Regisztráció Blogot indítok
Adatok
szedan

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Pedig mi mennénk, erre példa az a néhány kép, amit ma a Delta irodája előtt lőttünk.      Egy kissé már közelebb a célhoz:      Végül  4 óra várakozás után egy repülőjeggyel gazdagodtunk. Vajon lesz repülő is?:)  ..
szedan 2010.04.20 13:30:59
@sunbird75: Central Park éjjel egykor zár.:( Még a nyakába kötött farokkal szaladgáló Richard Questet is bevitték onnan a járöröző rendőrök.
A fővárostól, Rigától 80 km-re terül el Amatciems, természeti rezervátumként és különleges lakóközösségként. A mára közel 20.000 főre duzzadt népesség összetétele nemzetközi, akik szeretik az egyszerű életet, közel a természethez. (képekre katt a nagyobb méretért) A…..
szedan 2010.02.28 01:22:25
@Henry The Navigator: ...Garázs?
Jobb helyeken abba be is állnak az autóval és nem lomtárnak használják.
Dobozoló blog Szelíd óriások 2009.06.17 22:40:00
A harmadik évezred első évtizede két hatalmas újdonsággal szolgált a lakásépítés világában: az egyik az újlakás-építésben gombamód elterjedt társasházak szép új világa mind városszéli lakópark, mind pedig a pesti belváros rekonstrukciós területein épült 5-6-7 szintes…..
szedan 2009.07.23 01:40:15
Sajnos nincs minden panellakás konyhájának ablaka, a "dán típusú" szalagházak, és háromtömbös házak lakásai pl 50-50 %-ban ablakos ill. sötét konyhásak. Ennek ellenére egyetértek azzal, hogy alaprajzilag jobbak, mint a ma épülő lakóparkok, személyes kedvencem a gardrób, amit manapság a háromszobás lakásból is kihagynak. Egyáltalán a ma Magyarországon épülő lakások jelentős része alkalmatlan a normális életre, a tárolóhely fogalma nem létezik, csak a (nyugodjék békében) szocpolra optimalizált (háló)szobaszám. Aztán, ha valaki nem selejtezi ki mindenét évente, veheti az otromba szekrényeket. Tudom nem egy kategória, de New York-ban és általában USA-ban szinte csak beépített szekrény létezik, még a stúdiólakásokból sem hagyják ki. Nálunk ez a műfaj a panellal együtt kihalt, ma legfeljebb feső kategóriás lakásban akad.
A Drywit sajnos ugyanúgy megmutatja, hogy még mindig mennyire nem-gazdag :( ország vagyunk, mint ahogy megmutatják a sokat csodált századfordulós eklektikus belvárosi házsorok is a maguk vakolatdíszeivel. A vakolat a legolcsóbb homlokzat, és mi használjuk is bőven. Megint csak New York-nál maradva: ott nem létezik vakolt ház. Minden épületnek van homlokzatburkolata - minimum (!) tégla - de tetőtől talpig, és az ottani századfordulós eklektikus házak (mert van bőven - jóval több, mint üvegpalota) díszei igazi kőből faragottak. Persze nem kell átrepülni az óceánon, NY-Európáig is elég elmenni. Tény viszont az is, hogy Manhattanban egy m2 új lakás 1,2 millió Forintnál kezdődik.
Tehát sajnos ez is csak és kizárólag azon az egy dolgon múlik, amit mindenki keres...
Ha valaki átsétál a VIII. kerületi Futó utca Üllői úthoz közel eső részén, már sejtheti, milyen nagy változás van készülőben. A Corvin mozi mögötti, lepukkant eklektikus épületek eltűntek, helyükön most betonkolosszusok állnak. A körút felé egy bevásárlóközpont…..
Tudta Ön, hogy a Nagy Lajos király útjának egyik végén volt a világ legnagyobb Gyurcsány-feje? Tudta Ön, hogy a másik végen az ország egyik legnagyobb forgalmú bevásárlóközpontja van? Tudta Ön, hogy éppen melyik az Ön sávja, amikor végigautózott rajta? Mi azonban nem ilyen…..
szedan 2009.01.14 21:55:12
@sa_ttila2: "többieknek: Vezér út ugyan ilyen félbehagyott, nem? csináljatok oda 4sávost..."


Igen. Zugló a félbehagyott négysávos utak kerülete: NLK, Vezér út, Mógyoródi út, Egressy út, Róna utca (ennek csak a déli végén hiányzik a fele), Örs vezér útja, Álmos vezér útja, Szentmihályi út (itt alig észrevehető, de a keleti oldalán a fasor és a járda elhelyezkedése elárulja). Mindenkinek ajánlom a google maps műholdképeit, bár remélem ez a jelenlévők többségének alapmű. Innen is látszik, hogy Zugló (legalábbis felülnézetből) a főváros talán legkorszerűbben megtervezett úthálózatú kerülete, főhálózatát a körülbelül 45 fokban elfordított 2x2 sávosra tervezett széles (és nem feltétlenül fő-) utak alkotják, melyek 500x500 és 700x700 méter közötti területű lakóövezeteket határolnak. Ez az amerikai kertvárostervezés alapja is, noha ott inkább 1 négyzetmérföldes raszter az alapja. Ha az összes arra tervezett utat kiépítenék teljes tervezett szélességében jobban eloszlana a forgalom és az összkép is rendezettebb lenne Zuglóban. Tévhit a széles út = autópálya, rengeteg nyugati példa említése helyett a helyszínen maradva: Róna utca (mert nem mindenhol parkoló a külső sávja) és Vezér út déli része. Ezeken sétálni, kerékpározni sem rossz szerintem. És a kerékpározásnál mardva: 2x2 sávos úton biztonságosabb, mint 2x1-en, mert ki tudnak kerülni. (Az más kérdés, hogy ki akarnak –e, vagy centizgetnek, de ez már egy másik blog lenne).
Egyébként NLK-n a villamos is jobban tudna haldni, ha ő lenne középen; én nehezen viselem idegekkel azt kínlódást, ami azon a vonalon a sok lámpa miatt megy. (Kis ívben jobbra kanyarodó autók mindenütt keresztezik!)
És még egy érdekesség: Ha a műholdképet nézzük, kiderül, hogy nem is a Nagy Lajost tervezték negyedik körútnak, hanem az ÖRS VEZÉR ÚTJÁT. Szélesebb is annál, és nyílegyenes folytatása a Fehér útnak az Örs Vezér terén át. És ha berajzoljuk a térképre a Tahi utca – Rákospatak utca – Vezér út – Örs Vezér Útja - Örs Vezér tere – Fehér út ívet, látható, hogy meglévő körútjainkkal ez alkot koncentrikus párhuzamost, nem pedig a kissé sután beferdülő NLK.