Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Gugu_m

0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kommunista kísérlet Münchenben: mindenki egyformán dolgozik és nem pofázik, egy rozsdás vasdarab pedig fényes karriert fut be egy BMW X6M-ben. Vélemények az azonos című írásunkról. Játék: azon kedves Olvasónk, aki először linkel be hivatalos, érvényes kisker árajánlatot az…..
Gugu_m 2010.05.26 15:54:21
Az alkatrész ára halál pontosan 1920 Euro, fel lehet szorozni. Aki pedig azt gondolja, hogy ez nem lesz tartós, nagyot téved, sokkal hamarabb lesz gond az egyébb alkatrészekkel. Egyébként meg a megállás utáni visszahűtés nem hülyeség, de fél perc elég bőven. Aki már diagnosztizált modern bmw-t eleget, az tudja, hogy pl.: városi használatban végig 230-270 fok fölé nem megy a kat/DPF hőmérséklet, a sok totyogástól, és az alacsony teljesítmény kihasználás miatt. (Igaz, ez csak az áramló gázok hőmérséklete, vagyis a felmelegített turbó, öntvény nem hül le olyan gyorsan, mint az a szenzoradatokból látszik). Az autópálya más téma, oda már régebb óta meg kellett volna csinálni azt ami az X6 hibridben van, hogy az olaj, és vízkeringetés elektromos szivattyúkkal meg van oldva a motor leállítása után is. Más kérdés, hogy ez az amugyis bonyolult, és problémás Power managment dolgát csak tovább bonyolítja.

Shadowbull-nak meg teljesen igaza van, aki azt gondolja, hogy ezt az 550Le-s monstrumot könnyű kicsinálni, az nagyon téved, ugyanis a legtöbb még akár autópályás közlekedés során is a rendelkezésre álló teljesítmény töredékét lehet csak belőle kikérni. Ugyanakkor tervezéskor, szinte Nordschleife szerű terhelésre lett tervezve, ennél még nagyobb teljesítményre is, és ott is megállta a helyét.

Ha viszont nincs az előírásoknak megfelelően karban tartva, mint a magyar BMW-k nagy része, akkor persze, minden szét fog esni ezeken az autókon, és lehet csodálkozni...
Gugu_m 2010.05.26 16:29:36
@Gulyás G:
Ez a hivatalos német végfelhasználói ár, a majdnem aktuális ETK szerint (áprilisi) 19% áfával. Az itthoni árat kb. úgy lehet ebből megtudni, hogy a 25%-os áfás árat vagyis kb 2020 Eurot, nagyságrendileg 300-320-al kell megszorozni. Sajnos ez a helyzet itthon.

Egyébként nem akarom senkienk a kedvét elvenni, de ha a sima régi szívó N62-es V8-ason mennt szét a leömlő, az se lenne olcsóbb, hiszen az a két oldalra szintén 2200 Euro körül mozog, más kérdés, hogy ebben már benne van a két katalizátor is. Másik oldalról nézve viszont, ha katalizátort kell cserélni, akkor megy a leömlő is a levesbe.

Míg ha a cikkben említett X6 M-ben kéne katalizátort cserélni, akkor azt meg lehetne úszni 1500 Euroból, amenyniben ennek a csoda leömlőnek semmi baja. :) Tehát ha úgy vesszük, az előző szériához képest még költségcsökkentés is. (lévén hogy a katalizátor élettartama 200.000 km körül van)

Az ár különbség akkor látszik ha a sima mondjuk X6 50i-hez nézzük, mert ott a sima leömlő pár ami szintén a hengersor közé megy 800 Euro közül mozog. Másrészről meg valahogyan elő kellett csalni az M dinamikáját a megbízhatóság megtartása mellett (magyarul a chiptuning-al is tud ennyit a sima 50i szöveg nem ér), így valószínüleg kénytelen voltak ezt így megoldani, és a Költségmérnök ezt jóvá is hagyta, tekintve, hogy nem is egy árkategória az X6 50i, és az X6M.

Shadowbull: Pontosan ezt mondom én is, hogy városban teljesen felesleges visszahűteni, sőt, lágy autópályázás után is elég a 15-20 mp, hiszen mire behajtottunk a kútra, a gázok nagyrésze már csak 250 fokos a katnál....
Szépen csorogtunk dél felé, csodásan purrogott a Merci motorja, jöttek egymás után a falvak városok, közeledett az evés hely és ideje. Mi mentünk hátul az Insigniával, Zsolték elöl, hogy lássuk ha van valami baj, ne kelljen tolatgatni. Egyszer csak mögénk került egy tartálykocsi, elég közel volt, az…..
Belsőség Jöhet a dízel M BMW? 2009.09.08 12:00:00
A Nagy Népvándorlás utáni pakolgatás közben akadt a kezembe a brit Autocar július végi száma. Nem is emlékszem, hogy a közös szerkesztőségi archívum-kupacból vagy Csikós asztaláról. Akkortájt nyaralhattam, így történhetett, hogy nem olvastam, a hiányt pedig illik bepótolni,…..
Gugu_m 2009.09.09 16:31:42
@Psziho:

siva.banki.hu/jegyzetek/Gepjarmu_uzemanyagellatas/GUB2008_13EA.pdf

41. oldal-on ott a táblázat,
44 MJ/kg benzin, 42,7 MJ/kg a diesel.
Gugu_m 2009.09.09 16:55:09
@Psziho:

Na látod, ezért járok ide röhögni az ilyen faszokon. Ha tudnád mit jelent a fajhő akkor nem írnál ilyen idiótaságokat... A fajhőnak a kinyerhető energiához semmi köze nincsen... A fajhő az az érték, amennyi hő hatására az adott anyag hőmérséklete 1 C fokkal megemelkedik.

Nem baj ha nem értesz valamihez, csak ne okoskodjál...
A gazdasági válság ellenére jó évet zárt a BMW M GmbH, hiszen 2008 novemberéig bezárólag 22 340 autót adott el, ami az egy évvel korábbi eredményhez képest (14 092) több, mint 58 százalékos NÖVEKEDÉS.Az új E90 M3-nak köszönhető a siker javarésze, hiszen viszik,…..
Gugu_m 2009.01.07 00:45:10
@Shadowbull: Erről van szó. Ez legalább ugyanolyan élmény, hogy a mai BMW-k kb. az űrhajózás szintjén vannak. Amikor a klienseinknek ezt mondom mindig csak néznek, mikor elmagyarázom, hogy akár csak az IHKA (Klima computer) milyen összetetten dolgozik, és hogy üvegszálon programozom az autót, akkor rájönnek hogy igazam van.(BMW-kkel foglalkozom egy privát szervízben) Csodálatos gépek, és véletlenül sem puhányak.

És érdekes hogy a Lambo és Ferrarit meg sem emliti senki, pedig a Fifth Gearesek még csináltak is egy ilyen poént, hogy Vicky mamáját Murcielago-val autóztatták, és a végére egész jó köröket ment a versenypályán. Ugyanezt egy Countach-al nem igazán csinálta volna meg, kb. el sem indul :D

És hogy drága volna ? Mindenkinek ajánlom figyelmébe a neten fellelhető (torrent) Discovery Ch. Birth of a Sports Car a 6os BMW tervezését, gyártását bemutató sorozatot. Ha megnézed ők mennyit dolgoznak azért, hogy ezek ilyen különlegesek legyenek, és mindenki utánaolvasna, hogy milyen komplex Lan hálózat van 20, nem ritkán 32 külön Computerrel, akik mind az én kényelmemért dolgoznak, és csak azon jár a fejük hogy nekem hogy lehetne jobb, nos akkor én azt mondom, nagyonis olcsóak ezek az autók, csak mi keresünk keveset.

PistonHead tudásáról nemtom mindenki mit van úgy oda, amit itt olvastam tőle, az kb. wikipediából, és az a5.hu-ról összeszedhető "bulvár tudás". Persze lehet hogy többet is tud, csak nekem "ez így nem jött át..."
Gugu_m 2009.01.06 12:14:48
Néha annyira kiváncsi lennék, hogy hányan ültek itt valaha igazi nem szedett vedett e30 M3-ban, vagy akár csak e36/e46ban. Nekem egy Hartge H23 E30 (1060 kg, 174 Le) van építés alatt, apámnak egy e36 M3-a van, E46 M3 Cabriot vezettem,E90 M-hez még nem volt szerencsém. Viszont anno volt szerencsém vezetni egy igazi Cecotto E30 M3-at. A maga idejében az 1200 kg- körüli tömegével az se számított könnyűnek, és ugyanúgy tele lehetett extrázni. Sorolnék párat: 8 hangszórós + erősítős SoundSystem,ABS,Szervo,Tempomat, elektromos üvegtető,Nagy BordComputer,elektromos ablak,elektromos füthető tükör, és még airbag is ha jól tudom (de az lehet csak a nem M-ekben volt). És bár ma már ezektől az extráktól valszin senki nem dobja hanyatt magát, de gondoljunk csak bele mi volt a standard ehhez képest 86-ban megjelenésekor, a rendszerváltás elött... így nézve akkor az E30 M3 sem puritán versenygép volt.

De az én véleményem szerint az újak is csodálatosak, és ugyanúgy lehengerlőek, mint a régiek a maguk korában.
Csak a sok hülye körében szokás ezt a "bezzeg a régi..." szöveget folyton hangoztatni. Mivel volt szerencsén E30-tól E46 M3-ig mindent vezetni, elmondom mit érezni, ugyanúgy adrenalin és sportos, csak az újak nem rázzák szét a belem, s könnyedén vezethetőek ugyanúgy. És akinek meg a veszély kell, az nyomja ki a DSC/DTC rendszert. Sokakkal ellentétben a BMW akkor hagyja hogy felcsavard magad a fára.

Ennyi.