Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Hawaii-

0 bejegyzést írt és 29 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Kéne egy Tesla? 2015.05.15 18:19:48
Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A lényeg: kíváncsiak vagyunk a véleményedre. Anna most diplomázik, és olyan témát választott, amely a villanyautókkal kapcsolatos. Ehhez szüksége lenne hazai…..
Sokaknak a gyorsulás csak egy szám. Pláne azoknak, akik nem ültek még igazán erős, jól tapadó autóban. Nekik a 7 alatti 0-100 már gyenge, ha pedig a 20 másodperc alatti 200-at emlegetik, már csak legyintenek. Nos, ez valójában messze nem így van. Mert a mai, erős autók…..
Hawaii- 2014.08.06 21:20:27
@Pinter Csaba: Felmerül a kérdés, hogy a fotonemisszió gyorsulásnak számít-e? Ezzel szemben technikailag semmi akadálya, hogy embereket gyorsítgassunk mágneses meghajtással. Az más kérdés, hogy van-e értelme, hisz nagy valószínűséggel az emberi fizikum lenne a szűk keresztmetszet. Mindenesetre az bizonyos, hogy amennyire egy top fuel dragster, vagy rakéta meghajtású autó járműnek tekinthető (elvégre nem közlekedésre, hanem speciálisan rövid idejű gyorsításra épített célgépek), annyira egy mágneses meghajtású, áramvonalas (akár síneken guruló) kabin is.
Hawaii- 2014.08.06 21:46:39
@Pinter Csaba: Dehogynem, maglev vonatok. Igazából a hozzád intézet válaszaim lényege az lenne, hogy a helyedben óvatosan bánnék a kategorikus kijelentésekkel. :)

Találtam érdekes adatokat dragsterek-ről (Hogy mennyire naprakészek, nem tudom):
www.tractorbynet.com/forums/related-topics/246730-top-fuel-dragster-facts.html

Azt írják, 15-20 liter üzemanyagot égetnek el egy-egy ilyen gyorsulás alkalmával. (Csak az első néhány hozzászólást olvastam el, így a tévedés jogát fenntartom.)
Belsőség Porsche+szarvas+tempó 2014.07.28 15:21:26
A szarvast, vagy hozzá hasonló nagytestű állatot elütni nagyon veszélyes tud lenni, hiszen egy normál személyautó elejével éppen az állat lábait kapja csak el az ember, az állat súlyos teste (meg az ilyenkor halálos fegyverré váló agancsa) pont beesik a szélvédőn, és nagyon…..
Hawaii- 2014.07.28 23:35:28
A madarak is ezt csinálják (a városi galambot leszámítva, az már megtanulta, hogy nem kell félni). Amikor például kerékpárúton haladva megriadnak a kerékpárostól, elkezdenek repülni a haladási irányával párhuzamosan, s amikor úgy érzik, már túl közel van, akkor keresztbe átvágnak előtte, függetlenül attól melyik oldalon vannak. Túlságosan gyakori mintázat ahhoz, hogy szimpla butaságnak tulajdonítsuk. Szerintem arról lehet szó, hogy evolúciós távlatban eddig előnyösebbnek bizonyult, ha a közeledő ragadozó pályáját a vélt utolsó előtti pillanatban keresztezve próbáltak elinalni, mert ha sikerül, a ragadozó a tehetetlenségénél fogva nem tudja lekövetni a hirtelen irányváltozást, de legalábbis nem úgy, hogy megőrizze a lendületét. Ezzel szemben ha nem a ragadozó felé, hanem attól távolodó irányba kanyarodik, nagyobb a valószínűsége, hogy a ragadozó utoléri a prédaállatot, hisz pont az az alapprobléma, hogy közeledik, azaz eddig nem sikerült legyorsulni. Ha sikerült volna, akkor elég lenne egyenesen, de legalábbis hirtelen irányváltás nélkül eliszkolni. Gondolom ez amolyan ősi beidegződés, alacsony szintű agyi funkció félelem és menekülés 'üzemmódban'.
Hogy ez a stratégia az utakon az autókkal szemben nem válik be, az gondolom abból fakad, hogy az állatok nem tudtak adaptálódni a szokatlanul nagy tempóhoz, amit a motorizáció lehetővé tett és rosszul mérik fel a sebességet. Vagy ha jól is mérik fel, a fizikumuk nem teszi lehetővé a kellően gyors reakciót, de az ősi ösztön ettől függetlenül még hajtja őket. A végzetükbe.
TComment Ahol megnyílt a föld 2013.10.09 06:15:00
Ez már a második Tannistestem volt, és bár a 2012-es is felülmúlta minden várakozásomat, most, egy évvel később már köpni, nyelni se tudtam. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Hawaii- 2013.10.10 12:50:18
Néhány videó, akit érdekel:

Tesla Model S EU P85+ test drive Oslo (English sub) - Ebből kiderül többek közt, hogy a korai amerikai tesztpéldányhoz képest az európai változatnál javítottak a karosszériamerevségen és a hangszigetelésen.
youtu.be/VpYTGMQoaC4

Tesla Model S Cold Weather Range Test Norway ENGLISH SUB - Életszagú hatótáv teszt megpakolt csomagtartóval.
youtu.be/XZ5PqPeOPT0

BMW M5 versus Tesla S at Laguna Seca - Amiból kiderül, hogy az elvárásoknak megfelelően a BMW M5 azért jobb versenypályán, ám a Tesla S P85+-nek sem kell szégyenkeznie, derekasan helytállt.
youtu.be/LWsyNitKyC8
Mindannyian hagytunk már ezt-azt autó tetején vagy a motorháztetőn. Ebben a videóban is hasonlót látunk, igaz, itt egy kerámiabögre maradt a SUV lökhárítóján. A motoros észreveszi, leemeli és beadja az ablakon: mi ez, ha nem jófejség? Nekem sikerült már így elvesztenem…..
Egy sárga latex búslakodóba öltözött férfi kutat perverz homoerotikus lihegéssel egy másik, pajkos arcú férfit egy nagy épületben – meglepő, de ez nem Zs-kategóriás melegpornó bevezetője, hanem egy reklám, méghozzá a világ egyik vezető gumigyártójáé, a Bridgestone-é. A…..
Zsiga barátom nem nagyon régi porschés. Volt már pár érdekes autója, többek között egy Olaszországból behozott régi Citroen DS, de az én Cougarommal is hosszasan szemezett, vagy legalábbis követte a hirdetés árcsökkenését. Rengeteg kiváló autós története van, a legtöbbet…..
TComment Ha kocsival megy a bicikli 2012.05.10 06:10:00
Bringaszállítási kiskáté, főleg kezdőknek. Mennyivel szabad menni, mennyi bicajt bír el a kocsi és hasonló kérdések. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Hibát-hibára halmoztál Jánosom, pedig látod, én megértelek. Pontosan tudom, miért van szükséged S8-as Audira. De a polgár nem, ezek ilyenek, rá se ránts. Vélemények az azonos című írásunkról...
Olvasom az index.hu-n, hogy az Intel arra készül, hogy 50 dollárért a kedves vásárló bizonyos processzorokban az eleve beépített, az optimális üzemelést lassító vagy megakadályozó alrendszereket kikapcsolhassa. S az Intel ettől reméli a kissé stagnáló bevételeinek növekedő…..
Hawaii- 2010.11.11 02:02:23
Jajj már...

Ez nem úgy működik, hogy most gyártok egy adott architektúrájú processzorból 2GHz-es, meg 3GHz-es példányokat, attól függően, hogy melyikből mennyire van igény. Hanem hosszadalmas tesztelés és optimalizáció után kialakul egy a piacérettséget kielégítő kihozatal - selejt arány ha úgy tetszik - és teszteléssel derül ki, hogy melyik lesz jó (hogy a példánál maradjunk) 2GHz-esnek és 3GHz-esnek. Értelem szerűen utóbbiakért magasabb árat is el lehet kérni. Csakhogy az olcsóbb termékre mindig, mindenhol nagyobb a kereslet, s az bizony ritkán esik egybe a kihozatali aránnyal. Következésképp akár 3GHz-esként működni képes példányokat is eladnak 2GHz-esnek (AMD esetén nem csak az órajelet, de egyes változatoknál a magok számát is lehet növelni). Addig nem is volt baj, amíg a processzorban lakozó potenciált csak egy relatíve szűk, hozzáértő réteg volt képes kiaknázni (tuning), mert a bevétel szempontjából nem sok vizet zavartak. Ám manapság az alaplapok fejlődésével, a kényelmi szolgáltatások gyarapodása révén - néhány kattintással - már a tömegek is hozzáférnek a 'rejtett', kiaknázható erőforrásokhoz.
Ezidáig az egységsugarú user, ha kevésnek találta a teljesítményt, megvette az erősebb procit. A történet most csak annyiban változik, hogy ezentúl a hivatalos upgrade nem igényel feltétlenül fizikai cserét.
Nem azt mondom, hogy Nobel-békedíjas húzás az Inteltől, csak azt, hogy felesleges összeesküvés-elméleteket gyártani. Tipikusan a félig üres, félig tele pohár esete.
Ez most nem a vad, sportos vezetés próbálgatása volt. Napok óta esik a hó, a lacházi repteret nem is takarítják, így viszont különösen meglepő tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak az új Opel Astra kapcsán. Vélemények azonos című írásunkról...
Belsőség Új Totalcar születik 2009.07.25 17:44:00
Drága Olvasónk! Nagy nap a mai, mert hosszú veszekedések, tervezés, meetingek, zrikálás és kihullott hajszálak árán elmondhatjuk, itt az új Totalcar. A bal felső pixeltől a jobb alsóig mindent kicseréltünk, megújulásunk célja nem kizárólag a szebb külső - tehát nem egyszerű…..
Belsőség 2500 felesleges lóerő 2009.05.12 12:20:00
Ha nem ez az, akkor mi? Rejtélyes hírszerkesztőnk elefántcsont-tornyából egy morzsát hullajtott alá. Lám: The Land Shark: 2500 lóerő a hátsó tengelyen Valószínűleg az egyik leggyorsabb utcai sportkocsit sikerült elkészítenie az Intense Automotive Design nevű cégnek a Mosler…..
Belsőség Kia Soul – kéne 2009.03.11 16:00:00
Észrevettem, hogy a családi Forester műszakija lejár, ezért azonnali telefonálásba kezdtem, ki csinálja meg egy nap alatt az amúgy remek állapotú autó műszakiját és zöldkártyáját. Lett is hamar vállalkozó, semmi trükk, elviszi, kész lesz. Oké, de mivel megyek haza és másnap…..