Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kolesar

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Két, a nagyközönség számára eddig ismeretlen jobbikos politikus gondolta úgy, hogy ideje beszállni a Monty Python-cirkuszba, ezért aztán írtak egy rövidke törvénymódosítót.Erre máris visszatérünk, de először ismerjük meg a két ötletgazdát.Dr. Gyenes Géza1949. június…..
Miközben a blogon épp arról jelent meg egy írásom, hogy Budapesten sem áll meg az élet hétvégén, és ahelyett, hogy az M7-es dugóiban töltenénk a vasárnapot, a fővárosban is találhatunk éppen elég szórakozást, és álnok módon az M7-esen araszolgattam a barátnőmmel.…..
kolesar 2010.08.23 10:54:19
20:25-kor indultunk Zamárdiból. A dugó végét az M7-esen Szabadi bekötőútjának hídjánál értük el, kb. a 102 kilométernél. 8 perc alatt tettünk meg 4 kilométert a régi 7-es csomópontjáig, itt elhagytuk a pályát, de persze a 7-es is állt Budapest felé. Az ellenkező irányban nem volt forgalom, erre egy kilométer sincs Szabadi-Sóstó, erre indultunk, majd az üdülőtelepen húztunk végig Aligáig. Ott láttuk a beállt 71-est és az M7-est, a Lepsényi pihenőig végeláthatatlan sorban álltak a piros féklámpák. A 71-esen ismét a forgalommal szemben mentünk Akarattyáig, ott a 710-esen szintén a sorral szemben a főkajári elágazásig. Innen Balatonfőkajáron és Fülén át Polgárdiba, itt vissza a 7-esre, ami mindkét irányban üres volt (!), a 7-esen ismét Budapesttel ellentétes irányban mentünk az M7-ig. A pálya kiválóan járható volt egészen Budapestig.

A Szabadi-Sóstó és Polgárdi közötti 18 kilométert a sebességhatárok betartásával 35 perc alatt tettük meg a 27 kilométeres kerülő úton, vagyis csak 9 kilométer volt a kitérő és közben egyáltalán nem álltunk dugóban. A teljes út Zamárditól - Budapestig (Osztyapenko) 1 óra 40 perc volt összesen.

Csak a dugót kerültük ki, ami este 8-9 körül szerintem a 100 és 85 km között volt, nem kerültünk feleslegesen sokat. A tapasztalat megerősítette a rádióban hallottakat, miszerint a 83-as km környékén volt baleset délután, amiatt szorult be a pálya kb. 15-20 kilométeren, a nagy forgalom miatt nem is lazult fel estig.
 Miért szeretik olyan sokan a ThinkPadeket? Mert strapabíróak, könnyűek, hordozhatóak, bárhol munkára foghatóak. De hát mondhatja valaki, hogy a többi notebook is ugyanilyen. Elmondom miért nem igaz ez.   Strapabíróak: katonai szabványnak is megfeleltek ezek a gépek. A…..
w Egyél hódot! 2009.12.11 06:30:00
Pár hétre távolabb lép az ember a szalagcímektől, és mindjárt nevetségesnek és kicsinyesnek látszanak a belpolitika vagy akár az unió vitái, kampánylózungjai, hazugságai. Hiszen bazmeg elpusztul a Föld! A bálnák! A méhek! A káposztalepkék! Mert az ember disznó módra él,…..
kolesar 2009.12.11 13:50:33
@Lord_Valdez: tízéves mosógépünk megállt. Többen azt mondták rá, hogy örüljünk neki, hogy egyáltalán elment ennyi ideig, főleg miután megtudták, hogy minden nap kétszer ment. Javíttatni is kellett már többször (csapágy, szivattyú), tehát láttuk, hogy több alkatrésze is viszonylag keveset bírt, más szemszögből viszont ezek legalább frissek benne. Új motor 25 ezer, felújított 15 körül, plusz a szerelés. Ki tudja, mennyit megy még vele.

Kicsit gondolkodtam rajta, hogy mi romolhatott el, oldalára döntöttem, megnéztem a motor szénkeféit. Itt a gyártó megszivatott egy napra, mert öt és feles csavarral rögzítette a szénkefét, de végül sikerült szerezni egy ilyen méretű csőkulcsot. Nos, tövig volt kopva a szénkefe. Keresés a neten, néhány gyors telefon, majd kb. 600 forintért vettem egy pár szénkefét, kicseréltem és már mosott is a gép újra.

Ha hallgatok a fogyasztói társadalomban korcsosult ismerősökre, akkor lecseréltem volna a gépet egy új, programozott élettartamú százezer forintos gépre, és kidobtam volna 40 kiló hulladékot - hova is?

Ha szerelőt hívok, akkor valószínűleg látta volna hogy csak szénkefe a baja, hoz egy ki-tudja-mennyit-futott felújítottat 15 ezerért, jó esetben csak további 5 rugót kér a szerelésért, majd elviszi az én tök jó motoromat ingyen és 600 forint költségen varázsol belőle egy "felújítottat", amit majd a következő kuncsaftnak visz 15 rugóért.

Ez utóbbi eset még mindig jobb, mintha újat vennék, mert hasznosul a felújítható alkatrész és aki ügyes, nyer is rajta. Jelen esetben én nyertem, kevésbé szemfüles júzereken meg az élelmes szerelő tud keresni az említett módon.