Regisztráció Blogot indítok
Adatok
bogancs

185 bejegyzést írt és 4646 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Sorozatunk mai része azoknak szól, akik ma, azaz szombaton is bementek a munkahelyre internetezni. :) A kép alkotója Bán Béla, címe: Kónyi elvtárs a Ganz Villamossági sztahanovistája Nem gondolom, hogy sokat kellene a műről írni, Kónyi elvtárs ül az előtérben boldogan,…..
bogancs 2020.04.19 07:50:42
@kónyi.a:

Komolyan? Ez igen! Köszönjük az értékes hozzászólást.
Nívó Az önellátás csapdája 2011.06.05 22:32:00
Kinek ne jutna időnként eszébe, hogy milyen jó lenne önellátóvá válni. Elvonulni a világ zajától, és függetleníteni magunkat a külvilágtól, úgymint munka, iskola, főnök, stressz, nagyváros, zaj, por, rossz levegő, idegen emberek… stb. Élni boldogan egy kis faluban, egy jó…..
bogancs 2011.07.06 22:36:02
@fidellapát:

"No de a hülye, nos az elmegy és gazdálkodik...... akár. Az idő meg igazol."

Nem azzal van a gond, hogy gazdálkodik, hanem azzal, ha emellett mindenfajta munkamegosztást elutasít. Ahogy már kitárgyaltuk a fentebbi hozzászólásokban.
bogancs 2011.08.14 15:06:37
@Mr.sebi:

Ugyanez a probléma fennáll a teljes vidéki gazdálkodó rétegre.

Néhány napja Érpatakról volt egy index riport (tudod, ahol a polgármester az érpataki modell alapján vágott rendet a cigányok között).

Nos volt néhány megszólaló, akik elmondták, hogy oké, hogy rend lett, de munka továbbra sincs. Persze lehetne gazdálkodni, de nem éri meg. Példaként a disznótartást hozta fel: Mire felnevel egy disznót, 50ezer Ft értékű takarmányt fogyaszt fel. Élősertésként ugyanazt megkapja 40ezerért, és nincs vele egész éves munka...

Ja, hogy az legalább bió? Lehet. De a biócucc luxus-hóbort, az érpatakiaknak meg nincs rá pénzük. Meg másnak sem, hisz (majdnem)mindenki az olcsót választja, hisz senkinek sincs pénze.
bogancs 2015.05.21 21:13:48
@Hayna:

Igaz! A borsót több nekirugaszkodásra fejtik csak ki. Hogy fiatalember, vagy idős hölgy, az a téma szempontjából indifferens. Mint ahogy az is, hogy télen, vagy nyáron fogyasztják azt el, leves, avagy főzelék formájában. (Esetleg a brassóit fűszerezik vele, vagy éppenséggel rizibizit csinálnak belőle.

Apropó! Őseink a borsót takarmánynövényként kezelték, csak később fedezték fel emberi fogyasztásra. Hovatovább ma már a legelvetemültebbje ott tart, hogy nem csak a szemeket eszik meg, hanem a hüvelyt magát is, nem átallva cukorborsónak nevezni azt.

Én mondom - csatlakozva a rinyáló falusi fiatalok felvetéshez - érdekes kicsavarodott világban élünk, ahol az édes anyaszántóföldünkre épített Merci multigyárban jobban esik a munka egyeseknek a zajban, porban, piszokban, robotok között germán hajcsárok által űzetve, miközben az meg derogál, hogy szeretett vezérünk igazmagyar ismerősének mangalicatelepén a természet lágy ölén heverészni kelljen naphosszat kondást imitálva.

Mondanom sem kell, hogy ezért tart itt ez az ország!

(Egyébként köszönöm hozzászólásodat! :)
Kigondoltam Fényképészet 2014.06.12 08:00:00
Mindenekelőtt le kell szögeznem, nem úgy általában véve a fényképezés, pláne a technológia ellen kívánok most kirohanni. Hiszen lássuk be, vannak rettentő buta emberek, akik kapaszkodó nélkül képtelenek felidézni utazásaik emlékét – pedig ott voltak, láttak mindent a két…..
bogancs 2014.06.27 17:46:04
bogancs 2014.06.28 14:42:55
Ezidevág:

nivo.blog.hu/2014/06/19/blogajanlo_ritkan_lathato_tortenelem

Persze dragesz pitypang-makrói előbb-utóbb áldozatul esnek a dilitgombnak, no de mi a helyzet az időkapszulába rejtett photográphiákkal?
bogancs 2014.07.22 18:05:02
@A Mester és Margaritából a Mester:

Az időkapszula jó dolog! Korszakos jelentősége van. Talán csak a trisakkal említhető egy laponn.
Kigondoltam A rizs íze 2014.05.17 13:14:12
Szar!..
bogancs 2014.06.28 15:21:45
@ripők:

Most látom, hogy elírtam amit írni akartam, az az, hogy a királyok mind lúzer, belterjes, kihalásra hajlamos töpörtők kezükben egy kis sóval és konzervuborkával. Az ilyeneket én megeszem vacsorára.

Különben pedig egy jó kommenthoz idő kell. Azért gépeltem el az előbb is, mert siettetted a dolgot, ami az eredményességet korlátozza. Itt kell ismét visszautaljak a rada csúcsrajáratására.
bogancs 2014.06.28 15:29:12
bogancs 2014.06.28 22:16:43
Ezt az ábrát kell mindenkinek az arcába tolni, aki azzal jön, hogy a mostani gazdasági helyzet kizárólag az előző két ciklus miatt tart ott jelenleg, ahol. A kék vonal azon országok átlagát mutatja, amelyek a világválság idején velünk együtt IMF-hitelre szorultak (Izland,…..
bogancs 2014.03.04 19:37:40
@anonymand:

"http://www.mnb.hu/Statisztika/statisztikai-adatok-informaciok/adatok-idosorok/xi-puszamlak/mnbhu_hazt5"

A hivatalos adatok az MNB honlapjáról (adatközlés negyedévente van, minden negyedév végi állapotot adnak meg):

Államadósság 2010. márc. 31-én: 82,1%
Kormányváltás időpontja: 2010. máj. 29.
Államadósság 2010. jún. 30-án: 85,5%

"Hát, ha félreértettük, félreértettük."

Azért ez nem egészen így van. Az általad linkelt vg.hu-s írást is rosszul értelmezted, hiszen a hivatalos adatok az adatközlő honlapján mást mutatnak. A tőlem való idézetben pedig a költségvetési hiány fogalmát keverted össze az államadóssággal. Gondolkodni, értelmezni, mielőtt hozzászólni!
bogancs 2014.03.04 20:39:08
@anonymand:
"Ha k o r m á n y v á l t á s k o r ennyi lett volna a hiány, azt már ezerszer az elődök fejéhez vágta volna a jelenlegi hatalom. Nekem elhiheted, ismerem őket."

Csak példaképpen egy index cikkből:
"
„A felgyülemlett problémákat nem lehet egy kormányzati ciklus alatt megoldani” – mondta Varga Mihály, hozzátéve, hogy a kormány megtett mindent, amit három év alatt tenni lehetett.

Az eredmények között említette, hogy a GDP-arányos államadósság 85,3 százalékról a „80 százalék körüli szintre” csökkent, az államháztartási hiány pedig évek óta 3 százalék alatt van. Az Európai Bizottság megszüntette a túlzott mértékű hiány miatt indított eljárást, és az államadósság 2015-ig csökkenő pályán marad – mondta a miniszter. Versenyelőnyként értékelte a politikai stabilitást és a „kétharmados parlamenti többség biztosította cselekvőképességet” is."

index.hu/gazdasag/2013/11/26/varga_onkentes_az_allamositasunk/
bogancs 2014.06.28 22:10:46
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Meglátjuk!

@anonymand:

Mikor közlik az új adatokat?
Lám, találni még értékes blogokat manapság. A Ritkán látható történelem blog régi fényképeket mutat egy egy jellegzetes korból, helyszínről vagy eseményről. Olyanokat, mint például ez:   Budapest, Nagykörút a Blaha Lujza térnél, XIX. század vége. Hát igen! Azért…..
bogancs 2014.06.28 15:24:17
@ripők:

Azért az összes elvemet nem fogom feladni egy jó kis zabálásért kedvéért. Bár ti fogjátok a legjobban megbánni!
bogancs 2014.06.28 15:43:26
@ripők:

Az elvek azok elvek.

Különben Orbán Viktor nevét a szádra ne vedd! Ő egy király!

Mi viszont a józanság zászlaját büszkén lobogtatjuk itt.
bogancs 2014.06.28 15:50:04
@ccactus:

Neked sem szartam még a nózid alá!
Kigondoltam Okostelefonok 2011.06.23 10:37:00
Az okostelefon a buta ember legjobb barátja, és hű fegyverhordozója a semmittevésben, lébecolásban, lézengésben, naplopásban, széltolásban. Egy szó, mint száz, a XXI. század rágógumija, naptár funkcióval - aminek persze az iméntiek fényében tényleg semmi értelme... -…..
bogancs 2011.06.27 23:06:08
@"the dragon":

A hülye fogalmát szerintem most ne keverjük ide. Attól, hogy valaki valamihez hülye, még lehet okos.
Érdekes fejlemények (és akkor finoman fogalmaztam) zajlanak mostanság a gazdaságpolitikában. Egy éve még minden szakértő úgy vélekedett, hogy milyen jót tett a Fidesznek és Orbán Viktornak a Bajnai-kormány, hiszen meghozta azokat a fájdalmas és népszerűtlen intézkedéseket,…..
bogancs 2013.07.29 23:35:37
@anonymand:

"nem kezdem újra (hogy milyen brutálisan mély bázishoz...)"

Igen, de éves szinten csupán arról beszélhetünk, hogy Magyarország jobban teljesít gdp változás szempontjából az uniós átlagnál, de ahogy írtad egyelőre csak a középmezőnyben foglalunk helyet.

Reméljük az első negyedévet hasonlóan jó negyedévek követik. Augusztus közepén jön ki a második negyedéves adat, amely alapján jó eséllyel már éves szinten is az uniós élmezőnyhöz tartozunk majd.

"elemi logika hiánya, zavaros mondatszerkesztés"

Nekem a józan paraszti logikám azt diktálja, hogy ha nő a gdp, akkor csökkenhet a szegénység és a munkanélküliség.

Persze látott már a világ karón varjút, avagy kivétel erősíti a szabályt.

"most már van sejtésed, vagy soroljam még?"

A kritika természetesen mindig hasznos, amennyiben építő.
bogancs 2013.07.30 22:08:57
@anonymand:

"ámítsd magad nyugodtan, nem zavar.
Azzal, hogy a számodra kedvezőbb metodikával számolt értékekre hivatkozol, a lényeg nem változik.
A KSH gyorsjelentései nem a bulvársajtó szenzációhajhász főcímeihez akarnak hasonlítani, nem a kormány ellen dolgoznak, egy megszokott metodika szerint hozzák le az adatokat (hogy mindenki értelmezhesse azokat):"

Az Eurostat is hasonlóképpen tesz, amikor az összehasonlíthatóság érdekében azonos platformra helyezi az egyes országok adatait.

Ezentúl szeretném figyelmedbe ajánlani az alábbi párbeszédet:

"ccactus · nivo.blog.hu/ 2013.07.20. 21:40:30
@anonymand:

"Másképpen fogalmazva teszem fel a kérdést:
Ha a nyers éves összehasonlítás kedvezőbb, mint a szezonálisan kiigazított, akkor neked az a hivatkozási alap.
Ha a szezonális negyedévi kedvezőbb, akkor csak azt veszed figyelembe.
Kérdés: ezt így helyesnek tartod?"

Furcsa, mert én ugyanezt tapasztalom a részedről, csak fordítva. Miközben én úgy érzem, hogy a magam részéről minden időszak adatát a helyén kezelek.

Néhányszor már javasoltam, hogy alkalmazzuk a leginkább összehasonlítható kiigazított éves adatokat, régiós és EU-s összehasonlításra, valamint hosszabb távú tendenciák megállapítására egyaránt.

De hogy elejét vegyük a jövőben a hasonló parttalan csipkelődést javaslom, hogy alkalmazzuk ezt a jövőben kizárólagosan. Bár az egyéb időintervallumokra szóló adatoknak is van jelentésértéke, de mivel látványosan elbeszélünk egymás mellett, többre megyünk, ha ezeket mégis mellőzzük. Ne ragadjunk le a vitákban azon, hogy mondjuk az éves adat jó, a havi meg rossz, akkor ki-ki a számára kedves adatot idézze.

Megkísérlem újra a kérdést: Elfogadható ez így számodra?"

"anonymand 2013.07.21. 00:21:10
@ccactus:

Tisztelt ccactus!

El.

Tisztelettel:
anonymand"
bogancs 2013.07.30 22:12:45
@anonymand:

Előző kommentben citált párbeszéd alapján engedd meg, hogy megkövesselek és visszakozzak egy korábbi kommentemből: @bogancs: bogancs · nivo.blog.hu 2013.07.28. 13:10:36

Ez a rész visszaszívva: "Győzelmi harsonáról maximum a 2013 első negyedéves adatok alapján beszélhetünk, hiszen ebben az időszakban volt uniós dobogós helyezésű a gdp növekedésünk."

Marad ez a rész: "Éves szinten csupán arról beszélhetünk, hogy Magyarország jobban teljesít gdp változás szempontjából az uniós átlagnál, de ahogy írtad egyelőre csak a középmezőnyben foglalunk helyet.

Reméljük az első negyedévet hasonlóan jó negyedévek követik. Augusztus közepén jön ki a második negyedéves adat, amely alapján jó eséllyel már éves szinten is az uniós élmezőnyhöz tartozunk majd. De ne kiabáljuk el"
Hiba volt az országot bóvli kategóriába sorolni, teljesen egyértelmű, hogy sohasem voltunk azok. Az utóbbi egy hét nagy ralit hozott a magyar eszközök számára. Erősödött a forint, zuhantak az államkötvény hozamok. A magyar államkötvények hozamai forintban 7-7,5% körül,…..
bogancs 2012.07.24 09:56:44
@Slanger:

Akár én is írhattam volna, de én már nyugdíjaztam magam innen.

Ellenben a hivatalosat én írtam:

index.hu/gazdasag/magyar/2010/10/17/erik_magyarorszag_felminositese/
A minap Brendel Mátyás, a Piroslapok blog szerzője írt egy nagyon tanulságos és érdekes cikket. Van ugyan néhány megállapítás az írásában amivel tudnék vitatkozni, de ezek viszonylagos apróságok, nem befolyásolják a cikk alapvető üzenetét. Azt, hogy az ellenzéki tüntetések…..
bogancs 2012.03.19 21:54:18
@TrueY:

Akár így is lehet mondani. Csak tudnám, hogy mi bajuk van a nemzetközi testvíreikkel. :))
bogancs 2012.03.20 19:06:27
@TrueY:

"Jelenleg ők a legbaloldalabbi párt a parlamentben!"

És mi a helyzet nemzetközi baloldal fideszre támadásával?
bogancs 2012.06.23 18:26:44
@Lóhering a fattyúlovag:

Örülök! A meghívót újra elküldtem!

Mint jeleztem feljebb, témabeli megkötés nincs. Írjon arról, ami a legjobban nyomja a szívét, vagy akár a nyugdíjasok nehéz helyzetéről.

Ha nem szeretne mindenáron panaszkodni, akkor esetleg valamilyen pozitív, építő jellegű írást is szívesen veszünk.
Csak kicsit módosítani kell rajta. Egészen pontosan kétkulcsossá kell tenni! Kell egy értékhatár, amely alatt nulla, vagy nagyon alacsony legyen a kulcs, afelett meg mehet az 1%. Ez az értékhatár lehetne mondjuk 200ezer forint. Ha valaki egy tranzakcióban ennél több pénzt utal, vagy…..
bogancs 2012.04.17 21:31:37
@igazi hős:

"HA jól gondolom a 9,81% a végtörlesztés előtt volt. "

Így van!
bogancs 2012.04.17 21:32:53
@igazi hős:

"Ha váltás nélkül csökkenne a költséged azonos feltételekkel, az meggyőző lenne."

Lényeg, hogy csökkent, nem igaz? Ugyanígy más is csökkentheti, ha veszi a fáradtságot és utánanéz.
bogancs 2012.04.17 22:53:03
@igazi hős:

"Vonjuk le a logikus következtetést: az a hülye, aki sokkal előtted már váltott, mert ő már nem tudja csökkenteni a költségeit?"

Én nem nevezném hülyének. Ha a bankadó miatt változnak a bankok díjszabásai, érdemes újból körülnézni.

"Ezt úgy mondják a filmben, hogy "Egyezzünk ki döntetlenben!", jól értem?"

Nem jól érted!
Kigondoltam Húsvét 2012.04.08 07:07:00
A húsvét a keresztény világ egyik legnagyobb ünnepe, rögtön a Szentkarácsony és Március 15. után. Különös karrier ez, ha belegondolunk abba, hogy az ünnep a kereszténységhez csöppet sem kötődő Húsvét-szigetről származik. Polinézia egyik elszigetelt szigete a…..
bogancs 2012.04.10 20:25:22
@Rosszindulatú Vászka:

Hát vanakire rosszhatással van. Nekem spec részegen jutnak eszembe a legjobb világrengető gondolataim. Kár, hogy aztán másnapra csak a töredékére emlékszem. Na ez a Nívó blog.
bogancs 2012.04.10 20:33:44
@Rosszindulatú Vászka:

Szalonsör alá nem adom.
bogancs 2012.04.10 21:04:37
@kiraaaaa:

A butikosokkal az a baj, hogy ott lesnek, és a szarra is rámondják, hogy jól áll.

Namost Levéltáros ritkán gyengül el ennyire.
Egészen felháborító az a szakmaiatlanság, amellyel a magyar média kezeli az egyik legfontosabb gazdasági kérdést, tudniillik, hogy mekkora volt az államháztartás hiánya 2011-ben. Az egy dolog, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium történelmi sikerként állítja be a 4,3%-os GDP…..
bogancs 2012.04.07 09:51:47
@homér:

"felhívnám a szerző figyelmét, hogy a nemzeti múzeum építése is egyszeri kiadás volt. meg M6-os autópályából se kell még kettőt építeni. szóval nosza, azokat is lehet kiszedni a korábbi évek költségvetéséből."

Így van! Ha az adott év strukturális hiányára vagyunk kíváncsiak, akkor ki kell szedni. Mint ahogy az egyszeri bevételeket is, merthát az elmúltnyolcévben privatizáltak is rendesen (pl. Ferihegy 500 milliárdért).

De a lényeg, hogy a strukturális hiány mértékének kellene/kellett volna meghatároznia mindig is, hogy mennyi jut egyszeri, fejlesztő kiadásokra anélkül, hogy az eladósodás útjára lépnénk.
Manapság divatba jött, hogy cikkeket vagy blogbejegyzéseket Facebookon keresztül is lehet kommentelni, és ez bizony időnként furcsa helyzeteket szül.Nemrég egyik "nagy blogunk" posztja alatti Facebook kommentek között találtam egy olyan kommentet, melyben a hozzászóló…..
bogancs 2011.12.27 19:28:41
@hackbard.celine:

"Számlanyitási díj?"

Ebbe beleértettem a kiutazás, meg a hazautazás nem csekély költségét is.

2-3%-os eurókamatok mellett elég sokáig kellene várnod, hogy az út költsége 1 millió Ft-nyi tőkéből visszajöjjön. Mégha csak Ausztriáig mész, akkor is. (Sopronból persze egyszerűbb, nade Nyíregyházáról, vagy akár Budapestről..)
bogancs 2011.12.28 21:54:48
@Mák Virág:

"Igen? Az semmi. Majd ha be lehet állítani a megjelenést két héttel vissza. :D"

Légy erős, olyat is lehet. Csupán annyi, hogy ha a jelen dátumnál későbbre dátumozol valamit, akkor azt a nagyközönség még nem láthatja.

Próbáld csak ki! Nem olyan ördöngősség blogot indítani.
bogancs 2012.03.29 19:15:51
@Rexike007:

Nocsak! Neked is megszűnt? Valaki más is linkelte már ugyanezt. :(
Nívó Nívó makrogazdasági index 2012.02.18 01:25:00
Az elmúlt hetekben többször előfordult itt a blogon, hogy a gazdaság helyzetéről szóló vitákban a felek kiragadott infókkal, linkekkel győzködték egymást. Így természetesen a vita parttalanná válik, hiszen minden időpillanatban lehet találni jó és rossz adatokat,…..
bogancs 2012.02.22 20:00:56
@Lezland:

"Ha lesz index, már előre röhögök a kommenteken: "a matócsy az kurvajól nyomja, felment kétszáh fölé a nívó, geci."

vagy "Lázár hogyelkúrta a lézerblokkolójával, látod hogy bezuhant a nívó a béka segge alá!!" "

Ha proaktív akarsz lenni, javaslom inkább pozitív dolgokban légy az!
bogancs 2012.02.25 21:50:52
@Kuviklacz:

De a helyzetéről sokat elmond. A lakosság és az önkormányzatok is úsznak a CHF adósságban.

Ergo ha a CHF gyengül, az az egész ország helyzetén javít a csökkenő törlesztők miatt.

Vagy például ha az EUR/CHF kereszt 10%-ot gyenlülne, mondjuk 1,2-ről 1,3-ra, akkor hirtelen nagyon sokak adóssági is 10%-ot csökkenne.

Az EUR/CHF mutató tehát szerintem fontos. (Ugyanakkor csak nagyon kis súllyal vettem be az indexbe.)
bogancs 2012.03.29 19:15:01
@Lord_Valdez:

Meglesz!

A héten számolom az indexet az első két hónapról, utána kiteszem majd a linket a jobb hasábba.
Erdős Tibor akadémikus egy igen érdekes tanulmányt tett közzé a legfrissebb Közgazdasági Szemlében. A közel 30 oldalas írást nehéz összefoglalni néhány mondatban, de valami olyasmi a mondanivalója, hogy az egykulcsos jövedelemadótól nem igazán várható Magyarországon a…..
bogancs 2012.03.10 19:45:33
@vadász2:

"500 milliárdot visszaosztani a gazdagoknak volt pénz a kasszában"

visszaosztani??
bogancs 2012.03.10 19:46:51
@rámenős:

"Hanem miben?"

Na miben! Tudod te azt. Ne add az ostobát!
bogancs 2012.03.25 21:07:34
@Hiteles007:

Nem blöffölsz, barátom?
A szerző (Droli) azt az elmebeteg ötletet találta ki, hogy emigrál - Magyarországra. Az erről szóló élményeit, tapasztalatait egy posztsorozatban írja meg, mindenki nagy örömére. (Ezt azzal egészíteném ki, hogy úgy másfél hete már múltidőben értendő az emigrál ige…..
bogancs 2012.03.25 21:06:32
@Zabalint:

Jól értem, hogy tulajdonképpen egyetértesz a kormány vonatkozó intézkedéseivel, csupán elvi problémáid vannak?
Kovács Zoltán kommunikációért felelős államtitkárnak igaza van: "Az ellenzék és holdudvara "gyűlölködő csetepatét kíván csinálni" a március 15-i nemzeti ünnepből...olyan messziről jött embereket utaztat be szervezetten, akik talán életükben először jönnek…..
bogancs 2012.03.15 09:52:01
@Könnyen elkaptuk, uram!:

De akkor mégiscsak heppiend van nem?

Sokaknak az eredeti is jó volt, most meg már mindenkinek jó. Ez a lényeg szerintem.

Remélem a többi vitás ügyben is eljutunk idáig.
bogancs 2012.03.20 19:04:07
bogancs 2012.03.21 10:00:03
@Bloodscalp:

Egy dolog, hogy mi áll a a médiatörvény szövegében, és másik dolog, hogy miket adnak le a híradók, vagy az újságok, vagy bármi más.

Kiemelted az MTV-t, de ugyanígy nézhetnénk a HírTv-t, vagy az ATV-t, vagy a Népszavát, vagy a Magyar Nemzetet.

Nem látom azt hogy elfogulatlanság, vagy bármilyen más szempontból egyik a másik előtt lenne nívóban.

Nem látom, hogy változott volna bármi is a valóságshowkban, mónikashowkban.

És ezek a dolgok nem most kezdődtek, hanem sokkal régebben. Legfeljebb időnként egyik-másik médium tulajdonost és így politikai irányvonalat vált.

Ebből én arra következtetek, hogy ezek a dolgok nem a mindenkori médiatörvénytől függnek.
(Ad notam: Hiperkarma: Zöldpardon)Drága Kisasszony, Édesem, Egyetlenem, Drága Pubi! Amiatt fordulok levelemmel Hozzád, mert a legmélyebb sajnálatomra a március tizenötödikére megbeszélt titkos találkánkat lemondani vagyok kénytelen. Indokaim számosak, valamint ellentmondást nem…..
bogancs 2012.03.18 18:45:32
@Humperdickk:

"Az ember ugyanis az interneten, meg úgy egyébként jártában-keltében nem tudja megúszni, hogy teljes egészében nagyon ostoba emberekbe ne ütközzön, és nem kizárt, hogy megfontolja, mi lenne, ha megkísérelné megosztani azzal az ostoba barommal, hogy mi szépet lehet tapasztalni az értelem tündöklő kertjében barangolva. Mert vele talán még lehet."

Ha jó látom, ezzel rám céloztál.

Bár egy ilyen beköszönő mellett a többség szerintem csak beintene neked, én azonban harcedzett bloggerként túl vagyok már azon, hogy megsértődjek egy ilyen jellegű beszóláson, úgyhogy amennyiben tényleg komolyan gondoltad a felhívást keringőre és nem csak a szád járt, én nagyon szívesen meghallgatnám a motivációdat, illetve megpróbálnám megmagyarázni a sajátomat.

Kezdhetnénk mondjuk azzal, hogy miért titulálsz ostoba baromnak? Egyszerűen azért, mert te másként vélekedsz mint én, vagy miért??
bogancs 2012.03.19 21:04:57
@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

Szeretne mindenki cipősdobozban élni, nem igaz? :)
Nos, lezajlottak a 2012. március 15-i ünnepségek, nagygyűlések és tüntetések. Elhangzottak a vezérszónokok beszédei. Beszédet mondott ma Orbán Viktor, és tulajdonképpen valamennyi ellenzéki csoportosulás, amely alternatívát kínálhat ma Magyarországnak. Persze gondolom…..
bogancs 2012.03.16 11:20:24
@Fedor:

Én is értetlenkedve nézem a számokat. Pedig egyértelmű, akik első körben Bajnaira szavaztak, azok legnagyobb része Bajnai hiányában Gyurcsányra tett.
bogancs 2012.03.17 19:48:31
@dr. pretender:

"kíváncsi lennék azért, bogáncs mit szól a dömping előtti eredményekhez..."

Meg fogom írni, számomra is érdekes volt az eredmény.

Kár, hogy elgányolták a végére.
Egy érdekes olvasói levelet olvastam az egyik újságban ma. Így szólt: Egy újabb törvénymódosító indítvány a devizahitelesek megsegítését nem az ingatlan 30 millió forintot meg nem haladó értékéhez, hanem az eredetileg felvett, 30 millió forintot meg nem haladó összeghez…..
bogancs 2012.03.14 21:24:25
@DIldiko:

Ugye-ugye! Lehet, hogy nem is az új munkahelyek létrehozásával van a probléma..
bogancs 2012.03.15 09:54:35
@DIldiko:

"A régi munkahelyek megszűnésének egyik oka a kiszámíthatatlan gazdaságpolitika, a cégekre kényszerített béremelés - először tavaly egy kisebb, majd most egy nagyobb!
Az indiai és kínai munkások bérével mi nem tudunk versenyre kelni"

Az előbb még azon sajnálkoztál, hogy mióta nem volt béremelés. Más bérét meg csökkentsék, mert itt vannak a kínaiak? Ilyet csak te mondhatsz ki önös érdekből.
bogancs 2012.03.15 17:51:46
@DIldiko:

"Nem vagyok én a nemzetgazdasági miniszter, nem nekem kell ezt tudni!"

Pedig nagyon jól beszélsz! :))
Orbán Viktor vérszemet kapott, vérszemet fog kapni, és egyre nagyobb őrültségeket fog elkövetni. És ha rápirítana az ellenzék egy háromszázezres tüntetéssel, akkor nem mondom, hogy lemondana, de azért biztosan megfékezné egy pár további nagy baromság elkövetésében. *** Pár…..
bogancs 2012.03.15 09:45:54
@istvankah:

"A választások óta,csak egy olyan tőrvényt mondj ami konszenzussal szűletett!"

Nem mintha a megelőző 20 évben olyan sok született volna. A 100 napos programot kivéve. :)
bogancs 2012.03.15 09:48:38
@Brendel Mátyás:

"majd, ha kialakul valami értelmesebb jobboldali párt, azzal lehet tárgyalni. a magyar demokráciába csak a Fidesz hullláján keresztül vezet visszaút."

Mondjuk ha erről az alapról indulunk, akkor nehéz leülni tárgyalni és megegyezni. Kb. az izraeli-palesztin konfliktus van ezen a szinten, de még ők is próbálkoznak tárgyalni. Túlvannak már azon, hogy csak a másik hulláján keresztül lehet tovahaladni. Mert azon nem lehet.

Elég elkeserítő a hozzáállásod.
bogancs 2012.03.15 12:03:22
@szárny:

Kommunikálni emberek tudnak egymással, nem pedig "oldalak". Mindkét oldalon vannak ugyanis mindenféle emberek. (A többi oldalról nem is beszélve.)
A méter, mint olyan 1983-ban elfogadott meghatározása a következő: az a távolság amit a fény vákuumban megtesz a másodperc 1/299 792 458-ad része alatt. A méter önmagában egy hagyományosan kényelmes mértékegység, mivel reális összefüggésben van a többi…..
Újabb szupersztárral bővült a blogger társadalom, most maga Fodor Gábor kezdte el csapatni véleményét, ami úgy kellett nekünk, mint egy falat kenyér. Bődöcs Tibor mondta a szinte már klasszikusnak mondható monológjában, hogy Torgyán doktor alakját időről-időre fel kell…..
bogancs 2012.03.14 18:55:53
@feketehun:

"Engem is eléggé felhúzott Fodor Gábor blogbejegyzése"

Nem kell olyan idegesnek lenni. Ér az annyit, hogy felhúzd magad rajta?

Just take it easy! Politikához csak így van értelme hozzáállni szerintem. Nagyon magasra kell tenni azt a lécet, amit már lever egy-egy írás. Különben csak egy felesleges acsarkodássá válik a kommentfolyam.
 De a speciális, magyar helyzetben Orbánt le kell váltani, a köztársaságot újra kell építeni. Ehhez pedig kell egy erős ember, aki vezetni tud, vagy egy erős koncepció, amely mögött összefognak a pártok. Nincs idő a civil dilettantizmusra, profi megoldásokra van…..
bogancs 2012.03.12 22:16:59
Gratulálok a szerzőnek! Remekül összeszedett és tanulságos írás.

Néhány ponton tudnék éppen vitatkozni, de alapvetően egyetértek a helyzetértékeléssel.

Talán egy dolgot emelnék ki, amivel gondok lehetnek szerintem:

"Ha az emberek megkapják a fizetésüket, majd aktivizálódnak. Ez sem jött be. Az emberek bizonyára elkeseredettek, de apatikusak."

Ebben a dologban én azért vizsgálódnék még, mert gyakorlatilag erre a megállapításra épül az egész elemzés, a következtetések és a jelenségek magyarázata is.

Ha ez a dolog mégsem lenne igaz, amire én jó esélyt látok, akkor borul az egész elmélet. Biztos, hogy ez igaz? Márminthogy az emberek apatikusak?

Illetve úgy is feltehetném a kérdést, hogy biztosan többségben vannak az apatikusak? Biztos, hogy idén csökkent a borítékban lévő pénzmennyiség?

Én is úgy érzem, hogy megvolt a mélypont a kormány népszerűségében, és lassan akár elindulhatunk felfelé: Áprilistól jön a rögzített árfolyamú végtörlesztés, ami akár 6-800 ezer devizahitelesnek segíthet havi több tízezer forinttal. Indul az új szocpol és kamattámogatásos forint lakáshitel. Jövő januártól újabb adócsökkentés havi 202ezer forint feletti jövedelmekre. Idén év elején megvolt a végtörlesztés 170ezer devizahitelen nyertek "tulajdonosaik". 2012-től mindkét szülő igénybe veheti a gyerekek után járó pótszabadságokat, tehát nő az apukák fizetett szabadnapjainak a száma. 2013-tól egy minimálbér emelés már valóban emelni fogja a nettó minimálbéreket is. Évről-évre több nő mehet nyugdíjba a 40 éves szolgálati idő elértével... stb.

Ezenkívül ha végre jönne már a világgazdasági fellendülés, talán mi is megindulnánk végre felfelé.

Ugyanakkor. Ahogy Brendel Mátyás is kifejtette, az interneten szerveződő "facebook" ellenzék szimpatizánsai valóban nem átlagemberek. Ők azok, akiknek fáj a magánnyugdíj elvétele (a túlnyomó többségnek ez nem fájt). Ők azok, akik egy részét érinthetett a visszamenőlegesnek szánt 2 millió feletti végkielégítésadó (a túlnyomó többség soha nem látott ennyi pénzt). De hozhatnánk akár a jegybankelnök 8 milliós fizetését (az átlagember Simort sem tudja sajnálni, hogy levitték havi 2 millára a fizetését). De a bírói nyugdíjazással, vagy a médiatörvénnyel sem lehet a kisembereket "felizgatni".

Egy szó mint száz, a tömegek felrázásához új hívószavak kellenének. Ide nem elegendő a ballib értelmiségi akadékoskodás, hanem biizony kemény populista és demagóg akciók kellenének.

Mint például az LMP népszavazós ötlete. Csak hát ugye az a baj, hogy az ilyen akciók meg pont az alap törzsközönséget, a facebookos törzsgárda elkötelezettségét rendítené meg.

...

Na, végül mégis bő lére engedtem, elnézést érte. Ettől függetlenül köszönöm az írást, mert tényleg tanulságos. Mondhatni megihletett, majd jelentkezem én is hamarosan egy hasonló témájú poszttal a Nívó blogon.
bogancs 2012.03.14 00:10:34
@bogancs:

No! Meg is van az írás, a poszttal egybevágó témában. Talán ez is tanulságos lehet valakinek:

nivo.blog.hu/2012/03/13/holnap_jo_lesz_kormanypartinak_lenni
bogancs 2012.03.14 17:50:57
@csabapayne:

"Manapság a legnagyobb fordulatszámon működő ellenzék a Jobbik. Akár tetszik akár nem. Előretörésük sikere pont az, hogy olyan hétköznapi témákat érintenek, mint az eladósodás, a korrupció és a közbiztonság...stb."

Egyetértek. Őszintén szólva több értelme is van a dolognak, mint a sajtószabadság, a jegybankfüggetlenség, a bírónyugdíjazás meg ilyenek feletti aggodalomnak.

Az a gond a baloldali ellenzékkel, hogy nincs alternatív megoldása az embereket érintő problémákra. Vagy ha van is üzenetük a témában, az mérhetetlenül populista és így hiteltelen. Lásd: LMP népszavazási akciója, vagy az MSZP javaslata, hogy az IMF hitelt vasútkorszerűsítésre kellene költeni..