Adatok
taksony11
0 bejegyzést írt és 85 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Korábbi bejegyzésem eléggé felkavarta az indulatokat, de meglehetősen építő hozzászólások is érkeztek, amelyekre kicsit szeretnék most reagálni. Azt hiszem nagyon fontos leszögezni, hogy még ha felrázó is akartam lenni, nem képzelem azt, hogy jogom van elítélni másokat azért, mert nem az általam…..
taksony11
2016.03.26 12:47:14
@Evi@na: Akkor nem csoda, hogy hiányzik a vonzalom.
A melbourne-i utolsó villamostenderről és az ottani Bombardier-győzelemről a PTinfo már korábban is megemlékezett, rácsodálkozva, hogy a világ legnagyobb villamoshálózatán egyszerre lesz jelen az Alstom, a Bombardier és a Siemens. Azóta több, mint két év telt el (a blog már-már…..
taksony11
2013.10.21 23:50:25
Lengyel területen nem divat a kétirányú villamoskocsi használata, nem is tudok hirtelen olyan hálózatot mondani, ahol a teljes villamosforgalom kétirányú kocsikkal bonyolódna. Pedig a két vezetőállásos, kétoldali ajtós kocsiknak megvan a maga előnye: egyszerűbb fordítani őket…..
taksony11
2012.02.27 23:55:01
@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
Pont a kétirányúságból következik, hogy a kombájnban 1+1 elrendezés mellett nincs meg a minimális ülőhely %
Pont a kétirányúságból következik, hogy a kombájnban 1+1 elrendezés mellett nincs meg a minimális ülőhely %
Többször, több város esetén kifejtettem már a blog története során, hogy kétségeim vannak azon új villamosüzemek építése kapcsán, melyek olyan városokban létesülnek, ahol a felmerülő utasigény midibuszokkal (a lehető legkorszerűbb midibuszokkal akár) is kiszolgálható…..
taksony11
2011.10.19 21:45:39
@Füredi 3.0:
A sevillai villamos 1899-ben nyílt meg
Viszont ez a Córdoba Argentínában van
en.wikipedia.org/wiki/List_of_town_tramway_systems_in_Argentina
A sevillai villamos 1899-ben nyílt meg
Viszont ez a Córdoba Argentínában van
en.wikipedia.org/wiki/List_of_town_tramway_systems_in_Argentina
A franciáknál egyszerűen követhetetlen, hány villamosprojekt fut egyszerre, lassan minden kisváros kötöttpályát épít magának. A legújabb, a villamosprojektet régóta dédelgető városka a mindössze 44 ezer lakosú Marseille közeli Aubagne. 44 ezer lakos még Franciaországban is…..
taksony11
2011.10.10 18:20:29
Csütörtök éjszaka megérkezett Szegedre a város első, teljes hosszban alacsonypadlós villamosa. A város épülő,megújuló villamoshálózatán az új, PESA gyártmányú kocsik - melyből még nyolc fog megérkezni az elkövetkező hónapokban - olyan színvonal emelkedést jelentenek…..
taksony11
2011.10.03 19:08:36
@felucca:
"A vasúti járművek (első) homlokfalára tompítható fényű, középszimmetrikusan elhelyezett egy vagy két európai rendszerű (aszimmetrikus) gépjármű fényszórót kell felszerelni. A fényszórókat beállíthatóvá és beállított helyzetükben rögzíthetővé kell tenni."
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99800018.KHV
"A vasúti járművek (első) homlokfalára tompítható fényű, középszimmetrikusan elhelyezett egy vagy két európai rendszerű (aszimmetrikus) gépjármű fényszórót kell felszerelni. A fényszórókat beállíthatóvá és beállított helyzetükben rögzíthetővé kell tenni."
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99800018.KHV
A blog egyik korai bejegyzése a londoni Heathrow reptéren építeni kezdett automatikus kabinautó rendszerről szólt. Kétéves próbafutást követően - idén áprilistól már utasokkal - augusztus elején teljes valójában átadták a rendszert az utasoknak, ami ezzel a világ első,…..
taksony11
2011.08.21 14:17:48
www.ultraprt.com/uploads/Documents/ULTraDescriptionOct09.pdf
Ha sok üres jármű szaladgálna, akkor nem érné meg, a leírásban 20%-kal számolnak.
Itt 480 utas/óra jön ki egy egyes álláshelyre
Ha sok üres jármű szaladgálna, akkor nem érné meg, a leírásban 20%-kal számolnak.
Itt 480 utas/óra jön ki egy egyes álláshelyre
Sokan az országból azt sem tudják, hogy hazánk tizedik legnépesebb városában, Szombathelyen valaha villamos volt. Pedig volt, 1897 és 1974 között robogott a város utcáin. A megszünését az akkor divatos, közutat és az autóbuszokat priorizáló szemlélet okozta, ami számtalan…..
A lengyel busz- és villamosgyártó Solaris jól csinálja a dolgokat. Miután a buszágazata Európa-szerte ismertté vált, kapva kapott az alkalmon, hogy az épp megújuló hatalmas lengyek villamosüzemek számára villamosokat szállíthasson. Varsóban még elbukott, első, negyven…..
taksony11
2011.07.19 00:27:48
@tom-a-hawk: Gondolom a solaris is úgy jut hozzá a GT6N-hez, mint a stadler a variobahn-hoz
Adtranz klónok támadása
Adtranz klónok támadása
taksony11
2011.07.23 18:05:20
taksony11
2011.07.23 18:05:56
Kisebbfajta tumultus alakult ki a legújabb - sorrendben hatodik - debreceni villamostenderen. A Haon tájékoztatása alapján a tíz darab, pályázati dokumentumot megvásárló közül végül hatan tettek ajánlatot. Hatan eddig egyik vidéki villamostenderen sem indultak, így érdekes lehet…..
taksony11
2011.06.12 14:20:45
Az idei évben az Európai Unió "Zöld fővárosa" Stockholm volt. (jövőre Hamburg lesz) A svédek komolyan veszik a dolgot, és a világszerte terjedő villamosreneszánsz-bizniszbe is intenzívebben szállnak be a korábbiaknál. Stockholm idei termése villamosügyileg egy új vonal…..
taksony11
2011.01.06 11:20:55
www.railwaygazette.com/nc/news/single-view/view/caf-wins-urbos-tram-contracts.html
CAF wins Urbos tram contracts
05 January 2011
EUROPE: Spanish manufacturer CAF has won three export orders for its Urbos tram, signing deals to supply vehicles to Stockholm, Besançon and Nantes.
CAF wins Urbos tram contracts
05 January 2011
EUROPE: Spanish manufacturer CAF has won three export orders for its Urbos tram, signing deals to supply vehicles to Stockholm, Besançon and Nantes.
taksony11
2011.01.06 20:47:24
@mestska: Igaz, de a Urbos látványterv még hiányzott :-)
taksony11
2011.01.07 12:43:05
A svédek meglehetősen sokat tudnak felmutatni tömegközlekedés-fejlesztés területén 2010-ben. Csak pár a fontosabbak közül: villamostenderek és villamosvonal Stockholmban, új villamosszakasz Norrköpingben, új 250 km/h-s sebességre alkalmas vasúti szakaszok. A vasúti…..
taksony11
2011.01.02 12:45:39
Lyonban augusztus 9-én új villamosvonal nyílt, ami azonban jelentősen különbözik a korábban megvalósult vonalaktól - bár részben azok pályáját használja. Eltérő az üzemeltető, eltérő a jegyár, az új villamosok lényegében expresszjáratként közlekednek, más típusúak a…..
taksony11
2010.12.03 13:59:40
@grb: Szerintem elírás
A 6 db LRV 25 millió €-ba került, egy db 4,17 millió €
www.ferro-lyon.net/CFEL-T3-Rhonexpress/actuelle-ligne-T3-Rhonexpress/103-030Rames-Tango-de-Stadler
A 6 db LRV 25 millió €-ba került, egy db 4,17 millió €
www.ferro-lyon.net/CFEL-T3-Rhonexpress/actuelle-ligne-T3-Rhonexpress/103-030Rames-Tango-de-Stadler
Miskolcon áll a bál a villamosbeszerzés körül. A Közbeszerzési Döntőbizottság a negyedik villamostender esetén is úgy döntött, hogy Miskolc nem megfelelően írta ki a közbeszerzési eljárást, a dokumentációban egymásnak ellentmondó meghatározások vannak. A tender ugyan befejezhető a döntés alapján,…..
taksony11
2010.11.19 20:33:13
@zsoci: A kenőpénzek miatt magas ár
Az AnsaldoBreda a nyertes ajánlattevő az aktuális, sorrendben ötös számú debreceni villamostenderen, derült ki a tegnapi eredményhirdetéskor. A mindössze két indulót felvonultató pályázaton az Ansaldo ellenfele a spanyol CAF volt, ahogy az már tenderek óta megszokottnak…..
A magyar villamostender sagában kevés dolog tudott volna valódi meglepetést okozni már, azt hiszem, de az aktuális miskolci járműtender esetén mégis ez történt. A negyedik tenderen (emlékezzünk: a harmadik tenderen tarolt a Közbeszerzési Döntőbizottság) a korábbi miskolci és…..
taksony11
2010.11.07 22:02:08
@sanche: Van egy oldal, itt van 30% ap villamos is :
www.strassenbahn-online.de/Betriebshof/Niederflur010/index.html
www.strassenbahn-online.de/Betriebshof/Niederflur010/index.html
Jelentem, a tippem bejött. Szeptember 9-én, a Ki nyerhet Debrecenben című bejegyzésben azt írtam: biztos vagyok benne, hogy látunk még itt jogi csatákat. Tessék, itt van. A mindössze két indulót felmutatni képes ötös számú debreceni villamostenderen október 7-én…..
taksony11
2010.10.29 15:51:55
Ha nagyon szigorúan értelmezzük:
teljesen alacsonypadlós a villamos: egy lépéssel lehet felszállni és az utastérben nem kell dobogóra felmászni.
Ebből kiindulva a CAF, a PESA, és Cityrunner
belső kialakítása jobb, mint a
Kombájn, a Koncar, a Citadis és a Sirio típusoké.
www.railfaneurope.net/pix/es/trams/Sevilla/SevillaTRAM0509086.jpg
www.simplonpc.co.uk/Tram_Velez-Malaga/Tram01-080313-710_b.jpg
www.ferrovieinrete.com/images/Sirio_interni_07_480_010204.jpg
Nem tudom honnan származik az 500 mm-es előírás, az OVSZ II-ben 600 mm padlómagasság szerepel.
teljesen alacsonypadlós a villamos: egy lépéssel lehet felszállni és az utastérben nem kell dobogóra felmászni.
Ebből kiindulva a CAF, a PESA, és Cityrunner
belső kialakítása jobb, mint a
Kombájn, a Koncar, a Citadis és a Sirio típusoké.
www.railfaneurope.net/pix/es/trams/Sevilla/SevillaTRAM0509086.jpg
www.simplonpc.co.uk/Tram_Velez-Malaga/Tram01-080313-710_b.jpg
www.ferrovieinrete.com/images/Sirio_interni_07_480_010204.jpg
Nem tudom honnan származik az 500 mm-es előírás, az OVSZ II-ben 600 mm padlómagasság szerepel.
taksony11
2010.10.29 19:50:47
@padorjan: De létezik. Teljesen alacsonypadlós is van.
Ha az utastérben lépcső van, akkor nem 100% ap. Pl: Nabi Excel , citadis 301
Mit ér a full alacsonypadló, ha a nyugdíjas nem tud felmászni a dobogóra ??
Ha az utastérben lépcső van, akkor nem 100% ap. Pl: Nabi Excel , citadis 301
Mit ér a full alacsonypadló, ha a nyugdíjas nem tud felmászni a dobogóra ??
Alig másfél hete volt itt szó az új novoszibirszki metrószakaszról. A vonalat, melyet október 7-én nyitottak meg, tegnap bezárták, a vonatok a korábbi végállomás Berezovaja Rosaig közlekednek ismét. A bezárást a regionális hatóságok rendelték el, arra hivatkozva, hogy az…..
taksony11
2010.10.26 20:51:19
taksony11
2010.10.26 21:25:37
taksony11
2010.10.26 22:58:47
@Somebody: nem baj.
csak furcsának találom, hogy egy két éve átadott hídnak a szerkezetét vizsgálják
csak furcsának találom, hogy egy két éve átadott hídnak a szerkezetét vizsgálják
Bár a három induló közül a spanyol CAF adta a legalacsonyabb árat, mások szerint pedig a Skoda - Vagonmas konzorcium volt a fő esélyes, végül mégis a "nevető harmadik", a Siemens és a Newag csapata nyerte a varsói metrótendert. Ezzel eldőlt, hogy ők szállíthatnak 35…..
taksony11
2010.10.19 14:27:06
taksony11
2010.10.19 18:34:16
@Izo: A pontosság kedvéért: 574,8 km/h
Az Alstom hajára kenheti ezt az eredményt, ha lemarad a gyártók versenyében.
12 éve még megfelelt Varsónak az Alstom metró, most nem.
A Csalagút vonatait az Alstom gyártotta,
most mégis a Siemens nyert.
régebbi hír:
www.thenews.pl/business/artykul126323_polish-swiss-team-probes-warsaw-metro-gate-corruption-case.html
Az Alstom hajára kenheti ezt az eredményt, ha lemarad a gyártók versenyében.
12 éve még megfelelt Varsónak az Alstom metró, most nem.
A Csalagút vonatait az Alstom gyártotta,
most mégis a Siemens nyert.
régebbi hír:
www.thenews.pl/business/artykul126323_polish-swiss-team-probes-warsaw-metro-gate-corruption-case.html
taksony11
2010.10.19 19:15:21
@mestska: 10 szerelvény készül majd Németországban, a többi 25 Lengyelországban
A lengyelek megint kibulizták, hogy náluk készüljenek metrókocsik
A lengyelek megint kibulizták, hogy náluk készüljenek metrókocsik
Az egyes vonal elkészültével nem állt meg az élet a varsói metróhálózaton, ahogy korábban hírt adtam én is róla, nagy erőkkel vetették bele magukat a második, kelet-nyugati vonal építésébe. (térkép a tervezett hálózatról) A teljes kiépítésben 31 km hosszú vonal…..
taksony11
2010.10.15 20:40:36
Ahogy várható volt, az ötös számú debreceni tenderen indulók száma kettőre redukálódott: a spanyol-baszk CAF-ra, és az olasz AnsaldoBredára. A nagy villamosgyártó cégek korábban sem indultak, a kisebb cégeket a tenderkiírás megfogalmazásával zárták ki, a Stadler meg talán…..
taksony11
2010.10.07 18:47:35
Pár poszttal ezelőtt volt szó Besanconról, a kelet-franciaországi városról, aki leendő, 2015-ben megnyíló villamosüzemére 19 darab villamost vásárolt a spanyol-baszk CAF-tól. Ez akkor meglepő hír volt, hiszen ez a nagyrészt Alstom dominanciájú francia piacon az első sikeres…..
taksony11
2010.10.05 19:50:11
@mestska: újabb alstom villamosok
Alstom to supply 7 Citadis trams to Valenciennes for a total of €17 million
05 October 2010
www.transport.alstom.com/pr_transp_v2/2010/53447.EN.php?languageId=EN&dir=/pr_transp_v2/2010/&idRubriqueCourante=13931&cookie=true
Alstom to supply 7 Citadis trams to Valenciennes for a total of €17 million
05 October 2010
www.transport.alstom.com/pr_transp_v2/2010/53447.EN.php?languageId=EN&dir=/pr_transp_v2/2010/&idRubriqueCourante=13931&cookie=true
A világ egyik legklasszabb tömegközlekedési eszköze kétségkívül a wuppertali függővasút. A 13,3 kilométeres, a város és a Wupper folyó felett végigkanyargó vonal kétségkívül egyedi. Ez egyben előny (a presztízs okán) és persze hátrány is lesz annak a cégnek, aki talán…..
taksony11
2010.09.26 16:02:41
A címben szereplő mondatot nem én találtam ki, egy szegedi szájából hangzott el a Széchenyi téren kiállított leendő szegedi villamos gusztálása közben. Nem hangzik rosszul, ugye? Szánt szándékkal figyeltem, hogy vajon mi a véleménye a helyieknek, miket mondanak egymásnak a…..
taksony11
2010.09.22 22:10:26
@premium salmon:
hu.wikipedia.org/wiki/Kelet-K%C3%B6z%C3%A9p-Eur%C3%B3pa
Debrecennek viszont Hajdú villamost kell vennie :-)))
hu.wikipedia.org/wiki/Kelet-K%C3%B6z%C3%A9p-Eur%C3%B3pa
Debrecennek viszont Hajdú villamost kell vennie :-)))
A magyar médiában egy szó sem esett arról* - szemben a nemzetközi oldalakkal -, hogy a világbajnokság nyitányaként Johannesburgban új gyorsvasutat avattak június 8-án, amely az afrikai kontinens valószínűleg leggyorsabb és legmodernebb vonala is lett egyben. Pedig a…..
taksony11
2010.06.19 19:58:50
taksony11
2010.06.22 12:32:12
@mestska: Tessék:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0a/E1_std_upper_non-reserved_Gala-Yuzawa_20020101.JPG
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/31/E4_std_upper_non-reserved_Sendai_20020824.jpg
a képekhez tartozó szöveg:
en.wikipedia.org /wiki/E1_Series_Shinkansen
en.wikipedia.org/wiki/E4_Series_Shinkansen
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0a/E1_std_upper_non-reserved_Gala-Yuzawa_20020101.JPG
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/31/E4_std_upper_non-reserved_Sendai_20020824.jpg
a képekhez tartozó szöveg:
en.wikipedia.org /wiki/E1_Series_Shinkansen
en.wikipedia.org/wiki/E4_Series_Shinkansen
taksony11
2010.06.24 22:10:22
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Adódik a kérdés: a nők többsége miért hord nadrágot szoknya helyett?