Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Phys

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nagyon sokan azt gondolják, hogy a hit valamifajta ráadás a már tudott dolgok mellett. Valami, ami a “ténylegesen” tudott dolgokon felül némelyek által feltételezett túlvilági dolgok összessége. “Tudjuk, hogy a világ hogyan működik, tudományosan bebizonyítottunk számtalan dolgot, amik maguktól…..
Phys 2022.05.23 15:44:46
Szia Dani!
Máté 17:16-20 érdekes kiindulópont lehet a gondolatmenethez. Ahogy én magam elé képzelem ezt a jól ismert igeszakaszt, Jézus szinte bosszankodik (17:17), hogy a tanítvánai nem látják a fától az erdőt, nem értik a lényeget, tessék, megcsinálom helyettetek, ilyen egyszerű, meddig kellek ehhez még én? Ti is meg tudnátok csinálni. A hit ebben az értelemben egy megvalósító erő, ami által itt éppen kiűzhető az az ördög, vagy megvalósítható amit az elme kigondol. Ez a pár igevers számomra tömören összefoglalja a valóságról alkotott tévképzetünket. Ugyanis ha az emberi képzelet hittel párosul, az megvalósul. Ezt láthatjuk sokféle formában, mégis különleges dolognak gondoljuk. Amikor egy sportoló kitartó munkával (hittel) emberfeletti teljesítményt ér el, vagy akár egy vészhelyzetben emberek fizikailag képtelennek tűnő dolgokat mégis véghezvisznek. Sorolható végtelen példa.
A dolog logikája viszont felveti azt a kérdést, hogy a világ működése vajon eredendően olyan amilyen, és változhatatlan, vagy esetleg az évezredek során a világot megtapasztaló emberek elméje és hite alakította? Az ember Isten képére teremtetett, rendelkezik teremtő erővel. Ami akár lehet pontosan ez. Az ember fantáziája és a fantáziavilágába vetett hite, ami ha elég erős, képes a gondolatait megvalósítani.
Hogy a szakmámnál maradjak, a fizika vajon a természet valódi leírása? Vagy az ember elméjének a valóságra való kivetülése? Hogy egyszerűbben fogalmazzak, nem lehet, hogy részben mi találtuk ki?
Számomra feloldana egy nagy kérdést ez a szemlélet. A kereszténység miért hit? Miért kell egy könyv leírásaira támaszkodva megismerni és elhinni? Miért nem történik az, hogy Isten jön, ad magáról egy halom bizonyítékot és az emberek a létezését elfogadják mint tényt és ismeretet. A fenti szemlélet szerint pontosan azért marad ez hit, amiért minden más is az. Nincs olyan, hogy valamiről tudásunk van. Hogy megint egyszerűsítve fogalmazzak, amiről azt hisszük, hogy tudjuk, azt már eléggé elhittük. Ennyi. Valójában a saját hitünk által magunknak gyárjuk róla a bizonyítékot.
Ez egyben az emberi tudás korlátja is, hiszen nem tudjuk elválasztani az eleve teremtett (vagy keletkezett) dolgokat az általunk definiáltaktól. Az axiómákkal is emiatt lehetünk gondban..
A materialista gondolkodásában kizárja a teremtő erőt, mert neki tudása van az őt körülvevő dolgokról. Ilyen szempontból az ő hite igazán erős, meg sem kérdőjelezi ami körbeveszi. A hívő Istennek tulajdonítja a teremtést, önmagát egy eleve számára teremtett környezetbe helyezi. Ez is egy erős hit, ugyanazzal a hibával. Miért vagyunk itt? Az ember tényleg csak azért keletkezett ide, vagy azért pottyantotta ide a Teremtő, hogy legyen, egyen, szaporodjon, és ennyi? Éljen a természet/Isten törvényei szerint? Ez lenne az Isten képére teremtett (tehát teremtő) lény?
Szerintem nem. Az ember azért teremtetett, hogy teremtsen. Folyamatosan, minden gondolatával és hitével teremti azt a világot amiben élünk.

Remélem érdekes szemszög a témához, ebből elindulva is érdekes eljutni a világ végső valóságához. Pláne ha az időbeliség kérdését azon belül is az ok-okozat időbeli kényszerűségének kérdését is elkezdjük feszegetni. A fizika feszegeti, és amikor váratlan válaszokat kapunk (akár erre, akár másra), ott akkor vagyunk a határmezsgyéjén az ember teremtő hite és Isten teremtése között.
Az utóbbi hónapok tán legpontosabban dokumentált sztorijára leltünk a tanulságok hihetetlen tárházát nyújtó Népítélet-rovatban. Pontosan, minden forinttal elszámolva mutatja be az Alfa 156 1.9 JTD-vel töltött időt, okulására mindenkinek, aki hasonló korú és típusú autó…..
Phys 2010.02.16 16:09:32
@megint: Hát persze. 120e-nél cseréltem mindent a jtd-n,ahogy a szervíz beosztás szerint kell. 173e-nél járok, nem sok baja volt. Én is regisztrálom, mindenről számlám van. Magyarországon autót lelkiismeretesen fennttartani őrült sokba kerül, és nem a szervíz/alkatrészköltségekkel van baj. A cikkbeli példában a meghibásodások egyáltalán nem vészesek, a költségek viszont sokkal magasabbak, mint az indokolt. Ennél jóval olcsóbban szereltetek számlára. Nekem 30e volt a kuplungozás munkadíja, amihez szét kell kapni a fél autót. Alkatrészt meg nem bótban kell venni, 30-ért már kapni gyári légtömegmérőt. Hosszútávon (3 év) nekem nem igazán magas a fenntartási költség. A családban több márka fut, köztük újak. Azokkal se nincs semmi bajom. Viszont én autózom eddig a legolcsóbban és én ülök a legélvezetesebb (és legkényelmetlenebb) autóban :-))Én így szeretem.
Belsőség A Bödön meg a Tehén 2009.03.20 20:20:00
Emlékeznek még a Bödönre? A fogyasztáscsökkentő-teljesítménynövelő csodaszerre? Winkler hosszútávú tesztje lassan a végéhez ér, nemsokára előjön a farbával. Engem is érdekel, de nagyon titkolózik, nem lehet belőle érdemi információt kiszedni.Valami miatt nem hagyja…..
Phys 2009.03.23 11:28:17
Mi is az értelme ennek a zártcellás humbug generátornak? Azt hagyjuk is, hogy 18% helyett 85%, mert az nyilvánvaló hülyeség. A szerkezet ugyebár vízet bont, Hidrogénre und Oxigénre. Egy kis 1.2-es motor alapjáraton beszipákol vagy 3-400l levegőt. Ehhez adunk néhány gramm zoxigént, meg hidrogént a csodához? És még ami kicsit misztikus számomra. Minek elbontani a vizet fölösleges energiabefektetéssel, ha az az égéstérbe való bejutáskor magától is Hirogénre és Oxigénre bomlana? Ez a lényege a vízbefecskendezésnek, ahol percenként bemegy 1-2 deci víz is. Igen, a víz bejutása az égési folyamatot elnyújtja, csökkentve közben a csúcshőmérsékletet és a csúcsnyomást is. Ettől halkabb lesz a motor és elvileg tovább tarthat. Ugyanakkor igen, a víz letakarítja a koszt is a szelepek környékéről, sőt némi plusz nyomatékot is adhat. Turbos, kompresszoros autóknál különösen van értelme, ott a hűtő hatás miatt lehet kicsit tekerni a tötőnyomáson is, de ezt már a 2. világháborúban is alkalmazták repülőgépeknél, semmi új nincs benne.

Vagyis a véleményem az, hogy a víz elbontása ilyen módon felesleges energiapazarlás. Még akkor is tartom a véleményem, ha netán működik ez a ketyere, egyszerűbben, és nagyságrendekkel jobb hatásfokkal megvalósítható az elv egy egyszerű vízbefecskendezéssel.Az legalább már versenyautókban bizonyítottMajd ha a "bödönt" tiltják ki az F-1 ből,akkor lesz hihető, hogy ér valamit :-))
Phys 2009.03.23 11:31:13
@Warbi: percenként kimaradt...3-400l/perc