Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Tomcsie

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Talán olvasták Alfám történetét, a csodaszép, minden porcikájában csábító, V6-os 166-os sztoriját. Lehet, azt is, hogyan sikerült visszaszereznem vételárát a morálisan kissé ingoványos neppertől. Nem kezdenék hosszú fejtegetésbe arról, miként és hogyan jutottam el…..
Tomcsie 2011.04.03 22:19:22
850/s70 ugrik egy szép csőröst egy jó pár méter magas szikláról, kicsit nyekken, de egybemarad :)
www.youtube.com/watch?v=aN4o8TERuoY
Szerintem szép teljesítmény.
Amúgy én is imádom a 850kombi/v70 darabokat, előbb utóbb nekem is lesz, de max szívó, turbóstól félek...
- Te, figyelj, van egy kis gond a papírokkal. Szívemben nagyot moccant a rozsdás kés, a következő pillanatban pedig éktelen harag öntött el. Most ülök autóba, verem pépesre a szemétláda fejét, kicsinálom, ütöm, amíg meleg, megtaposom, a korláthoz csapkodom... Nyugalmat…..
Tomcsie 2011.03.14 09:06:47
Tomcsie 2011.03.14 23:56:16
@ommm: Mégmégmég. Postot videóval képekkel! :)
A kétszáz kilométeres vontatás utáni reggelen a szokásosnál nehezebben pörögtünk fel a kellő fordulatszámra, de hamar megvolt a terv. Mindannyian arra tippeltünk, hogy a kuplunggal lesz a baj, úgyhogy nekiláttam körbetelefonálni a barcelonai autóalkatrészboltokat. Egyből az…..
Tomcsie 2011.01.21 14:23:02
@filyok: Arra, hogy ne rángasson több megoldás is van, az a lényeg, hogy a kuplung tárcsa tapadó felülete, ne legyen teljesen sima, hanem kissé hullámos, így kis erő hatására kisebb felületen érintkezik a lendkerékkel, ergo kisebb lesz a súrlódási erő, nem visz át akkora nyomatékot a nyelestengelyre. Minél erősebben szorul rá a tárcsa a lendkerékre, annál jobban felfekszik, és annál nagyobb nyomatékot visz át. Tehát a csavaroknak a rángatáshoz semmi köze.
Én csak azt fejtettem ki, hogy a motor által leadott max nyomatékot biztosan elviseli az a három csavar, tehát ott nem fog tönkremenni. Aztán hogy a rugó hiánya miatt fellépő rezgések mit művelnek a hajtáslánc további elemeivel az már kérdéses, nem véletlenül voltak ott azok a rugók, Devil jól mondta :)
Tomcsie 2011.01.21 14:29:14
@filyok: A spanyol traktorra visszatérve lehet, hogy van más rugalmas elem, de gondolj bele, minél hátrébb vann, annál több alkatrésznek kell elviselnie azokat a bizonyos rezgéseket. Motornál meg rá lehet fogni a láncra, hogy rugalmas, bár ezt azért kétlem, de a hajtáslánc legvégén van, a kerék előtt, tehát nem sokat segít. Szerintem a traktor az csak simán egy enynire igénytelen szerkezet, amiben a maradék elem túl van méretezve, had rezegjen :D
Tomcsie 2011.01.21 14:31:57
@Devil2: Szerintem vibrálás formájában nem ezt érzed, hanem a motor tehetetlenségéből adódóan ugye rázkódik, és akármennyire próbálják a motorbakokat kigumizni, nem szüntet az meg minden vibrálást, és azért valamennyit át ad belőle a kasztninak is.