Regisztráció Blogot indítok
Adatok
elektromosauto.lap.hu

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Hiába kábít a jelenleg is zajló Detroiti Autószalon legtöbb kiállítója azzal, hogy szinte kész a működőképes elektromos autója, ez ordas hazugság. Vélemények az azonos című cikkünkről...
elektromosauto.lap.hu 2009.01.14 16:52:36
Aki a cikkíró helyett inkább a saját szemének hisz, és szeretne több ezer elektromos autót látni (átépítések, gyári típusok, gyári prototípusok), nézzen szét itt IS:
elektromosauto.lap.hu/

Szerintem pedig az elektromos autó nem oldja meg az emberiség globális problémáit, még csak a közlekedését sem, de mindenesetre ha mégis közlekedni akarunk, akkor azon javíthat.
Minden mozgó eszköz meghajtásához energia kell. Jelenleg a villanymotorok az autók meghajtásában használható legnagyobb hatásfokú eszközök. Ezért gondolom, hogy pl. a hidrogéncella tévút, mert a hidrogént árammal állítjuk elő, majd azzá vissza, az plusz kétszeri hatasfokveszteség...

A jelenlegi típusok igenis képesek kielégíteni mind a menetteljesítménybeli, mind a hatótávolságbeli igényét a legtöbb embernek. A probléma, hogy árban még nem versenyképesek (elektronika, akkuk), de mivel akksi kell a hibridekbe és az üzemanyagcellásokba is(ha a fékezési energiat vissza akarjuk taplalni), ezert az akksik mindenképp fejlődni kényszerülnek...

Az autók pedig annyit fogyasztanak, amennyi energia az adott stílusban a tömeg mozgásban tartásához és gyorsítgatásához szükséges. Tehát 1500 kg 90 km/h nál néhánytíz LE-t igényel, akkor is, ha az egy 210 LE-s MAXIMALIS teljesitmenyu 4000-es amerikai autó, vagy ha egy 1,3 as Suzuki(ill ez annyival kevesebbet, amennyivel könnyebb, de a motor hengerürtartalma sokkal kevesbe hatasfokbefolyásoló).

A gyorsulást pedig nem a LE adja, hanem a nyomaték, az pedig sokkal konnyebb nagyra csinálni elektromotorral!

Le=Nm*fordulatszám
elektromosauto.lap.hu 2009.01.15 13:41:05
Végigolvasva a kommenteket, még egy-két dolog eszembe jutott

Ha az uzemanyagcellásokhoz való hidrogént valóban nem lehet csővezetékben szállítani, és helyben kell megtermelni (de mivel, nem árammal?! ), akkor miért nem egyből az akksit töltjük az árammal?

Drága az elektromos autókhoz az infrastruktúra? Miért, a hidrogéneshez nem drága? Főleg, ha akárhol is állítják elő a hidrogént, akkor ahhoz valójában ugyanannyi elektromos áram is kell, ugyanannyi akármilyen erőmű. Nem? Illetve még több is, ugyanis minden energiaátalakításnál fellép némi veszteség.

Akksi és kondenzátorok pedig a hidrogénesbe és a bármilyen hibridbe is kellenek, ha a fekezesi energiat vissza akarjuk táplálni. De a laptop és telefon üzemidejével is kevesen elégedettek, tehát mindenképp kell akksit fejleszteni. Vagy van aki nukleáris, vagy hidrogéncellás telefont akar?

Töltési idő? Élőben nem láttam, de videókon és cikkekben már igen, hogy létezik 10 perc alatt 70%-ra tölthető akksi. És aztán mehetsz akár 300 Km-t. Ehhez sok a 10 perc? Nanemá.

Lehet még fejleszteni a belső égésű motorokat is persze, de a fosszilis anyagok valószínűleg hamarosan elfogynak, másrészt szennyeznek is. Megújuló növényekből pedig az élelmiszertermelés rovására menés miatt nem lehet eleget jó áron.

A megújulók közül a szél és a vízenergia pedig közvetve a napenergiából származik. Ezért lenne logikus egyből a napenergiából áramot csinálni. Vannak már ma is kétszeres szénerőmű áron naperőművek, viszont aztán nem kell hozzá fűtőanyagot venni. Megint csak a youtubot stb tudom ajanlani. Hol férnek el? Tudjátok mennyi sivatag van a Földön? Másrészt egyesek szerint a jelenlegi technológiákkal napelemmel egy Magyaroszágnyi területet pl az afrikai szaharában lefedve, az emberiség összes jelenlegi áramigényét ki lehetne elégíteni.

A napelemnek amúgy nem kell közvetlen napsütés, akkor is termel valamennyit, ha csak világos van.

Nem akkor fúj a szél, nem akkor süt a nap amikor kell? Nem lehet tárolni? De lehet. Víztározót kell építeni a dombtetőre és lentre is. Amikor fúj a szél, fel kell szivattyúzni, amikor nem fúj, le kell engedni. Ilyen is van ám már a világon! (a jelenlegi erőműrendszer mellé sem ártana 1-2 manapság még Magyarországra sem).

Mindez drága? Dehát a pénz csak egy kitalált dolog! Sztem is inkább csak akarat és befektetett munka kérdése. Aki pedig nem akar dolgozni, az ne akarjon autózni sem, zenét hallgatni sem, vissza lehet menni gyűjtögető-halászóba is. J

Egyedileg mindenki annyit tud, amennyi ideje és energiája volt ezzel foglalkozni. De szerintetek miért van az, hogy üzemanyagcellás autója csak a Hondának van, az összes többi gyártónak pedig vagy elektromos van, vagy azt fejleszt. Az, hogy ezt fejlesztik, szerintem azt is mutatja, hogy erre van és lesz igény. Arra, hogy nemsokára (1-5 év) olcsóbb és kényelmesebb is lesz, mint a mai benzinesek. Mostmár az USA, EU és Kína is rájött, hogy a fosszilis dolgok nem vezetnek jóra semmilyen téren, ezért megkezdődtek a fejlesztések mind alternatív energiaforrások, mind azt gazdasagosabban felhasznalo termékek fejlesztésére. A munkának pedig általában szokott eredménye lenni.