Regisztráció Blogot indítok
Adatok
dömötör

0 bejegyzést írt és 87 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
1986-ban mutatta be a Lego az egyik legizgalmasabb szériáját, a Model Teamet. Nagy méretarányú, relatíve nagy elemszámú és élethű járművekről van szó. A megjelenés pillanatában mindjárt három készlet került a polcokra: egy kamion, egy terepjáró és egy F1-es versenyautó. Egyik legszebb…..
Rendszeresen átmennek a piroson, járdáznak, és szembemennek a kijelölt forgalmi iránnyal a brit biciklisek. Yorkban egy szabálytisztelő sporttárs meg is elégelte, hogy egyedül kell álldogálnia a lámpás kereszteződésekben, és videó-összeállítást készített a fejkamerás…..
dömötör 2014.04.17 15:42:28
@tarsolya: Nem ez volt a kérdés? Szabad vagy sem? Miért?
dömötör 2014.04.17 15:50:47
@tarsolya: Ebben az a szép, hogy ha én jövök kocsival, nekem zöldön, akkor sem foglak kivasalni, te szerencsétlen, ha nekem van igazam, mert nem óhajtok senkinek sem sérülét vagy halált okozni, még véletlenül sem. De az nem egészen világos, hogy honnan veszed a bátorságot, hogy engem fékezésre kényszeríts, visszaélve a sérülékenységeddel.
dömötör 2014.04.17 16:19:30
@tarsolya: Jól van. Azt hiszem, nem fogjuk meggyőzni egymást.
Autósként azt kívánom, hogy vigyázz magadra, én vigyázni fogok rád, amennyire tőlem telik.
Kerékpárosként azt kívánom, hogy kapjál defektet vagy szard össze magad nyakig, amikor átmész a piroson, szégyent hozva ezzel minden szerintem normálisan közlekedő kerékpárosra.
TComment Soha többé BMW-t! 2013.10.10 08:56:51
Az egy éve használtan vásárolt M6-os motorja három hónap után felrobbant. 8,5 millió a kár. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
dömötör 2013.10.10 11:25:31
@Shadowbull: Igazad van, természetesen. Kissé fájdalmas, hogy a Totalcar egy ekkor marhaságokra épülő cikket lehoz, és a végén azt sugalmazza, bármilyen alap nélkül, hogy a gyártó a hunyó. Nagyon meg lennék lepve, ha a 90ezer tényleg annyi lenne, a motor mindig minden törődést pontosan a gyári előírások szerint megkapott volna, nem lenne csiptuning, stb.
A szakértő urak szakértelmét nem is kommentálnám.
Olvasónkat megfenyegették azért, mert meleg, majd a kiérkező rendőrök a fenyegető pártját fogták. 2013. augusztus 14-én hajnali három óra körül egy buliról sétáltunk hazafelé. Egyikünk betért a Baross utcai / Harminckettesek terei nemzeti dohányboltba. Ketten az utcán…..
dömötör 2013.08.16 15:07:41
@jet set: A sztori szerint fenyegette őket: bézbólütővel, ill. azzal, hogy húzzanak el onnan. Továbbá: "Az intézkedés folyamán a tettes egyébként többször is beismerte, hogy a fenyegetés indítéka..."
dömötör 2013.08.16 15:16:04
@tobeor: Igen, igen! És féfiak ne hordjanak rövidnadrágot, mert utálom a szőrös férfilábakat! Ujjatlan pólót se! Taknyos, sőt, foghíjjas kisgyereknek is otthon a helye, a négy fal között, persze csak akkor mozogasson szabadon a lakásban, ha kellően vastag a függöny, mert még rá találok nézni a hányadék kis foghíjjas pofájára a szemközti házból, és menten összehányom magam, amitől meg lehet, hogy a szomszédom hányja el magát, és ez egy megállíthatatlan hullámként terjed át az egész világon! Kurvára oda kéne figyelni erre szerintem, jó, hogy eddig nem történt tragédia ilyesmiből!

Nos, további vidám hétvégét, kedves nyugodt és idegbeteg embertársaim :-)
dömötör 2013.08.16 15:33:31
@monddazigazatmar:
Bocs, hogy beleszólok, de az érveléstechnikád lenyűgöző! Tényleg anyázni kezdesz? Muhhhhhahahahaha :-) Kérlek, mondd, hogy tizenhat vagy! :-)
Tekerés forgalommal szemben a legzsúfoltabb budapesti főutakon, átgázolás pirosban többsávos kereszteződéseken, ezek az attrakciók rendszeresen előfordulnak a kerékpáros futárok gyorsasági versenyén. A futárok világszerte több mint tíz éve rendezik meg saját maguk számára…..
dömötör 2013.05.21 16:27:47
@Peetee:
A baj sajnos az, hogy ez a baromkodás vezet oda, hogy nem csak a futárok, de minden nagyseggű irodistacsaj is, aki harmadszor biciklizik életében, így közlekedik. Rendszeresen látok 15-tel a piroson át kacsázó szerencsétleneket, kerülgetik a gyalogosokat és azt hiszik, hogy így kell közlekedni biciklivel. Én kiröhögöm őket, míg egyszer el nem ütik a gyerekemet a zebrán...
 Három év hosszú idő, az internet rohanó világában pedig egyenesen örökkévalóságnak tűnhet. Volt itt a wiw hanyatlásával és a Facebook üstökösszerű feltörésével párhuzamosan több kapcsolódó poszt is, de hát a legjobb témákat szeretjük mi is feldolgozni.Az ember…..
dömötör 2011.11.23 15:14:06
@KürtiT (Tromb74): Sejtettem, hogy valami ilyesmi lesz :-)
És van tévém, de se semmi cikit nem nézek, csak felemelő dolgokat, amiket a többség nem is ért :D
dömötör 2011.11.23 15:45:22
@GAbica:
Kedvencem az _éteren_ át sugárzott "Azeri testvéreink" c., a kissebségek helyzetét érzékenyen, humorral bemutató kultúrális műsor az örmény állami televízió műsorán. A párom is imádja.
:-)
  Styxx bácsi ismét, rég láttuk.   Másnaposok 4. rész – budapesti szín; e-mail edition From: r.zuzo@bitumex.hu To: loser.laca@freemail.hu C.c: B.c: sabine.m@beauty&carreer.hu, ITbandee3.14csa@gmail.com, kovacs12istvan@brfk.hu Subject: Bocs, be voltunk baszva   Hi…..
  Erről a desszertről mindenképpen tudnotok kell, az a meglátásunk. Nem hizlal és valami orbitálisan finom. Illetve: egyszerű, mint a pofon. Kell hozzá eper, mascarpone (250 gr) és tejszín (4 dl). Tehát végy két maréknyi epret, persze keze válogatja ugye... Mosd meg,…..
Amióta aktívan biciklizem Budapesten (de lélekben örök autós maradok, aki korábban bringás volt), eleve nagyobb lelkesedéssel figyelem azokat a híreket, amik a bicikliseknek szólnak, ráadásul ez a tematika most találkozik a másik szívügyemmel: a főváros képének átszabásával.…..
dömötör 2011.05.31 13:09:47
A nagy bringásrazzia harmadik hetében járunk, de csak most sikerült először akciózó rendőrök karjaiba futnunk. Kocogás közben leltünk végre egy forgalmas bringaút mellett várakozó párosra. Bicikli nélkül voltunk, de nem bírtuk ki, hogy érdeklődjük, mi a hivatalos álláspont:…..
dömötör 2011.04.18 11:47:19
@vakrep:
Egyetértek. Minden nap biciklizem az extrém hidegeket leszámítva, és autózom is rendszeresen a család miatt. A kerékpárosok 70%-a szerintem kiborítóan közlekedik, minden szabályt leszarva, ami legtöbbször csak nagyon idegesítő (piroson átmenés mindenhol), néha meg veszélyes (lámpa nélkül a zuhogó esőben a Margit-hídon éjjel). Én kerékpárosként helyettük is szégyellem magam.
A Gugli nem ismeri. A Totalcar bemutatja. A háromliteres Audi pedig zihálva letérdel előtte. Vélemények az azonos című írásunkról...
Belsőség Ló Géza repülni fog 2011.02.06 08:32:27
A Totalcar gépügyi melléklete ezúttal egy ferihegyi hangárból jelentkezik. Hajtóműindító tanfolyam kezdőknek! Vélemények az azonos című írásunkról...
dömötör 2011.02.06 11:51:22
Nem vesztegetném az időt a nyílt levél elképesztő magyartalanságaira, csak egy gyöngyszem: „kritikus gondolkodásra pedig nagyobb szükség látszik lenni a mai Magyarországon, mint bármikor a közelmúltban”. Látszik lenni magyar tudós, nyelvtankönyv asztalon nem lenni,…..
Néhány évvel ezelőtt, amikor bejelentette a Smart, hogy elkészítette a Fortwo mikrohibrid változatát, még fel sem vetődött bennem, hogy esetleg csúnyán át akarnak baszni és "mikrohibrid" néven nincs is szó semmiféle hibrid rendszerről, csak egy tudatosan megtévesztő…..
dömötör 2011.01.10 13:09:56
@magyar bucó:
Ezt honnan veszed?
dömötör 2011.01.10 13:36:54
@Az átok visszaszáll!!!:

Szerintem nincs igaza. Egy jó állapotú meleg motor egy-két fordulaton belül beindul. Az indítómotor addig tekeri, amíg el nem éri az indítási fordulatszámot (legyen mondjuk 200rpm), és csak akkor kap üzemanyagot/szikrát, ha már szinte biztosra vehető, hogy a motor beindul.
Ennél fogva egy újraindítás mondjuk néhány motorfordulatnyi energiába kerül, beleértve azt az energiát is, amit az aksiba kell utána visszatölteni.
A dízel chiptuning iparággá fejlődött, de vajon mi lesz a vége, tüdőrák vagy szétrobbant motorblokk? Ha okosan csináljuk talán egyik sem. Vélemények az azonos című írásunkról...
dömötör 2010.12.03 16:48:17
@tomnemtom: lükverc :-)))) lájk
dömötör 2010.12.03 16:52:27
@JettaTDI: Ember, nehogy már megsértődj! Igen, amit látok, mert olyan közel van, az nagyobb eséllyel megy bele a belembe. Ami meg csiliárd fényévre van a gecinagy tenger közepén, az is persze hogy szétkúrja a világot és öli a koalákat, de nem megy bele direktbe a pofámba, ergo kevésbé zavar.

(attól még persze a teherhajó is büdösköcsög, hogy füstöl, de a kulcsszó a törvényi szabályozás... ameddig nem kell neki nemfüstölni, addig füstölni fog)
dömötör 2010.12.03 17:21:27
@TDIClub.hu: Ja, ezzel szemben az, hogy "minden jampecet legyorsultam a kerületbe'", sokkal jobb.

Bocs. :D
Egy harckocsit elindítani nem könnyű feladat. Egy tankhajót még nehezebb. Megmondjuk, hogyan csináld. Vélemények az azonos című írásunkról...
dömötör 2010.11.30 13:18:31
@gyvy:
az Emma Maersk-en 5 motor kb. 21MW elektromos energiát termel folymatosan, hűtőkonténerekhez, szivattyúkhoz, indítólevegő-előállításhoz, stb. Azért az sok. Nem tudom, hogy fedezné-e 6000 ember igényeit, de azért ők hatezren biztos nem egyszerre zuhanyoznak, gondolom :-)
dömötör 2010.11.30 15:03:45
@mcmoha[Moha]: Tengerész gépüzemvezető! :D
Végre!
Mondjál nekem valamit kérlek a:

- motorok normál indításáról (melegítés, mit, mennyire, meddig, teljesítménynövelés mennyi idő alatt)
- vészindításról
- üzemzavarokról (mik fordulnak elő, milyen gyakran, milyen gyakran van nem tervezett gépleállás, mennyi ideig tart és miért, mik a tipikusan meghibásodó alkatrészek)

És általában minden érdekel üzemeltetés-témakörben. Lécci! :-)
Előre is köszönöm.

D.
dömötör 2010.11.30 15:44:26
@rekszem: miért okoznak felesleges környezetrombolást?
Szerintem a szállított tömeg kilójára vetített emisszió messze jobb, mint bármilyen közúti járműnél.
Ágensblog A felhők mögött 2010.11.25 06:00:00
A számítási felhők (cloud computing) térhódítása az utóbbi évek legmarkánsabb informatikai trendjeinek egyike. A jövőben még fontosabbak lesznek: rajtuk keresztül gyorsabban, könnyebben és olcsóbban jutunk hozzá egyre több és nívósabb szolgáltatáshoz. A téma…..
dömötör 2010.11.25 11:26:17
@promontor: Így van. Én laikus vagyok, ebből egy szót sem értek.
Tényleg egy (rossz) fordításnak tűnik. Lehetne kicsit érthetőbben?
dömötör 2010.11.25 11:47:31
@version: Köszönöm. Akkor pl. a google docs ilyen.

@promontor: Persze, nem is azt vártam, hogy te fogod kifejteni.

(Tudom, hogy a blog nem kívánságműsor, és bár én nem írok blogot, de teljesen megértem azokat, akik írnak, és a tökük tele van azzal, hogy a kommentelők valami szolgáltatásnak tekintik a blogot, és követelnek. Másfelől csalódást keltő reggel az indexen azt látni, hogy itten el lesz magyarázva a cloud computing, és tessék, egy értelmetlen szart kap a fellelkesített érdeklődő.)
No kedveskéim, végre lett egy szabad félórám, hogy beváltsam régi ígéretemet - és írjak erről a kissé elfeledett, de igen hangulatos helyről, az Admirál étteremről. Hosszú kimaradás után tegnap végre összefújta a szemetet a szél, és újra találkozott az…..
Pilu Kommandósok VS kismamák 2010.10.06 08:10:00
 Súlyos kor-, és kórkép ez. Gyalázat. Olvasat #1: Kommandósok mennek egy - ránézésre - negyvenkilós nőért. Nem lőtt, nem rabolt, nem robbantott, és még csak meg sem zsarolt senkit, missziójának tekinti az otthonszülést. A jelek szerint társadalmunk, államunk torkán…..
dömötör 2010.10.06 19:50:39
@felucca:Milyen arányszámot? Mi az, hogy megkozkáztatja? A kórházi szülés kockázat az otthonszüléshez képest? Miért is?

És hogy jön ide az abortusz, már megbocsáss?
Nem tudok statisztikát, de azt gondolom, hogy azt abortuszt választók nagy része felelőtlenségől/nemtörődömségből/butaságból tart ott, hogy abortuszt választ, nem pedig azért, mert mondjuk megerőszakolták. Aki pedig a fent említett okokból dönt az abortusz mellett, az nemhogy nem felelős ember, de még csak nem is ember az én fogalmaim szerint.

Persze, hogy reszketünk a csecsemő élete miatt. Meg az egészsége miatt. Te mi miatt reszketsz? Hogy kellemetlenül érzed magad a kórházban? Hogy szar lesz? Vagy mi? A gyereked világrahozatala kurvára nem rólad szól, hanem a gyerekedről, kis túlzással te csak egy eszköz vagy a folyamatban. Teljesen érdektelen, hogy neked milyen, amíg a baba világrajöveteléhez nem biztosított minden, ami ma biztosítható. Ha ez megvan (= a kórházban, v. bárhol, ahol a lehető legmagasabb túlélési feltételek biztosítottak), na akkor lehet arról beszélni, hogy te hogyan érzed magadat közben.

Téged asszem kicsit elragadnak az érzelmeid, te HISZEL az otthonszülésben, tökmindegy ki mit mond, nálad ez nem döntés, nem egy logikusan levezetett gondolatmenet végeredménye, hanem hit. Azzal pedig nem lehet, illetve nem érdemes vitatkozni.
dömötör 2010.10.06 20:05:34
@Hugo2010: és tényleg :D
dömötör 2010.10.06 21:50:25
@Medvebácsi: Én olyat nem mondtam, hogy a terhes nő a csecsemő burka. Lehet, hogy sarkosan fogalmazok, és emiatt következtettél erre, de én nem erre gondolok.
Arra gondolok, hogy a szülés folyamán a baba élete és egészsége felülír minden mást, például az anya kényelmét, érzelmeit, vágyait. Ez nem róla szól, ezt fenntartom.
HA a baba számára mindez a lehető legmagasabb szinten biztosítva van, akkor lehet arról beszélni, hogy anyunak hogy lenne jó.
A fölösleges császár szerintem is kerülendő. Pont azért, amit fent írtam: ha a babáért van, és elkerülhetetlen, akkor oké. Ha az anya kényelméért, akkor nem.
Hajnali kelés, minden túra legszörnyűbb része az eleje: pakolás az utolsó pillanatokban, semmi sincs meg, amire szükség lenne (pedig az előző napokban, hetekben mindig előkerült és útban volt, amikor nem kellett), gondolkodás, hogy van-e értelme elcipelni a dögnehéz…..
  Változtatható sűrítés, közvetlen befecskendezés, két ütem a Lotus-féle motorban. És megvan a dízel-benzines meccs végeredménye is: x. Vélemények az azonos című írásunkról...
dömötör 2010.02.26 15:27:15
@zwei2:
Csak majdnem :-)
Az öngyulladás szempontjából a sűrítési végnyomás fontos, abba pedig nem csak a kompresszióviszony, de a turbó sűrítése is beleszámít. Léteznek erősen feltöltött (4-5 bar abszolut) dízelmotorok mondjuk 12-es kompreszióviszonnyal. Ez jót tesz a hatásfoknak.
dömötör 2010.02.26 17:01:13
@lacza87: a szelepvezérlést meg lehetne oldani pl. fogaskerekekkel, mint ahogy azt minden közepes dízelben teszik (úgy értem, haszongépjármű-motorokban). De pl a VW V10 TDI-ben is fogaskerekes a szelepvezérlés. Ha az egyik kerék elmozdulhat, akkot ki tudja egyenlíteni az őt hajtó és az általa hajtott kerekek távolságának a változását. Nem mondom, hogy nagyon egyszerű, de megoldható.
Új reklámspot-sorozat indult útnak a német nyelvű tévécsatornákon néhány hónapja, és vált hihetetlenül rövid idő alatt kultikus darabbá. A filmen nem túl szimpatikus, ám rendkívül laza fiatalember arról győz meg minket másodpercek alatt, hogy villanyautóval járni, pláne…..
dömötör 2009.09.23 20:17:16
@Shadowbull: Szerintem benzinmotornál a padlógázt leszámítva nagyon is gyakori a lambda 1. Persze abban a 120 km/h-ig terjedő sebességtartományban, ahol az emissziót mérni kell.
dömötör 2009.09.23 21:04:10
@Mk412: <a href="http://www.google.hu/url?q=http://www.umweltbundesamt.at/fileadmin/site/umweltthemen/industrie/IPPC_Konferenz/donnerstag_kraftwerke/6-_Van_Aart.ppt&ei=-2y6SvypN5CC_AaBiZ3bBQ&sa=X&oi=spellmeleon_result&resnum=2&ct=result&usg=AFQjCNHTCZNi-RMtsDqouPbObVv_bVd_UA">Itt egy link</a>, az utolsó oldal az érdekes.

Dízelmotorknál nem vagyok biztos, de egy szupermoder, új tervezésű, erőművi gázmotor hatásfoka 45%. Tudomásom szerint ez a csúcs.
És ez a 45% bizonyos mérési körülmények között értendő, például sem a hűtővízpumpák (többnyire van hideg és meleg kör), sem az olajpumpa vagy pumpák nincsenek benne.

@film:
"Éjszaka az erőművek üresen járnak, mert nem lehet őket csak úgy leállítani. ebből kifolyólag az általuk megtermelt áramot nem használjuk fel."

Nem vagyok benne teljesen biztos, de azt hiszem, hogy a NAGY erűmővek teljesítménye egy napi átlagos szintre van belőve. Az ezt meghaladó teljesítményigényt gyorsan indítható csúcserőművekkel fedezik, pl. gázmotorokkal vagy gázturbinával.