Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Arta

0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Miközben tegnap a magyar sajtó és a blogoló társadalom a villamosvezető által megvert terhes nővel volt elfoglalva, egy másik sajnálatos eset is történt Budapesten. Kora este a Ferenciek terén a megállóból az Erzsébet híd felé elinduló 107E busz satufékezett. A Mercedes Citaron…..
Arta 2013.06.19 23:27:07
Lehet, hogy az autós egy büdös bunkó. Nem akarom látatlanban védeni. De lehet, hogy csak egy vidéki (=városi forgalomhoz nem szokott) szerencsétlen, aki nem tudott egy alapvetően elcseszett közlekedési helyzetet megoldani.
A csuklós busz kb. 17 m hosszú. A felvétel kezdetén a busz eleje kb. 15 m-re van a kereszteződéstől. A hátulja 32 m-re. A kocsi 2,5 mp-nél már a kereszteződésnél van. Ennyi idő alatt 45 km/h-val 31 m-t tesz meg. Tehát a felvétel kezdetén az autó már a busz mellett volt!
Akkor a busz még alig mozgott. Jóhiszeműen gondolhatta az autós, hogy be fog férni. De a busz határozottan gyorsított, aminek két következménye lett. Nem fért be az autó, ezt láttuk. A gyorsításra "rákészült" utasok meg halomra dőltek, amikor a jármű gyorsításból fékezésbe váltott. (Az emlegetett villamosos esetben vszleg azért sérültek kevésbé az utasok, mert a megállóhoz közeledve egyébként is fékezésre voltak felkészülve.)
De a helyzet létrejötte nem csak az autóson múlt. A gyorsító busz és a lassító kanyarodók konfliktusa itt törvényszerű.
Miért nincs távolabb a kereszteződéstől a megálló? Hosszabb úton jobban fel lehetne mérni a busz mozgását.
Miért nem a kereszteződés után van a megálló? Akkor nem lenne konfliktus.
Miért csak az utolsó 25 m-en sorolhat be a jobbra kanyarodó? A megállóban lévő busz mögé be sem állhat a záróvonal miatt, csak kerülni/előzni tudja.
De egy ilyen kereszteződésben a busz teligázas gyorsítása sem a defenzív vezetés iskolapéldája.
Az autóst, ha előveszik, jó eséllyel el is meszelik. Volt 1-2 mp-e eldönteni, hogy elé vagy mögé, de elszúrta.
A közlekedésszervezőnek több órája, napja volt kitalálni ezt a rendet. Szerintem ő is elszúrta, de őket nem szokták kérdőre vonni.
Úgy tűnik, a követési távolságot terepen is be kell tartani. A bütykös gumik által felvert por és az aránylag nagy tempó önmagában is veszélyes lehet. Itt az egyenlethez hozzáadódik az amúgy is nehezen belátható kanyar: az eredmény egy óriási tömegkarambol...
Arta 2012.02.16 14:26:26
@baowah: erre a video címében lévő "Race 2"-ből következtetsz?
Franciaországban és Európa déli államaiban egyre hangosabb a társadalmi elégedetlenség, amely a motorosok számára életveszélyes szalagkorlátok ellen irányul. Már évtizedek ezelőtt megszületett a javaslat, amely egyszerűen megoldaná a balesetek esetén végtagcsonkoló fémcsíkok…..
Nem szeretnék Galoo barátja lenni, szóvicckedvelő barátja meg főleg nem. Ridegen hangzik? Olvassátok el a levelet, amit írt nekem!Ezt a múltkor találtam ki, szóvicckedvelő barátaim örömére. Nekik fájt:-Hogy hívják azt a hajmosószert, ami kéretlenül érkezett?-Spampon.Hogy…..
Piroslap Vári György tévedései 2010.04.14 10:38:00
Az index lehozta a komoly versenyben lévő angyalföldi választókerület LMP-s képviselőjelöltjének levelét. Vári György hozzáállása korrekt, írása érveket és ellenérveket ütköztet. A vissza nem lépés melletti indokaiból vettem néhányat górcső alá: A „haza nem…..
Arta 2010.04.14 18:07:40
1. "Azért kövessen el az LMP politikai öngyilkosságot, hogy a Fidesz helyett Fidesz és az MSZP „megegyezéskényszerére” bízza a „demokráciát”?" - ez simán hangulatkeltés. Írhatott volna Fidesz és LMP megegyezéskényszert is, csak az ellentmondana a végkövetkeztetésnek. Valójában az MSzP-nek nem lenne nagyobb szerepe, mint bárki másnak. Ha a Fidesznek nincs 2/3-a, akkor a Fidesz _és mégegy parlamenti párt_ megegyezés-kényszere áll fent.

2. "Az LMP elemi érdeke, hogy ügyekről, problémákról, megoldásokról beszéljen, ne pedig első kanyarban parlamenti taktikázásba fogjon." A kérdés az, hogy legyen-e 2/3 vagy ne? Ha legyen, vagy az LMP-t nem érdekli, akkor nincs ügy. Az LMP válasza látszólag az, hogy "ne legyen", akkor pedig kellene valami megoldás. Eddig egyetlen értelmes javaslat merült fel, a kölcsönös visszalépés. De azt nem akarják, mert az MSzP-vel kellene összefogni? Akkor most ügy van, vagy politikai taktikázás? Ez hasonlít arra, ami az elmúlt 8 évben ment: az ötlet jó lehet, de nemmel szavazok, mert nem vagy a barátom. Ez így hiteles? Ez így Lehet Más?

3. Minden mandátum, amit egy megegyezéssel sikerülne megszerezni, az a megegyező feleket gazdagítaná. Hogy milyen arányban, az alku kérdése. Egy visszalépéses megegyezés nem ideológiai közösségről szól, csak a mandátumszám maximalizálásáról szól. Én választóként ezt el is várnám a pártomtól, hiszen azért szavazok rájuk, hogy minél többen ott legyenek.
Az energia-visszanyerő rendszer használatát is megvitatják a Forma-1-es csapatfőnökök a Maláj GP-n.A KERS a szabályok szerint idén megengedett, de az istállók megállapodtak, 2010-ben nem teszik a kocsikba, mert túl drága lenne fejleszteni. Jövőre viszont visszajöhet, hogy könnyebb…..
Arta 2010.04.02 16:25:32
@sanka23: majd ők is rájönnek, és akkor hoznak egy olyan szabályt, hogy csak a hátul haladóban lehet KERS :)
Vannak helyek, ahol a törvényalkotók abból indulnak ki, hogy a sérülékenyebb félnek mindig igaza van, ezért a közlekedési balesetekben mindig az autós a felelős, nem a biciklis.  Magyarországon nincs így, ezért a szlalomozás, a gyorsaság, a pillanatnyi figyelmetlenség…..
HamPLÓ Szmogriadó-riadó 2009.01.11 16:42:00
Valahol réges-rég egy másik galaxisban"Amíg a szálló por koncentrációja nem csökken 100 mikrogramm/köbméter alá, a páros napokon a páros rendszámú, páratlan napokon pedig a páratlan rendszámú kocsik közlekedhetnek csak. Mivel azonban a szankcionálást szabályozó KRESZ…..
Arta 2009.01.11 21:11:55
@austinpowers: Brit tudósok megállapították, hogy futás közben átlagosan 2,3 lépésre jut egy levegővétel. Ennek következtében a lábak által felvert por mennyisége 130%-kal meghaladja a tüdőben megkötődő mennyiséget. Ezzel tudományosan igazolták nagyanyám mindeddig csak megfigyelésen alapuló bölcsességét, miszerint ne rohangálj édes fiam, mert felvered a port!