltárta az egyiptomi fáraó álmának titkát, míg másoknak nem. Vagy Dániel, aki csak leírta az Istentől kapott információkat, de később kezdtek azok érthetővé válni. János jelenései szintén ilyenek. Ez egy türelemjáték, ami folyamatos odafigyelést igényel a felelősöktől. De nem lehetnek a kiszolgált emberek sem hálátlanok a fogyasztásban, ha nem akarnak úgy járni, ahogy a pusztában lázadozó zsidók az egyhangú manna miatt, hogy miért nem ehetnek Egyiptomban megszokott ételeket.

Jehova tanúi kiadványainak írói ugyanolyan emberek, mint te vagy én, sokszor hibáznak. Tanulmányozzák, kutatják a Bibliát, és szeretnének belőle másoknak hasznos dolgokat mutatni. Ezért jelennek meg a kiadványaik, amiket időnként ki kell javítaniuk, ahogy ők is fejlődnek, és ahogy egy jó szakácsnő is igyekszik. A te mamád, vagy feleséged, vagy szakácsnőd sose rakott eléd belül nyers, a szélén odaégett, sótlan, vagy elsózott ételt? Ez már azt jelenti, hogy ő a „gonosz mostoha, aki meg akar mérgezni”? Vagy inkább azt, hogy szeretné, ha jóllaknál, de nem minden úgy jött össze, ahogy szerette volna?

De az őszinteség az nem jelenti azt, hogy romlott ételt kiteszik az étteremben díszszemlére, hogy „lám, mi nem takargatjuk a régi tévedéseinket.” Ez mire lenne jó? Ezért itt sincs is kiradírozva a múlt, ahogy állítjátok, csak nem beszélünk róla nap, mint nap. De aki óhajtja, az 50-60 éves kiadványokat is olvashat a 2010-es angol nyelvű cd-romon, vagy ahol vannak régebbi kiadványok a Királyság-termeink, Béthel-otthonok könyvtáraiban, ott azt se rejtegetik el a kutatók elől. De igyekeznek a korábbi tévedéseket kijavítani. Mert mindeközben azon vannak, hogy aktuális szellemi dolgokkal táplálják azokat, akik Istenről és a dolgairól akarnak tanulni a Bibliából. Nincs más egyház, szervezet, személy, aki ezt ugyanilyen hatékonyan, lelkiismeretesen végezné, visszatérve az I.századi mintához.

Jean Crépeau, a québeci (Kanada) legfelsőbb bíróság bírája hasonló véleményen volt egy 2000. október 4-én hozott ítéletében: „...az első keresztény gyülekezet nyomdokát követik azzal, hogy házról házra felkeresik a szomszédaikat azok otthonában, hogy kimagasló erkölcsi és szellemi értékek ápolására buzdítsák őket . . . Jehova Tanúinak a látogatásai keresztény közszolgálatnak minősülnek, és . . . azok a kiadványok, amelyeket a Tanúk az érdeklődő személyeknek felkínálnak, fontos témákkal foglalkoznak, például vallással, a Bibliával, kábítószerekkel, alkoholizmussal, a fiatalok oktatásával, házassági gondokkal és válással.”

Ha egy orvosnál takarítószereket látsz, akkor az jut eszedbe, hogy feladta a hivatását, és takarító lett belőle? Vagy inkább az, hogy ezek csak eszközök arra, hogy tisztán tartsa a rendelőjét? Jehova Tanúi jogi testületei, épületei, anyagi javai ugyanígy nem öncélúan a profitszerzést szolgálják, hanem eszközök arra, hogy ellássák azt a feladatot, amivel Jézus megbízta a tanítványait: „. . .tanúim lesztek ... a föld legtávolabbi részéig.” (Cselekedetek 1:8).

Tudja ezt Margit néni is, ezért nem érzi magát becsapva. Gondolom ismert a mondás: „Sose sajnáld azt, akinek repülője van.” Vagyis a fenti képen szereplő Margit néni meg van győződve róla, hogy neki jó így, és nem tartják a fejéhez a dobtárast, hogy reggelente felkeljen a hitét kinyilvánítani, neki értékes dolgait reklámozni, mert úgy hiszi, hogy ezzel neki bérelt helye van a Paradicsomban. Tehát, nem kell őt sajnálni, ő már „ül a repülőn” a jóba. Másoknak persze nem kötelező ezt választani, viszont a szabad akarat elve miatt tisztelni kéne az ő választását. Elvégre is nem cselekvőképtelen páriáról van szó. De sajnos nem kapja meg a tiszteletet, amiben feltételezik róla, hogy tudja mit csinál, mit vállal, mit vall. Hanem elvennétek a jogot tőle a hite megválasztáshoz, sajnáljátok, hogy így „befírolták ezek a gonosz jehovások”, de majd ti fogadatlan prókátorként „felvilágosítjátok a tutiról.”

Tele van a történelem és a jelen küldetéstudattal rendelkezőkkel, „jótevőkkel”, világmegváltókkal, akik úgy tartották/tartják magukról, hogy ők látják jól a dolgokat, náluk „a fény”, amit mások előtt visznek világosságul, és emiatt joguk van adott esetben akár mások jogait is elvitatni, mert „nincsenek abban a helyzetben, hogy felelős döntést hozzanak”, de majd „milyen hálásak lesznek, amikor rájönnek, hogy a javukra történt mindez” – ha kell nekik, ha nem.

Az első ilyen „felvilágosító”, a nevében viselte magaválasztotta szerepét (Lucifer=Fényhordozó), akinek az első emberpár lett az első hallgatója, híve, követője, tegyük fel ilyen szavakkal: „Igazad van Kígyókoma, jó, hogy szólsz! Isten átvert minket ezzel a fával. Nem akarja, hogy a magunk kezébe vegyük a sorsunkat, csak belénk beszélné, hogy csináljuk, amit ő mond, mert az lesz a jó nekünk. Hát csak szeretné! Ebből nem eszik. Megyünk amerre látunk, nekünk nem dumál többet. Teremtsen magának más bolondot! Mi majd tudjuk, hogy mi a jó nekünk, nem kérünk ebből a megvezetésből. Te meg de rendes vagy! Nincs még valami más jótanácsod? Most, hogy leráztuk a rabigát, és szabadok lettünk, rájöttünk, hogy még csak most jöttünk le a falvédőről, ööö a fáról, de nagyon elkélne egy kis fény ebben a nagy sötétségben itt a vadonban. És úgy látjuk az asszonnyal, hogy te itt eléggé képben vagy. Nem segítenél egy kicsit? Igérjük, nem leszünk a terhedre! Na, ugyan már! Ha kell, téged szolgálunk, ahogy csak akarod, csak ne hagyj minket magunkra, mert be vagyunk...”

Az meg persze kapva kapott az alkalmon, hisz pont ez volt a lényege annak, hogy beleköpött Isten levesébe. Az már nem volt benne a pakliban, hogy a hívek belehalnak majd a nagy szabadságba. Mert volt volt a terv, hogy van ott egy másik fa is, amiről ha vesznek frissen patronáltak, akkor sose halnak meg, és minden marad kerek. Csakhogy a Kert-tulaj azt gyors elzárta, az új istennek meg arra nem terjedt ki a hatalma, hogy ezt megakadályozza. Na, ennyit a „fényről”, amit ő hordoz.

Ezzel persze nem vonta le a következtetést magában, hogy kevés ő ehhez, mert tudta azt előtte is. Mert a hatalom az kéne a megfelelő képesség nélkül is, mert ki akar csicska lenni, ha megteheti, hogy úr legyen? Hogy ennek majd más issza meg a levét, az meg őt hol érdekli? Az új főnök azóta púp a hátán az Embernek, sőt jött mellé még millió hasonló önjelölt népvezér szellemtársa. Ezek azóta itt tanyáznak, és ha kérjük, ha nem, osszák ránk a „hasonló nagy okosságokat”, ha beledöglünk, akkor is. És még vágjunk hozzá jó képet is, sőt csókolgassuk a kezüket, amivel vasmarokkal szorítják a nyakunkat a tilóhoz, amíg ki nem csöppen az utolsó vérünk is.

Ha most erre azt mondod, hogy ez csak a Biblia elmélete a világ berendezkedéséről, akkor én meg azt mondom, hogy nem vagy tisztában más kultúrákkal. Létezik pl. olyan, ami jóval népesebb a magyarénál, és aminek köze nincs a Bibliához, ahol a mindenkori uralkodó palotájának falán nyíltan ábrázolják, sőt tanítják, hogyan jöttek le az égből a szellemek a földre, ott náluk miket csináltak, és, hogy mai napig ők a valódi uralkodók, a látható vezető az csupán az ő földi képviselőjük, aki ezt tudja is, és ennek megfelelően viselkedik, amit az egész társadalom is ismer, elfogad, sőt napi gyakorlatának része, hogy ezekkel megtárgyalja a dolgait, megoldást keresve náluk a gondjaira; vagyis kéri „a fényt”.

Ami nem is csupán tömegfantázia, hiszen konkrét esetek vannak, amikor emberek mondják el, hogy milyen ügyleteket kötöttek ezekkel a szellemekkel, akik aztán annak megfelelően cselekedtek, majd azok az előre megbeszéltek szerint benyújtották a számlát. Ezt persze teljes részleteiben csak olyanok teregetik ki, akik nagy nehezen, de kiszabadultak ezekből az emberi oldalról igencsak előnytelen kapcsolatokból, amikben nyilván csak a végén derül ki, hogy mire is megy ki a játék.

Ezek legalább nem játsszák meg magukat, hogy milyen „istenesek”, mint más kultúrákban. Bevállalják! Persze a net világában - ugye ennek előnyeiről nektek nem kell beszélni – tudomásunk van róla, hogy a felszínen Isten által vezéreltnek hazudott más rendszerek is hasonló szisztémával működnek. A kirakatba tett vezetők mögött valójában titkos szervezetek hálója húzódik meg, amik folyamatosan kontroll alatt tartják a látható világ 3 fő hatalmi ágát, a politikai és végrehajtó hatalmat, a nagy kereskedelmi vállalatokat, és a vallásrendszert.

Ezek a titkos szervezetek pedig direkt módon szellemek irányítása alatt állnak, amik aztán döntenek arról, hogy a kulcspozíciókba mikor, milyen projektek alapján, kik kerüljenek, hogy minden „a fény” szellemiségében történjen – amikről kiugrott tagok és lelkiismeretük miatt megszólaló belső ellenzékiek beszámolói alapján van fogalmunk. Ezek természetesen nem a mainstream média útján kerülnek publikálásra, hiszen az is a valódi háttérvezetők elképzelése szerint működik, szigorúan csak az ő érdekeiknek megfelelően. Pedig Jehova tanúi már több mint egy évszázada figyelmeztetnek, hogy: „. . .mert nem vér és test ellen van viaskodásunk, hanem a kormányzatok ellen, a hatalmak ellen, e sötétség világuralkodói ellen, az égi helyeken levő gonosz szellemi erők ellen. „ (Efézus 6:12).

Nem meglepő, hogy ennek ellenére sokan ezzel abszolút nincsenek tisztában, hiszen pont ez a cél: menjen mindenki amerre lát – akár az első ősök – miközben a háttérben mások mozgatják a szálakat, és elég ha erről az a néhány beavatott tud, akik kellőképpen bizonyították rátermettségüket, hűségüket a valódi uralkodók előtt. A többség így azt gondolja, hogy tudatos életet él, mert a rendelkezésre álló lehetőségek közül igyekszik mindig a legjobb felé haladni, fejlődni, megújulni. Ezért nem érzik igényét Isten Királyságának, mert a fénnyel mást is lehet, mint világítani az utat, ahogy ezt az autópályán közlekedők is tudják, amikor a szembejövő felkapcsolva felejti a fényszóróját. ”Ha pedig leplezett is a jó hír, melyet hirdetünk, azok között leplezett, akik elvesznek, akik között ennek a világrendszernek az istene megvakította a nem hívők elméjét, hogy ne ragyogjon át a Krisztusról, az Isten képmásáról szóló dicsőséges jó hír megvilágosító fénye.” (2Korintusz 4:3-4).

Ezt a lehetőséget, hogy valaki megvezeti majd őket, Ádám és Éva sem vette figyelembe. És így „Aladdin csodalámpája” hiába ígért nekik fűt, fát, hogy nem halnak meg, ennek ellenére nem ehettek az örök élet fájáról. Ezt a lehetőséget elvesztették azzal, hogy már az első körben elbuktak, amikor a jó- és rossz tudásának fájáról ellopták, amire nem kaptak engedélyt a tulajtól. Ezzel valójában nem nyertek semmit, mert az csak egy teszt volt, valódi tartalom nélkül. Ugyanis az ellenkező ígéret ellenére mégsem váltak istenné - vagyis független, másnak alá nem rendelt, szuverén személlyé. Nem tudták meg egycsapásra, egyetlen falattól, hogy a mi a különbség a jó és rossz dolgok között. Nem nyílt ki a szemük, mint amire számítottak, ugyanolyan tudatlanok maradtak azt illetően, hogy is kell vezetni saját magukat. Aki még nem vesztette el a hitét ebben a mítoszban, hogy ez lehetséges, az vessen egy pillantást a történelem siralmas próbálkozásaira, amik az elfogulatlan szemlélődőnek bőven szolgáltatnak bizonyítékot az önkormányzat sikertelenségére.

Akkor most el vagyunk veszve? Mások hülyesége miatt van elbaltázva a mi jövőnk is, és sose szabadulunk meg láthatatlan elnyomóinktól? Szó sincs róla! Senki nem hagyná, hogy gondosan felépített házát vandálok tönkretegyék. Az Alkotó sem azért szenvedett annyit a tervezéssel, megvalósítással, hogy széthullni hagyja művét. Ahogy a szellemvilág urai is urai a látható világnak, ezzel párhuzamosan ő is intézkedéseket tett, hogy az érdekei ne szenvedjenek csorbát.

Első akciója volt, hogy a szellemektől elvette a lehetőséget, hogy fizikai testben élhessenek a földön, ezzel együtt vízbefojtotta mindazokat akiket azok megnyertek maguknak, pedig voltak köztük a szellemeknek feleségeik, gyerekeik, azokat se tudták megmenteni, ahogy Ádámot, Évát se. Micsoda pech! El lehet képzelni, hogy mennyire dühösek lehetnek emiatt. Jó, hogy nem látjuk a fejüket, de azért most is aktívak elég szépen, eszükben sincs maguktól abbahagyni a kavarást. De ez már más lapra tartozik. A lényeg most, hogy tudjuk azt, hogy akkor csupán egyetlen család maradt életben egy egész állatkerttel. Ezt számtalan, egymástól távoli kultúra által megőrzött beszámoló tanúsítja, nem kell ehhez még a Bibliában hinni sem.

Naiv elképzelés tehát az, hogy ez nem csak egy első figyelmeztetés, és nem követi ezt egy végső megoldás. Jézus megmondta:ű, nem a tanúk a vészmadarak: „Mert amilyenek a Noé napjai voltak, olyan lesz az Emberfiának jelenléte is. Mert amilyenek azokban a napokban voltak az emberek az özönvíz előtt: ettek és ittak, a férfiak nősültek, a nőket férjhez adták, addig a napig, amelyen Noé bement a bárkába, és semmit nem vettek észre, mígnem eljött az özönvíz, és elsöpörte mindnyájukat, olyan lesz az Emberfiának jelenléte is” (Máté 24:37-40). És itt jön az első elgondolkodtató személyes pont:

Mit tettél volna, ha akkor élsz, és Noéban találsz valami kifogásolnivalót, ahogy most a tanúkban? Tegyük fel, igazad van, és Noé nem felel meg a minimális emberi elvárásoknak sem, mert mondjuk böfög evés közben, vagy hangosan szellent, vagy akármi, amit a vénekben, „Ruszi bácsiban”, vagy a többi tanúban találtál, hogy téged zavar. Különben is, ki akar a disznóval, csirkével egy fedél alatt lakni? Csakhogy Noénak van egy behozhatatlan előnye: tudja, hogy lehet túlélni a közelgő katasztrófát. De így inkább kinn maradsz?

És ma, te tudod, hogy lehet túlélni majd ami jön, amiről Jézus beszélt? Mutatod az utat? Tényleg felvilágosítasz? Vagy csak azt magyarázod, hogy hova NE menjünk? Tudsz más szervezetet, amelyik Isten Királysága prédikálására van megszervezve? Én csak egyet. Nem tökéletes ez se, de a célját betölti. Ahogy Noé bárkája se arra lett tervezve, hogy évezredekig az óceánokat járja, ugyanúgy ez is csak egy eszköz arra Istennek, hogy teljesítse a rendeltetését: 1. Reklámozza a Királyságát, 2. és bátorítsa azokat, akik ezzel vannak elfoglalva. Ha angyalok szerveznék meg kizárólag, akkor biztos jobb lenne, de ilyen nincs, ezzel kell beérni.

Igen, ha ló nincs, nekem jó a szamár is – ahogy Jézusnak is: „Íme! Királyod jön hozzád, szelíden, és szamárháton. . .” (Máté 21:5). Vagy te inkább megvártad volna Noét, amíg csinál neked egy luxus óceánjárót? Csinálj akkor te jobbat, ha nem tetszik, amit a Tanúknál látsz. Vagy még jobb, ha az adottságaidat ebben a már (szerinted úgy-ahogy, szerintem kiválóan) működő rendszerben hasznosítod. A kispadról könnyű bekiabálni, hogy is kéne focizni.

Ezzel lehet, hogy ezzel a bloggal kielégíted az igazságérzetedet egyfelől, másfelől viszont hol ebben a szeretet a hibázó felebarátaid iránt, Isten iránt, aki megtűri a bűneiket, ahogy a tiedet is? Ez így egyenlőtlen használata az Istentől örökölt tulajdonságaidnak. Mint amikor kiemeled a magas hangokat a balance-on a kocsirádióban, a mélyet meg leviszed. Ki bírná azt hallgatni? Lehet, hogy vannak páran, akikre erre áll a fülük, „mert lesz időszak, amikor az egészséges tanítást nem fogják elviselni, hanem a saját kívánságaikkal összhangban gyűjtenek össze maguknak tanítókat, hogy csiklandoztassák a fülüket; és az igazságtól elfordítják fülüket, a valótlan történetekhez ellenben odafordulnak. Te azonban maradj meggondolt mindenben, szenvedd el a rosszat, végezd az evangéliumhirdető munkáját, teljesen lásd el szolgálatodat.” (2Timóteusz 4:3-5).

Ha te is ezzel foglalkoznál, és végeznéd az evangéliumhirdető munkáját, akkor lennél Jézus követője, és akkor elmondhatnád, hogy te is az igazságról beszélsz, mint ahogy ő válaszolta Pilátus kérdésére, hogy tényleg király-e: „Magad mondod, hogy király vagyok. Én azért születtem, és azért jöttem a világba, hogy tanúskodjak az igazság mellett. Mindenki, aki az igazság oldalán áll, figyel a hangomra.” (János 18:37). Ennek hiányában nekem úgy tűnik te vagy az, aki öncélúan viselkedik, és nem azzal foglalkozik, amivel Isten megbízta, mint mindenkit, aki közeledni akar hozzá, és követni óhajtja a Fiát. Közben viszont elmulasztod Isten Királyságát hirdetni, amire viszont Jézus direkt parancsot adott – sőt, talán nem is hiszel benne. Amire utasítást kapsz, azt nem csinálod, amire meg senki nem hatalmazott fel, arról meg kijelented, hogy azok Isten érdekeit szolgálják. Ejnye! Szól a főnököd, hogy locsold meg a virágokat, mert elhervadnak, te meg sósavat öntesz rá, mert megszúrt az egyiknek a tüskéje. Közben meg vállveregetésre számítasz. Téged ez mire emlékeztet? Engem erre:

„Nem mindenki fog bemenni az egek királyságába, aki azt mondja nekem: »Uram, Uram«, hanem az, aki cselekszi égi Atyám akaratát. Sokan mondják majd nekem azon a napon: »Uram, Uram, nemde prófétáltunk a te nevedben, démonokat űztünk ki a te nevedben, és sok hatalmas cselekedetet vittünk véghez a te nevedben?« De én akkor megvallom nekik: Soha nem ismertelek titeket! Távozzatok tőlem, ti, akik törvénytelenséget műveltek!” (Máté 7:21-23).

A kulcs: „aki cselekszi Isten akaratát”. Olyan felhívást sehol nem találsz a Bibliában, hogy ilyen küldetést folytass, amit te itt végzel ezen a blogon, hogy leszóld azokat, akik prédikálnak Isten Királyságáról. Ezért ez kizárólag a te egyszemélyes harcod, hogy majd te felvilágosítod a sok megtévesztett Jehova tanút. De nem igazán látom a tömegeket hálás leveleket küldözgetve neked, eltekintve egy-két kósza rajongótól. De nem látom benned a boldogságot, és kiegyensúlyozottságot sem, amit állításod szerint a szüleiddel azóta éreztek, amióta elhagytátok Jehova tanúi gyülekezeteinek látogatását, de másokon sem, akik itt megszólaltak. Sokkal inkább látok nálatok keserűséget, viszályt, haragot. Viszont van valaki, akiről azt olvasni a Bibliában, hogy „háborút folytat azok ellen, akik megtartják a Jézus melletti tanúskodás munkáját”. És közben „tele van haraggal”. (Jel 12:17,12) Ti akkor most kinek az érdekeit szolgáljátok? Milyen fénnyel „világosítotok?”

Ez azért kemény szembesítés, mi? Te hivatkoztál az igazságra, hát tessék a Biblia igazsága! Sajnálom, ha ez fájdalmat okoz, de úgy látom, hogy nem lehetett védelmére kelnem egy buzgó, vallásos idős hölgynek, anélkül, hogy az általános dolgokat ne érintettem volna. Annál mélyebbek itt az ellentétek, érzelmi sérelmek, berögzült magatartásformák, hogysem az elvek tisztázása nélkül is felülkerekedhetne bennetek az együttérzés, és a mások jogainak tiszteletben tartása az isteninek vélt, de a Bibliával sosem igazolható saját érdekeitek felett. Azért, hogy önmérsékletet tanúsítanátok, és átértékelnétek mire használjátok az általam nagyra becsült társam portréját.

Megértem, hogy van egy szilárd meggyőződésetek - ez természetesen a véleményszabadság általam is tisztelt elve alapján megillet benneteket is. De azelőtt már értetlenül állok, hogy a véleménynyilvánításában odáig mentek, hogy elvi DOLGOK megállapításához egy valós SZEMÉLY jogait figyelmen kívül hagyjátok, és ilyen érzéketlenség mellett olyan elfogadhatatlan indoklással, hogy mindezt az ő érdekében teszitek, t.i: hogy szerintetek még neki kéne hálásnak lennie, amiért ezzel „felnyitjátok a szemét”, és a jogait is csak az ő érdekében sértitek meg.

Lúdas Matyi kedvenc figurám nekem is, de ezután a személyes háttér információk után már más stílusban jobbnak tartottam megfogalmazni a hozzászólásom első felét, de azért úgy döntöttem, hogy nem fogom végig tompán használni „a szellem kardját”, a Bibliát, meg ami jön mellé. Mert az igaz, hogy nem nekem kell itt rendet vágni „Döbrögiéknél”, de azért mindent én se tompíthatok könnyen emészthetővé, ha igazat akartok olvasni tőlem. Valóban, ahogy írta egyikőtök, személyesen fogunk majd állni az ítélet előtt, és azután már nem lesz lehetőség külön véleményekre. Legkésőbb akkor eldől, hogy ki tett jó lóra. Mert Istennek nincs szüksége ellenzékre, mint a Muppet-shownak botcsinálta színikritikusokra. Csak a valódi Ellenség szeretné ha a dualista világkép, a jó és a rossz körforgása, a Jin és Jang ellentétpár örök maradna, most, hogy ő már színre lépett, mint konkurens isten. Na, hiszen! Ettől azért nem kell hasra esni előtte. Egyelőre úgy tűnik, hogy elérte a célját, de „az nevet, aki utoljára nevet”.

Hogy ki lesz a nyerő isten, az pedig világos az alapos igazság-kutatóknak, ha már egyszer a legrégebbi héber, görög, arámi, szír, latin, stb. kéziratokban, kódexekben ez a név szerepel a Világegyetem Legfőbb Uraként: YHWH. Ejtsd,a hogy jólesik, csak ne ellenkezz vele, mert úgyis hiába.

A szolgáit is felesleges zaklatni, mert ez a blog se ér semmit ellenük, csak egy a több ezer hasonló közül. Pár sértett és alázathiányos embernél többen nem kíváncsi rá senki. Hiába tűnik úgy arrafelé ahol te élsz, hogy a net hatására Jehova tanúinál már „csak döcög a szekér”, a tény az, hogy világviszonylatban naponta több százan keresztelkednek meg, és ami folyamatosan növekedő szériát mutat kezdettől fogva. Persze, a számok nem számítanak abban, hogy kinek van igaza. De az azért csak mond valamit, hogy egyre többen jönnek rá arra, hogy amibe a szüleik, tágabb környezetük beletették őket, az hazugság, és itt találják meg az igazi választ a kérdéseikre. Vagy éppen az olyan szerencsések, mint te meg én, azok maguk is rájönnek idővel a személyes kutatás eredményeképpen – ahogy Rutherford - hogy jobb örökséget nem is kaphattak volna –ahogy én is gondolom. Mert annyival tartozunk magunknak, hogy ennek utánajárjunk, és ne csak a sértett kisgyerek érzelmei irányítsanak felnőtt korban is.

Nem hinném, hogy te többet térítesz ki az írásaiddal, úgyhogy előbb-utóbb te is eltűnsz majd az időben, ha nem hagysz fel ezzel a szélmalom-harccal. Ahogy Russel felesége is, mint a legközelebbi ellenkritikusa, és a többi korábbi társa is, aki egy idő után vele szakított, ahogy Jézusnak is voltak korai tanítványai, akik idővel felhagytak a követésével. Akik közül egyik sem élvezte Isten helyeslését, különben akkor az ő imádati formájukat, valláselméletüket, vallásgyakorlatukat - vagy nevezd ahogy akarod -, áldotta volna meg azzal, hogy ekkorára növekedett, mint szervezet, és ilyen egységet, örömet tapasztal világ mértetekben. Javaslom, győződj meg erről egy nemzetközi kongresszuson, hogy mennyire vannak tele megvezetett, boldogtalan emberekkel. Szerintem ha máshol nem, ott majd rájössz, hogy te is csak magadnak ártasz az egésszel, de nekik nincs szükségük a te világosságodra.

Különben is, te talán azt képzeled, hogy tökéletes vagy, és semmi okod szégyenkezni, hanem te vagy Jehova tanúi makulátlan bírája? „Ezért nincs mentség számodra, ó, ember — bárki vagy is —, ha ítélsz; mert amiben a másikat megítéled, önmagadat ítéled el, mivelhogy te, aki ítélsz, ugyanazokat gyakorlod. Tudjuk pedig, hogy az igazsággal összhangban az Isten ítélete van azok ellen, akik ilyeneket gyakorolnak. De azt képzeled, ó, ember, aki megítéled azokat, akik ilyeneket gyakorolnak, holott magad is ugyanazokat teszed, hogy te majd megmenekülsz az Isten ítéletétől? (Róma 2:1-3).

Olvassátok hát a végső konklúziót a képen szereplő Margit néni és más Jehova tanúi ellen folytatott kampányotok miatt. Ha már rám nem hallgattok, akkor legalább a hozzátok hasonló ellenségeskedésből egy pillanatra elgondolkozott egykori farizeus, Gamáliel bölcs szavait fogadjátok meg: „Így hát a mostani körülmények között azt mondom nektek, hogy ne zaklassátok ezeket az embereket, hanem hagyjátok őket békén (mert ha emberektől van ez az elgondolás vagy ez a munka, meg fog bukni, de ha Istentől van, nem lesztek képesek megbuktatni őket); különben még esetleg olyanoknak találtattok, akik a valóságban Isten ellen harcolnak.” (Cselekedetek 5:38,39).
Modorosblog A PC aranykora 2011.04.13 06:00:00
Az internet hőskora és a panelasszociációk után újabb Nosferato-Modor termék - ezek tényleg a legjobbak. Szokás szerint Ő került idézőjelek közé.Figyelj, segítek lecserélni a hatvannégyeseteket. Lehet, hogy tök jókat lehet játszani rajta még mindig, de új irányba kell…..
Modorosblog Gyalogos a bicikliúton 2011.03.31 18:20:00
-Csodálatos ez a tavasz a hosszú, kegyetlen, csontig hatoló tél után... felkelés sötétben, napnyugta háromkor, havazás, havas eső, ónos eső, latyak, olvadás, fagyás, sima eső, metsző, viharos szél - borzasztóan deprimáló január, aztán február - az év legocsmányabb…..
@ndtomas 2011.04.01 00:44:46
Bangkok kb. 6x akkora, mint Pest, csak ha a lakosok számát vesszük, akkor is. De soha nem tapasztaltam még konfliktust az eltérő járművel hajtók közt. Sokszor olyan csend van, hogy ha nem látnám, hogy 2x2 sávon végeláthatatlan kocsisor cammog szlalomozó motorosokkal, akkor azt hinném, kihalt az utca. Sehol még egy felesleges motorzúgatás se, nem még dudaszó; az ordítozás is ismeretlen fogalom.

Tömegben mindenki igyekszik lassított tempóban közlekedni, hogy ezzel is csökkentse a balesetveszélyt. Persze ahol lehet, ott haladnak, de nem mindenáron, mint pl. Moszkvában, ahol külön sáv van a VIP-knak, és legázolnak a kék villogós SUV-al, ha odatévedsz. Itt az autós, buszos, teherautós már jó előre indexel, ha sávot akar váltani, majd kiszámíthatóan a sáv közepén halad, tisztes távolságban az előtte haladótól, és lámpánál sem áll rá az előtte állóra.

Mert a motorosok így elférnek a kocsisorok közt, amikor azok a zöldre várakoznak, de akár menet közben is. És ahol mégsem, ott két kocsi közt gond nélkül átfordulnak egy másik kocsik-közti sávba. Vagy fel a járdára, ami minden kereszteződésnél felhajtóval van ellátva, direkt nekik, mert bicikliút csak mutatóban van. Pedig sok helyen még az árusok is elfoglalják a járdát, és ott esznek az emberek kis összecsukható asztalokon, műanyag hokedliken. A gyalogosok pedig libasorban haladnak, mert előzni még az sem tud, aki nagyobbat lép, mert szembe ugyanolyan libasor jön.

A metrónál szintén libasorban várakozás van, szigorúan érkezési sorrendben. Számtalanszor vette át a nehéz csomagomat egy ülő utas, hogy állva ne kelljen megszakadnom vele. No, nem azért, hogy kizsebeljen, mert minden állomáson őrök vannak, de szerintem eszébe se jutna. Mert olyan jól neveltek, hogy nem kell a tinikre se rászólni, hogy viselkedjen, mert egymást fegyelmezik. Vadidegenek veszik át nevetve más gyerekeit az ölükbe, nyakukba, ha az anyuka nem fogadja el szerénységből a felkínált ülőhelyet. Még a legnagyobb tömegben sincs tülekedés, csak a nemrég idecsöppent külföldi hangoskodik, akitől ezt a többiek - mivel idegen -, neki egy elnéző mosollyal tűrik.

Motoros, kerékpáros ezért a kihaltabb részeken pattan a járdára csak, de ott a gyalogos félreáll nekik, amíg elhajtanak. Közben a motoros egy biccentéssel köszöni meg, ha elengedik, vagy keresztezi valaki útját, legyen az autós, motorostárs, vagy gyalogos. Aki pedig mosolyogva jelzi, hogy neki ez semmiség, lényeg, hogy haladjunk, aki gyorsabb, az hadd menjen, ebből ne legyen presztízsvita, mert az kinek jó? Érjen mindenki gyorsan oda a dolgára, és estére épségben a szeretteihez: így szép az élet.

Ez kérem kultúra kérdése, nem az egy négyzetkilométerre eső kerékpárutak, jelzőlámpák, gyalogos ösvények számától, vagy a járművek méretétől, kerékszámától függ.
Meglepő sms szavazás volt valamelyik reggeli tévéműsorban, a kérdés, hogy van-e helye amerikai és japán rajzfilmfiguráknak a thai buddhista templomok festményein. Az eredmény nem meglepő, majd 80% voks érkezett arra, hogy semmi keresnivalójuk ott. Pedig a kérdést nem véletlenül…..
@ndtomas 2011.02.01 02:14:33
És a keresztény templomokban - akár Magyarországon is - mit keresnek a pogány hírességek, akik közül nem egy még üldözte is a keresztényeket? Ahogy az egyház egykori ellenségeiből az idők folyamán igen tisztelt személyek váltak, úgy kerülnek be a buddhizmusba a modern idolok - legyenek azok felnőttek, vagy gyerekek imádottjai.

Mivel ebben nem látnak ellentmondást a vallásvezetők, ez elárulja, hogy valójában ugyanarról a rendszerről van szó, mindegy, hogy több száz éves templomban, vagy a legújabb média műsorban találkozunk a bálvánnyal, egy pótistennel az igazi helyett. Valójában felcserélhető figurákról van szó, ugyanazzal a céllal.

Ugyanis szinte az összes vallás közös eredetet mutat fel a fő tanítások, a jelképek, az ünnepek, a szervezeti felépítés, stb. terén. Ez pedig az ősi Babilon vallásával egyezik meg. Amiről a Biblia azt írja, hogy ellentétes a Biblia istenének imádati formájával. Azért, mert nem az az isten az imádatának célja, akit a hívek imádni szándékoznak, hanem ördögi módon az Isten legfőbb ellenségéé. Aki ezúton téveszti meg a felületes imádókat egy álvallással, ahogy a bankjegy-csaló a gazdaság szereplőit a hamis pénzzel.

Meglepően hangozhat tehát, de ennek fényében nincs semmi furcsa abban, hogy rajzfilmfigurák vannak templomokban. Egy cég ez, csak másképp adják elő. De a szálak összeérnek. Ez a poszt egy bizonyíték erre a számtalan másik közül.
Igazán emlékezetesre sikeredett az idei Loy Krathong Bangkok Charlie számára, bár sikerült mind emberhalál, mind Bangkok felgyújtása nélkül megúszni. Pedig, majdnem.Ha Loy Krathong, akkor mindenképpen valamelyik buddhista templom, mert bár angol nyelven csábítja a turistát sok…..
Nem lett Facebook mobil a tegnapi bejelentésből, ami egyáltalán nem meglepő - a formális logika szabályai szerint nem is lesz soha -, de nem is a legunalmasabb forgatókönyv szerint alakult az esemény, meglehetősen erőteljes lépésekről számolt be a társaság. A fókuszban a…..
@ndtomas 2010.11.04 20:02:49
@Alvin666: Vagyunk egy páran, akik nem abban a faluban élik le ingerszegény életüket, ahol megszülettek, és számunkra ez a legjobb módja a kapcsolattartásnak a távolságok, költségek miatt.

De ez a helymeghatározó nem érdekel. Hogy mikor, hol vagyok éppen, az rám tartozik. A kocsmákat - ha kell - megtalálom FB nélkül is. A nyomozóknak viszont jól fog jönni, főleg a fejben csippeléssel együtt. Más kérdés, hogy pont azokat nem fogják erre rávenni sose, akiket a legjobban keresnek. Bár ahogy ma kilőtték a gázai mukit a rakétával, az mutatja, hogy aki akarnak, azt megtalálják enélkül is.
@ndtomas 2010.11.08 01:37:43
@Alvin666: A középkorban a gépeket törték azok, akik nem az előnyeit látták. Attól, hogy egyeseknek az FB függőség, vagy nem képesek kihasználni az előnyeit, attól még nem maga a rendszer a rossz. Ez egy jó lehetőség a kapcsolattartásra, amivel vissza is lehet élni.

Az, hogy tele vagy keserűséggel, meg a "Zemberek" iránti negatív érzésekkel, az nem azt jelenti, hogy "a többségük retardált idóta", de te ezen átlátsz, hanem csupán nem találtál jó társaságot. Erről ki tehet? Én se vagyok tinédzser, és trópusi óceánpart itt is van, mégis használom a technika előnyeit; így az emberekben nem vesztettem el a hitem, a halakat is csak megenni szoktam.
w Apa mosdik, anya szül 2010.06.11 04:30:00
Jó pár éve nem hallottam már azokról a debil jehovistákról, akik nem engedélyezik a vérátömlesztést se maguknak, sem a gyereküknek, mert nekik van egy olyan hiedelmük, hogy az nem ér. Viszont egyre zajosabbak azok, akik egy másik egészségügyi téveszmét hirdetnek, tudniillik,…..
@ndtomas 2010.06.11 23:42:51
@Tóta W. Árpád: "Jó pár éve nem hallottam már azokról a debil jehovistákról, akik nem engedélyezik a vérátömlesztést se maguknak, sem a gyereküknek, mert nekik van egy olyan hiedelmük, hogy az nem ér."

Mióta is annak? 150, 160 éve, hogy Semmelweis, „az anyák megmentője” felismerte az összefüggést tapasztalati úton, hogy a boncolás utáni szülés-levezetés kézfertőtlenítés nélkül háromszor annyi vérmérgezést okoz, mint a bábák keze alatt, akik nem végeztek előtte boncolást? Pedig a Biblia már pár ezer évvel előtte figyelmeztetett rá, hogy halott érintése után mosakodás nélkül semmit, nemhogy szülést. De a tudománynak ennyi idő kellett amíg utolérte.

Hány évezrednek kellene eltelnie ahhoz, hogy a Bibliának a vérrel kapcsolatos rendelkezéseit is komolyan vegyék a jelenlegi tudományos élvonalba tartozó, vér nélküli kezeléseket alkalmazó egészségügyi személyzeteken, és ezeket az innovatív módszereket készségesen elfogadó Jehova Tanúin kívül mások is?

Ki itt akkor a debil?

A helyes vérkezelés vallási okait hiába is magyaráznám. Látom, a józan érvek az írás fő témájában sem hatnak sokaknál - a rekordgyanús hozzászólás-szám ellenére sem. „Szemük van, de nem látnak, fülük van, de nem hallanak.” (Jeremiás 5:21)
Tévedett, aki azt hitte, Gyurcsány feladta. Itt bizony egy próféta van, aki nem adja fel. Prédikálni fog, amíg akad két ember, aki meghallgatja. (Fotó: Gusztos Péter/blikk.hu) Gyurcsány az őszödi beszéd végén azt mondta, ha az MSZP már nem támogatja reformjait, ő majd elmegy és…..
Néhány napja szerencsére csak a szájkarate zajlik a különféle tüntető csoportok és a kormányzat között. A halálos Silom éjszaka után a piros inges tüntetők a rendőrökkel kérésére 100 méterrel hátrébb vonták a frontvonalat, bár a bambusz barikád megmaradt azért az út…..
@ndtomas 2010.04.26 09:01:50
@r0dg3cc: "volt mar valaki vizumot hosszabitani Laosz-ban?"

voltam párszor, elküldhetem e-mailben, ne mondja senki, hogy "telehányom más blogját".
@ndtomas 2010.04.26 09:13:54
@murunga: "...paranoid retorika...emelünk neked egy mártirszobrot!"

Azt a szimpatizánsok szokták, nem az ellenségeskedők. Most már a retorikámba kötsz bele? Tudomásul vettem a dolgot; hol látsz itt bibliaverset az egyszem elsőn kívül? Vagy te az a fajta vagy, aki még a döglött oroszlánba is addig lövi, amíg ki nem fogy a tár?
@ndtomas 2010.04.26 11:53:02
@r0dg3cc: elment mélben. remélem, nem kell kérnem, hogy nem akarok mástól kéretlenül oda is kapni, elég ez itt is :) kösz, jó utat!