Regisztráció Blogot indítok
Adatok
csikosarpi

0 bejegyzést írt és 39 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Bigyóblog Biciklitolvajok ellen 2011.07.26 09:04:00
A majdnem tökéletes zár biciklitolvajok ellen. Csak azért majdnem, mert hatalmas lakatot kell cipelni hozzá, egy kisebb táskába nem is fér be. De nézzük, miről is van szó: egy olyan szerkentyűről, melyet egy oszlopra helyezünk, majd rálakatoljuk a biciklit, a szerkezetet ezután egy…..
csikosarpi 2011.07.26 13:23:47
„A másik, hogy nem kapható, mert..”

Na szóval utánanéztem. Lehet kapni DE!!
Itt lehet rendelni vagy mi:
www.conrad.de/ce/de/content/ti_fahrradschloss/ti_fahrradschloss?WT.ac=fahrradschloss_search
ez az elektronika, (egységcsomagba rendezve, sztem. Mo-on is kapható elemek) + kapsz egy tájékoztatót a mechanikus alkatrészek legyártásához
viszont:
Achtung:
Der Fahrradlift ist ein Unikat und wurde speziell für den Dreh des TV Spots entwickelt. Das Modell ist nicht TÜV geprüft. Nachbau und Benutzung auf eigene Gefahr. Angaben ohne Gewähr.

Valószínűleg a németeknél sem tűnik teljesen szabályosnak.

Mindent lehet kapni
Az tudjuk, hogy ha más korlátozó tábla nincs, akkor lakott területen belül 50-nel, azon kívül 90-nel lehet menni. De mi van, ha olyan úton érünk be egy városba, ahol nincsen lakott terület kezdetét jelző tábla? Jollytall ezt a kérdést feszegeti egy kicsit nektek. Én pedig boldog…..
csikosarpi 2010.12.31 19:47:06
@Gyurma73: bocs de a 70-es nem Budapest. Minden kereszteződésénél ( na jó, nem mindegyiknél, sőt...) Bp. vége tábla van. Valahol olvastam, vagy mi, hogy a Pest m.-i közútkezelő hatáskörébe tartozik.
csikosarpi 2011.01.11 19:29:00
@záporjózsi: @Gyurma73: Páran válaszoltatok, meg ilyesmi, ha lett volna félreértés, akkor kibontom a véleményem:
A Budaörsi útról ráhajtasz 7-es útra (alias 70-es) ott bizony vége Bp-nek, tábla is van róla.
Ezek után bármelyik (szinte bármelyik) kereszteződésében lekanyarodsz róla, van egy Bp. kezdete tábla. Ha visszafelé jössz a kereszteződésben az alárendelt útról, akkor meg látsz egy Bp. vége táblát. A legszemléletesebb az első (kifelé jobb oldali) SHEL kút, mert csak a benzinkútra tudsz kimenni a kihajtásnál, és ott a Bp. kezdete, majd vissza a Bp. vége tábla.
Tehát az előző rövidke hsz. arról szólt, hogy a 70-es út (budapesti szakasza) a KRESZ szabályai szerint nem lakott területen van. Illetve az MO szakasza feletti felüljáró meg mégis (tábla is van róla :) ).
Aztán meg még arról is írtam, hogy én úgy hallottam, hogy az út éppen emiatt tán nem is a Bp-i közútkezelő hatáskörébe tartozik. Lehet, hogy rosszul tudom, de igazából ez nem érdekes, és nem is érdekel :) .
- A klímaváltozás gyorsul, a világ a szakadék felé rohan - jelentette ki csütörtökön a genfi Klíma Világkonferencián Ban Ki Mun ENSZ-főtitkár. Szegény, szegény Ban Ki Mun, óh, te szegény ENSZ-főtitkár, és vele együtt óh, ti szegény, szerencsétlen környezetvédők.…..
csikosarpi 2009.09.07 09:53:35
Makkos Pubi a budapesti parkolási helyzetet és az előnyös változtatások lehetőségét boncolgatja és arra buzdít mindenkit, hogy az élhető belváros érdekében pattanjon BKV-ra, hiszen olcsó és gyors, az más kérdés, hogy mennyire kényelmes és tetszetős. Biztosan sokan nem fognak…..
csikosarpi 2009.05.01 16:44:34
Navigare necesse est, vivere non est necesse.
Ez a latin szólás - magyarra talán így fordíthatnánk: hajózni szükséges - kifejezi már a római korban is érvényes igazságot, amely a tengeri kereskedelem és szállítások fontosságát hangsúlyozza. A mondás második része a következőképpen szól: "Vivere non est necesse." Vagyis: élni nem muszáj. Ezt Pompeius mondta hajósainak akkor, amikor viharban kellett gabonát szállítaniuk Szicíliából Rómába. (Forrás:
www.meder.hu/hun/carina.htm)
A közlekedésről, és benne az autózásról ennyit.
Az adóról meg annyit, hogy az egyik legnépszerűbb (konkrétan az ÁFA törvény), úgy kezdődik, hogy az áfa alapja az adó, és még sok minden más :(
A luxusról meg annyit, hogy akinek belvárosi lakása van, az fizet egy parkolóhelyet (adó formájában, ha van kocsija, ha nincs), akinek irodája üzlete van, az-az ingatlan méretétől függően, 2-akármennyiig (ha van annyi kocsi, ha nincs). Ezért az önkormányzat, biztosít, valahol a közelben (nem a ház előtt, ott annyi a hely amennyien elférnek, - akik korán jöttek - hanem 1-2Km sugarú körben) parkolóhelyet.(zárt, csakis a helyieknek szóló parkoló). A befolyó pénzből pedig irgalmatlan méretű parkolóházakat épít, ahol tud, és ott sokkal kevesebb a díj, mint a belvárosban. Tömegközlekedés nincs, lehet sétálni. Közhivatal szintén nincs a „sétatéren”. Akinek a fenti rendszer nem tetszik, az ne költözzön Passau-ba.
Makkos Pubi pedig egy kicsit egyoldalúan látja a dolgokat :(
Dave alábbi kis sztorijában arra próbál rávilágítani, hogy ha be akarja tartani a sebességkorlátozást egy adott helyen, az könnyen veszélyes is lehet, ha pedig megszegi a szabályt, akkor azt biztosan szankcionálják. Mit gondoltok, mit lehet tenni ilyen esetben, illetve hova lehet…..
csikosarpi 2009.03.25 14:03:57
Elnézést kérek, hogy bepofázok a beszélgetésbe, de:
1. Ha a többsávos úton jobbra tartási kötelezettség van ( pl:autópálya), akkor a belsőben mi a l..aszt keres bárki is, ha egyébként van lehetőség a folyamatos haladásra a külsőben. Aki nem kíván a megengedett maximális sebességgel haladni, pláne húzzon ki a szélsőbe. Ha valaki a megengedett maximális sebességgel halad és érkezik valami barom, jelentős sebességkülönbséggel mögötte, akkor az most pont a jobbról előzés tiltott mivoltával fogja izgatni magát, úgy elmegy, mint állat jobbról és kész.
2. Ha párhuzamos közlekedésre alkalmas úton nincs jobbra tartási kötelezettség, akkor teljesen jogosan megy el jobbról, akárki, (lehet, hogy nem szabályos sebességgel) akármennyivel.
Dudálni, villogni, parasztság. Belsőben andalogni, a többi autóst közlekedés közben szabályra nevelni bunkóság.
Követelés: Minden kisdízeles 50- lóerős üljön be 200+ lóerős v8-ba és fordítva, legalább életében egyszer. A kisautós megérti, hogy nyugodtan bemehet ott a két kamion közé, nem kell lassítania, és már jöhet is vissza, mert a xenonos barom már ott sincs. A nagyon lakk fekete, belül bézs, álomautó vezetője meg megtudja, mit lehet vezetni minimálbérből, és az a szerencsétlen is szeretne közlekedni.
Választ nem kérek, elhúztam a mercimmel mert átírták a nevemre a fiestámat :D

Ui: A kilométerórák típustól függően 10-15 %-ot csalnak, a trafipaxok 10 % tűréssel dolgoznak tehát óra szerint 130+13+13 és még nem büntet a rendőr, tehát „szabályos vagyok”.
Hogy hol a válság vége, még nem tudjuk. Sokkal szomorúbb, hogy ez itt még csak az eleje, és már ez is épp elég gáz. Pörög az elbocsátás-számláló, és akit elbocsátottak, többé nem fizet adót, ellenben munkanélküli segélyt kap, de kevesebbet vásárol, kevesebb…..
csikosarpi 2009.02.24 17:23:52
@Stock: Nekem azt mesélte autókereskedésbizniszből kihullott haver, hogy a 2008-as rendeléseket értékesítik ( merthogy azért ott se fenékig és nem is tejfel, mert előre kell a szalonoknak fizetni az anyavállalat felé, még a kötelezően előírt promo autókat is ) így ezek már kifizetett autók, ráadásul még békebeli árfolyamon. Jó-jó, de ha elfogy, mi van? (kérdeztem) Semmi vazze március-áprilisig gondolkodnak azt pont. (jött a válasz) Aha…
csikosarpi 2009.02.24 18:33:53
@Stock: Első ránézésre igen, de…
Vasesztergályos létemre :) nem én akarnék elmagyarázni bizonyos gazdaságossági összetevőket, de mégis rugaszkodjunk neki:
1, ha valakinek más a véleménye nyugodtan fikázzon, vagy válaszolok, vagy nem…
2, A reklámkeret országos, tv stb. a márkaképviselet mutatványa, ő pénzeli minden szalonra érvényes. A lóvét a gyártó adja, az ő árrése, meg kitudja mennyi ( oskolában 15% haszonkulcsokat tanítgatnak, de ez változhat abszurdisztániákba kihelyezett gyáregységekkel pl.) Az xypiac.info lapokban meg a szalonok hirdetnek, vagy ráhajolva az országos kampányra, vagy egyéni akció, az ilyen olyan maradék autókból.
3, a szalonok franchise (vagy mi) rendszerben működnek: Megszabják, még azt is, hogy a klotyó burkolata, hogy nézzen ki. ( sose vót, egyszer benzinkút ügyben a közelébe kerültem, az amikor próbáltam okos lenni, megsértődtek, hogy ménem esek pofára az ő sárkányos logójuk előtt, Az aktuális kút azóta rohadtul bezárt :) ) De ugye nem erőszak a disznótor, biztos megéri, minek vágott bele a paraszt ha nem bírja. Na eddig ok.
4, Elöbb írtam: „ ( merthogy azért ott se fenékig és nem is tejfel, mert előre kell a szalonoknak fizetni az anyavállalat felé, még a kötelezően előírt promo autókat is )”
5, számolgassunk: legyen rendelés alatt 30 autó, (3 hónapra 10db/hó) legyen, 3M/db: 90M a forgótőkéje, ami autóban rohad az udvaron, meg a garázsban, megmár otthon is, meg még jön a tréleren.
Na eddig volt az alaphelyzet. Most következtetgessünk:
I. Kiveszi a forgótőkéjét, de jó gyorsan, mert a 10 alkalmazott havi bére, meg a rezsi cc:3,5M/hó + áfa ( 300B bérből 100e a nettó meg a befizetendő áfa mer a bér az nem költség, az bérköltség ) szóval inkább 4M –a semmire, mert nála csak arról szól az egész hogy szabaduljon az egész kócerájtól.
II. A következő tipus az gondolja, hogy ő majd túléli, és elkezdi felélni a forgótőkét, hogy az majd kitart, és számol… azt arra jut, hogy jobb ma egy veréb, mint holnap egy túzok, és inkább elad ezt-azt hogy kibírja ( na mit ad el? Mi van neki rogyásig? Még a padláson is... AUTÓ ) hogy sz@ré-hugyé? Na és, ha nem fizeti a soros banktörlesztőt akkor semmi sem marad.
III. A franchise rendszerről: Említettem benzinkutat, na ( ez 10 éve volt) ott az a sztori, hogy a benzin árréséből kijött volna a biznisz null szaldóra, és gyakorlatilag az éjjel nappali szatócsbót (Shop)az üzlet. Konvertáljunk: eladom a fostalicskákat, …aztán 15000/ ránézés/5sec-ért szervizelgetem mostmár 5 évig is akár, mer ha nem akkor GARANCIAVESZTÉS!!!
Hát én ezt gondolkodtam itt össze-vissza :D
Autófília Ácsi ácsi ácsi 2009.02.05 13:00:00
Bácsi, a zebránál tessék megállni! Ugye, nem olyan nehéz dolog ez. Ellenben még se sikerül ezt sokaknak betartani. A gyalogost viszonylag egyszerű felismerni: a járdára nézve veritkálisan helyezkedik el, valamint nincs gépjármű körülötte. Még ha így se ismerős, nézzünk bele…..
csikosarpi 2009.02.06 11:39:52
@Rav Antal:
Apróság: rendszám nélkül közlekedni 30e bírság, havi szinten összevonásra kerül. Akkor most mi van? Havi 30 és se gyorshajtás, se parkolási birság se-se ez milyen? (a francba nem idéztem :)
csikosarpi 2009.02.07 13:01:22
@aachi2: Te olvasási zavarokkal küszködő :D Senki nem mondta, hogy leszedem a rendszámot! (folytatás Rav Antinál)
csikosarpi 2009.02.07 13:03:06
@Rav Antal: Jó is lenne, én a jelenlegi lehetőségről ergó SZABÁLYRÓL írtam ( ami ugye szar, de most ez a szabály, ha úgy tetszik )
 Ökörség vagy örökség?Ez a kérdés mindig felvetődik bennem, valahányszor találkozom az őstörténet-kutatásnak egy-egy új „szenzációs” felismerésével vagy régi nézeteinek felújításával. Mivel történelmi forrásaink meglehetősen hiányosak, nem egyszer…..
csikosarpi 2009.01.20 21:35:12
@blas:Gratulálok, beokoskodsz, de még az általános iskolában tanított „hivatalos” történelemre sem figyeltél (ami, és ezt most tisztázzuk szerintem f@szság). Mert a tanító néni azt mondta, meg a könyvbe is le volt írva (és akkor biztosan igaz is) Az Ural Altajon legelésztünk halásztunk vadásztunk finn és ugor meg manysi chanti és egyéb rokonainkkal együtt, aztán hirtelen lóra kaptunk otthagyva szegény rokonságunk, és legyaláztuk Európát.
Aztán hallottál-e a nagyszlovák birodalomról, meg a dáko-román származás elméletről.
Arról tudsz-e hogy, a magyar nyelv a szlovák, román stb. környező nemzetektől, illetve a 150 éves török megszállásból származik meg 52(?) szó finnugor. Úgyhogy összelopkodtuk az egészet (szerintük).
Japánban tanítják a rokonságunk. Kína szerint, amely nép a területén élt, az kínai, tehát a magyarok a legnyugatabbra szakadt kínaiak (tanítják). A Discoveryn meg azt tanítják, hogy a „reflexíjat” a Mongolok találták ki. A Finnek átírták a történelemkönyveiket a finnugor-magyar rokonsággal kapcsolatban (2003).
A rovás abc nem szerepel a világ elismert abc-i között.
Arra a történelemre legyünk büszkék, amink van, vagy miket irkáltak itt össze!
Emberek lassan nincs történelmünk, olvastam olyan beszámolót, amiben történelem szakos magyar hallgatók nem értették, hogy mi a rákot keresnek magyar királyok szobrai Kassán.
Aztán ilyen blogok születnek. Igazatok van, húzzunk a pics@ba, a plázába „győzike-show-t” nézni, az hiteles, az a magyar jelen, és lassan történelem… :((
csikosarpi 2009.01.20 22:04:24
@blas: Mellényúltam a kilincsnek, nem te voltál a címzett. Bocs! A Címzett @Before: lett volna!
A szerelem egy inidai légitársaság. Láv iz IndyAir! Na, ez meg a Zsoltiéknak:A legkisebb is számít, Tetkó!..
csikosarpi 2009.01.17 00:05:34
@Skulo: Lehet, hogy nem a te hibád, de még mindig nem érted mi folyik az izomtibi féle blogon!
Elsősorban az nem egy blog csak úgy néz ki. Ha valaki nem időrendben olvassa a legelső beírástól kezdve, gyakorlatilag nem is értheti meg. A nagybetű hiánya, az ékezetek hiánya a helyesírási hibák, a szleng a trágárság, hidd el (vagy olvasd végig) minden a helyén van. Ráadásul a kommentek elolvasását sem lehet igazán nélkülözni, mert rengeteg dolog ott van helyre téve. Izomtibi személyének valódiságát firtatni például illetlenség szintű, már leszoktak róla. A kommentek posztról, posztra mennek tovább, gyakorlatilag egy beszélgetés folyam az egész és Tibi, néha Rudi (de akár egy kommentelő is) bedob egy-egy sztorit, így lendítve tovább a „társalgást”. Sok esetben jön hozzád hasonló, még az is lehet, hogy építő kritikával, és akkor –esetenként félreértelmezett- izomtibi stílusban leugatják. Az illető erre vagy gyorsan eltűnik vagy visszaolvas. Ritka a kitartó, akkor meg ez lesz, mint veled.
Izomtibi valami új errefelé. Kőkemény társadalomkritika, megdöbbentő és megbotránkoztató stílusban – szerintem :). Ha így olvasod helyre áll a kép. Velem ez történt.