Regisztráció Blogot indítok
Adatok
sajtomagnes

106 bejegyzést írt és 33 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Mátészalka-Debrecen vasútvonal jelenti az egyetlen, viszonylag gyorsabb vasúti kapcsolatot a szabolcsi emberek számára Budapest felé. A Csenger, Fehérgyarmat és Mátészalka felől Budapestre igyekvő utasok ennek a vasútvonalnak a szolgáltatásait veszik igénybe akkor, amikor a fővárosba igyekeznek. …..
sajtomagnes 2020.02.28 19:49:07
A Debrecen-Mátészalka vonalon hosszabb a menetidő
2020. február 28. péntek, 18.14 / Utolsó módosítás: 2020. február 28. péntek, 19.40
Frissítés 19:25-kor:

19:13-kor továbbindult Nyírbogátról a 6333-as személyvonat, 95 perces késéssel tart Debrecen felé.
A Debrecenbe késve érkező 6333-as személyvonat Budapestre utazó utasait Debrecenben a Záhonyból a fővárosba tartó S51-es személyvonat megvárja. (6223-as vonat, ez indulna menetrend szerint 19:39-kor a Nyugati pályaudvarra)

Nyírgelsétől a Kraszna IC fél órás késéssel halad Mátészalka felé, minden állomáson és megállóhelyen megáll.

Előzmény:

A Debrecen-Mátészalka vonalon hosszabb menetidőre kell számítani péntek este, mert Nyírbogát megállóhelyen meghibásodott a Fehérgyarmatról Debrecenbe tartó személyvonat (6333-as vonat) mozdonya, ezért jelenleg Nyírbátor és Nyírgelse között szünetel a forgalom.
A Debrecenből Mátészalkára tartó személyvonat (6336-os vonat) mozdonya fogja Nyírgelsére behúzni a meghibásodott szerelvényt, emiatt a Mátészalkára közlekedő személyvonat Nyírgelsétől nem közlekedik tovább. Az utasok Nyírgelsétől Mátészalkáig a Kraszna IC-vel (IC 638) utazhatnak tovább, ami Nyírgelsétől minden állomáson és megállóhelyen megáll.

A műszaki hiba okozta hosszabb eljutási idő miatt az utasok türelmét kéri a vasúttársaság.

MÁVINFORM
www.mavcsoport.hu/mavinform/debrecen-mateszalka-vonalon-hosszabb-menetido

(Menetidő 93 perc + ÁFA...)
Mint ahogyan arról már hírt adtunk a közelmúltban, javában folyik az M49-es gyorsforgalmi út, azaz a M3-as autópálya-Mátészalka-Országhatár közötti kapcsolat fejlesztésének az előkészítése. A gyorsforgalmi út előkészítése két szakaszban folyik. Az első, az M3-as autópálya és Ököritófülpös közötti …..
Hova megy ez a vonat? Eger elesett 2019.01.24 09:56:21
Ha Eger elesik, utána nem állhat meg se Miskolc, se Kassa. Az apró várakat lerázza a török, mint a diót. - olvashattuk annak idején Gárdonyi híres regényében, az Egri csillagokban. Akkor sikerült megvédeni a töröktől, most a vasút éppen elveszíteni akarja, egy tíz hónapos vágányzár keretében...
Ahogyan azt tegnap este ígértük,  ma a Mátészalka-Debrecen vasútvonal menetrend tervezetét publikáljuk.Túl sok kommentárt nem kell hozá fűznünk, a menetrendet a járatok számának tekintetében az állandóság jellemzi. A menetidő viszont ahogyan azt már megszokhattuk ismét nő, hiszen míg eddig hét…..
sajtomagnes 2018.11.14 20:25:06
Valamikor lesz pénz a vasútvonalra, ahol a csiga is lefutja a vonatot
index.hu/belfold/2018/11/14/mateszalka_debrecen_vasut/

"...Későbbi időpontban...": Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújítás
"A kihirdetést követő napon hatályba lép": 2018. évi LXIII. törvény a lakástakarékpénztárakról szóló 1996. évi CXIII. törvény módosításáról
2018. évi LX. törvény a Magyarország Kormánya és a Macedón Köztársaság Kormánya között a rendőri együttműködésről szóló megállapodás kihirdetéséről
2018. évi XXVI. törvény az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvénynek a magasházak építésének szabályozásával kapcsolatos módosításáról
Már több éve annak, hogy Jármi,Őr és Vaja lakóinak nincs busz csatlakozása az este  19:38 perckor Budapestről érkező Kraszna Intercityhez. Eddig, mindenki megoldotta a hazajutást, taxiztunk kemény forintokért, szívességet kértünk barátoktól, rokonoktól, vagy ha nem ért rá éppen senki stoppoltunk,…..
Elegünk van a lassú vonatközlekedésből Mátészalka környékén, ezért a mai naptól a MátészalkaLeaks oldalán is kereshetsz útitársat és így csökkentheted az utazási idődet. Használjunk minél több telekocsit Mátészalka és környékén a Debrecen és Budapest felé utazásaink alkalmával, így is tiltakozhatunk…..
A magyar közösségi közlekedés jelenlegi jegy- és bérletrendszerére nehéz kellően negatív kifejezéseket találni. Az csak az egyik dolog, hogy az értékesítés technológiája is csigalassan fejlődik (ld. budapesti e-jegyrendszer), ennél sokkal nagyobb baj, hogy az egész tarifarendszer logikája is elavult…..
sajtomagnes 2017.04.26 21:05:35
@nyelv-ész: Nemrég egy beszélgetésen vettem részt, ahol a vasúti szolgáltató képviselője arra a felvetésre, miért nem lehet a Gyöngyös-Vámosgyörk és Vámosgyörk-Füzesabony vonatokat összevonni, 2 választ adott: 1. nincs ilyen irányú utazási igény, de ha van is, remek az átszállás, 2. csak nem gondolom, hogy ezért dupla menetvonalat rendelnek meg.
Hmm.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Közép-Európa egyik legjobb és legforgalmasabb repülőtere. Számos díjat is nyert, az elmúlt években és a kínálata egyre csak bővül, ahogyan az utasszám is egyre magasabbra kúszik, ami egyre jobban indokolja a közvetlen kötöttpályás közlekedést a belvárossal. A…..
Aki szeretné megtudni azt, hogy milyen idők jártak az emberekre 1943-ban, ezen a linken kaphat információkat. Mindezek ismeretében meghökkentő az, hogy 74 évvel ezelőtt gyorsabban ért Mátészalkáról-Nyíregyházára a személyvonat, mint napjainkban...
sajtomagnes 2017.01.25 21:09:20
iho.hu/hir/lassabban-megyunk-mint-hetvennegy-eve-170125
A blog híre Budapestig elért...
Azt írja:
"Stabilan hatvanas tempóval, horribile dictu nyolcvannal járható, negyvennyolc kilogramm per folyóméteres sínekből készült pályával, és kínálati, ütemesen legalább kétóránként, csúcsidőben óránként közlekedő vonatokkal már versenytársa lehetne a vasút az ÉMKK által nyújtott buszos szolgáltatásnak. Ráadásul mindez a jelenleg rendelkezésre álló járműállománnyal is kivitelezhető lenne, hiszen a 117-es és 127-es sorozatú, ex-Bzmot motorkocsik képesek erre a tempóra. Csakhogy ehhez is milliárdok kellenek:..."
Egy 1982-es menetrendben a legrövidebb menetidő Mátészalka és Nyíregyháza között 1 óra 11 perc volt. Hihetetlen, ugye?
Előzmény: http://nevtelenutazo.blog.hu/2016/12/18/2016_07_18_odusszeia_a_13-as_menten..
sajtomagnes 2017.01.24 19:31:59
Bolyongásokhoz ajánlott térkép:
www.mepar.hu/mepar/
(váltás topográfiai térképre)
4, 6, piros 7, 12, 17, 18, 21, 86. Hosszú éveken át ugyanarra járó alap budapesti busz- és villamosvonalak számai ezek, melyekkel sok ember egy fél életen át közlekedett, és rengeteg emléke kapcsolódik hozzájuk. Ha hagyjuk őket megmaradni. A BKV, majd BKK ugyanis az elmúlt évek folyamán sorra…..
sajtomagnes 2016.11.27 19:26:29
Ennyi hülye vén kurvát! - mondta Szalay Ferenc, Szolnok fideszes polgármestere az új parkoló ellen tiltakozó idős lakókról, csak azt nem tudta, hogy ezt mindenki hallja, mert bekapcsolva maradt a mikrofonja. Ezt megírta az Index is, meg jó néhány másik újság is, aztán páran még azt is, hogy az MSZP…..
A jövő vasútjával gyorsabb lesz célba érni, mint repülve Szinopszis: A japán Csuó Sinkanszen első, 42 km-es tesztszakaszán 603 km/h sebességet értek el egy mágneses lebegtetésű vonattal. Ez "nagyobb változást jelent a vasúttörténetben, mint annak idején a villanymozdony a gőzmozdonyhoz…..
Vasútüzemi gyorstalpaló túl magasra jutott vezetőknek Megkérdeztünk egy középiskolást, mit szól a MÁV-Start vezérigazgatójának ahhoz a kinyilatkoztatásához, melyben 10%-os teljesítménycsökkentés mellett érvelt az általa irányított vállalatnál. A válasza ennyi volt:…..
sajtomagnes 2015.11.16 19:37:18
Sajnos én nem vagyok rendszeres vonaton utazó: 220 kilométeres alkalmi utazásaimon az oda-vissza 11 óra időtartamú utazás helyett az 5 óra hosszú autóutat választom. Szerencsés vagyok, megtehetem.
Talán egy hasonló témájú magánhonlap stílusában írnék egy pár gondolatot az új menetrendről:
1-es és 8-as vonal: "Üdvözöljük IC járataink fedélzetén tatai és komáromi utasainkat!"
Üdvözöljük azokat az utasainkat, akik 3 óra 46 perc alatt szállítják el kerékpárjaikat Budapestről Sopronba. Szintén üdvözöljük azokat, akik IC pótjegy hiányában vagy ennyi idő alatt jutnak el ide vagy örömmel fizetik meg munkatársunknak a pótdíjat csomagjaikon kuporogva.
4-es, 5-ös, 45-ös vonal: "Lehetőség van vonatainkat választani a közösségi közlekedésben az autóbuszok helyett!"
Lehetőség van az 1:45, 1:25 és 0:55 perc menetidejű járatok összefűzésével kb. 4:10 perces menetidejű vonal kialakítására. Ennyit Budapesttől Gyékényesig is el lehet tölteni mozdonyon. 5-23 óra között 1 db Bz motorkocsival 174 km közszolgáltatását. Van ennél gazdaságosabb, Vezérigazgató Úr?
20-as, 25-ös, 150-es vonal:
"Nemzetközi járatainkon eljuthat Ösküből Koperbe vagy akár Bösztörből Barba is!"
És tessék mondani, mibe kerül? Olvastam arról, szegényebb országokban a közszolgáltatás keretében próbálja a vasúttársaság a nemzetközi közlekedést belföldiként eladni. A jóízlésnek viszont nincs határa, bár a 30-as években volt Budapest-Bécs személyvonat, talán nem a 30-as évekhez kellene visszanyúlni a menetrend szerkesztésekor / közszolgáltatás megrendelésekor. Attól tartok, hogy míg a kínai tornacipők 200 km/h sebességgel száguldanak majd a görög kikötőkből Budapestre, akkor is megáll a belgrádi személyszállító vonat Pirtói szőlőknél. (A feltett költői kérdés díjszabási megoldása: Bácsikám, Öskütől Hodosig magának csak gyorsvonati pótjegyet kell venni, a többit az állam állja!")
30-as vonal: "Önnek csak ki kell állnia Kelenföldön a peronra, azonnal kiszolgáljuk!"
Éljen! A kapacitásokat egyenletesebben is eloszthatnák az elővárosi forgalomban.
80-as vonal: "A búcsú most hosszabb lehet: 8 óra után 12 órakor indul közvetlen vonat Budapestről Mezőkövesdre."
Még csoda, hogy Mezőkövesden nem áll meg az IC... Itt komoly spórolási lehetőség lenne, ha a közvetlen kocsikat ismét felfedeznék: Budapest-Eger és Sátoraljaújhely gyorsvonatok kétóránként (Füzesabonyban szigorúan 10 km/h-s kitérőbe járatva), Budapest-Miskolc-Nyíregyháza IC-k hibrid IC-ként szintén 2 óránként (legfeljebb megállhatna már Hatvanban és Mezőkövesden is) Az 1:57 és 2:17 perces menetidőre Miskolcig már szemrebbenés nélkül lehet 10-15 percet tenni.
100-as vonal: "Kisújszállás, Karcag! Irány Nyugat és Kelet-Európa!"
Ismét a közszolgáltatás és a nemzetközi vonatok dilemmája: évente 387 630 vonatkilométert lehetne spórolni, ha hagynánk a Budapest-Záhony vonatok menetrendszerűségét kockáztatni az erdélyi közvetlen kocsikkal. És miért is a Keleti pályaudvar? A Kolozsvár-München utasok tömegeinek?
Lehet, hogy fájó kimondani, nincs kocsiiiiiii, de úgy tűnik mozdony van elég: 120 perces alapütemmel és stokkozásra képes állomások hálózatával utasbarátabb távolsági közlekedés lenne kialakítható: Boba, Csorna, Balatonszentgyörgy mellé nyugodtan felzárkózhatna Püspökladány, Füzesabony, Miskolc, Szerencs, Dombóvár, Békéscsaba (valaki elárulja, mi van Lökösházán, ami Gyulán nincs - a felsővezetéken kívül?)
És most következzenek a higgadtabb hozzászólások.
Hétfő posztunkra 2 reakció is érkezett. Na egyik sem a MÁV-tól, hanem két egymástól független Pétertől, akik szintén a Split-Budapest vonaton ültek illetve álltak augusztus 1-én. Duplán eladott jegyek, lezárt átjárók, használhatatlan wc, lemaradt utasok. Újabb pikáns…..
sajtomagnes 2014.08.14 15:42:51
@hiphiphurra: Sajnos sok biztonsági felszereléssel nem rendelkeznek a ZSSK kocsik: kalauzkulccsal nyitható fülkék, vékony lánccal belülről beakasztható. Ilyen esetekre B-forgatókönyvnek kellett volna készülni, hogy legalább a helyjeggyel rendelkező utasoknak egy üres(sé tett és a zargatott utasokat kárpótolt) fekvőfülkét felajánlani, amiben 8-an le tudtak volna ülni. A folyosón utazás viszont nem megoldás: este még 2 belföldi vonat indul Splitből, amivel délután 5-re Budapestre lehet érni Zágrábi átszállással (vagy reggelivel) Sajnos senki sem az indiai megoldásra vett menet és helyjegyet...
sajtomagnes 2014.08.15 09:51:31
@hiphiphurra:

www.mav-start.hu/res/ktgy_2014_teljes_honlapra_8szm.pdf

59. oldal - a Budapest-Split menettérti jegyek - szerintem - az átszállásos vonatokra is érvényesek, újabb jegyet nem kell váltani, útmegszakítás és útiránymódosítás megengedett, valamennyi vonaton érvényes.
Oroszország nagy kiterjedésű ország, mely egyszerre két kontinensen is fekszik. Európai része sűrűn lakott, emiatt a vasúthálózat is sűrű, míg az ázsiai részt hatalmas lakatlan területek foglalják el. A Moszkvától Vlagyivosztokig húzódó Transzszibéria-vasútvonal mint egy fonál fűzi fel Szibéria…..
sajtomagnes 2014.04.28 21:50:27
www.youtube.com/watch?v=wwYXjxXFha0 Az orosz TEP 80 sebességrekordja
Gyerekkorunkat tévés főcímzenék kísérték végig, és némelyikre talán nem csak azért emlékszünk, mert sokat hallottuk őket, hanem mert tényleg különlegesek voltak. Szerintem ilyen volt Dick Raaymakers (a.k.a. Kid Baltan) és Tom Dissevelt Song of the Second Moon című nótája: A fentebbi videó…..
sajtomagnes 2014.01.29 22:10:49
@szamarhegy: Ilkei Csaba vezette a Reflektort - úgy rémlik, a kisemberek gondjaival foglalkozott. Amire te gondolsz, az a Felkínálom!
sajtomagnes 2014.01.29 22:15:16
@sajtomagnes: Pomezanski György!
Egyre többet tudunk a vasúti menetrendekről: tudjuk, mitől lesz jó és hasznos, hogy távolságokat és kapcsolatokat, közlekedési időszakokat, valamint közvetlen kocsikat hogyan szokás ábrázolni bennük. Ma igazi tobzódás következik beszédes és ellenkező módon kifejezetten…..
sajtómágnes A 27. perc 2011.11.25 20:19:00
Gratulálok: Magyarország leminősítéséről és a gazdaságunk "pengeél-táncáról" a TV2 tények műsorában a 27. percben sikerült beszámolni. Ez úgy tűnik nem annyira fontos.....
A vasbányai önkormányzat intézményeiben a túlzott önfényezés és szerénység okozta balesetek kivédésére az összes beépített szerényt átvizsgálják: ennek köszönhetően csökken a szerénység kockázata.Álhír..