Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Gerardus A. Lodewijk

0 bejegyzést írt és 761 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Stuttgart és a német államvasút, a Deutsche Bahn nagy fába vágta a fejszéjét, amikor belevágtak a Stuttgart 21 projektbe, mely Közép-Európa legnagyobb vasútfejlesztése, hatása pedig, he elkészül, egészen Budapestig ér! A jövendőbeli pályaudvar már elkészült vonatfogadó csarnoka, egyenlőre még…..
Gerardus A. Lodewijk 2023.08.16 23:58:14
A Bécs–Schwechati nemzetközi repülőtér (német nyelven: Flughafen Wien-Schwechat) 16 kilométerre található Ausztria fővárosától, Bécstől. A repülőtér nem csak Ausztria legnagyobb, Közép-Európa egyik legforgalmasabb repülőtere, hanem az ország keleti felének legnagyobb munkaadója is. A City Airport…..
Gerardus A. Lodewijk 2023.08.16 23:48:41
@Balogh Zsolt: "Elméletileg egy kétvágányú vasútvonal maximális kapacitása 40 vonat/irány/óra"

Igen, pontosan írja, elméletileg. A gyakorlatban ez az érték inkább villamos- vagy metróüzemben közelíthető meg, de ott sem gyakori. Nagyvasúton a biztosítóberendezés koncepciójától és gyakorlati működésétőltől függően akár már 8-10 vonat/irány/óra körül is rezeghet a léc. (Reméljük, itt nem így lesz.)
A Kevin Speed nyílt hozzáférésű, induló vállalkozás javaslatokat tett közzé a nagysebességű vonalakon nagykapacitású ingajáratok indítására Párizsból a francia nagyvárosokba. Jelmondatuk: "mindenki számára, minden nap", célozva arra, hogy járataik mindenki számára minden nap elérhetőek lesznek a…..
Tiltások, "zöldítések" és társadalommérnökösködés hevében egymásra licitáltak a kormányok Európában, főleg ami az autóipar szabályozását illeti.8-12 év múlva a tervek szerint Európában már csak villanyautókat lehetne forgalomba helyezni. Ennek következményei gazdaságilag beláthatatlanok, ezt évek…..
Gerardus A. Lodewijk 2022.10.18 13:13:26
Az elmúlt legalább 5000 év technikai fejlődésének egyik általános vonása, hogy egy új megoldás mindig pillanatok alatt (a pillanatot persze történelmi léptékben értve) leváltja a régebbit, amint az előnyei széles körben nyilvánvalóvá válnak, mégpedig anélkül, hogy ehhez a régebbi technikát be kellene tiltani. Ha mégsem váltotta le, az azért történt, mert az új technikának egyszerűen nem voltak nyilvánvaló előnyei.
Így pl. a kézben cipelést leváltotta a kézikocsi. A kézikocsit a lovas kocsi. A lovas kocsit a gépkocsi.
A tárcsás telefont a gombos telefon. A buta telefont az okostelefon.
A lúdtollat a töltőtoll. A töltőtollat a golyóstoll.
A napórát a mechanikus óra. A mechanikus órát a kvarcóra.
(A töltőtoll és a mechanikus óra ráadásul azért is érdekes példa, mert sokan az újabb technika nyilvánvaló előnyeiről lemondva kedves ragaszkodással tovább használják a régit, hiszen ezt semmi nem tiltja.)
Ugyanígy a belső égésű motoros gépkocsit betiltás nélkül is pillanatok alatt leváltja a villanymotoros gépkocsi, amint az előnyei széles körben nyilvánvalóvá válnak. Annak, hogy eddig ez még nem történt meg, vagy az az oka, hogy az új technikának még nem váltak széles körben nyilvánvalóvá az előnyei, vagy az, hogy összességében talán nincsenek is előnyei. (Ami persze csak a jelenlegi helyzet, bármikor változhat bármilyen irányba.)

@: Ritkán szoktam egyetérteni Sinn professzorral, de ebben a kérdésben teljesen igaza van szerintem.
A Deutsche Bahn 2022-ben elindította járműparkjának eddigi legnagyobb modernizációs programját. A csoport 2030-ig több mint 19 milliárd eurót (400 Ft-os árfolyamon számolva 7600 milliárd Ft-ot) fektet be új mozdonyokba és vonatokba. A DB ezt a berlini "InnoTrans" vasúti szakvásár alkalmával…..
Gerardus A. Lodewijk 2022.09.30 18:07:37
@Balogh Zsolt: A 2 évtized szerintem kimondottan optimista becslés. A Nemzetközi Vasútegylet (UIC) már vagy 130 éve dolgozik a megoldáson, amely nem technikai, hanem a szerző által is felsorolt logisztikai akadályokon bukott meg mindig.
Nincs neve igazából ennek a mozgalomnak még, egyesek szemében nem több mint „visszatérés a normalitáshoz”, mások számára viszont kő-konzervatív felfogásúak ligája. Az ilyen rendszerek jellemzője kicsiben és nagyban is, hogy hangsúlyozottan ismeretségi alapon működnek (el sem tudnak képzelni a…..
Minden vasúttársaság igyekszik kialakítani egy egységes arculatot a vasúti járművei számára. Néhány szabály a biztonságot szolgálja (vitatható eredményességgel), más színelemek az utasoknak nyújtanak segítséget és persze ott a rengeteg kivétel, mozdonyok, melyeket sehogy sem lehet beilleszteni az…..
Hosszabb repülőutak velejárója a jetlag tünetegyüttes, amelynek kellemetlenségei odafigyeléssel jelentősen enyhíthetőek...
A náci vezetés az élet minden területét igyekezett leuralni a Harmadik Birodalomban - nem volt kivétel ezalól a szexualitás sem. A népesség drasztikus csökkenése miatt komoly demográfiai problémával nézett szembe az ország. Ahogy sejthetitek, Hitler az árja "fajjal" akarta benépesíteni birodalmát,…..
A magyar konyhának szerves (elnézést…) részét alkotják a belsőségek. Ízlés kérdése persze, ki mennyire szereti a májat, a szívet vagy éppen a pacalt, de az is igaz, hogy a nyugati országok egy részében ezeket finoman szólva is gyanakvással figyelik. Steve posztja erről, valamint az olyan…..
Az NDK teljes fennállása alatt az állami vasút a háború előttről megörökölt Deutsche Reichsbahn, azaz Német Birodalmi Vasút nevet használta. Viszonylag furcsa ez egy szocialista-kommunista, de főleg antiimperialista államban, és bizonyára szívesebben átnevezte volna a pártvezetés Vörös Békevasútra,…..
Gerardus A. Lodewijk 2021.03.30 18:15:11
@gigabursch: Ha jól tudom, egyetlen vasútvonaluk volt 25 kV 50 Hz-cel villamosítva, minden más villamosított vasútvonaluktól távol, a Harz-hegységben a jelentós bányaforgalmat (de nem szén, hanem kő) ellátó, kb. 30 km hosszú, 60 ezrelék legnagyobb lejtésű Rübelandbahn. Az ott használt E251 sorozatnál a V63-nak nagyobb volt az indító vonóereje, csak éppen mire az utóbbi első példányai forgalomba álltak, addigra már az előbbiek már vagy 10 éve közlekedtek.
Az elmúlt hetekben több olyan levelet is kaptunk, amelyben a hölgy levélírók a partnerük, férjük merevedési gondjairól számolnak be. Természetesen minden levelet egyénileg is megválaszoltunk, Zsuzsa pedig hozzájárult a története és a tőlünk kapott válasz nyilvános közléséhez is. Íme : "A férjem 67…..
Maga Lenin nicknevű vendégszerzőnktől az elmúlt években már olvashattatok egy-egy bejegyzést. A Techstory-ról és rendkívül részletes cikkeiről is ismert írónak saját oldala is van, ami nem más mint a Modernwartech. Ma a szovjet űrrepülőről láthattok sok remek fotót. A Szovjetunió úgy vélte, hogy…..
Gerardus A. Lodewijk 2021.02.11 19:09:36
@MIG-31: Köszönöm a pontosítást.
Egy képet - upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/ff/OK-GLI_Technik_Museum_Speyer_2008_12.JPG - jobban megnézve most már én is látom, hogy légijárműként természetesen CCCP (latin betűvel SzSzSzR) volt a lajstromjel elején. Közben utánanéztem, és arra jutottam, hogy az OK (latin betűvel is OK) az oрбитальный корабль (latin betűvel orbitalnüj korábl, azaz égitestet [Földet] megkerülő hajó) rövidítése.
December van, márpedig minden évben ez az az időszak, amikor talán még azok a határátkelők is hazalátogatnak Magyarországra, akik egyébként a nyarat máshol töltik. Nagy kérdés, hogy idén mi lesz, hiszen a járvány és a vele járó korlátozások alaposan felborították mindannyiunk életét. Te…..
Gerardus A. Lodewijk 2020.12.04 13:52:20
@Platonica: A híres swiss propaganda research megfellebezhetetlen véleménye ...
Nagyon beindultak a viták a magyar jogállamiságról, de sajnos, a színvonal megint a béka segge alatt. Különösen a Fidesz produkál lenyűgöző bullshit-cunamit. (előre szólok, hogy ezt a posztot indulatból írom, ami látszik is rajta)..
Arról vitatkozni, hogy az Európai Unió tagországaiban be kell-e tartani a jogállamiság kritériumait, olyan, mintha arról folyna a diskurzus, hogy a fürdéshez szükség van-e vízre? Talán pont ez az abszurd helyzet akadályozta meg a tagállamok többségét, hogy nyílt vitába szálljanak az utóbbi években a…..
Mi lehet annyira vonzó egy német kisvárosban, hogy a 19. század legnagyobb orosz írói, költői telepedjenek le ott karöltve más európai művészekkel? S mi lehet vonzó ma a csaknem félmillió turista számára, akik oda érkeznek évente? Sokat hallottam már Baden-Baden városáról, elsősorban akkor,…..
      Donald Trump amerikai elnök ma hivatalosan is megemlékezett Ruth Bader Ginsburgról, a Legfelső Bíróság 87 éves korában elhunyt bírájáról, és elrendelte, hogy eresszék  félárbócra a csillagsávos lobogót a Fehér Házon és a középületeken.      1916-ban választották meg az első zsidó bírát a…..
Gerardus A. Lodewijk 2020.09.22 10:54:08
@kemény keleti kommentelő: "Azt hiszem, amerikában azért fontosak a bírák, mert precedensjog van. Minden itéletre odafigyelnek, mert a következő itéletekre is nagy hatással van."

Ezt én is pont így gondolom, de annyit hozzátennék, hogy valamiféle - hivatalos vagy nemhivatalos, kifejezett vagy hallgatólagos, kötelező vagy ajánlott, kezdetleges vagy részletesen kidolgozott - precedensrendszernek a következetesség minimumának biztosítása érdekében muszáj működnie a világ minden olyan bíróságán (legalábbis a bírák fejében), amely nem teljesen önkényes ítéleteket akar hozni.