Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Csalagut

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A menetrendekben két vonatnak látszik, ami egy.Visszásságok vasutunk világából sorozatunkban itt és itt és itt is láttunk már példát arra, hogy a menetrendből nem vagy csak nehezen deríthető ki, hogy egy adott utazáshoz nem kell átszállni. Ez a műfaj ugye azért gyönyörű, mert…..
Csalagut 2009.01.07 14:58:39
Továbbra is nagyon várom, és kérem, hogy valaki hasonlítsa össze a 29. sz. észak-balatoni vasútvonal tavalyi és idei menetrendjét! Eddig sem volt egy csúcsszuper, de legalább átszállás nélkül el lehetett jutni napjában többször Budapestről és vissza. Mostantól összesen 3 gyorsvonatpár van, Bp-ről reggel 6:18, 12:13 és 18:13-kor. Összesen 26 Balatonparti állomás és megállóhelyből kilenc helyen állnak meg, a többi 17 állomás és megállóhely mostantól kizárólag székesfehérvári átszállással közelíthető meg. Az ütemes menetrendről pedig többnyire nem ütemes. Általában két óránként meg személyvonat Fehérvár és Tapolca között, kivéve ha nem. Leginkább napközben igen, reggel és este meg nem. A székesfehérvári átszállással pedig két baj is van. Egyrészt, még véletlenül sem a Budapest - Nagykanizsa vagy a Budapest - Szombathely vonalon közlekedő gyorsvonatokhoz igazították, hanem a Budapest - Székesfehérvár közötti zónázó vonatokhoz, így ezen a szakaszon is jóval több helyen állnak meg és persze lassabbak is(korábban a Budapest - Tapolca közvetlen vonatok csak Érd és Gárdony állomáson álltak meg). Másrészt, a csatlakozásra jó fél órát hagytak. Mindent összeadva tehát: plusz egy átszállás kényelmetlensége, több megálló, hosszabb menetidő. Pl. Budapest - Balatonfüred 132 km az eddig sem kevés 3 óra helyett mostantól közel 4 óra vonatozással abszolválható!!! És tegyük hozzá, hogy a leggyakoribb utazó, a kistelektulajdonos gyakran oda/vissza ugyanazon a napon tenné meg az utat, ami 8 óra + még a helyi utazás pl. Budapesten belül akár további 1-1 órát jelent. Adjuk össze: gyakorlatilag nonszensz 132 km-es távolság legküzdéséért oda vissza 10 órát úton lenni egy nap! Tanulság? Ennek a vonalnak annyi, pedig komolyan mondom, kár érte! Ezen a vonalon még viszonylag sok utas volt, nagy kérdés, hogy ilyen körülmények között mennyien maradnak? Vagy pont ez a cél, hogy ne sokan maradjanak????