Regisztráció Blogot indítok
Adatok
QWERT

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Érdekes kérdéssel keresett meg minket, egyik olvasónk. A felsőoktatásban uralkodó állapotok miatti tiltakozásként nem venné át a BA diplomáját. Kérdése arra vonatkozik, hogy mehet-e így tovább MA-ra, illetve van-e ennek bármilyen jogi következménye. Szia! A véleményedre…..
Ellenőrző A kettes is jó jegy! 2010.01.27 08:00:00
Helicobacter kommentjét találtuk érdemesnek arra, hogy az Elégséges orvosok posztra válaszként megjelentessük. Érdekes egy orvosis szemszögéből látni a dolgokat, azért annyit hozzátennék, hogy a Btk-n sem két nap egy vizsgafelkészülés, még puskával sem... Úgy érzem,…..
QWERT 2010.01.27 20:59:43
Balogh Ádám Software 2010.01.27. 09:47:22

Az informatikusok nem szeretnek programozni? Igen, valóban van, hogy az elején nyögvenyelősen megy, de azért egy idő után belejön az ember. Egyébként az informatikus és a programozó nem jelenti ugyanazt. Informatikusok között vannak pl. hálózatbiztonsági szakemberek is. Nyilván programozást ők is tanulnak. Sőt az informatikatanárok is, komolyabb szinten, mint ahogy azt egy kívülálló gondolná.
Az informatika nem csak a programozásról szól.
Én sokkal nagyobb problémának látom a logikus gondolkodás hiányát, valamint hogy a tanult dolgok nem egyesülnek az ember fejében, így egy hirtelen felmerülő komplex probléma megoldása nehézségekbe ütközik.
Netről leszedni a programot? Más szakos soha nem szedett le beadandót a netről? Már középiskolába is a műelemzések egy része az internetről származik, az olvasónaplókról nem is beszélve.
Másrészt interneten rengeteg jó dolog van, és miért baj az, hogy ha az ember azokból beépít a saját programjába? Vannak dolgok, amik nem pattannak ki az ember fejéből csak úgy, de ha látod, akkor megérted, át tudod alakítani, fel tudod használni. Ez is igényel némi szakértelmet, sőt ebből még az is látszik, hogy a hallgató talpraesett, problémamegoldó készsége jó.
Egyébként a beadott programokat meg kell védeni, szinte kivétel nélkül. A tanár nem szedi le a fejedet, ha mondod neki, hogy segítséget kértél, csak akkor, ha fogalmad sincs, hogy miről van szó.
A Pitagorasz-tétel pl. általános iskola 5.-6. osztályában tananyag. De mégsem a gyerektől várjuk el, hogy találja ki, jöjjön rá a képletre, hanem megtanítjuk neki, hogy hogyan is van, elmagyarázzuk az összefüggéseket, megmutatjuk hogyan alkalmazható. A gyerek érti, kap érte egy ötöst, mégse az ő érdeme a tétel "feltalálása". Ez így van rendjén. Miért kéne megírni egy olyan programrészt, amit már más megírt? Ha tudom, hogyan működik, testreszabom, és felhasználom a saját programomban. Ha meg komplett függvényt veszek át, akkor mi van? Hiszen ez a moduláris programozás lényege.
V.A. a pszichológia szak buktatóit mutatja be nekünk, elsősorban az intézmény elektronikus hátterének hiányosságaira helyezve a hangsúlyt. A tanárok értékelési szokásain lassan már meg sem lepődünk, talán az lenne szokatlan, ha olyan teszteket íratnak, aminek van megoldása,…..
QWERT 2010.01.08 18:07:09
Kedves Posztíró!

Először is, mivel egy slágerszakra jelentkeztél, ahol elég nagy versengés van a helyekért, és a kelleténél több embert vesznek fel, így ne csodálkozz, hogy ha ki is szórják azok nagy részét.
Én tanári szakon végeztem, így van némi közöm a pszichológiához - persze nem annyi, mint remélhetőleg neked lesz, ha remélhetőleg végzel majd az egyetemmel -, annyit megállapíthatok, hogy igen is vannak olyan területei, amelyeket teszttel fel lehet mérni.
Másrészt.. Mivel meg kell szórni az embereket, ezért első félévben / évben szoktak betenni sok-sok nehéz előadást, és következő évben, a már szelektálódott hallgatóknak tartanak szemináriumokat. MErt ugye az általában 20-25 fős max. Innentől kezdve ez egyszerű matek.
Másrészt.. Két hét alatt nincs kijavítva a vizsgadolgozat? Szerinted ünnepekkor és szilveszterkor a tanár dolgozatokat fog javítani? Megnyugtatlak, hogy nekem van olyan gyakjegyem, amit nem is tudok, hogy hanyas... (Most éppen mesterképzésre járok...) Jah, és az 5 vizsgámból kettő még meg sincs hirdetve. Igen, valamilyen szinten bosszantó. De elnézem, mert mást tenni nem nagyon tudok. Másrészt nekem is jól esik, ha esetleg csúszhatok pár napot az adott beadandóval.
Igazából a leveleden csak mosolyogni tudok, mivel a neheze még majd csak most jön. Még nem meséltél tájékozatlan tanulmányi előadóról, nem panaszkodtál, hogy folyton lefagy a neptun, hogy nincs hely bejelentkezni az adott kurzusra, vizsgára, hogy a tanár nem válaszol az emailre, hogy szombat estére tesznek be vizsgát, pedig nappalis vagy, hogy a diplomaosztón való részvételért 10 ezer forintot kell fizetni, hogy a diákigazolvány 7 hónap alatt érkezik meg, hogy nem kapsz tételsort vizsga előtt, hogy a neptunon keresztül átutald pénz eltűnik, és a gazdasági osztályon nem tudnak vele mit kezdeni... folytassam?

Nem azt mondom, hogy ez így jó, de ennek ellenére meg kell tanulni alkalmazkodni, ügyesnek és leleményesnek lenni, tanulni, tanulni, tanulni és akkor sok gond nem lehet. Pszichológus meg ne is legyen akárki, teljesen jogos, hogy magasra tették a lécet.
Ellenőrző Karácsonyi jutalom 2009.12.28 17:10:00
Az alapítványi iskolákban dolgozó tanár kollégáinknak néha tényleg a tűrhetetlent is el kell tűrniük, ha meg akarják tartani állásukat. Lara az idei karácsonyi vacsorán történt jutalomosztást meséli el nekünk, sajnos szűkszavúan. Továbbra is várjuk leveleiteket! Kedves…..
QWERT 2009.12.29 08:44:31
Néhány észrevétel a poszttal, ill. a kommentekkel kapcsolatban:
1. Alapítványi iskola tényleg gáz lehet, hiszen általában olyan gyerekek kerülnek oda, akik "hagyományos" iskolába nem tudnak beilleszkedni, problémásak, stb...
2. Egyik kommentelő említette, hogy édesanyja 30 év tanítás után 70-et kap készhez. Hát igen, de akkor írja oda, hogy heti 8-10 órában tanít kb. Kezdőként ofő pótlékkal kapok 105-110-et kézhez, plusz a túlóra.
3. Szünetek: Sok tanár szereti hangoztatni, hogy jajj nyáron is vannak ám értekezletek. És? Néha be kell menni. Általában a szünet elején és végén. Nem mindennap. Ez hülye nyafogás. Ráadásul nem váratlanul, így tud előre tervezni az ember.
4. Szoktak hivatkozni az adminisztrációs feladatokra is, hogy mennyire gáz. Hát elmondom, hogy nem kell nyafogni, hanem egy-egy lyukasórában elintézni, esetleg hetente egyszer 20 perccel tovább bentmaradni, vagy éppen annyival előtte bemenni.
5. Az órát meg kell tervezni, igen. De azért ne csináljunk már mártírt magunkból, pl. egy sima gyakorló órát, amikor pl. összeadást vagy egyenletmegoldást gyakoroltatunk, annnyira tervezgessem. Egyébként a tanár felkészülését könnyíti a tankönyv, munkafüzet, amit általában ő választ meg. Igen, készülni kell, de nem lehet elmondani, hogy minden órára egy órát pluszban rá kell szánni.
6. Igen, kereshetnénk jobban is. Igen, jól jönne a megbecsülés. Igen, jó lenne, ha a gyerekek (és szülők) tisztelnének. De azért a szünetek, illetve az, hogy 2-fél3-kor már végeztünk, sok mindenért kárpótol.