Regisztráció Blogot indítok
Adatok
osze

0 bejegyzést írt és 160 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
1968-ban a Filmkritikusok Nemzetközi Szövetsége (FIPRESCI) Budapesten tartotta éves konferenciáját, és titkos szavazással kiválasztotta a az 1948-1968 közötti legjobb magyar filmet (miért azt? nos, azért, mert abban az évben volt a magyar filmgyártás második államosításának 20. évfordulója). A…..
Manapság többször kerül szóba a vegánság, mint ahányszor azt a szerencsétlen update gyökeret támadja be valaki mert hülyeséget beszél, na kábé pont úgy hullik le a mindkettőről a szénhidrátcsökkentett morzsa, ahogy a racionális érvek. Szögezzünk le valamit már a legelején. Nem vagyok a karnizmus…..
Azt mondják az okosok, hogy előbb mindig más hibájából próbálj tanulni és ne a sajátodból. Nos, itt egy inverz útikalauz azoknak akik Rómába készülnek. Elmeséljük mit ne csinálj úgy, ahogy mi, ha egy tartalmas és élvezetes kirándulást szeretnél az "örök város"-ban. Hogy ne kelljen túl sokat olvasni,…..
osze 2016.06.14 00:06:31
@osze: "small typo" -- Rómában - nehogy egy nyelvtannáci belémkössön
A nagyanyám miatt sztrájkolok, aki a rendszerváltás utáni években ment nyugdíjba. Azokban az években volt tanítónő egy kis faluban, amikor a tanfelügyelő vetett egy pillantást a tanmenetre, és száz százalékos biztonsággal meg tudta állapítani, hogy mi az aznapi tananyag az egész országban. Nagyanyám…..
osze 2016.04.20 19:11:53
@Totya_botya: Ostoba vagy és magabiztos.
Tanítottál valaha?
Én tanítottam valaha,. most pedig a versenyszférában dolgozom. Egy biztos: ha tanítsz napi 4 órát, az kb. annyit vesz ki belőled, mint 8 óra "gépsori" meló.
Az órákra pedig készülni kell, évek után is, ha jól akarod csinálni. Mert - hidd el - nincs két egyforma óra.
Ha nem lennél ostoba, tudnád, hogy már a 19. században is heti 20-24 óra volt a tanárok óraszáma, miközben akkoriban az átlag melós napi 10 órát dolgozott, heti 6 napon át.
Tehát elsőként be kellene látnod (meg még sokaknak), hogy a munkaidő és a heti tanítási órák száma nem ugyanaz.
Vendégszerzőnk, Duka Zsófia közgazdász, politológus (Igazságügyi Minisztérium) írása   Ismerőseim körében újra felütötte a fejét a 168 óra online-on megjelent korábbi írása a kivándorlásról. Nem tudok érzelmek nélkül elmenni a téma mellett, és most már szó nélkül sem. Reflektálnom kell,…..
Simi Rahman egy egyszeri civil nő, aki a kaliforniai Pasadenában praktizál gyermekorvosként. Muszlim volt világ életében. Rahmant megrázta a pár napja történt, San Bernardino-beli lövöldözés, mely során egy Kaliforniában élő fiatal muszlim házaspár lemészárolt 14 embert egy…..
Belsőség Heti merítés 2015.03.08 09:17:41
A szerethető UFO Rájöttem az autó talán legnagyobb hibájára: nem lehet tőle racionális érvek mellett megszabadulni. Egyszerűen megy és az üzemanyagon, kopó alkatrészeken kívül nem kér semmit. Amit megbízhatóságon megnyer,azt elveszíti a karosszérián Idős bácsié…..
osze 2015.03.08 15:26:14
@unom_ma: Nekem is volt ilyen, nem szabad rozsdálnia, nem is szokott. Ott rozsdál, ahol törték és javították (de csak a javítás után pár évvel): szerintem ezt is is egy "ügyes" karosszériás alkotta. :-)
Belsőség Heti merítés 2015.02.15 08:40:11
Zivány vadállat Elkezdte vizsgálgatni, nézi a motort, de sztem még életében nem látott ilyet :D Erre azt a következtetést vonta le h a jobb első lengéscsillapító cserélve volt :D Na mondom ok, nem Ő fogja szerelni a verdát ha megveszem az tuti :D Jó, jó de meddig? Amit…..
osze 2015.02.15 19:46:35
@♔bаtyu♔: Igen, ez a "problémamentes autó" kategóriaként volt definiálva valamelyik régi TC-s "Milyen a használt autó való nekem?" cikkeben.
Valljuk be, a nem autófetisiszta vásárlók jelentős részének ilyen autó kell. Mosógépet is azért vesz a legtöbb ember, hogy mossa tisztára a ruhákat és megbízhatóan működjön hosszú éveken át.

Ha már a vásárlásnál fontos kritérium, hogy kéznél van-e egy megszállott, tuti szerelő, ott gáz van a fejekben. Bár a szerelő (és családja) eltartása is értékelhető jócselekedet, még akkor is, ha a vásárló nem kifejezetten emiatt vette a konkrét autót.
Belsőség Heti merítés 2015.02.08 09:47:53
Megbízható, fürge autó Pont a francia autó példájából tanulva kerestem én is olyat, amivel biztos, hogy minden reggel bejutok a munkahelyre, nem hagy cserben, és nem drága fenntartani. Sand Queen Fogyasztas atlagban 17l/100km ehhez persze tudni kell, hogy a legkondi szinte…..
osze 2015.02.08 14:24:39
@Leadfoot: Igen, aki nem vezetett még pörgős japán benzinest, az nem érti. Nem az autópályán 140 feletti gyorsulást kell nézni egy 1500-ös szívómotornál. A 8.9-es 0-100 viszont nagyon jó érték, ehhez kéretik összevetni a 2004-es gyártású A6 1.9 TDI referenciaidejét: 10.5-12.3 sec, kiviteltől függően.
Városban dinamikusabban tudsz közlekedni egy ilyen Ignisszel.

Egyébként SZVSZ, a magyar autósokról elég nagy szegénységi bizonyítvány, hogy a legtöbb lámpánál a külső sávba érdemes állni, mert a 10+ tonnás teherautók indulásnál legyorsulják a belső sáv személyautóit.
Amikor a Rómában vezettem, ott kifejezetten tetszett, hogy dinamikusan vezetnek, a lámpánál töketlenül indulókat simán ledudálják és egy lámpaváltásnál a pesti átlag kétszerese átfér.
osze 2015.02.08 16:04:46
@Gajdos Jr.: Igen ők használják és elhasználják az autókat.
A másik véglet -ilyet is látni felénk - aki valami ocsmány műbőrt rak a motorháztető elejére, hogy megóvja a kőfelverődéstől. (Jól tudom, tényleg ezért rakják oda azt az ótvart?)
Gondolom a cipőjükre is szemeteszsákot húznak ilyenkor, abban járják a várost, nehogy a latyakos legyen. :-)
Belsőség Heti merítés 2014.10.19 09:01:19
Teljesen jó, aki szidja valami széthajtott romot fogott ki... Elöljáróban annyit, hogy imádtam mikor megvettem és még ma is akárhányszor ránézek csak mosolyogni tudok, annyira gyönyörű és jó autó. Hűséges, megbízható társ Amikor eladtam, olyan érzésem volt, mintha…..
osze 2014.10.19 20:47:53
@nick papagiorgo: Ezt aláírom, nekem is volt ilyen 1.3-as switftem.
Valóban 0.5-1 l fogyasztáskülönbséget lehet produkálni azzal, ha nagyon nyomod neki.

Az más kérdés, hogy ezek a japán szívó benzines motorok más vezetési stílust szeretnek, mint a németek, főleg mint a német dízelek. (Ezért van, hogy az egyikből a másikba átülő emberek értetlenkednek: pedig csak nem tudnak vezetni.)

Szóval a japóknál odalépsz a gázra, 3000/3500-nál elváltasz. Városban pillanatok alatt gyorsulsz a lámpától 60-as tempóra, kevésbé kell lendületből vezetni.

Aki dízelből ül át, az nem érti, miért nem húz a gép 1500-as fordulatról. Ha egy ilyenből átülsz egy dízelbe, azt nem érted, miért nem megy az nyomoronc 3500 fölött, miközben olyan hangja van, mint egy úthengernek.

A legjobb az, hogy még az autós újságírók sem tudják a helyén kezelni ezt a jelenséget. Sokszor kijön a tesztekből, hogy alapvetően milyen géppel jár az adott újságíró. Magyarul: nem tudja vezetni azt, amibe átül.
Sírunk a krómozott lökhárító és a kézifékkar után, majd beülünk a klímába és bekapcsoljuk a navit. Ki van nyalva a fenekünk, csak nem ismerjük be. Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
osze 2014.09.10 09:45:35
@Hurri Kán: Nem vagyok már olyan fiatal és a szüleim is elnyűttek anno pár szoci autót, főleg Skodákat. A Skoda 120L motorjában kb.90e-nél ment szét a gyári hengerfejtömítés. A csere után (valószínűleg a hazai szerelők nem tudták a gyári technológiával megoldani) már egyik sem volt az igazi (megugrott az olajfogyasztás, könnyen forralta a hűtővizet).
A munkára használt Skodákat (120L) kb. 110e-nél el kellett adni, mivel akkor már tropára ment a motorjuk: mondjuk a generál megoldható volt (hüvelyes, cserélhető megoldásúak voltak a hengerek a motorblokkban), de akinek napi munkára kellett a kocsi, az jobban járt, ha túladott rajta.
A Trabant volt a tuti, ott kb. 30e után jöhetett a motorgenerál, de ott legalább nem volt olajcsere. :-)
Ha néhány alapkérdésre tudja a választ, sokkal közelebb kerülhet a dilemma feloldásához. Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
osze 2014.08.19 15:57:56
@w a s d: Mondjuk a Suzuki S-Cross 1.6-os szívó benzinese? Az pont ilyen (EURO6, 0w20 olaj, szívócső-befecskendezés: egy jól összereszelt japán benzines technika) és a vezess.hu tartóstesztjén valami nagyon jó fogyasztási értékeket produkál. Csak hát a TC leszólta...
osze 2014.08.19 17:45:34
@stone pit(er): Erre gondoltam: www.vezess.hu/teszt/teszt-hosszabb-tavon-csaladi/52740/

Ott vegyes, életszerű használatban 6.1 l/100 km, amit mértek. Ez szerintem korrekt érték.
Belsőség Heti merítés 2014.05.11 10:43:38
Akár városba, akár szerpentinre de csak cascoval! Különböző anyagi megfontolásokból kiindulva életem első autója egy Suzuki Swift lett, majd a második is, aztán ha már így bevált maradtam ennél a márkánál. Szükségmegoldás volt Igazán egyszer állt meg, pedig előtte…..
osze 2014.05.11 20:24:35
@Ordasnagyfarkas: Nyugi, szerintem a szemetet már rég az erőszélre hordja a Saabjával, a szennyvizet meg okosba szivattyúzza valahová. A koromokádás csak szintlépés.
Egyébként nekem nagyon tele van már a hócipőm az összes rákkeltő, koromokádó dízelessel. A múltkor Maglódon majd megfulladtam egy viszonylag új BMW 530d mögött - az is biztos megoldotta okosba... Hogy szívná egész nap a rákkeltő koromját.
osze 2014.05.11 22:05:23
@zerge44: Amikor pedig látom a rendszámán a zöld környezetvédelmi matricát, én is erősen elgondolkodok az NKH és a csodás műszaki vizsgarendszerünk értelméről. Ha legalább fekete matricája lenne...
Az idei első negyedévben hirtelen nagyot romlottak a magyar mutatók, például közel harmadával több volt a halálos baleset - mutat rá a Totalcar cikke, mely az okokra is próbál rávilágítani. Ezen okok között eggyel viszont nem számol az újságíró, a baleset-megelőzés…..
Belsőség Heti merítés 2014.01.19 08:33:57
Az ész választása A motor ragyogó paramétereiben a futómű sajnos egyáltalán nem volt partner. Egyenesben még csak-csak, de kanyarban billegett, a keskeny 16-os kerekek sem voltak bizalom gerjesztőek. Pár éles kanyar után (amit a BMW-vel különösebb stressz nélkül 90-100-al…..
osze 2014.01.19 23:15:12
@Oldm4n: Jól megmondtad mindenkinek.
Te vagy a legokosabb, egy kicsit übermensch, nem értem, miért nem jelölteted magad az MTA elnökének.
Ja, mert hogy az oviban is kolbász volt a jeled?
A képlet egyszerű: valaki csekkett hamisított, amivel átíratta az autómat, és én még ezért fizettem is neki ezért. Kár, hogy elévült a bűne. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
osze 2014.01.15 10:35:43
@A80: De ezt miért az autótulajdonosnak kellene ellenőriznie??
Az lenne a logikusabb, ha maga a hivatal (Okmányiroda v. NAV) ellenőrizné, és azonnal intézkedne, ha nem érkezett be hozzájuk - az adott ügyszámhoz tartozó - sárga csekken feladott pénz.
Ügyfél kiértesít, átírás sztornóz, mehet is a feljelentés az ismeretlen tettes ellen: a csaló meghatalmazott hamar meglenne, ne is hiszem, hogy kockáztatni mert volna, ha ez így működne.
Az új-zélandi kormány közlekedésbiztonsági kisfilmje olyan, mint egy horrorfilm, amiben egy ponton reménykedsz, hogy elkerülhető a vég. De a pont nem ott van, ahol gondoljuk. Akkor már késő. Elképesztő, hogy hogyan vezetnek az emberek. Kétféleképpen osztályozom a dolgot…..
A Kiss Béla nevű user töltötte fel ezt a videót tegnap a Youtube-ra. (Elmondása szerint nem az övé, maga is lementette anno.) Az eredeti link itt elérhető, ha még nem szedte le. Utóbbira valószínűleg sor kerül, volt már rá precedens, hogy az önszopatás ilyen példájára bukta az…..
osze 2014.01.08 08:15:57
@Michel Djerzinski: Állj, amit ez az autós művelt az kimeríti a veszélyeztetés fogalmát. Kicsit olyan, mintha kimennél az utcára egy fegyverrel lövöldözni és azzal védekeznél, hogy "de hát nem céloztam senkire", csak élveztem a dolgot, különben is jó sportlövő vagyok.
Lehet, hogy a szituációban körülötted lévő járókelők nem így gondolnák.